Aihe: Käytetty Pod XT: miten toimia?
1
Jmvk
10.01.2008 20:26:36
Elikkä taloon tuli käytetty linja kuutosen Pod XT.
Mukana tuli vain itse pedaali, virtapiuha ja laukku.
Podiin asennettu Metal Shop, FX Junkie ja näköjään custom tonesista poimittuja saundeja.

Eli uusi pedaali ja asiat vähän kummallisia taas. Kysymyksiä lentelee.

1. Etsin jo haulla juttua podista ja löysin aiheen, jossa sanottiin että kannattaa tuo podi "resetoida" tehdasasetuksiin ensimmäisenä. Miten tuo tehdään?
Ja jos tuon resetoinnin tekee niin häviääkö podista nuo asennetut tzydeemit?

2. Äänittely. Eli testailin äänittämistä tuolla podilla.
Kytketty näin: podin left/rigt outputista koneen Line-iniin (koneessa integroitu äänikortti = paska)
Ja eipä nauhottelusaundit ollu kovin kummoiset, eli suoraan sanottuna jälleen peeaska. Esim. demppailessa kuuluu sitä kuuluisaa HUMMMMmmmm ääntä.

Mitenkäs tuosta saisin irti ne hyvät nauhoitussoundit/nauhoituslaadun? Pitäisikö USB:n kautta vetää? No koitin minä sitäkin, kytkin siis USB piuhan podista tietsikan USB-porttiin. No kone tietysti tekee tuon "Ohjattu uuden laitteen asennus" jutun. No sit naputtelen tietysti seuraavaa ja seuraavaa ja kone valittaa ettei laitteiston asennus onnistu, tarttee laitteen mukana tullutta cd:tä ja niin edespäin.. (niin, tietokoneena tietysti toimii Hp Pavilion, Windows XP)

Joten mitenkäs minä nyt saisin tuon toimimaan USB:n kautta?

Joo, eli tuossa tärkeimmät kysymykset minulta. Toki voitte heittää vinkkejä mitä itse teit aluksi kun hommasit pod xt:n ja kaikenlaista informaatiota.

Kiitos.
Iskariot
10.01.2008 20:38:10
Itse värkistä ei ole kokemuksia mutta ellet ole jo manuskaa vilkassu niin siitähän voi olla hyötyä.

http://www.line6.com/support/manuals/
Anna ketju, anna lukko... Anna ymmärrys -Mokoma
Ukko
10.01.2008 21:14:09 (muokattu 10.01.2008 21:15:52)

1. Etsin jo haulla juttua podista ja löysin aiheen, jossa sanottiin että kannattaa tuo podi "resetoida" tehdasasetuksiin ensimmäisenä. Miten tuo tehdään?
Ja jos tuon resetoinnin tekee niin häviääkö podista nuo asennetut tzydeemit?

2. Äänittely. Eli testailin äänittämistä tuolla podilla.
Kytketty näin: podin left/rigt outputista koneen Line-iniin (koneessa integroitu äänikortti = paska)
Ja eipä nauhottelusaundit ollu kovin kummoiset, eli suoraan sanottuna jälleen peeaska. Esim. demppailessa kuuluu sitä kuuluisaa HUMMMMmmmm ääntä.).

Eipä niillä tehdasasetuksilla juuri mitään tee. Itse värkäämällä saa paremmat ja omille systeemeilleen sopivimmat. Valkkaa ainakin sieltä asetuksista output modesta direct out kun suoran äänikorttiin äänittelet. Ja vielä, ei niitä hyviä soundeja ihan sekunnissa ruuvaile. Siinä palaa aikaa ja tupakkia, jos sattuu polttelemaan. Ja kandee hakea linen sivuilta se editori softa ja sen oheen Javan runtime enviroment 1.5.0. Muuten ei systeemi wörki.
Jazkaa
10.01.2008 23:16:40
Kannattaa kysellä edelliseltä omistajalta tunnuksia line6:n sivuille, ei muuten saa sieltä ladattua mitään muitten tekemiä saundeja. Kyseisiltä sivuilta saa myös kaiken muun softan, mutta vaatii rekisteröimisen, enkä juuri nyt muista onnistuuko se ilman ostettua tuotetta.
battery
10.01.2008 23:27:20
ja tosiaan kannatttaa usb:n kautta hoitaa tuo nauhottelu. pystyt näin koneellakin tekemään niitä saundeja.
Black or White
J_Mantyla
11.01.2008 01:25:54
Tunnarit saa tehtyä ilman munuaisen rekisteröimistä.

Lataa Line6:en sivuilta uusin Monkey, jolla päivität Podin firmiksen sekä käyttöjärjestelmän ajurit. Tämän jälkeen Line6 Edit sekä Gearbox, jos haluaa jamisessioita. Line6 ei ainakaan toistaiseksi tue 64-bittistä Windows-ympäristöä. Mikäli Edit käynnistyessään kaatuu Javan alustukseen poista koneesta jo asennettu Java runtime, ja anna asennuksen tuupata koneelle versio uudelleenasennuksen yhteydessä.

Munuainen toimii itsessään äänikorttina, ja nimenomaan tosiaan USB-liitäntää kannattaa käyttää. Jos olet hankkinut käytetyn toosan etkä saa entistä omistajaa poistamaan omaa rekisteröintiään laitteesta Line6:lle homma hoituu lähettämällä tukeen postia.
Ellei tänään niin sitten huomenna
Jmvk
12.01.2008 13:05:43
Mitenkäs se resetointi tehdasasetuksiin? Tuosta manuaalista ku ota selvää...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)