Aihe: Kysymys mikserin line/stereo -kanavista
1
aqwert
11.01.2008 18:51:16
Terve! Mulla olis tällainen kysymys: Miksereissä on usein linjasisääntuloja, tai siis stero-tuloja, jotka tarvitsevat kaksi plugia kiinni mikseriin. (Tajusitte varmaan vähemmälläkin!) Voiko näihin tuloihin kytkeä mikkejä kiinni? Siis tyyliin käyttämällä liitintä, joka muuttaa esim. XLR-liittimen kahdeksi plugiksi? Toimiiko oikeasti, vai onko vaan säälittävä yritys saada lisää kanavia käyttöön?
Klezberg
11.01.2008 19:29:55

Yritykseks jää. Siinä liittimen vieressä lukee mihin se on tarkoitettu eli Line-tarkoittaa linjasisäänmenoa ja se taas tarkoittaa että siitä puuttuu etuvahvistin minkä mikit tarvii.

Eli laittamalla ulkoisen etuvahvistimen onnistuu.
tyyttydyy, tyytty dididii dii...
stnprkl
11.01.2008 19:32:56
Eli laittamalla ulkoisen etuvahvistimen onnistuu.

Juu kyl.

E: Lyhkänen kuulemma kirjotus.
Viltsu audiokantaja
aqwert
11.01.2008 20:20:26
Kiitoksia. Niin mä vähän ajattelin, että etuasteella vois toimia... Onhan se tietty vähän kikkailua! Mut sen verran vielä, et minkälainen on lopputulos? Saako tolla tavalla ihan hyvänlaatuista kamaa ulos? Ja minkälainen etunen siihen olis hyvä? (Tietysti pienellä budjetilla...) Ajattelin overheadissa-käyttöä...
stnprkl
11.01.2008 21:17:43
Kiitoksia. Niin mä vähän ajattelin, että etuasteella vois toimia... Onhan se tietty vähän kikkailua! Mut sen verran vielä, et minkälainen on lopputulos? Saako tolla tavalla ihan hyvänlaatuista kamaa ulos? Ja minkälainen etunen siihen olis hyvä? (Tietysti pienellä budjetilla...) Ajattelin overheadissa-käyttöä...

Lopputuloshan riippuu täysin siitä käytetystä etusesta eli sen laadusta. Äänihän tulee läpi paskemmastakin mutta se on eri asia kuin hyvin. Näistä erilaisista etiasteista on aika paljonkin keskustelua ollut sekä Studiotyöskentely http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=16 että Livetoimintapalstoilla http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=50, sieltä vaan ettimään. Se on meinaan aika käyttäjäkohtainen juttu sekä makuasia että millä itse kukin pärjää ja mihin on tyytyväinen.

Tossa sun tapauksessa ehkä mieluummin laittais kunnon etusen ja ajais sitä kautta vaik liidilaulun ja ne överit sit tiskin omilla etusilla, mutta kuten sanottu makuasioita ja budjettikysymyksiä.
Viltsu audiokantaja
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)