Aihe: Kotona soittelu Vs. Paskat kamat.
1 2 3 4 5 6 7
FensonGibder
10.01.2008 20:06:48
"eihän millään susilla kamoilla kuulu edes soitella..."

Miettikää nyt helvetti! ei kaikilla ole varaa edes aina ostaa niitä kieliä tai jotain. Kyl mäkin voisin ostaa jonkun Giban jos toisenkin ja olisin täällä sitten niin helvetin kova jätkä jolta löytyy viimeisen päälle olevat vermeet ja siihen mesan nupi + kaapin, jos vain haluaisin... onhan niitä eri lainoja, mutta en halua olla velkaa:=) mieluummin vaikka säästäisin (mutta et osaa).

Nyt on puurot ja vellit sekaisin.

Susilla kamoilla tarkoittaa mielestäni paskoja kamoja -> paskaa saundia, eikä niinkään halpoja kamoja. Jos on lähtöajatus on, että vain kalleimmilla peleillä voi saadaa hyvää saundia, niin metsässä ollaan.
Saatanan tunarit!
Jorte Kariko
10.01.2008 20:42:31
Nyt on puurot ja vellit sekaisin.

Susilla kamoilla tarkoittaa mielestäni paskoja kamoja -> paskaa saundia, eikä niinkään halpoja kamoja. Jos on lähtöajatus on, että vain kalleimmilla peleillä voi saadaa hyvää saundia, niin metsässä ollaan.

Niin...no. Välillä sitä jatellaan, että vain kalleimman hintaluokan omaavilla vempeleillä saadaan ilmoille sitä parempaa soundia, olen myös itse silloin tällöin ajatellut noin ja varmaan on moni muukin. Olisin voinut hieman tarkentaa tuota kommenttiani jotenkin tähän suuntaan mitä nyt edelle kirjoitin, mutta tosi kiva kun kiinnitit siihen huomiota...:)

...otan nikotiinipurkan...ja rauhotun.
http://atlasguitarsunofficial.freeforums.org
Painajaismainen
10.01.2008 21:50:16 (muokattu 10.01.2008 21:51:12)
Miettikääpäs sitä että minulla todennäköisesti tulee kesän jälkeen olemaan treenikämppä kotona.

Edit. Paitsi että samapa tuo, paskat kamat ne on vaikka treenikselle veisikin, ei ne muuksi muutu. :)
"Jos Jumala olisi savolainen, meillä ei olisi kymmentä käskyä vaan viistoesta ehotusta." - Markku Pölönen
PJS
10.01.2008 22:36:27

Kauhee viha päälle siitä et joku junnu omistaa tai ainakin väittää omistavansa pirun moisen keon vintage fenkkua (kyllähän kukin voi omalle sivulle liittää listan ja kuvia vermeistä, mu so not).

Antakaa kukkien kukkia ja tyytykää siihen, että te ite soitatte sillen ku haluatte kamoista huolimatta ja omaksi parhaaksenne toivon että käytä kaikkia rahojanne skittakamoihin vaan älyytte käyttää niitä johonkin järkevämpäänkin, niingo esim. hyvään olueeseen ja maukkaaseen ruokaan.,
Hyvää joulua, beibi!
PJS
10.01.2008 22:46:02

Muutama selvennys:
Muistittehan olla lapsena kotona syömättä, sillä ruoka oli teidän vanhempienne ostamaa!!! =D

Heh. Touché.
Hyvää joulua, beibi!
Funkyshiva
10.01.2008 23:27:02
Hehe,kiivasta väittelyä,ei mitään uutta kamapalstalla. =D

Aivan. Samaa mieltä olen kanssasi. Soittotaitoon suhteutettuna nykyiset kamani ovat jo vähän liiankin hyvät. Ja aina kuumotteleisi uutta hommailla

Sama vika.

mutta onneksi olen asettanut itselleni rajat pystyyn. Niin pitkään, kuin teline on täynnä, uutta ei hommata.

Tässä en ole vielä onnistunut. ;)

...ja treenikämppää ei edes ole,kun olen vain makuuhuoneamatööriwannabeekitaristi.
Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more"
Joees
11.01.2008 00:59:57
2) Se, että kitaroita on useampi ei tarkoita sitä, ettei ehdi soittaa.

Ei tietenkään, ja hienoahan noita on omistaa.

3) Mielestäni on parempi laittaa rahaa kiinni soittimiin, kuin vaikka viinaan, tupakkaa ja kaikkeen muuhun turhaan. Anteeksi jo etukäteen niille joiden mielipiteitä loukkaan!

Mä oon tässä aikalailla samoilla linjoilla. Ja tuolla linjalla olenkin mennyt aika pitkälti.

4) Kiitän kaikkia Sherlockeja tiedosta, että joudun tulevaisuudessa ostamaan itse talon ja omat tavarat. Sitä ei olekkaan vielä lukiossa kerrottu. Tiedän myös nyt, että on parempi olla havittelematta omakotitaloa, koska siinä asumisesta valitetaan varsin paljon. :)

Tottakai kannattaa havitella omakotitaloa, jos siitä haaveilee. Valitti ihmiset mitä valitti.

Kysymys: Olenko ymmärtänyt oikein, etten saa sanoa asuvani talossa, jossa asun ja soittavani soittimilla, joilla soitan, joista pidän ja joita pidän hyvinä, koska minulla ei ole varaa ostaa niitä itse? Pitää varmaan ostaa jotkut oikein paskat, jotka sopivat tasolleni...

Tottakai sä saat sanoa asuvasi omakotitalossa, koska sä niin teet, tai ainakin niin mä oon jostain syystä käsittänyt? :-) Ja tottakai saa sanoa soittavansa muiden soittimilla, oli ne sitten isän tai kenen tahansa. Ja jopa sanoa diggaavansa niistä.
En mäkään tasokkain soittaja ole, ja on mullakin tota rojua jonkunlaista.

Mutta, tottakai mä suosittelen soittamaan skeidoillakin. Muistaakseni aiemmin jo perustelinkin jotta miksi. Ja vaikka ostamaan itselleen jonkun skeidasetin, olettaen että on fyrkkaa...

Se syy miksi sä sait noinkin paljon kommenttia, kateuden lisäksi, voi hyvinkin johtua siitä sun viestin sävystä. Se oli mulle ainakin negatiivinen ja törkeesti leuhkiva. Leuhkia toki saa, mutta jos siinä haisee mollauksen maku niin... En tiiä, mä sain sellasen fiiliksen. Vaikka et sitä olis tarkoittanutkaan.
Näin kirjotetussa muodossa kun puheen äänensävyt ei välity mihinkään suuntaan.

Muistittehan olla lapsena kotona syömättä, sillä ruoka oli teidän vanhempienne ostamaa!!! =D

Tottakai, siks mä kai näin rimpula olenkin. ;-)
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
Wolfie
11.01.2008 09:07:19
Muutama selvennys:

2) Se, että kitaroita on useampi ei tarkoita sitä, ettei ehdi soittaa.

Minulla saattaisi olla hankaluuksia soitella noin monella soittimella. Pitäisi melkein vähennellä soittimia, ettei jää pelkäksi koristeeksi osa. Mutta toisaalta, vaihtelu virkistää...

3) Mielestäni on parempi laittaa rahaa kiinni soittimiin, kuin vaikka viinaan, tupakkaa ja kaikkeen muuhun turhaan. Anteeksi jo etukäteen niille joiden mielipiteitä loukkaan!

Hyvä asenne. Tuo on täysin totta. Olen ihmetellyt, kuinka halpaa voi olla laittaa 100-200 euroa viikonloppuna kurkusta alas neljä kertaa kuukaudessa, mutta hankipa yksi 400-600 euron soitin, niin maailma on lopussa. Tällaista on siis tullut vastaan minulle. Rahankäyttötapoja on monia.

4) Kiitän kaikkia Sherlockeja tiedosta, että joudun tulevaisuudessa ostamaan itse talon ja omat tavarat. Sitä ei olekkaan vielä lukiossa kerrottu. Tiedän myös nyt, että on parempi olla havittelematta omakotitaloa, koska siinä asumisesta valitetaan varsin paljon. :)

Minulle kerrottiin lukiossa. Ja ihmettelin silloin, miten minulla olisi joskus varaa taloon ja tavaroihin. Ihmettelen edelleen. Ja tulen varmaankin ihmettelemään jatkossakin. Menot tulevat itsekseen, tuloja pitää kaivella mistä sattuu löytymään.

Kysymys: Olenko ymmärtänyt oikein, etten saa sanoa asuvani talossa, jossa asun ja soittavani soittimilla, joilla soitan, joista pidän ja joita pidän hyvinä, koska minulla ei ole varaa ostaa niitä itse? Pitää varmaan ostaa jotkut oikein paskat, jotka sopivat tasolleni...

Äläs nyt paskoja mene ostamaan. Halvat vehkeet riittävät hyvin. Mutta jos tuollaisilla saat soittaa, niin miksi vaivautua? En minäkään olisi laittanut rahojani ensimmäiseen kitaraan ja vahvistimeen(Squier Stratocaster ja Fender Frontman 15), jos olisin tiennyt, mitä mahdollisuuksia soitinpuolella vastassa on. Ei siinä. Oli lähestulkoon ainoa setti, johon oli varaa. Enimmäkseen vireenä oli soitellessa epävire, mutta onneksi kaula oli sentään kiero.

Pitäisi vissiin kehdata laittaa hymiöitä tähän tekstiin, mutta ei jaksa nyt tai muutenkaan niitä viljellä.
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
shovi
11.01.2008 09:11:21

Pointti on varmaan siinä, että jos ei itse ole ostanut kamojaan, niin ei kannata niillä lesoillakaan - tai varsinkaan kertoa muille, että heidän pitäisi soittaa yhtä hyvillä kamoilla.
Sir Härö
11.01.2008 09:25:44
Kotona soitan rr5:lla, metal zonella ja harken 30w bassocombolla. Sirkkelisaundit. Kivaa on. Reeniksellä soitan bassoa.

Sama se millä kamoilla vetää kunhan itte on tyytyväinen.
Rokkipolsii
dropD
11.01.2008 10:16:59

Ennen tuli soitettua kotona marsun bassocombolla ja metal muffilla. Nyt kun sain marsun vaihdettua lanikan VC15-comboon en ole enää jaksanut muffia käydä virittelemään. Mikään säröhirmuhan tuo lanikka ei ole, mutta jollakin tapaa inspiroiva särö siinäkin. Sopii mun tatsille hyvin. Löytyyhän tuo mikrokuutiokin, mutta kyllä sen kanssa jää fiilis jotenkin keinotekoiseksi. Treeneissä ja keikoilla vedetään tällä hetkellä GK bassonupilla.
Ossi
11.01.2008 10:32:56

Mä asun siinä mielessä ylellisissä puitteissa, että kotiolot eivät aseta rajoitteita soittamiselle. Voi vetää millä vaan, milloin vaan ja luukuttaa mielin määrin. Asun siis omakotitalossa, jonka pihapiirissä sattuu olemaan soittotilaksi passeli erillinen pihamökki. Em. kaltaiset olot eivät ole konttorirotan tuloilla mikään itsestäänselvyys, mutta omalla kohdalla musa menee kirkkaasti baareissa notkumisen ja "lakisääteisten" etelänmatkojen edelle :)
2randpo
11.01.2008 11:13:31 (muokattu 11.01.2008 11:27:45)

niin ei kannata niillä lesoillakaan - tai varsinkaan kertoa muille, että heidän pitäisi soittaa yhtä hyvillä kamoilla.

Kannattaako sitten, jos on itse ostanut ja maksanut? Rahoillahan silloin lesoillaan tai tyrkytetään muuten vaan omia arvoja muille. Yleisesti ottaen, miksi ei kannattaisi lesoilla: mitä väliä sillä on kuka ne kamat on maksanut? Tai jos on, pitääkö olla työllä tienattuja vai pokerissa/lotossa voitettuja rahoja? Noilla omilla susipaskoilla ei paljon lesoilla, mutta ei minua muiden lesoilut häiritse, enemmänkin epäloogiset argumentit. Nytkin saa mielellään korjata, jos meni väärin.

Edit.:Muutama tonni vuodessa menee vanhimman pojan valokuvaus-harrastukseen, ja samalla tyydyn (tai olen ainakin tähän asti tyytynyt) vähän huokeampaan studio- ja muuhun kalustoon. No, kohtahan tuo ottaa tutkinnon ja tienaa kenties paremmin kuin minä. That's it.
Tomtom
11.01.2008 11:22:59
Täälläkin kotolot rajoittaa soittamista himassa eniten. Kerrostalo ( kamat kaapissa olohuoneessa, kitarat caseissa sängyn alla) ja pieni ipana himassa rajaavat hyvät soundit aika minimiin. "hereilläoloaikaan" ei voi soittaa ja illalla on oltava hiljaa.

Just tämän takia mä oon aina nurissu että miksei noihin pikku putkinuppeihin saa keinokuormaa, aux-in- liitäntää ja kuulokeliitäntää? (no kuormahan joissakin onkin). Jos tällaset löytyis esim. just Fargen Miniplexistä tai vaikka Koch Studiotonesta, niin hintalappu ei oikeestaan enää tuntuis missään.

Nyt on vedettävä sillä mitä on. Kuten aikaisemmin ollaan todettu, kamathan ei soittajaa tee ja se pätee varsinkin täällä justiinsa.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
FensonGibder
11.01.2008 17:49:51
Täälläkin kotolot rajoittaa soittamista himassa eniten. Kerrostalo ( kamat kaapissa olohuoneessa, kitarat caseissa sängyn alla) ja pieni ipana himassa rajaavat hyvät soundit aika minimiin. "hereilläoloaikaan" ei voi soittaa ja illalla on oltava hiljaa.

Just tämän takia mä oon aina nurissu että miksei noihin pikku putkinuppeihin saa keinokuormaa, aux-in- liitäntää ja kuulokeliitäntää? (no kuormahan joissakin onkin). Jos tällaset löytyis esim. just Fargen Miniplexistä tai vaikka Koch Studiotonesta, niin hintalappu ei oikeestaan enää tuntuis missään.

Nyt on vedettävä sillä mitä on. Kuten aikaisemmin ollaan todettu, kamathan ei soittajaa tee ja se pätee varsinkin täällä justiinsa.

100% sama tilanne - poika on 3 viikkoa vanha..

Mä en usko että oletusarvoisesti kannattaa soittelemaan kuulokkeilla hyväsaundisen putkivahvarin kanssa. Taitaa fiilikset tippua about samalle tasolle kuin pelkällä kuuloke+mallintava-yhdistelmällä, kun ääni tulee kuitenkin kuulokkeista, eikä vaffarin omasta elementistä.

Tai kertokaa te.
Saatanan tunarit!
Mars Mountain Music
11.01.2008 21:14:49
Nyt kun ei ole bändiä niin kotona soittelen 50w putkivahvarilla tosin omakotitalossa, mutta jos bändi löytyisi, niin sitten ostaisin jonkin halvan vahvarin kotiin, kun on tommonen digitaalinauhuri jossa on efektit ja kaikki.
atimoc
11.01.2008 21:40:40

Kotisoitossa ainakin mulla korostuu se, että paskempaakin vahvistinta sietää paremmin kuin kitaraa, joka ei syystä tai toisesta tunnu hyvältä. Ehkä juuri siksi niitä keppejä tuleekin haalittua, ja vaffaripuoli on vähän kuralla.
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
Tomtom
11.01.2008 21:44:32
Mä en usko että oletusarvoisesti kannattaa soittelemaan kuulokkeilla hyväsaundisen putkivahvarin kanssa.

Emmä tiiä, ainakin mulle se putkistyrkkarin dynamiikka on just se tärkein juttu. Jäiskö se sitten välittymättä kuulokkeisiin? Sitähän ei ossoo sannoo, ku ei piäse kokkeilemmaa. Ehkä joku Studiotonen tai Twintonen omistaja vois valaista meitä pimeässä kulkevia??
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
ReBeat
11.01.2008 21:58:20

Mä en usko että oletusarvoisesti kannattaa soittelemaan kuulokkeilla hyväsaundisen putkivahvarin kanssa. Taitaa fiilikset tippua about samalle tasolle kuin pelkällä kuuloke+mallintava-yhdistelmällä, kun ääni tulee kuitenkin kuulokkeista, eikä vaffarin omasta elementistä.

Tää oli niin kutkuttava heitto ilmaan että pakko tarttua. Mun mielestä tietyn tyylisissä soundeissa, joissa päätesäröillä on selkeä osuus sustainissa ym. on mahdollista saavuttaa huomattava ero putkivahvistimen kanssa vs. mallintavan kanssa jopa siis kuulokkeisiin. Se random "eläminen" ja parkuminen soundissa on vaan niin erilainen (vähemmän muovinen) putkivehkeen kanssa. Yritän tehdä jotain näytteitä lähiaikoina.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)