Aihe: Slash
1 2 3 4 58 9 10 11 1217 18 19 20 21
Peku911
10.01.2008 21:02:16 (muokattu 10.01.2008 21:02:48)
ja sitten se varmaan vihelsi ne släshille että tässä soita sitten tuplavenytys ja tässä tilu tilu juoksutus jne.. sit tähän kohtaan sellanen 10 nuottia sekunnissa.

izzy varmaan opetti slashille nightrainin loppusoolon kädestä pitäen niin ja paradice cityn loppusoolon. se oli suunnitellu ne kaikki nuottijuoksutukset :D

Taidat olla jätkä ihan hukassa. Slash vain soitti soolot, jotka izzy suunnitteli slashille. Slash teki kyllä itse omia muunnelmia ja sanoi miten haluaa, mutta Izzy teki "suuret linjat"

Ja, jos pidät Izzya niin heikkona, että ei pystyisi Gunnareitten sooloja soittamaan niin kysyppä vaikka täältä, ketkä kaikki kyseisessä tehtävässä onnistuisivat.
Peku911
10.01.2008 21:06:30
Ja, jos kuuntelet nykyistä materiaalia, missä Izzy ei ole enää mukana, eli Velvetti niin kuuntele sooloja ja mieti samalla ovatko muuttuneet ollenkaan..
jss1
10.01.2008 21:06:42

Edelleenkin. Izzy ne soolotkin väsäs.. Sori jos olet luullut Slashia jumalaksi, mutta yleensä Izzy oli Esim. Juuri Childit ja Cityn soolot väsäillyt.

En ole luullut mutta jo common sense kertoo että slash on itse keksinyt jokaisen likin jonka hän soolossaan soittaa. soinnut hän on saanut biisinsäveltäjältä ja biisin yleistunnelman tietenkin laulumelodioista jne..

käsittääkseni niin se on mennyt että on ollut biisi jossa on ollut soinnut ja rakenne ja sitten slash on keksinyt sen soolonsa niiden sointujen päälle mitä hänelle on annettu.

Sori jossä oot luullu Izzyä soolokitara jumalaksi.
Peku911
10.01.2008 21:10:40
Sori jossä oot luullu Izzyä soolokitara jumalaksi.

Nyt loppuu tämä väitös, mutta lukemalla vaikka uuden Slash kirjan voit perehtyä aiheeseen. Ja Izzy en itsekään pidä häävinä
Peku911
10.01.2008 21:12:04 (muokattu 10.01.2008 21:12:24)
materiaalikin on erilaista minkä päällä sooloillaan.

teknisesti varmasti jää kakkoseksi slashille eikä pystyisi soittamaan läheskään kaikkia slashin juttuja, ja jos haluaisi se veisi PALJON harjoitusta.

Izzy oli laulunkirjoittaja, ja hyvä rytmikitaristi.

Slash ei ole teknisesti läheskään yhtä taitava, kuin monet muut ja Izzy pystyisi jos hänen tarvitsisi tai haluaisi.
jss1
10.01.2008 21:16:46

Slash ei ole teknisesti läheskään yhtä taitava, kuin monet muut ja Izzy pystyisi jos hänen tarvitsisi tai haluaisi.

slash ei ole teknisesti yhtä taitava kuten kuin ketkä monet muut?

ja jos izzy haluaisi se veisi AIKAA, paljon aikaa, - izzy ei ollut soolokitaristi, syystä.
Peku911
10.01.2008 21:23:33 (muokattu 10.01.2008 21:25:11)
slash ei ole teknisesti yhtä taitava kuten kuin ketkä monet muut?

ja jos izzy haluaisi se veisi AIKAA, paljon aikaa, - izzy ei ollut soolokitaristi, syystä.

Mille oikein pohjaat näitä väitteitäsi? Voisit välillä lukea aiheesta ja oppia tai mennä itse opettelemaan ja huomata, että ovatko nämä sittenkään niin hankalia. On tietysti Slash tehnyt teknisesti todellista taitoakin vaativaa, mutta yleensä soolot ovat suht inhimillisiä. Ja jos haluat teknisesti taitavampia niin laita vaikka youtubeen. Yngwie Malmsteen tai Michael Angelo Batio.

http://www.youtube.com/watch?v=5kFI7lsxUjc
Abysmal
10.01.2008 21:30:05
Koomista kommellusta teillä täällä.
Peku911
10.01.2008 21:31:02

Olen samaa mieltä. Ei kovin järkevää.
jss1
10.01.2008 21:35:37

Mille oikein pohjaat näitä väitteitäsi? Voisit välillä lukea aiheesta ja oppia tai mennä itse opettelemaan ja huomata, että ovatko nämä sittenkään niin hankalia. On tietysti Slash tehnyt teknisesti todellista taitoakin vaativaa, mutta yleensä soolot ovat suht inhimillisiä. Ja jos haluat teknisesti taitavampia niin laita vaikka youtubeen. Yngwie Malmsteen tai Michael Angelo Batio.

saat sen vain kuulostamaan silta että izzy suunnilleen heitti nuotit ja tabit slashin eteen valmiina ja sano että opetteles tosta.
´
niin ja kukaan ei tykkää yngwiestä -
ei sitä jaksa kuunnella
jss1
10.01.2008 21:37:25

huumori on elämän suola.
Peku911
10.01.2008 21:39:16 (muokattu 10.01.2008 21:39:53)
saat sen vain kuulostamaan silta että izzy suunnilleen heitti nuotit ja tabit slashin eteen valmiina ja sano että opetteles tosta.

ei sitä jaksa kuunnella

En halua saada..Ja itsekkin elin pitkään siinä käsityksessä, että Slash oli jumala ja väsäsi suorastaan kaiken, mutta sitten tajusin tosiasiat.. Slash on silti loistava.

Itse halusit, että esittelen parempia kitaristeja tekniikaltaan. Itsekään en jaksa kyllä kuunnella, mutta kyllä he silti ainakin nopeampia ovat.
Jzci
10.01.2008 22:05:26

Hohhoh mitä vääntöä.

ei sitä jaksa kuunnella

On se Ynkky kuitenkin musiikkinsa ansiosta ihan kivasti tienannut rahaa siihen nähden ettei kukaan tykkää siitä.
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
825107
10.01.2008 22:06:11
Nyt loppuu tämä väitös, mutta lukemalla vaikka uuden Slash kirjan voit perehtyä aiheeseen.

Pystyisitkö laittamaan jotain lainausta siitä kirjan kohdasta jossa tämä ilmenee?
Jzci
10.01.2008 22:08:24

Pystyisitkö laittamaan jotain lainausta siitä kirjan kohdasta jossa tämä ilmenee?

Itseasiassa minuakin kiinostaisi. En millään suostu sulattamaan ajatusta siitä että joku muu kuin Slash olisi noita sooloja väsännyt. Ajatus tuntuu itseasiassa lähinnä naurettavalta.
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
Stradlin
10.01.2008 22:14:27 (muokattu 10.01.2008 22:18:31)
Nyt loppuu tämä väitös, mutta lukemalla vaikka uuden Slash kirjan voit perehtyä aiheeseen. Ja Izzy en itsekään pidä häävinä

Jos vaikka ensin itse lukisit ko. kirjan ja tulisit sitten näitä faktoja julistamaan. Slash nimenomaan kirjassaan kertoo, kuinka Izzy toi treenikämpille yksinkertaisia sointukulkuja, joihin sitten muut toivat sen oman mausteensa.

Ikinä en ole kuullut, että Izzy olisi mitään GNR sooloja "säveltänyt", paitsi Double Talkin' Jiven sähkökitarasoolon. Jos yhtään olet Slashin soolotuotantoon perehtynyt, huomaat varmasti sieltä ne Slashille tyypilliset lickit, joita taas Izzyn levyiltä ei löydy. Izzy oli Gunnareissa nimenomaan komppikitaristi ja omassa hommassaan varsin pätevä.

Jokatapauksessa, tuntuu tyhmältä väitellä tällaisista asioista, joista ei loppujen lopuksi ole selvillä kuin paikanpäällä biisien syntyä todistaneet, jos hekään.

Mitä nyt sitten Slashin soitantaan tulee, omalla kohdalla on ehkä se taika vähän päässyt häviämään sitä mukaa, kun itse olen oppinut soittamaan kitaraa. Toisaalta arvostus on myös noussut, alettuani ymmärtää jotain esim. bendailusta ja wahin käytöstä. Kaikenkaikkiaan kuitenkin hieno kitaristi ja ehdottomasti yksi suurimmista vaikuttajista omassa soitossani.
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff
jss1
11.01.2008 03:17:43 (muokattu 11.01.2008 03:18:06)

En halua saada..Ja itsekkin elin pitkään siinä käsityksessä, että Slash oli jumala ja väsäsi suorastaan kaiken, mutta sitten tajusin tosiasiat.. Slash on silti loistava.

En ole elänyt missään käsityksessä että slash olisi jumala. Mun mielestä se on vaan lahjakas, taidokas, ja tyylitajuinen kitaristi. enkä ole ajatellut että slash väsäsi suorastaan kaiken, se on soolokitaristi - (ja kun puhun slashin säveltämisestä tarkoitan nimenomaan sen sooloja jotka muodostuvat monista lickeistä usein pentatonisesta tai bluesboxista ja sointujen myötäilemisestä), ei sinänsä biisintekijä, vähän nk. kirk hammet.
jss1
11.01.2008 03:23:26

On se Ynkky kuitenkin musiikkinsa ansiosta ihan kivasti tienannut rahaa siihen nähden ettei kukaan tykkää siitä.

nii, on se maailma kummallinen paikka tosiaankin.
ei voi muuta sanoa
jss1
11.01.2008 03:38:08

Jos vaikka ensin itse lukisit ko. kirjan ja tulisit sitten näitä faktoja julistamaan. Slash nimenomaan kirjassaan kertoo, kuinka Izzy toi treenikämpille yksinkertaisia sointukulkuja, joihin sitten muut toivat sen oman mausteensa.

joku puhuu vihdoinkin asiaa. näin se homma loogisesti meneeki. itse olen soolokitaristi, ja jos jollain bändissäni on biisi ja siihen soolon paikka, niin sitten minä sävellän sen soolon niihin sointuihin niin että soolo sopii myös koko biisin tunnelmaan. tai keksin sooloon uusia käänteitä ja sointuja mahdollisesti.
- huom.: Izzy toi sointukulkuja. Ei sooloja. ;)

Ikinä en ole kuullut, että Izzy olisi mitään GNR sooloja "säveltänyt", paitsi Double Talkin' Jiven sähkökitarasoolon. Jos yhtään olet Slashin soolotuotantoon perehtynyt, huomaat varmasti sieltä ne Slashille tyypilliset lickit, joita taas Izzyn levyiltä ei löydy. Izzy oli Gunnareissa nimenomaan komppikitaristi ja omassa hommassaan varsin pätevä.

aivan

Jokatapauksessa, tuntuu tyhmältä väitellä tällaisista asioista, joista ei loppujen lopuksi ole selvillä kuin paikanpäällä biisien syntyä todistaneet, jos hekään.

mä vaan totean sen perusteella mitä mä tiedän bändistä ja yleisesti ottaen musiikin tekemisestä, varsinkin rockmusiikin parissa.

Mitä nyt sitten Slashin soitantaan tulee, omalla kohdalla on ehkä se taika vähän päässyt häviämään sitä mukaa, kun itse olen oppinut soittamaan kitaraa.

Taittuuko jo paradice cityn loppusoolo? :D
itseltäni ei ihan taitu kyllä, eikä olekkaan mikään pakottava tarve sitä oppia. on paljon muutakin soitettavaa.

Slash = tyylitaju + rocknroll + taito
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)