Aihe: Reikä korvaan..
1 2
Simo78
09.01.2008 22:57:42
Hakaneulareiät on ihan hyviä, ei poikkea vuosien jälkeen mitenkään injektioneulanreiästä. Itsellä on molemmilla tehtyjä reikiä samassa korvassa, tosin teko on mukavampaa tuolla jälkimmäisellä :D Hakaneulalla nimenomaan survotaan se reikä..

Eipäs sullota millään hakaneulalla, vaan parempi työntää se harkkakorvis suoraan korvanlehden läpi--> menee kyllä jos poveria löytyy edes jonkun verran...
Lesko
11.01.2008 10:37:04
Eipäs sullota millään hakaneulalla, vaan parempi työntää se harkkakorvis suoraan korvanlehden läpi--> menee kyllä jos poveria löytyy edes jonkun verran...

Mikä ihmeen harkkakorvis? :)
Jos nyt ihan reippaasti desifioi sen hakaneulan, desifioi ihan normaalin korviksen ja myöskin kädet puhtaana tekee sillä hakaneulalla sen reiän, korvis korvaan ja sen jälkeen vielä desifiointiainetta tms. hierot siihen koruun ja antaa olla lääppimäti muutaman päivän, välillä huuhtelee vedellä ja kerran pari päivässä desifiointiainetta, niin hyvä tulee. Tollasesta ylnepalttisesta survomisesta jollain ihme "harkkakorviksilla" voi luopua ennen kuin edes ajattelee sitä!
"Mitä tarkoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Lesko
11.01.2008 21:19:43
Harkkakorvis on se siis tappi, sama minkä ampuvat liikkeessä korvaan. Ei siis renkas. Ja kyllä se nyt ihan oikeasti menee ihan suht. koht. helposti korvasta läpi, ilman mitään hakaneuloja. Kokeile jos et usko! Siitä hakaneulasta voi luopua ennenkuin ajattelee!! Eihän se kuitenkaan tee tarpeeksi isoa reikää!!

No se ampuminen ensinnäkin on melkosen epäilyttävää puuhaa, joka pitäis kieltää lailla. Harkkakorvis on siis se ensikoru joka on itsessään melko hyödytön. Hakaneulasta tulee aivan juuri oikean kokoinen reikä, mutta tottakai paras mahdollinen on se injektioneula, että siitä korvasta lähtee se pala pois!
"Mitä tarkoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Simo78
12.01.2008 16:36:19
No se ampuminen ensinnäkin on melkosen epäilyttävää puuhaa, joka pitäis kieltää lailla. Harkkakorvis on siis se ensikoru joka on itsessään melko hyödytön. Hakaneulasta tulee aivan juuri oikean kokoinen reikä, mutta tottakai paras mahdollinen on se injektioneula, että siitä korvasta lähtee se pala pois!

No mitäs epäilyttävää siinnä ampumisessa taas on? Onhan sillä tapaa iät ajat korviin reikiä tehty ja ihan hyvin näyttää ihmiset elossa olevan=) Tekee se harkkari kuitenkin suuremman reiän kuin rengas... No läväri korut on asia erikseen...
Lesko
12.01.2008 19:27:28
No mitäs epäilyttävää siinnä ampumisessa taas on? Onhan sillä tapaa iät ajat korviin reikiä tehty ja ihan hyvin näyttää ihmiset elossa olevan=) Tekee se harkkari kuitenkin suuremman reiän kuin rengas... No läväri korut on asia erikseen...

Lävistyspyssyä ei voi steriloida. Sterilointi tapahtuu autoklaavissa, jossa välineet steriloidaan kuumuuden ja paineen avulla. Lävistyspyssyssä on muoviosia, jotka eivät kestä kuumuutta, vaan sulavat. Desinfiointiaineella pyyhkimällä pyssystä ei saa täysin puhdasta, joten teoriassa voit saada siitä vakavankin tartunnan, esim. hepatiitti C:n. Nykyään markkinoille on tullut uusia malleja, joissa ihon kanssa kosketuksissa oleva osa on kertakäyttöinen, mikä on hyvä asia. Näitä ei kuitenkaan ole vielä läheskään kaikkien käytössä ja loput ongelmat jäävät entiselleen.

- Korujen laatu ja malli. Ammuttavat korut ovat usein hyvin huonolaatuista materiaalia (kuten hinnastakin voi olettaa), jotka eivät ole lähelläkään optimaalista vaihtoehtoa ensikoruksi. Korut saattavat sisältää huomattavia määriä nikkeliä, joka voi aiheuttaa allergisen reaktion. Nykyään titaanikorut ovat onneksi korvaamassa vanhat nikkelihirvitykset, mutta titaanilaaduissakin on suuria eroja. Korut ovat usein liian lyhyitä, jolloin niissä ei ole turpoamisvaraa ja ne kiristävät, joten paraneminen pitkittyy. Pahimmassa tapauksessa koko koru voi upota reiän sisään. Rustossa korujen ohuus ja reiän koko vaikeuttavat parantumista. Korujen lukko-osa on vaikea puhdistaa muotonsa takia ja sinne kerääntyy helposti likaa ja bakteereja. Nenäkoruissa tappiosaa paksumpi, pallomainen "lukko-osa" hajottaa lävistyksen korua vaihtaessa, aiheuttaen helposti ongelmia/tulehduksen ja voi mahdollisesti nenän turvotessa jäädä reiän sisään jumiin.

- Lävistysmetodi. Oikeassa lävistyksessä tehdään kudokseen viilto terävällä neulalla. Ammuttaessa tylsä harjoituskoru runnotaan voimalla kudoksen läpi, jolloin se vaurioituu huomattavasti enemmän neulaan verrattuna. Parantuminen on hitaampaa ja arpikudospattien ilmestyminen todennäköisempää. Pahimmassa tapauksessa tämä voi johtaa keloidiin, arpikudoksen ylikasvusta johtuvaan pattiin, joka voi kasvaa jopa golfpallon kokoiseksi.

Tämän takia edes korvakoruja ei pitäisi koskaan hankkia ampumalla. Hyvä lävistäjä osaa tehdä reiän vähemmällä kivulla ja aivan yhtä nopeasti kuin ampumalla. Tietenkään kaikille ei ongelmia ammutuista koruista tule, mutta kannattaako ottaa riski?

lähde: www.wormz.org
Simo78
13.01.2008 13:08:14
Lävistyspyssyä ei voi steriloida. Sterilointi tapahtuu autoklaavissa, jossa välineet steriloidaan kuumuuden ja paineen avulla. Lävistyspyssyssä on muoviosia, jotka eivät kestä kuumuutta, vaan sulavat. Desinfiointiaineella pyyhkimällä pyssystä ei saa täysin puhdasta, joten teoriassa voit saada siitä vakavankin tartunnan, esim. hepatiitti C:n.

No joo kyllä tiedän yhtä sun toista steriloinnista ja tolla periaatteella voin väittää, että kahvilassa käyminen on paljon vaarallisempaa--> mikään kahvila ei steriloi lusikoitaan ja haarukoitaan ja niillä voi tehdä reiän suuhunsa ja saada samat taudit=)... Nykyään steriloidaan vähän turhankin hanakasti.
Lesko
13.01.2008 15:14:36
No joo kyllä tiedän yhtä sun toista steriloinnista ja tolla periaatteella voin väittää, että kahvilassa käyminen on paljon vaarallisempaa--> mikään kahvila ei steriloi lusikoitaan ja haarukoitaan ja niillä voi tehdä reiän suuhunsa ja saada samat taudit=)... Nykyään steriloidaan vähän turhankin hanakasti.

Okei, jos sä voit verrata ihan tosissaan kahvilan lusikoita yms. ja lävistäjän työvälineitä toisiinsa, niin ehkäpä on parempi että lopetetaan tää keskustelu tähän.
Toivottavasti sä et ala koskaan lävistäjäksi tai tatuoitsijaksi, tai jos alat, niin lupaathan, että kerrot metodeistasi asiakkaille, niin he voivat päättää haluaako altistua mahdollisesti niille riskeille.
hanuristi
13.01.2008 15:32:49
Mun ammutut reiät parani aikoinaan ainakin vitusti hitaammin kun neulalla tehdyt.
Mä en lähtis suosittelemaan ampumalla tekemistä kenellekään hygienian takia, enkä myöskään hakaneulaa samasta syystä.
Lävistysneulat (ei ne apteekin injektiopaskeet, vaan oikeat) ei paljoa maksa jos on pakko itse alkaa vääntämään.

Sitäpaitsi verrattaessa lävistysneulaan, hakaneula ei ole terävää nähnytkään.
Lesko
13.01.2008 16:08:15
Sitäpaitsi verrattaessa lävistysneulaan, hakaneula ei ole terävää nähnytkään.

Ei ole ei, hakaneula on oikeasti aika helvetin tylsä ja siitä on huono pitää kiinni kun sillä koittaa reikää tehdä, mutta hakaneulan koko on sen verta paksumpi, että korun saa helposti reikään, jos siis kotona se on pakko ilman tuota injektioneulaa joka on kyllä se paras vaihtoehto heti sen jälkeen että menee OIKEALLE lävistäjälle tekemään sen, vaikka se sen siellä lähes samanlaisella neulalla tekeekin...
hanuristi
13.01.2008 16:21:11
Ei ole ei, hakaneula on oikeasti aika helvetin tylsä ja siitä on huono pitää kiinni kun sillä koittaa reikää tehdä, mutta hakaneulan koko on sen verta paksumpi, että korun saa helposti reikään, jos siis kotona se on pakko ilman tuota injektioneulaa joka on kyllä se paras vaihtoehto heti sen jälkeen että menee OIKEALLE lävistäjälle tekemään sen, vaikka se sen siellä lähes samanlaisella neulalla tekeekin...

No.
OIKEAN lävistynneulan saa tilattua kuka vaan. Kokoja löytyy myös, itse käytän korvareikien tekoon 1.6-2millistä, riippuen korusta.
Injektioneulat on usein myös turhan ohuita.
Lesko
13.01.2008 16:57:46
No.
OIKEAN lävistynneulan saa tilattua kuka vaan. Kokoja löytyy myös, itse käytän korvareikien tekoon 1.6-2millistä, riippuen korusta.
Injektioneulat on usein myös turhan ohuita.

No missä kohtaa kerroin, että sitä neulaa ei saisi kuka vaan ostettua?
Paksuin injektioneula on 1,2mm, joten kyllähän sekin riittää, ihan tietenkin riippuu siitä mitä oot siitä lävestä laittamassa läpi. Tollanen normaali korvakoru (huom. EI lävistyskoru) on kuitenkin todella ohut ja lävistyskorujakin löytyy kokoja 0,8mm, 1,0mm ja 1,2mm, joten eipä tuota ongelmaa tuokaan. Kyllä silti jos aletaan puhua SUOSITTELUSTA, niin minä suosittelen, että menee sinne tatuointi/lävistysliikkeeseen tekemään sen reiän ja jos se ei tunnu hyvältä, niin sitten miettii kotikonsteja, vaikka saisitkin tilattua sellasen neulan, niin silti, tosin itse olen nuo kaikki reikäni korviin tehnyt itse ja nimenomaan sillä hakaneulalla, joten en mä voi sen toimivuuttakaan kieltää, tosin eihän se miltää kivalta tunnu tosiaan silläkään... hygienia kuitenkin on se tärkein asia ja sitä helposti sitten unohtuu se puoli kun ajatellaan jotenkin, että "on ihan tällanen oikea neulakin mulla tässä ja mä vähän sitä tossa kraanan alla virutin"
hanuristi
13.01.2008 17:17:17
No missä kohtaa kerroin, että sitä neulaa ei saisi kuka vaan ostettua?

Musta vaan tuntuu hölmöltä ostaa injektioneulaa jos voi saada asianmukasen vehkeen.
Lisäksi musta tuntuu vähintään yhtä hölmöltä iskeä korvaan alle millin paksuisia koruja. Tulehtuu kerran kunnolla, niin noin ohuella on riskinsä alkaa kasvaa ulos aika äkkiä.
Lesko
13.01.2008 17:39:44
Musta vaan tuntuu hölmöltä ostaa injektioneulaa jos voi saada asianmukasen vehkeen.
Lisäksi musta tuntuu vähintään yhtä hölmöltä iskeä korvaan alle millin paksuisia koruja. Tulehtuu kerran kunnolla, niin noin ohuella on riskinsä alkaa kasvaa ulos aika äkkiä.

No tuohan on nyt ihan järjetöntä puhetta, samallahan mäkin voin sanoa, että musta tuntuu järjettömältä alkaa laittamaan sitä itse, kun sen voi tehdä ammattilainenkin.
Ja on se kummaa jos susta tuntuu hölmöltä laittaa alle millin paksusta korua, kun jokainen "normaali" korvakoru on alle millin ja lävistyskorujakin löytyy alle sen. Ulos se voi kasvaa 1,6mm:nenkin koru, mutta jos teet sen reiän itse, etkä huolehdi hygieniasta, niin voi koko korva tippua pois, vaikka neula olis kuinka sun standardien mukaisesti oikea. Joten eiköhän tuo koko asia ole melko kakspiippunen juttu?
hanuristi
13.01.2008 17:50:39
No tuohan on nyt ihan järjetöntä puhetta, samallahan mäkin voin sanoa, että musta tuntuu järjettömältä alkaa laittamaan sitä itse, kun sen voi tehdä ammattilainenkin.

All i'm saying is. Jos se on pakko tehdä ite niin eikö sitä voi sitten edes jollain vähän fiksummalla tavalla kun hakaneulalla.
En MINÄ ole usuttamassa ihmisiä itse niitä tekemään, tottakai ammattilainen on aina paras.

Ja on se kummaa jos susta tuntuu hölmöltä laittaa alle millin paksusta korua, kun jokainen "normaali" korvakoru on alle millin ja lävistyskorujakin löytyy alle sen. Ulos se voi kasvaa 1,6mm:nenkin koru, mutta jos teet sen reiän itse, etkä huolehdi hygieniasta, niin voi koko korva tippua pois, vaikka neula olis kuinka sun standardien mukaisesti oikea. Joten eiköhän tuo koko asia ole melko kakspiippunen juttu?

"Normaalit" korvakorut sukkaakin isosti. Tottakai se isompikin voi kasvaa.
Mä en sanonut, etteikö voisi, mutta ohuemmalla korulla riski on isompi.
On se kumma että tällä forumilla luetun ymmärtäminen ei ole hallussa.

Tässä myöskään ei ollut kyse korun jälkihoidosta. Mutta teit korun itse tai teki sen sitten lävistäjä, korvas tuskin tulee tippumaan ikinä.
Muita ongelmia voi kyllä tulla.

Ja kaiken muun lisäksi, mä en määrittele lävistysneulojen paksuusstandardeja, enkä tietääkseni muitakaan.
Lesko
13.01.2008 18:20:58 (muokattu 13.01.2008 18:27:18)
All i'm saying is. Jos se on pakko tehdä ite niin eikö sitä voi sitten edes jollain vähän fiksummalla tavalla kun hakaneulalla.
En MINÄ ole usuttamassa ihmisiä itse niitä tekemään, tottakai ammattilainen on aina paras.

No sinä tyrmäsit injektioneulalla tehtävän reiän juuri äsken, vaikka se on melkein yhtä hyvä vahtoehto kuin "oikea lävistysneulakin" riippuen korun koosta. Eli hakaneulasta ei enää edes ollut puhe...
Hakaneulan otin lähinnä omien kokemusten perusteella esille ja kyllähän tuo nyt aina jonkun nuppineulan voittaa, ja oikeastaan kyllä tuon ampumisenkin!

"Normaalit" korvakorut sukkaakin isosti. Tottakai se isompikin voi kasvaa.

Joo se voi olla, mutta ajatteletko ollenkaan niin, että suurin osa niistä, jotka korvakorun ottaa, tai sen reiän itse tekee, käyttää juuri ihan NORMAALEITA korviksia, eikä lävistyskoruja?

On se kumma että tällä forumilla luetun ymmärtäminen ei ole hallussa.

Mikäs minun luetun ymmärtämisessä oli huonoa, verrattuna sitten sinun luetun ymmärtämiseen? Ei kannata lässyttää tollasta, kun eipä se omakaan ymmärrys tässä keskustelussa sieltä parhassta päästä ole!
hanuristi
13.01.2008 18:36:06
No sinä tyrmäsit injektioneulalla tehtävän reiän juuri äsken, vaikka se on melkein yhtä hyvä vahtoehto kuin "oikea lävistysneulakin" riippuen korun koosta. Eli hakaneulasta ei enää edes ollut puhe...
Hakaneulan otin lähinnä omien kokemusten perusteella esille ja kyllähän tuo nyt aina jonkun nuppineulan voittaa, ja oikeastaan kyllä tuon ampumisenkin!

Ja syyn siihen selitin kyllä.
Eli miksi jatkaa inttämistä.

Joo se voi olla, mutta ajatteletko ollenkaan niin, että suurin osa niistä, jotka korvakorun ottaa, tai sen reiän itse tekee, käyttää juuri ihan NORMAALEITA korviksia, eikä lävistyskoruja?

Tilastoa kehiin tästä, kiitos.

Mikäs minun luetun ymmärtämisessä oli huonoa, verrattuna sitten sinun luetun ymmärtämiseen? Ei kannata lässyttää tollasta, kun eipä se omakaan ymmärrys tässä keskustelussa sieltä parhassta päästä ole!

No comments, en alennu tähän "lässyttämiseen".
Olen kyllä ymmärtänyt jokaisen kirjoittamasi lauseen.
Lesko
13.01.2008 19:26:26
Tilastoa kehiin tästä, kiitos.

Minkäaslaista tilastoa sä tästä haluat?
Enkä kyllä ymmärrä että miksi haluat?
Siksi, että et ole sitä homannut ihan yleisesti, että useammin korvassa on normaali korvakoru, kuin lävistyskoru? Vai siksi, että kerrot olevasi amatöörilävistäjä ja itselläsi on korvassa lävistyskoruja (niin on minullakin nykyään)?
Se on ihan vain siitä, että mitä näkee ihmisten korvissa killuvan...
Aivan naurettavaksi tää ainakin meni nyt kun vedit tuon hakaneulan jälleen tuohon, vaikka siitä ei edes ollut puhetta enää... lopetan nyt ennen kuin alan vihaamaan sua näin netin välityksellä vielä enemmän :D Sovitaan nyt sitten vaikka, että voitit, kun sen kai halusit kuulla.. :))
hanuristi
13.01.2008 19:34:05
Minkäaslaista tilastoa sä tästä haluat?
Enkä kyllä ymmärrä että miksi haluat?
Siksi, että et ole sitä homannut ihan yleisesti, että useammin korvassa on normaali korvakoru, kuin lävistyskoru? Vai siksi, että kerrot olevasi amatöörilävistäjä ja itselläsi on korvassa lävistyskoruja (niin on minullakin nykyään)?
Se on ihan vain siitä, että mitä näkee ihmisten korvissa killuvan...
Aivan naurettavaksi tää ainakin meni nyt kun vedit tuon hakaneulan jälleen tuohon, vaikka siitä ei edes ollut puhetta enää... lopetan nyt ennen kuin alan vihaamaan sua näin netin välityksellä vielä enemmän :D Sovitaan nyt sitten vaikka, että voitit, kun sen kai halusit kuulla.. :))

Siksi, ettet voi sanoa, kuinka monella osalla ihmisistä on minkäkinlaisia koruja, ellei asiasta ole olemassa faktatietoa.
Toisekseen, en mä kulje tutkimassa ihmisten korvia.
Siksi.

Tässä ei ole kyse niin pikkusieluisita asioista, kuin että kuka voittaa asian, joka ei käsittääkseni ole mikään kilpailu.

Ja mua ei kiinnosta hevonvittuakaan mitä joku tuntee mua kohtaan internetin välityksellä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)