Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 559 60 61 62 63121 122 123 124 125
pick 86
11.01.2008 19:15:39
Sattui eräälle kaverille. Pori Pihlajamaan musiikki.

-Jotain hyvää bluessäröä tarttisin.
-Meil on täs tää metal zone.

no ei ole yhtään ihme kun ylläolevaa musiikkiliikettä ajattelee..o_O
"menee jos on mennäkseen"
sepisti
11.01.2008 19:53:34
Tulee mieleen parin viikon takainen kielien hommaaminen. Olin jo päättänyt että siihen liikkeeseen en sitten jalallanikaan enää astu, mutta oli pakko kun sieläpäin sattui olemaan kulkeilla, ja kielisetin tarvitsi pikapikaa.

Noh, kävelen sisään ja sanon että tarvitsen kielisetin. Tulee vähän matalemmille virelle, että tapaan käyttää 52 settiä. Että pistetään yksi sellanen setti siitä.

No heti kun olin ehtinyt sanoa tuon matalemmille vireille, lätkäisi tämä tyyppi pöytään 60 setin ja sanoi että tuolla lähtee hevanderit. Lisäksi kauppias oli erittäin huonolla tuulella nähtävästi, koska kirosi ja paiskoi kassakonetta. (on muuten aina tämä tyyppi huonolla tulella, mutta ihmekös kun kauppa tuskin käy tuollaisella palvelulla, mitä minä olen saanut siitä liikkeestä) No minä koitin yhä sanoa että 52 setti voisi olla sopivampi minun tarpeeseeni, mutta ei, tämä väittää että tämä setti on paras.

Olin aivan siinä ja siinä etten räjähtänyt nauruun. Mutta ostin lopuksi 60 setin, on sekin asiansa ajanut ihan hyvin.

No mitäs typerää tossa oli jos kuitenkin päädyit ostamaan sen myyjän tarjoaman kielisetin. Ja en muuten ihmettele yhtään tota 60 setin tarjoamista jos oot oikein rehvastellu matalammilla vireillä soittamisesta.
Ei Seppo ole Seppoa pahempi Seppo
pick 86
11.01.2008 20:03:33 (muokattu 11.01.2008 20:06:00)
mä kävin vähäaikatakas kyselemässä kanavanvaihtopedaalia tohon line6 spideriin(ykkössarjalainen), olin siis kahdessa eri liikkeessä täällä porissa.
kun aikani myyjien kanssa "väänsin kättä" että sopiiko uudemman mallin pedaali,. niin kummassakin liikkeessä sanotaan "tuo vahvari mukaasi tänne niin kokeillaan"..hmm ihan hyvä mutta en jaksaisi alkaa 100wattista kantamaan sentakia ympäri keskustaa ja tosesks: KUMMATKIN LIIKKEET OLIVAT JUURI HILJATTAIN SATAKUNNANKANSASSA JOSSAIN LEHTIJUTUSSA JA TOISESSA KAUPPIAS SANOI ETTÄ HEILTÄ SAA ASIAKAS KITARAA LAINAKSI KOTIIN KOKEILLAKSEEN MILTÄ KUULOSTAA OMASTA VAHVISTIMESTA..ei tullu mieleen antaa mulle sit kahvipakettia pienempää pedaalia kotiin kokeiltavaks..

täällä porissa on myös eräs kolmaskin soitinkauppa jossa joskus kävin kilpailuttamassa hintoja särkijästä ja kun bossin metalzonea kysyn niin myyjänä oleva vaari tokaisee "mä kyl ihmettelen et miks ihmiset ostaa kalliita pedaaleja kun nämät on ihan vastaavia ja yhtä hyviä"-ja pyörittelee kädessään danelectron jotain säröä..oli eka ja vika käynti.piste. mut porin kahdessa varsinaisemmassa musaliikkees on kyl asiakaspalvelus aikalail parantamisen varaa..
joskus porin sound cityyn eksyin aika liki avaamisaikaa ja kun ovesta astun sisään,juoksee ainoa siellä oleva myyjä takahuoneeseen karkuun..tekee sen JOKA KERTA.(ei sosiaalisemmasta päästä) kummatkin isommat kaupat tuttuja tet-harj. sekä kesätöiden kautta..
Billsner
11.01.2008 20:12:48
ei tullu mieleen antaa mulle sit kahvipakettia pienempää pedaalia kotiin kokeiltavaks..

Ei tullut mieleen kysäistä?
Wrapped in plastic
pick 86
11.01.2008 21:18:11
Ei tullut mieleen kysäistä?

suoraansanotaan niin ei tullut mieleen. meinasin melkee tuolilt pudot ku lehdest luin et ne antaa kotiin kokeiltaviks vehkeitä,kun siis tietää millast touhuu kyseises liikkees on..
Dunga
11.01.2008 21:47:25
suoraansanotaan niin ei tullut mieleen. meinasin melkee tuolilt pudot ku lehdest luin et ne antaa kotiin kokeiltaviks vehkeitä,kun siis tietää millast touhuu kyseises liikkees on..

Onhan se välillä tollasta. Mäkin oon täällä noista Porin liikkeista purnannut, mutta kyllä tuosta Sound citystä ainakin tältä nuoremmalta myyjältä ihan kohtuullista palvelua saa. Kyllähän noillakin on huonot päivänsä ja jos vittuilua tai ämpyilyä tarvii kuunnella niin saa niitä kamoja muualtakin, näin siis itse tuumin.

Oudointa olin kun hain huollettava olleen kitarani sieltä. Kerroin vanhalle ukolle, että mulla on kitara täällä huollossa ja tulin hakemaan sitä. Hän katseli viittä takahuoneessa olevaa kitaralaukkua ja mietti mikä on oikea. Kerroin noutavani ruskeassa laukussa olevaa gibsonia jolloin sain kuin sainkin omani ja maksoin huollon. Äijä ei edes katsonut mitä laukussa oli, vain maksukuitti kiinnosti. Periaatteessa kuka vain olisi voinut hakea/nyysiä minkä vain huollossa olevan kitaran, valinnan varaa oli ne viisi laukullista kitaroita.

Uskomatonta perseilyä...
FensonGibder
12.01.2008 09:07:28
Äijä ei edes katsonut mitä laukussa oli, vain maksukuitti kiinnosti. Periaatteessa kuka vain olisi voinut hakea/nyysiä minkä vain huollossa olevan kitaran, valinnan varaa oli ne viisi laukullista kitaroita.

Uskomatonta perseilyä...

Ilmeisesti kitaroita ei juurikaan tähän tyyliin nyysitä, joten sen takia huolto-kitaroita ei pidetä aikalukitussa ja lasersäteillä varmistetussa kassaholvissa.

Perusvaras ei mielellään mene näyttämään naamaansa ja antamaan tuntomerkkejään myyjälle ja vielä maksaa huollosta - ties kuinka paskan kitaran takia, joka mahdollisesti tiukan paikan tullen pitäisi osata vielä kuvailla.
Saatanan tunarit!
Tympee Huttunen
12.01.2008 09:32:32 (muokattu 12.01.2008 09:35:28)
Olen varmasti kirjoittanut foorumille, eräästä (jo kuopatusta) musiikkiliikkeestä, mutta virkistetään nyt omaa muistia. Tapahtuneesta on jo vuosia.

Vein tähän musiikkiliikkeeseen kaksi kitaraa mikkienvaihtoon. Uuteen kitaraan tuli uusi mikkisetti ja uudet elektroniikat. Vanhaan piti siirtää uudet elektroniikat ja uuden kitaran mikit. Annoin tarkat ohjeet, että tone-potikkaa ei toiseen kitaraan asennettaisi, koska kyseessä oli kitara, jossa tone-potikkaa ei ollut. No, sovimme aikatauluista ja kitarat jäivät kauppaan. Ideana oli siis ostaa kaksi EMG:n mikkiä, joiden mukana tuli molemmissa uudet elektroniikat. En tiedä onko nykyään enää niin. No, myyjän mukaan vaihto-operaatio kaikkineen onnistuu varmasti. Minulla ei tietenkään ollut hajuakaan noista asioista tuolloin. No, kitarat jäivät operaatioon.

Homma venyi ja venyi. Oli sangen tuskallista matkustaa lähes 50kilometriä "hakemaan" kitaraa ja matkustaa takaisin ilman kitaraa, kun sovitut päivämäärät eivät pitäneet. No, kerran kävi iloiseti ja toinen kitara oli valmis. Avasin casen ja mahtava yllätys odotti. Tone-potikka oli lisätty kitaraan (tietenkin poraamalla sille reikä noin 500e kitaran bodyyn). Myös kitaran vibrakampi oli kadonnut. Sitä ei kuulemma ollut edes mukana. No, tivaamisen jälkeen sain tarvikekammen mukaan. Tone toki vitutti, mutta ei se maailmoja kaatanut. Sovittu maksu työstäkin oli noussut sadalla markalla, koska "tähän meni koko päivä".

No, toinen (vanhempi) kitara jäi kauppaan vieläkin mikkienvaihtoon. En muista tarkalleen montako viikkoa tai kuukautta se kaupassa oli, kunnes viimein sain kitaran. Huomasin heti, että sovitut elektroniikat eivät olleet paikassa, vaan potikat olivat vanhoja. No vitutti taas ja menin asiasta sanomaan. Selvisi, ettei ostamani elektroniikat sopisi kitaraan (en tiennyt näistä aktiivi-passiivi-hommista silloin ja homma tuli myyjillekin ilmeisesti yllätyksenä). No, mitäpä tuosta. Kitara mukaan ja kotiin soittamaan.

No ei soitettu, kun kitara pärisi ja pirisi. Ihmettelin asiaa ja häiriötä aikani kunnes vein kitaran takaisin. Myyjä ei uskonut minua ja kytkimme kitaran. Ritinää ja rätinää kuului todella hiljaisellakin "kauppa-volumella" ja myyjä sanoi pokkana tämän olevan täysin normaalia. Todistin napsumista nostamalla volumea hissuttelutasosta ja koskettelin kieliä. Pauke oli melkoinen ja kitara jäi kauppaan. Vieläkin huvittaa myyjän pokka ilme ritinän ja rätinän keskellä:)

Taas kävin kitaraa aika ajoin kyselemässä, mutta valmista ei tullut. Loppujen lopuksi se lähetettiin minulle postitse. Myyjä oli toki reilu ja sanoi, että voin maksaa postikulut sitten joskus. No, kitara kiinni vahvistimeen ja rokkaamaan! No ei sentään. Kitaraan ei oltu kuukausien aikana edes koskettu:D

Otin elektroniikkapesän luukun auki ja aloitin tutustumisen kitaran elektroniikan maailmaan piirtämällä kitaran kytkentäkaavion. Harmi, etten muista missä se tällä hetkellä on, mutta se oli tehty aivan päin honkia. Kytkentä oli todella progressiivinen ja muistan myöhemmin ihmetelleeni, miten kitara ylipäätään toimi edes hieman. Aloitin ensimmäiset kolvaukseni, kun purin kitaran elektroniikan ja itse loppujen lopuksi korjasin kitaran. Kiitos siis tästä tälle nimeltämainitsemattomalle musiikkikaupalle, sillä tästä alkoi kiinnostukseni kitaran elektroniikkaan (ja elektroniikkaan itsessäänkin).

Liikkeestä liikkui paljon erilaisia huhuja, koskien lähinnä tätä palvelua yms. Kaikkein paras juttu tapahtui kuitenkin kaverilleni, joka osti kaupasta basson. Myöhemmin myyjä ja soitti ja pyysi palauttamaan basson. Se oli jonkun tytön, joka toi sen liikkeeseen korjattavaksi. :)

Harmi, että liike kaatui jostakin syystä. Kaatumisen syistäkin liikkui monenlaista huhua, mutta turha niistä puhua.
Dunga
12.01.2008 10:38:35
Ilmeisesti kitaroita ei juurikaan tähän tyyliin nyysitä, joten sen takia huolto-kitaroita ei pidetä aikalukitussa ja lasersäteillä varmistetussa kassaholvissa.

Perusvaras ei mielellään mene näyttämään naamaansa ja antamaan tuntomerkkejään myyjälle ja vielä maksaa huollosta - ties kuinka paskan kitaran takia, joka mahdollisesti tiukan paikan tullen pitäisi osata vielä kuvailla.

Ilmeisesti ja ilmeisesti, mistä sinä sen tiedät? Ei tarvitsisi kuin kysyä vaikka kitaran tuntomerkit ja henkilötiedot, niin olisi varmempi homma. Mutta kun ei niin ei.

Huijareiden kanssa ei ole varaa olla tippaakaa naiivi. Uskomattomimpiakin huijauksia ja nyysintöjä on sattunut.

Kuten se perusvaras joka nappasi Mesan recton Tamperelaisessa liikkeessä ja pääsi _juosten_ karkuun. Varmasti jäi naamataulu ja tuntomerkit mieleen, mutta kun röyhkeyttä riitti niin höynäytys onnistui.
FensonGibder
12.01.2008 10:42:44
Ilmeisesti ja ilmeisesti, mistä sinä sen tiedät? Ei tarvitsisi kuin kysyä vaikka kitaran tuntomerkit ja henkilötiedot, niin olisi varmempi homma. Mutta kun ei niin ei.

Sanoohan sen järkikin. Eihän kukaan liike halua ylimääräistä häsyä asian tiimoilta (pitäisi jaaritella poliisien kanssa ja mainekin menee). Lisäksi liike joutuu korvaamaan menetetyn kepin, joten turha tästä on jauhaa.
Saatanan tunarit!
Dunga
12.01.2008 10:55:20
Sanoohan sen järkikin. Eihän kukaan liike halua ylimääräistä häsyä asian tiimoilta (pitäisi jaaritella poliisien kanssa ja mainekin menee). Lisäksi liike joutuu korvaamaan menetetyn kepin, joten turha tästä on jauhaa.

Mikä sun pointtisi nyt on? Häsyä?

Itsehän sanoin, että olisi liikkeille ja asiakkaille varmempi systeemi jos liike todella kysyisi niitä henkilötietoja kitaraa noudettaessa.

Kuten sanottua, ei huijareiden röyhkeyttä sovi aliarvioida.
Dunga
12.01.2008 11:18:16 (muokattu 12.01.2008 11:19:04)
nojoo, taitaapi riski kuitenkin olla aika pieni tuollaiselle huijaukselle pienehkössä rannikkokaupungissa missä poliisikin tuntee aika tarkkaan joka koijarin jo naamavärkistäkin.

Riski kuin riski. Ehkä tilannetta mun silmissäni vähän suurentaa se, että kyseessä oli oma kitara jota annettiin huoletta mitään tietoja kysymättä :)

Meinasikko että huijari menee tiskille ja sanoo että "tsau, oli huollossa yks sähkökitara sellasessa ruskeessa laukussa, mä hakisin sen pois."

Myyjä:"Tääl on kaks semmosta laukkua kumpi laitetaan?"

huijari:"No kato kumpi on kalliimpi" :)

En. Taka/huoltohuoneen ovi on vahvistimien vieressä aina auki. Kuka tahansa voi etukäteen katsoa mitä laukkuja/kitaroita siellä lojuu valmiina noudettavaksi.

Noh, eipä tästä tarvitse enää jauhaa. Pointtina oli se, että omasta mielestäni vaan tuo systeemi on hieman epävarma jota tällä kerralla harrastettiin. Voipi olla, että liikkeen muut myyjät toteuttavat homman eri tavalla.
FensonGibder
12.01.2008 11:28:27
Pointtina oli se, että omasta mielestäni vaan tuo systeemi on hieman epävarma jota tällä kerralla harrastettiin. Voipi olla, että liikkeen muut myyjät toteuttavat homman eri tavalla.

Ja kaikille suojateille asennetaan laskeutuvat puomit, koska auto voi ajaa yli. Tai taitaakin olla parempi tehdä panssaroidut aidat, koska puomit on epävarma, koska siitä voi helposti ajaa läpi tai kiertää.
Saatanan tunarit!
Dunga
12.01.2008 11:31:27 (muokattu 12.01.2008 11:34:31)
Ja kaikille suojateille asennetaan laskeutuvat puomit, koska auto voi ajaa yli. Tai taitaakin olla parempi tehdä panssaroidut aidat, koska puomit on epävarma, koska siitä voi helposti ajaa läpi tai kiertää.

Vertaatko oikeasti jotain suojateitä ja yliajamista nyt kitarahuoltoon. Ehkä ontuvin vertaus ja kehno läppä, anteeksi nyt vaan ja kiitos nauruista.

e. jos sä pidät vitsinä sitä, että kitarat päätyvät oikeille omistajilleen pienen sanailun ja varmistuksen jälkeen niin ei kun onnea vain. Joskus vaan on näköjään vaikeaa... tää oli mun osalta tässä.
vmak
12.01.2008 15:25:16
Ei sinänsä liity asiaan, mutta kun aloititte tuosta että mihin varkaat voivat alentua.

Paikallisesta pienestä kioskista varastettiin 4 kappaletta 12-packeja olutta. Liike oli auki, varkaat rikkoivat oven vieressä olevan ikkunan ja hyppäsivät siitä sisään ja ottivat kaljansa ja juoksivat karkuun. Yllättäen tosin jäivät kiinni myöhemmin :)

Anteeksi Off-topic.

Ja asiaan.

Jälleen kerran sain Joensuussa Karjalan-musiikista asiallista palvelua ja akustinenhan sieltä lopulta lähti mukaan :)
diideliduudelidoo
Napalmolotv
12.01.2008 15:55:43
"Osaatsä soittaa?" Opastin pikkuveljeä ostamaan kakkoskitaraa...
moloch
12.01.2008 22:59:12

Asiakas: "Yksi, kitaran dogearmikrofonin kotelo, kiitos."
Myyjä: "Korvakkeilla vai ilman?"
Kuulen mononkin stereona!
Numb
13.01.2008 16:04:42

Oliko hyvää?

Asiaan:

Asiakas: Dadin akkarikielet, 80/20 0.12 -setti.
Myyjä: 80/20 -kielet? En oo kuulukkaan semmosista.
Asiakas: Ne on tossa hyllyssä sun takana phosphor bronzejen vieressä.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
nikovirtala
14.01.2008 22:08:17 (muokattu 15.01.2008 08:10:54)

Katoaako tästä threadistä viestejä? Mielestäni keskustelu oli aivan asiallista ja, jos ei ollut moderaattorit voisivat mainita siitä ennenkuin alkavat thredejä putsaamaan. Vai osuiko kenties jokin kommentti moden omaan nilkkaan... --> herne nenään ja asialliset kommentit pois. ;)

edit. tästä kommentista tulee sitten varmaan jäähyä?

Mod.Huom: Poistin tästä ketjusta ainoastaan sivuraiteille lähteneet kommentit. Pahoittelen jos epähuomiossa jotain asiaan kuuluvaa on lähtenyt samalla.
What is life? - A bad trip.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)