Aihe: Apuja pariin biisiin
1
isojussi
11.01.2008 08:36:00
Humppapuolella kun eivät tunnu tietävän, niin kysyn täältä:

Onko jollain tarkempaa tietua Green onions'ien, Easy living'in ja Born to be wild'in oikeista, originaaleista urkuotteista?

Oon vähän epävarma omista plokkauksistani noissa kohden.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Napalmolotv
11.01.2008 11:48:03
Jatka vain uurastusta niin saat korvakuulolla salaisuudet selville.
Nakkiso
13.01.2008 19:06:06
Born to be wildia olen soittanut. Siinä ei varmaan ole muuta epäselvää (jos ei sitten sooloja halua yks-yhteen vetää) kuin se yksi sointu a-osassa. Eli se puolinuotteista koostuva sointu joka tulee neloselle. En tiedä tarkkaan mitä siinä on enkä muista ihan tarkasti mitä olen siihen soittanut. Nyt ei ole koskettimia tässä lähellä. Se kuulostaa vähän sellaiselta Em/E7 sotkulta. Voin yrittää tänään muistella ja kuulostella mitä siinä voisi olla.

Eikös se ole hendrix sointu eli E7#9 (g#, d, g)?

Kyllä toi born to be wild menee ihan perusmeiningillä, varmaan aika helppo blokata. Green onions on yllättävän kinkkinen tapaus. Mulla oli siitä joskus nuotti, mutta olen hukannut sen. Jostain kirjasta siis kuitenkin löytyy (en kyllä tiedä että mistä).
BaariMikko
13.01.2008 20:05:05

Eikös se ole hendrix sointu eli E7#9 (g#, d, g)?

Kyllä toi born to be wild menee ihan perusmeiningillä, varmaan aika helppo blokata. Green onions on yllättävän kinkkinen tapaus. Mulla oli siitä joskus nuotti, mutta olen hukannut sen. Jostain kirjasta siis kuitenkin löytyy (en kyllä tiedä että mistä).

Juuri ostin opuksen "Beauty in the B", jossa Paul Shaffer kertoo joutuneensa Booker T:n ryöpyttämäksi Green Onionsin takia, ja toteaa perään, että juuri kukaan ei soita biisiä oikein. "It's like a little puzzle", toteaa Shaffer, muttei toisaalta valota, miten biisi sitten pitäisi vetää...
"Jätetään synkät asiat ja syödään vähän oliiveja"
Prophet
13.01.2008 20:24:42
Selkeä Green onions esitys:

http://www.youtube.com/watch?v=yFSe-omeH2M
Nakkiso
15.01.2008 21:08:19
Selkeä Green onions esitys:

http://www.youtube.com/watch?v=yFSe-omeH2M

Jep jep, ei sinne päinkään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)