toyhto 12.01.2008 09:41:13 | |
---|
Vähän niinkuin autoissa: väri ratkaisee ;-) Eikä edes se väri: lähinnä pitää olla jotain, jolla soittaa, ja mieluummin sen verran hyvää, ettei heti ahdistu, jos jossain vaiheessa oppisikin erottamaan paremman ja huonomman laatuisia rumpuja toisistaan :D Olisiko soittoseuran puutetta? Eikö ilkeä poikaporukkaan pyrkiä? Totta tuokin. Ainakin minusta on tuntunut, että niinä aikoina, kun ei ole ainuttakaan bändiä ollut kasassa ja aktiivisesti treenaamassa, rumpuja on tullut soitettua lähinnä itsepäisyydestä. Ja bändithän usein perustetaan kaveriporukkojen perusteella, ja vaikka olisi kovasti poikiakin kavereina, ei se vielä takaa, että niissä tutuissa pojissa riittäisi potentiaalisia bändinjäseniä - joko ne eivät osaa soittaa tai sitten niillä on jo vähintään kolme bändiä eikä aika enää riitä. Tytöt taas tuppaavat vähän harvemmin kiinnostumaan kunnolla bändisoitosta :/ Ja puolituntemattomille pojille taas en minä ainakaan ole juuri kehdannut bändiajatuksia ryhtyä ehdottelemaan: "päivää, soitan rumpuja, perustetaanko bändi?" |
Bacchus 12.01.2008 10:17:55 | |
---|
puolituntemattomille pojille taas en minä ainakaan ole juuri kehdannut bändiajatuksia ryhtyä ehdottelemaan: "päivää, soitan rumpuja, perustetaanko bändi?" M.netin Wanted-palstaa vaan seurailemaan, itse olen löytänyt sieltä kaksi bändiä. Rumpaleita tarvitaan aina, sieltä vaan sopivaa porukkaa etsimään. Jos ei natsaa, niin ainakin koesoitto tuo aina lisäkokemusta. |
MK73 12.01.2008 11:00:40 | |
---|
Tytöt taas tuppaavat vähän harvemmin kiinnostumaan kunnolla bändisoitosta Niin, kautta rockin historian ala on ollut lähes umpimiehinen. Nimetkää joku legendaarinen (rock)bändi, joka koostuu naisista? Ei kai mikään muu estä tyttöjä innostumasta kuin piintyneet asenteet ja se, että melkein kaikki esikuvat ovat miehiä. Nythän Sallasta nousi tämä ärhäkkä Stalingrad Cowgirls -trio. Ja aiheutti kuulemma aikamoisen soittobuumin siellä paikallisten tyttöjen keskuudessa. Rummutelkaa tytöt rohkeasti vaan. Odotan sitä päivää, että tv:n studio-orkesterissa settiä koputtelee nainen. |
Bacchus 12.01.2008 11:12:14 | |
---|
Nythän Sallasta nousi tämä ärhäkkä Stalingrad Cowgirls -trio. Ja aiheutti kuulemma aikamoisen soittobuumin siellä paikallisten tyttöjen keskuudessa. Epäilen, että Stalingrad Cowgirls ei kyllä koskaan olisi noussut kovinkaan kummoiseksi julkisuuden oikuksi, ellei yhtye koostuisi naisista. Pintandwefall sen sijaan iski ainakin omaan kieroutuneeseen makuuni, outoa ja omaperäistä meininkiä. |
Jupi57 12.01.2008 11:19:56 | |
---|
"päivää, soitan rumpuja, perustetaanko bändi?" Historiani aamuhämärässä olin paikkakunnalla uusi urpo, joka ei juuri soittajia tuntenut. Ja kyllä - Shellin baarissa näin tyypin, jonka epäilin olevan kitaristi X. Eiku kysymään, "Ooksä X?" "Nojoo, mitä sitte" ... Saattaahan sitä saada nilkoilleenkin, mutta parempi niin kuin odottaa... Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni- |
veeka 12.01.2008 11:20:06 | |
---|
Niin, kautta rockin historian ala on ollut lähes umpimiehinen. Nimetkää joku legendaarinen (rock)bändi, joka koostuu naisista? Onhan noita muutama ollut, ja aivan listoillakin. 70-luvulla Runaways, jossa Joan Jett vaikutti. Girlschool, joka nautti kovaa suosiota 80-kuvun puoliväliin saakka ja mieleen tulee vielä jenkkiläinen Vixen, joka sai ison hitin aikaiseksi 80-luvun lopulla. työtä työttömille, viinaa soittajille |
Onhan noita muutama ollut, ja aivan listoillakin. 70-luvulla Runaways, jossa Joan Jett vaikutti. Girlschool, joka nautti kovaa suosiota 80-kuvun puoliväliin saakka ja mieleen tulee vielä jenkkiläinen Vixen, joka sai ison hitin aikaiseksi 80-luvun lopulla. No joo, nuokin ovat mulle täysin outoja nimiä. Eivät kuitenkaan liene kovin "uraa uurtavia" jos vertaa vastakkaisen sukupuolen saavutuksiin? Mutta mun asiantuntemus ei tässä niin hirmu laaja ole ;-) |
toyhto 12.01.2008 12:48:35 | |
---|
M.netin Wanted-palstaa vaan seurailemaan, itse olen löytänyt sieltä kaksi bändiä. Rumpaleita tarvitaan aina, sieltä vaan sopivaa porukkaa etsimään. Jos ei natsaa, niin ainakin koesoitto tuo aina lisäkokemusta. Nykyään on onneksi löytynyt muutamakin bändi, eli aivan epätoivoinen tilanne ei tällä hetkellä ole. Ja eihän sitä Wantedinkaan kautta uskalla, kun ei tiedä, mitä sitä itsestään rumpalina sanoisi :D Kehua ei uskalla ja "joo olen joskus rumpuja soittanut" ei vakuuta ketään. On tyttönä olemisesta kyllä rumpalina hyötyäkin. Ainakin jos bändiä päätyy perustamaan toisten tyttöjen kanssa, rumpalin osasta ei välttämättä ole tappelua, kun esimerkiksi pianisteja puolestaan tuntuu välillä olevan liiaksi asti :) |
mr_b 13.01.2008 22:31:10 | |
---|
Kaverini osti Beyoncen live-dvd:n Beyonce Experience (disclaimer: en ole vastuussa ystävieni musiikkimausta) ja siinä Beyoncella on taustalla iso kokonaan naispuolisista soittajista koostuva orkesteri. Mukana on kokonaista kaksi isolla setillä vetävää naisrumpalia ja hyvin kyllä vetivät. Muutenkin tuo all-female yhtye erottui mukavasti edukseen tuollaisten artistien taustalla yleensä vetävistä kasvottomista sessiomies-orkestereista. Ihan visuaalisestikin ja myös siinä että soittajille annettiin selvästi tilaa (ja valoa) tavallista enemmän ja saivat tuoda omaa osaamistaan esille kiitettävissä määrin. Viihdyttävää. Softer, worse, slower, weaker. |
Sky Blue Sky 14.01.2008 06:17:11 | |
---|
Mukana on kokonaista kaksi isolla setillä vetävää naisrumpalia ja hyvin kyllä vetivät. Kim Thompson & Nikki Glaspie. |
pata 15.01.2008 12:34:42 | |
---|
No joskus oli Lee Ritenourin bändissä naisrumpali... Muistaako kukaan että minkä niminen se oli? Ei niitä kauniimman sukupuolen rummuttajia taida liiemmin olla... Sääli on... Todella Sääli... Zap |
MK73 15.01.2008 17:01:59 | |
---|
Ei niitä kauniimman sukupuolen rummuttajia taida liiemmin olla... Sääli on... Todella Sääli... No ei, varsinkaan Suomessa. Muutama onneksi kumminkin. Esimerkiksi mainittu Kamalan rumpali oli minulle siksi positiivinen ylläri. On ilahduttavaa kuulla muutakin kuin sitä perinteistä "tyttörokkia", miten sen sitten käsittääkin.. ja jazzin puolelta Hanne Pulli on erittäin harvinaislaatuinen tapaus. |
arse 16.01.2008 14:24:06 | |
---|
Niin, kautta rockin historian ala on ollut lähes umpimiehinen. Nimetkää joku legendaarinen (rock)bändi, joka koostuu naisista? Slits, yx kovimmista! Ja 90-luvulla Hole oli kyllä monille rokkitytöille helkkarin tärkeä vaikuttaja. Así no. |
Sky Blue Sky 16.01.2008 22:16:06 | |
---|
No joskus oli Lee Ritenourin bändissä naisrumpali... Muistaako kukaan että minkä niminen se oli? Hillary Jones. |
Epämuusikko 16.01.2008 23:34:59 | |
---|
Hilary Jones. Vetää hyvin yhdellä Tribal Techin GIT-klinikkavideolla khyl... "Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir.
Bustard #1 |
grooveman 17.01.2008 12:15:45 | |
---|
ja jazzin puolelta Hanne Pulli on erittäin harvinaislaatuinen tapaus. Heh, Hanne on miun ope. Erittäin hyvä soittaja ja hyvä opettaja. "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki |
hollmi-5 17.01.2008 12:29:24 | |
---|
Heh, Hanne on miun ope. Erittäin hyvä soittaja ja hyvä opettaja. Heh, Hanne on minun entinen oppilas. Kerro terkkuja. Soundit, piuhat ja kajarit. |
grooveman 17.01.2008 15:07:43 (muokattu 17.01.2008 15:08:01) | |
---|
Heh, Hanne on minun entinen oppilas. Jeps, ton jo tiesin. Minä välitän terveiset. "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki |
Analuuk 18.01.2008 01:39:55 | |
---|
Muutenkin tuo all-female yhtye erottui mukavasti edukseen tuollaisten artistien taustalla yleensä vetävistä kasvottomista sessiomies-orkestereista. Ihan visuaalisestikin ja myös siinä että soittajille annettiin selvästi tilaa (ja valoa) tavallista enemmän ja saivat tuoda omaa osaamistaan esille kiitettävissä määrin. Viihdyttävää. Yleensä noissa jenkkiartistien bändeissä vetää iso tumma kaveri lippis päässä ja purkka suussa DW:n tuplasetillä sellaisella groovella että oksat pois!! Ja sit ennen vikaa kertsiä tulevan suvannon päätteeksi perunat laariin ja koko kioski läpi. That's AAMEERIIKAA!!! Niin, pointtini oli se, että kyl noi isojen nimien komppaajat livenä ylensä aika hyvin tuovat itsensä esille... ..tror jag... Keep it simple and hit it hard! |
Thyrblast 19.01.2008 01:35:17 | |
---|
Heh, Hanne on miun ope. Erittäin hyvä soittaja ja hyvä opettaja. Taidat olla oikein hyvässä opissa nyt...;) Sonor. Yamaha. Ludwig. Kumu. Paiste. Zildjian. |