Aihe: Boss OD-1 pedaalille muuntaja?
1
Miikathebest
11.01.2008 01:23:29

Osaisko joku sanoa mitä virtaa syö kun laite on sarjanumerolla 6640 00?

Syökö se jotain muuta kuin 9V DC ?
Liikaa säröä!
takape
11.01.2008 06:45:08
mulla on od-1 ihan normaalis bossin muuntajas 9V, keikalla sitten sellasen haaroitettavan muuntajan takana neljän muun pedaalin kans. Hyvin pelittää. Kotona siihen tulee virta mistä milloinkin kunhan on 9V muuntaja.
Blake Cale
11.01.2008 13:49:31
Niin toi on vuodelta 1980 ja 12v oli toisissa ja 9v toisissa. Että jos ei tiedä mitään niin ei kannata ehkä vastata mitään.
takape
11.01.2008 16:52:05
Niin toi on vuodelta 1980 ja 12v oli toisissa ja 9v toisissa. Että jos ei tiedä mitään niin ei kannata ehkä vastata mitään.

sori joo ei pitääs vastailla kun ei tiedä...no yritän kumminkin vielä...

jos vanhemmissa bossin pedaaleissa on merkintä ACA (tavallisestihan niissä on PSA) se tarttee 12V unregulated.

muistaakseni jos tollasen 12V tarvitsevan pedaalin kytkee yksin normaaliin 9V PSA muuntajaan niin ledi palaa heikommin kuin normaalisti.
Insane Kane
12.01.2008 12:59:18
sori joo ei pitääs vastailla kun ei tiedä...no yritän kumminkin vielä...

jos vanhemmissa bossin pedaaleissa on merkintä ACA (tavallisestihan niissä on PSA) se tarttee 12V unregulated.

muistaakseni jos tollasen 12V tarvitsevan pedaalin kytkee yksin normaaliin 9V PSA muuntajaan niin ledi palaa heikommin kuin normaalisti.

Itte asiassa Bossin ACA-muuntaja on 9V reguloimaton. Se pukkaa sellaisen 12-13V ilman kuormaa.
Mistäkö tiijän? Mulla on ne molemmat muuntajat.

PSA-muuntaja toimii noiden ACA:ta syövien pedaalien kanssa silloin kun on "daisy-chainissa" muita pedaaleita, eli haaroitettu muillekkin polkimillesamasta PSA-muuntajasta.
Noissa ACA:ta syövissä pedaaleissa on muuntajan miinuksen ja pedaalin miinuksen välissä vastus ja diodi jotka on helppo ohittaa.
Kun on ketjutettu muille pedaaleille, se maa tulee ilman vastuksia edellisestä pedaalista ja toimii siten ilman ongelmia.

-Saakohan tuosta tolkkua... ei varmaan =)
Ei näin! >=)
Puavali
12.01.2008 20:53:29
Itte asiassa...
-Saakohan tuosta tolkkua... ei varmaan =)

Hyvin selitetty, en tajunnu. +!
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
blaekie
12.01.2008 21:24:19

9 tai 12 volttia, aivan sama, ei se siitä pilalle mee. Millä lähtee paras saundi ?
Sen verran ku tsekkaa, ettei mene YLI 12 Volttiin kuormitettuna
Nii onkii ...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)