Jipii 12.01.2008 02:33:47 (muokattu 12.01.2008 02:50:35) | |
---|
Voisiko joku selittää tyhmälle miten noita rumpuraitoja nyt sitten tehdään. Mulla on REAPER ja siinä pistettynä rgcaudion Soundfont Player johon oon ladannut nativesoundin ns_kit7free:n. Jos joku voisi kertoa ihan alusta alkaen tämän homman, niin olisin enemmän kuin kiitollinen. Ilmeisesti jotenkin tämä tehää mideillä, koska oon koittanut Guitar Prosta tallentaa rumpuraidan MIDI-muotoon ja pistää sen sitten reaperiin ja laittaa sille raidalle tämän soundfont playerin.. Mutta sillälailla saan aikaiseksi vaan epämääräistä rumpujen pauketta. |
juha_p 12.01.2008 09:35:58 (muokattu 12.01.2008 10:13:43) | |
---|
Voisiko joku selittää tyhmälle miten noita rumpuraitoja nyt sitten tehdään. Mulla on REAPER ja siinä pistettynä rgcaudion Soundfont Player johon oon ladannut nativesoundin ns_kit7free:n. Jos joku voisi kertoa ihan alusta alkaen tämän homman, niin olisin enemmän kuin kiitollinen. Ilmeisesti jotenkin tämä tehää mideillä, koska oon koittanut Guitar Prosta tallentaa rumpuraidan MIDI-muotoon ja pistää sen sitten reaperiin ja laittaa sille raidalle tämän soundfont playerin.. Mutta sillälailla saan aikaiseksi vaan epämääräistä rumpujen pauketta. Hmm... olisiko kyse rumpujen MIDI raidan numerosta ... eikö se ollut #10? Mikäli rumpuraita on kasattu oikein niin SFZ:ssa kun lataat ns_kitin ei siellä yleensä tarvitse tehdä mitään muuta (ehkä quality asetusta paremmaksi ja jos pankki sisältää useita 'kokoonpanoja' niin sitten valita se program). - aseta SFZ Reaper -projektisi rumpuraidalle (fx slot) ja lataa ns_kit siihen (siis SZF:tiin) - kaksoisklikkaa sitä rumpuraitaa Reaperissa ja tsekkaa onko ääntä saatavilla kullekkin 'koskettimelle' jolle rumpudataa on asetettu t. Juha |
Jipii 12.01.2008 10:28:33 | |
---|
Laitoin rumpujen midiraitaan numeron #10, ja vein sen REAPERiin. Kun raitaa kaksoisklikkaa, koskettimia painelemalla tulee kyllä oikeista napeista oikeat rummun äänet, mutta kun laittaa raidan Playlle niin ei kuulu mitään ääntä. |
juha_p 12.01.2008 13:33:29 | |
---|
Laitoin rumpujen midiraitaan numeron #10, ja vein sen REAPERiin. Kun raitaa kaksoisklikkaa, koskettimia painelemalla tulee kyllä oikeista napeista oikeat rummun äänet, mutta kun laittaa raidan Playlle niin ei kuulu mitään ääntä. Liekkö sitten se output sille SountFont Playerille asetettu oikein (Reaperin asetukset ko. rumpu raidalle (I/O))? t. Juha |
Jipii 12.01.2008 13:58:03 (muokattu 12.01.2008 14:26:03) | |
---|
Olen melkosen aloittelija näissä hommissa vielä, mistähän tuon sais tarkistettua että onko output oikein asetettu? Uskoisin kyllä että output on asetettu koska: Jos teen Guitar Prolla miditiedoston koko kappaleesta, joka sisältää rummut, 2 kitaraa ja basson ja avaan ne REAPERissä yhtenä midi-raitana niin saan jonkinmoista ääntä kuitenkin pihalle. Se vaan että kun siinä on kaikki sekaisin samassa niin se on aika sekalaista pauketta :D Jos tekee midin niin että poistaa muut raidat ja jättää vain rummut siihen niin reaperissa ei tule mitään ääntä pihalle. EDIT: Sen verran olen nyt tässä saanut selville, että ilmeisesti bassoraidasta kuuluu ääni mutta muista raidoista ei. |
Jipii 12.01.2008 14:33:23 (muokattu 12.01.2008 14:41:04) | |
---|
Sain toimimaan! Eli ongelma oli siinä että mulla oli käytössä Channel 10, mutta tuo toimii ilmeisesti vain jos on käytössä Channel 1. Ihmeellistä vaan tässä on se, että rummut ei pysy tasaisena vaan yhtäkkiä soitto saattaa mennä todella hiljaiseksi ja sitten se taas tulee normaalitasoiseksi. |
juha_p 12.01.2008 14:47:40 (muokattu 12.01.2008 14:48:12) | |
---|
... Jos teen Guitar Prolla miditiedoston koko kappaleesta, joka sisältää rummut, 2 kitaraa ja basson ja avaan ne REAPERissä yhtenä midi-raitana niin saan jonkinmoista ääntä kuitenkin pihalle. Se vaan että kun siinä on kaikki sekaisin samassa niin se on aika sekalaista pauketta :D Jos tekee midin niin että poistaa muut raidat ja jättää vain rummut siihen niin reaperissa ei tule mitään ääntä pihalle. EDIT: Sen verran olen nyt tässä saanut selville, että ilmeisesti bassoraidasta kuuluu ääni mutta muista raidoista ei. Taitaa olla kyse MIDI formaatin versiosta se miten MIDI tiedosto avautuu Reaperissa (ts. tuleeko kaikki yhdelle raidalle vai kukin omalleen (! rmmut on yhdellä raidalla normaalisti)?). Voiko GP:llä exportata MIDI tiedoston useampaan eri MIDI formaattiin esim. MIDI 1 ...? t. Juha |
Ihan siinä reaperissa saa valita että haluaako jakaa sen moneen raitaan vai pitää kaikki samassa. Mutta sen ongelman nyt oon saanut jo selvitettyä, vieläkun tajuais miten ton kompin saa pysymään tasaisena. Hieman häirittevää ku kesken piisin rumpujen volyymi laskee lähes olemattomiin joksiki aikaa ja sitte palaa taas takaisin normaaliin. |
janik 13.01.2008 13:10:41 | |
---|
Ihan siinä reaperissa saa valita että haluaako jakaa sen moneen raitaan vai pitää kaikki samassa. Mutta sen ongelman nyt oon saanut jo selvitettyä, vieläkun tajuais miten ton kompin saa pysymään tasaisena. Hieman häirittevää ku kesken piisin rumpujen volyymi laskee lähes olemattomiin joksiki aikaa ja sitte palaa taas takaisin normaaliin. Tuplaklikki siihen raitaan ja sitten tutkit niitä velocityjä. |
Jipii 13.01.2008 19:04:22 (muokattu 13.01.2008 19:09:16) | |
---|
Oon koittanu laittaa velocityn täysille mutta eipä sekään auta. Hämäräähän on se että se ei hiljene joissain tietyissä kohdissa vaan aina randomisti jossain. Seuraavan kerran ku taas laittaa playta niin se hiljeneeki eri kohdassa. Jos koitan laittaa Soundfont playerin tilalle jonku muun VSTi:n, esim. jonku synthin niin se toimii kunnolla eikä hiljene välissä. |
juha_p 13.01.2008 19:30:42 | |
---|
Hmm ... kokeileppa pelittääkö Kotkas PAAX erillailla (se GP saattaa tuottaa virheellistä dataa kun exporttaat jos siellä kaikki toimii normaalisti mutta kun tuot datan toiseen ohjelmaan exportattuna jokin muuttuu ...). http://www.kotkasuniverse.com/paax_index.htm t. Juha |
Jipii 13.01.2008 20:19:49 (muokattu 13.01.2008 20:38:27) | |
---|
Tolla Paaxilla toimii kyllä, jos laittaa ensin playlle ja sitten vasta lataa tohon PAAXiin sen soundfont -tiedoston. Eli siis aina kun painaa playta niin se vaan nollaa sen soundfontin pois käytöstä. Kokeilen latailla jotaki muita sfplayereita jos rupeis toimimaa just eikä melkee. EDIT: Joo vaihdoin Soundfont playeria ni nythä tää toimii täydellisesti. Kiitoksia avusta! |
Kalmo 15.01.2008 14:39:54 | |
---|
Laitoin rumpujen midiraitaan numeron #10, ja vein sen REAPERiin. Kun raitaa kaksoisklikkaa, koskettimia painelemalla tulee kyllä oikeista napeista oikeat rummun äänet, mutta kun laittaa raidan Playlle niin ei kuulu mitään ääntä. Näkyykö midiraidalla, että sille on tallentunut mididataa, jonka Play-komennolla pitäisi kuulua? En ole käyttänyt ko. ohjelmaa, joten en osaa puuttua yksityiskohtiin. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Veska 21.01.2008 17:16:05 | |
---|
EDIT: Joo vaihdoin Soundfont playeria ni nythä tää toimii täydellisesti. Kiitoksia avusta! Mulla on just sama ongelma ku käytän sfx:ää. Mihin ohjelmaan siirryit, jos ongelma ratkeas mullakin. |
Aki 29.01.2008 02:11:17 | |
---|
Sfz on ollu mulla parhaiten toimiva fonttientoistaja. Joskin, jos samaan projektiin kaipaa montaa sfz:aa, niiden pitää olla erillisiä dll:ejä. En käsitä miksi. Mutta kopioi sfz.dll -tiedoston sfz2.dll, sfz3.dll -tiedostoiksi ja käyttää niitä niin homma toimii. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |