Aihe: Hihnalukot paikalleen
1 2 3
Dumb
26.11.2002 16:24:25

mulla kävi vähän heikosti hihnalukon kanssa viime perjantaina... oltiin keikalla ja soundcheckin loppuun ihan yhtäkkiä vaan irtos lukko ja mulle suht uus ja kallis jagstangi tipahti suoraan kivikovalle lattialle... tuli yhteen kulmaan vittumainen jälki ja lapaan kanssa jotain pientä...

Mulla oli Jag-Stangissa myös hetken aikaa lukot, mutta "sarven" lukkosysteemi lähti ruuveineen irti, joten tilalle tuli vanha ruuvi ja päälle teippiä, pysyy.
haist vittu sit
26.11.2002 17:10:57

Mulla oli Jag-Stangissa myös hetken aikaa lukot, mutta "sarven" lukkosysteemi lähti ruuveineen irti, joten tilalle tuli vanha ruuvi ja päälle teippiä, pysyy.

teippi on hei tosi kiva... sitten siihe jää sellane jumalaton liimatahra mitä saa hinkata kakspäivää jos sen haluu pois. edellisessä kitarassa oli teippi ja se kadutti kun olin myymässä sitä... sai hinkata nii vitun kauan vaikka koitin kaiken maailman aineita.
m.netnolifehidde www.kohtu.tk - batman
Dumb
26.11.2002 17:57:04

teippi on hei tosi kiva... sitten siihe jää sellane jumalaton liimatahra mitä saa hinkata kakspäivää jos sen haluu pois.

Mulla on nykyään käytössä tollasta mustaa teippiä, joka ei ota aivan yhtä kovaa kiinni kuin harmaa kaverinsa, mutta ajaa kuitenkin asiansa erittäin hyin. Ei jää paljon liimatahroja kitaroihin.
Fortune
26.11.2002 20:33:57
Lukot pysyvät minulla oivasti tulitikkuvirityksellä, eikä sinne edes liimaa tarvitse. Katkoo tikkuja reiän täyteen ja ruuvaa siihen. Hyvin on vuoden pysynyt.
Dam-di-dam-di-dam.
Uutta musiikkia saatavilla.
Pekkatapio
26.11.2002 20:52:32
Meikäläisellä on sellaset kaksiosaiset muovilärpsäkkeet, joissa toista osaa kun kääntää, niin reikä suurenee/pienenee, riippuen paljonko kääntää. Reikä suurena pistetään tapissa olevan hihnan päälle ja siinä sitten vääntäistään reikä pieneksi. Eivät vissiin oo hirmu kalliit eikä tartte tuskailla ruuvien/reikien kanssa. (vaikkakin tuo tulitikku+liimajuttu on hyvin yksinkertainen ratkaisu.) Ja hyvin on pysynyt ainakin mulla.
fridgebuzz
27.11.2002 08:53:59

Mulla on nykyään käytössä tollasta mustaa teippiä, joka ei ota aivan yhtä kovaa kiinni kuin harmaa kaverinsa, mutta ajaa kuitenkin asiansa erittäin hyin. Ei jää paljon liimatahroja kitaroihin.

Niin, ja that's the rock and roll way to do it!

:-D
1
viesti
saapunut
vale
27.11.2002 10:12:29
Minä duunasin sallerit paikalleen siten että viilasin kitaran alkuperäiset ruuvit sopiviksi. Hyvin on toiminu... Lisäksi olen työstänyt muutaman parin nuppeja messingistä kun ei aina huvita ostaa kaikkia römpsyjä ja kun eivät ole kovinkaan halpoja... Sattui löytymään sopivaa messinkiä varastosta...
SURf
27.11.2002 10:27:36

sai hinkata nii vitun kauan vaikka koitin kaiken maailman aineita.

mahdoitkohan kokeilla voita? kuulostaa ihan pervolta mutta sillä lähtee kun sipasee sitä teippijätöksen päälle ja antaa pehmetä vähän aikaa. sitten jollain puhdistusaineella rasvat pois ettei keppi luiskahda kädestä...

Oliskohan tää kuulunu sittenkin niksipirkkaan vai erotiikan maailmaan...
haist vittu sit
27.11.2002 12:23:53
mahdoitkohan kokeilla voita?

joo en tullu ajetelleeks :D
m.netnolifehidde www.kohtu.tk - batman
Maisteri
27.11.2002 14:02:25
Entinen reikä tukkoon. Kokeile tulitikkuja ja liimaa.

Tää toimii hyvin. Tulitikkua reikään jollakin superliimalla. Sitten vaan ruuvaamaan.
Liikapatti
11.01.2008 17:33:56
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1871 päivää vanhaan ketjuun!

Aika nostaa tämäkin.
Ongelma on nyt sellainen, että warwikin hihnalukontappeja kiinnittäessä ylemmmän tapin ruuvi pyöristyi niin kovasti, että sitä on nyt mahdoton saada ruuvarilla auki/kiinni. Tarkoitus olisi repiä koko paholaisen keksintö irti ja vaihtaa takaisin ne kiltisti palvelleet perustapit. Miten nyt toimia?? Ruuvi on siis jäänyt puolitiehen ja tällä hetkellä tapin ja bodyn väliin olen virittänyt mielenkiintoisen villalankatsydeemin, joka tuo tapille hieman jämäkkyyttä. En tiedä, onko tämä vain tyhmän teinin tyhmä idea, mutta ajatukseni olisi liimata jollain ärtsyllä liimalla ruuvi ja tappi yhteen ja pihtien avulla tappia pyörittäen avata se v#### ruuvvvi.
Tuomitkaa tämä ehdotus, jos suinkin niin suotte ja ehdotelkaa jotain viisaampaa. Poraaminen ei innosta :(

Kiitos etukäteen.
Dunga
11.01.2008 17:56:35
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1871 päivää vanhaan ketjuun!

Aika nostaa tämäkin.
Ongelma on nyt sellainen, että warwikin hihnalukontappeja kiinnittäessä ylemmmän tapin ruuvi pyöristyi niin kovasti, että sitä on nyt mahdoton saada ruuvarilla auki/kiinni. Tarkoitus olisi repiä koko paholaisen keksintö irti ja vaihtaa takaisin ne kiltisti palvelleet perustapit. Miten nyt toimia?? Ruuvi on siis jäänyt puolitiehen ja tällä hetkellä tapin ja bodyn väliin olen virittänyt mielenkiintoisen villalankatsydeemin, joka tuo tapille hieman jämäkkyyttä. En tiedä, onko tämä vain tyhmän teinin tyhmä idea, mutta ajatukseni olisi liimata jollain ärtsyllä liimalla ruuvi ja tappi yhteen ja pihtien avulla tappia pyörittäen avata se v#### ruuvvvi.
Tuomitkaa tämä ehdotus, jos suinkin niin suotte ja ehdotelkaa jotain viisaampaa. Poraaminen ei innosta :(

Kiitos etukäteen.

En oo nyt ihan varma, että ymmärsinkö tosta selostuksesta hevon helevettiäkään, mutta se ruuvi siis on puolitiehen ruuvattu? Miksi liimaisit ruuvin ja tapin yhteen? Etkö voi vaan ottaa pihdeillä ruuvin päästä kiinni ja pyörittää sen irti?
Jesus_Plastica
11.01.2008 18:05:10
En oo nyt ihan varma, että ymmärsinkö tosta selostuksesta hevon helevettiäkään, mutta se ruuvi siis on puolitiehen ruuvattu? Miksi liimaisit ruuvin ja tapin yhteen? Etkö voi vaan ottaa pihdeillä ruuvin päästä kiinni ja pyörittää sen irti?

No se meinas että sitä koko hässäkkää on helpompi pyörittää, kun saa paremman otteen kun ruuvista. Mut jos on habaa niin kyllä sen ruuvista pyörittämälläkin saa irti, kunnon pihdit vaan käteen.
käsi
11.01.2008 18:05:44

Yksi niksipirkkakeino on sitten vielä kun olet saanut sen uuden tapin siihen reikään niin laittaa kynsilakkaa (värillistä tai väritön) siien ruuvin päälle isosti niin että osuu siihen tappiinkin, näin se lakka lukitsee ruuvin ettei kovin helpolla pyörimään ja löystymään
Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni
Jesus_Plastica
11.01.2008 18:06:23
joo selostus oli kyllä törkeän sekava. Ruuvi on siis puolitiessä, mutta se on sen hihnatapin sisällä, joten en voi tarrata siihen kiinni minkäänmoisilla pihdeillä.

Aijaa se olikin noin, no sitten sulla on ongelma :)
Liikapatti
11.01.2008 19:51:57
Aijaa se olikin noin, no sitten sulla on ongelma :)

Lohduttavaa Jeesus. Siis eihän tuo mun idea ole ihan tuhoon tuomittu, eihän??
Kyllähän tuo viritelmä toimii jotenkuten tälläkin hetkellä, mutta kun se jotenkin ärsyttävästi kaivelee mieltä ja sielua. Pakko saada se ruuvi pois :(
Jesus_Plastica
11.01.2008 20:29:30
Lohduttavaa Jeesus. Siis eihän tuo mun idea ole ihan tuhoon tuomittu, eihän??
Kyllähän tuo viritelmä toimii jotenkuten tälläkin hetkellä, mutta kun se jotenkin ärsyttävästi kaivelee mieltä ja sielua. Pakko saada se ruuvi pois :(

Onnistuisko jos poraisit ihan helvatan pienellä metalli terällä reiän siihen ruuvin päähän ja pyörittäisit siihen toisen ruuvin jossa on kierteet eri suuntaan. Ja sitten yrittäisit kääntää sen pois sieltä. Tämmöstä kikkaa joskus käytetty katkenneen ruuvin pois ottoon.
Metalkallo
16.08.2014 23:01:47
Ajattelin kysyä tietäviltä, että kun tuossa Schallerin hihnalukkojen mukana tulee tuollaiset pidemmät ruuvit kuin ne normi mittaiset, niin voiko semmoisen pidemmän laittaa les paul malliseen skittaan siihen ylähihnatapin paikkaan kiinni puuhun poraamalla? Vai voiko aiheuttaa vahinkoa kitaralle, esim. jotain haljeta kun ruuvi on pidempi ja ulottuu pidemmälle puuhun?

Ajattelin varmuudeksi kysyä ennen kuin rupean mitään laittelemaan kun kyseinen edwards lp on mulle sen verran rakas soitin.
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
JaaGeRMaisTeR
16.08.2014 23:19:18
Metalkallo: Ajattelin kysyä tietäviltä, että kun tuossa Schallerin hihnalukkojen mukana tulee tuollaiset pidemmät ruuvit kuin ne normi mittaiset, niin voiko semmoisen pidemmän laittaa les paul malliseen skittaan siihen ylähihnatapin paikkaan kiinni puuhun poraamalla? Vai voiko aiheuttaa vahinkoa kitaralle, esim. jotain haljeta kun ruuvi on pidempi ja ulottuu pidemmälle puuhun?

Ajattelin varmuudeksi kysyä ennen kuin rupean mitään laittelemaan kun kyseinen edwards lp on mulle sen verran rakas soitin.

Ite olen vallan nuita pitkiä käyttänyt. Paremminhan tuo pitää, kun on ensin eiperkele/hammastikku tiivistys ja sitten ihan iskemätöntä puuta.

Ei pitäisi särkeä mitään jollet sitten runttaa lekan kanssa ruuveja kiinni.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)