minimarshall 09.01.2008 20:46:53 | |
---|
Onko täällä kokemusta wahwah-pedaalin käyttämisestä esim. leadien kanssa? Mikä saattaisi olla paras pedaali tähän tarkoitukseen? |
Kokemusta on, ei nyt vain tule mieleen. |
Leikari 11.01.2008 13:41:27 | |
---|
wah-wah -pedali on itseasiassa filtteri, jonka "resonanssia" polkimella säädetään saman efektin voi tehdä kun määrittää syntikan modulaatiopyörän vaikuttamaan synan filtterin kyseiseen parametriin kädet pysyvät vapaana, kun ko. parametriä ohjataan kontrolli/efektipedalilla so. syntikan takana olevaan (ei sustain eikä volumepedali vaan se kolmas tms.. - syntikastakin riippuen) plugin paikkaan kytkettävällä pedalilla (joka siis ohjaa syntikan toimintaa - ei itse ole efektipedali eikä käsittele ääntä) mikäli haluaa käyttää erillistä wah-wah -pedalia ei sille tietenkään ole estettä - so. sillä voi saada ko. pedalille luonteisen vaikutuksen - maksaa vaan enemmän kuin pelkkä foot-controlleri. wah-wahia on tarpeen kyllä kokeilla itse - kysele joltain kitaristilta lainaan. minulla on halpa Dan Electron wah-wah - käytän sitä mm. halpisautomaattikiipparien soundin pilaamiseen... - pedali pohjaan painettuna loppupelissä kaikki äänilähteet kuullostavat sen kautta samalta ;-) |
maza 11.01.2008 15:17:31 | |
---|
Wah on itseasiassa nimenomaan bandpass-filtteri - ja harvan synan BP-filsakaan ihan samalta kuulostaa. Eri wahit toimivat vähän eri taajuusalueilla eri tavalla ja joissain alue on laajempi ja joissain pienempi. Lisäksi monet tuppaavat olemaan sellaisia, että toiminta riippuu yllättävänkin paljon käytettävän äänilähteen impedanssista. Kannattaa todellakin kokeilla itse! |
JPQ 11.01.2008 15:32:29 | |
---|
Wah on itseasiassa nimenomaan bandpass-filtteri - ja harvan synan BP-filsakaan ihan samalta kuulostaa. Eri wahit toimivat vähän eri taajuusalueilla eri tavalla ja joissain alue on laajempi ja joissain pienempi. Lisäksi monet tuppaavat olemaan sellaisia, että toiminta riippuu yllättävänkin paljon käytettävän äänilähteen impedanssista. Kannattaa todellakin kokeilla itse! Varsinkin digisynien filsat on ihan toista. ja jää engine filsa vaikka synabassoja tehdessä ihan muuhun. |