Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paramore
1 2 3 4 514 15 16 17 18
Closure
10.01.2008 07:19:30 (muokattu 10.01.2008 07:21:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tenneseen Paramore on ollut itselleni pitkään pelkkä nimituttu, mutta tämän timanttisen kakkosalbumin myötä tuo tilanne tulee ehdottomasti muuttumaan. Vuonna 2005 debyyttinsä julkaissut yhtye erottuu virkaveljistään pelkästään edukseen, eikä asiaa huononna yhtään se, että vokalisti on tuota huomattavasti kauniimpaa sukupuolta.
 
Melodisen popahtavaa punkkia reilut kymmenen kappaleitta, joista yhdessäkään ei tule missään vaiheessa tarvetta poistaa levyä soittimesta, vaan pikemminkin jokainen kappale tekisi mieli kuunnella heti perään uudestaan. Tosin joillekin saattaa pienenä häiriötekijänä toimia se, että kaiken tämän hyväntuulisuuden myötä yhtye kuulostaa huomattavassa määrin Kanadan omalta rokkitytöltä, eli Avril Lavignelta. Kaikkein suurimpana syynä tähän on nafti parikymppisen vokalisti Hayley Williamsin ihana ääni.
 
Yhtään kalpeammaksi Hayleyn rinnalla ei jää myöskään kitaristi Josh Farron erinomainen melodiataju, jonka siivellä kappaleet rullaavat kitkatta eteenpäin. Levyltä voisi poimia kaikki kappaleet esille puhuttaessa parhaimmistosta, mutta jotenkin ironinen For a Pessimist I'm Pretty Optimistic. Samaan syssyyn kannattaa mainita myös moniulotteinen Misery Business, seesteinen Let the Flames Begin ja kulmikas Fences.
 
Riot! on kevyen ja popahtavan punkin katraassa sellainen levy, josta on todella paha laittaa paremmaksi, sillä sen monialaisuus omassa genressään on vastustamattoman kova, puhumattakaan hunajaisesta laulajasta. En voi kuin suositella varauksetta kaikille tämän tyylin ystäville.

Näin sanotaan noisessa.
 
Itse aikalailla samaa mieltä. Vannoutuneelle hevikermaperseellekin tuolta levyltä löytyy aivan helvetin hyvää settiä. Hyvä bändi kaikinpuolin. Soitto natsaa. Laulu toimii. Biisit toimii, sillä jokasessa biisissä on hyviä ja jopa suht-teknisiä koukkuja.
Aidosti pidän, vaikkei tälläinen popimpi meininki usein innosta
 
Misery Business musavideo ja akustisena. Jälkimmäisessä timantinkovaa laulua
http://youtube.com/watch?v=GLZttSe_g0E
http://youtube.com/watch?v=KiR838VOCrA
 
Myspace:
http://www.myspace.com/paramore
 
" 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki. Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut." Naama-amis
Simo78
10.01.2008 07:59:53 (muokattu 10.01.2008 08:00:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näin sanotaan noisessa.
 
Itse aikalailla samaa mieltä. Vannoutuneelle hevikermaperseellekin tuolta levyltä löytyy aivan helvetin hyvää settiä. Hyvä bändi kaikinpuolin. Soitto natsaa. Laulu toimii. Biisit toimii, sillä jokasessa biisissä on hyviä ja jopa suht-teknisiä koukkuja.
Aidosti pidän, vaikkei tälläinen popimpi meininki usein innosta
 
Misery Business musavideo ja akustisena. Jälkimmäisessä timantinkovaa laulua
http://youtube.com/watch?v=GLZttSe_g0E
http://youtube.com/watch?v=KiR838VOCrA
 
Myspace:
http://www.myspace.com/paramore

 
Faak! Toi akustinen veto kuullosti kyllä aika hyvältä, yleensä kun tollaiset kitaralaulu-versiot on ihan hirveetä sontaa. Itse "salaa" digannut tosta biisistä jo siitä lähtien, kun sen ekan kerran kuulin mtv:ltä. Pitää kyllä melkein sortua ostamaan koko lätty. No joo mutta hevimaine on jo menetetty, kun hommasin Lauri Tähkän levyn=)
 
kapako
10.01.2008 10:28:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se kova bändi. Harvinaisen tarttuva tää uus sinkkubiisi. Jos uus levy kolahtaa, niin kannattaa tsekata myös se eka, All We Know Is Falling. Ei oo ihan niin menevä eikä niin siloteltua soundia, mutta hyvä levy joka tapauksessa.
 
Ei apina posetiivia käskemättä veivaa.
kyseinen
10.01.2008 11:43:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hassua kun kuunteli ensin ton akustisen vedon, niin pystyi jo kuvittelemaan originaaliversion kertsin harmoniat ja ylituotetun voimajytinän. Aika perushuttua tämmöinen mun korvaan, ei toki huono biisi mut eipä hyväkään.
 
It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt.
Zigura
10.01.2008 12:09:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saan aina jonkinlaisia pahoinvoinnin väristyksiä kuullessani Paramoren nimen tai heidän musiikkia. Pidän tästä yhtä paljon, kuin esim. Maroon 5:stä, 3 Doors Downista, Avril Lavignesta tai SUM41:stä. Sorry, mutta yök. Toivottavasti en joudu syömään sanojani tulevaisuudessa...
 
Se ei ole underground jos siinä lukee underground.
blastoff
10.01.2008 12:24:23 (muokattu 10.01.2008 12:24:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällainen emoilu ei ehkä ole mitään minun suosikkimusaa, mutta toi Misery Business on kieltämättä aika tarttuva biisi. Laulaja on myös erittäin hjyvä.
 
Closure
10.01.2008 13:23:21 (muokattu 10.01.2008 13:24:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saan aina jonkinlaisia pahoinvoinnin väristyksiä kuullessani Paramoren nimen tai heidän musiikkia. Pidän tästä yhtä paljon, kuin esim. Maroon 5:stä, 3 Doors Downista, Avril Lavignesta tai SUM41:stä. Sorry, mutta yök. Toivottavasti en joudu syömään sanojani tulevaisuudessa...
 
Emoilua tai ei niin Paramoren lätty on valovuosia edellä 3 doors downia tai Sum41:stä. Vaikea noista parista biisistä sanoa, mutta Paramore yllätti mut kyllä täysin. Kuulin tuon hittibiisin siis eilen, enkä normaalisti kuuntele tämän tyylistä musiikkia alkuunkaan. Joten tälläinen hehkutus on mun suusta aika epänormaalia. Mutta kyllähän tuo emoilu tuossa vähän häiritsee, mutta jos musiikkiin keskittyy ( ja tuohon likkaan) niin toimii hyvin.
 
" 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki. Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut." Naama-amis
Jetku
10.01.2008 22:14:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niitä harvoja kertoja kun oikeesti voi sanoa että oon bongannu bändin MTV:ltä.
 
Riot on täyttä timanttia alusta loppuun. Fences oli todella positiivinen yllätys.
Ja nettivideoiden perusteella yhtyeen livekuntokin vaikuttaa kehuttavalta - koska Suomeen?
 
thescientist
10.01.2008 22:27:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää Misery Business on ainakin just sitä särmätöntä muka-punkkia, jota syydetään joka tuutista nykyään. Esimerkiksi se bridgen taukokikkailu on kuultu ehkä noin miljoonassa muussakin biisissä.
 
"This blind date might take you to places unknown and it will be new and scary and vital" Kuunneltua
Tympee Huttunen
12.01.2008 19:04:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haisee loppuun asti hiotulta tuotteelta. Myös näyttää siltä. Jotain viehätysvoimaa yhtyeessä kuitenkin on ja mielelläni kuulisin levyn kokonaan.
Kallutus
12.01.2008 22:11:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon kuunnelu tota paramoren misery businessia muutaman kerran ja hyvä biisi on.
Muita bändin biisejä en oo paljoo kuunnellu..
 
Joees
12.01.2008 22:21:40 (muokattu 12.01.2008 22:22:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää kun rupee soimaan jossain niin ekat ajatukset on jotta loppuis jo. Ja samat ajatukset jatkuu siihen asti kunnes seuraava biisi on puolessa välissä jolloin yleensä havahtuu että se meni jo.
 
Ei sytytä niin millään tasolla.
 
Toki ymmärrän kyllä jos jotkut diggaa, ei siinä. Ihan hittishaittiahan tuo, vaikka ei tekisikään mieli myöntää.
 
E: Kyse siis siitä sinkkubiisistä...
 
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
jussimus
13.01.2008 16:08:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Paramoresta mulle tulee mieleen Avril Lavigne astetta rokimpana versiona. Ihan hyvältä heidän meininkinsä kyl vaikuttaa, ei siinä mitään.
 
Mättöpiiska
13.01.2008 21:55:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muutaman kerran kuullu ton hittibiisin ja jäänyt mieleen hyvä laulaja. Hyvin tuotettua musiikkia, jos se nyt kenenkään mielestä positiivinen asia on. Mun mielestä kyllä.
 
Meadow
14.01.2008 19:53:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun korvaan sitä samaa roskaa mitä muukin MTV:n "punk". Biisit pitemmän päälle yhdentekeviä ja mahdollisimman myyviksi rukattuja. Laulaja on kuitenkin hyvännäköinen. :d
 
Veepee
15.01.2008 10:49:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovasti se laulajatyttö kuulostaa siltä Amerikan Idolilta...mikässentytönniminytolikaan...Kelly Clarkson! Luulin aluksi, että tämä olis hänen uusin hitti. Mukava kuunnella kun tytöt laulaa rokkia kovaa, ilman että se kuulostaa rääkymiseltä! =)
 
Oho, tunnustinko juuri pitäväni Kelly Clarksonista? :/
 
K: Suden sukulaisia? V: Supikoira, konootti ja pingo. K: Kukan osat? V: Verhiö, teriö, hetiö, emiö, kukio ja sikiö.
Simo78
15.01.2008 11:03:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kovasti se laulajatyttö kuulostaa siltä Amerikan Idolilta...mikässentytönniminytolikaan...Kelly Clarkson! Luulin aluksi, että tämä olis hänen uusin hitti. Mukava kuunnella kun tytöt laulaa rokkia kovaa, ilman että se kuulostaa rääkymiseltä! =)
 
Oho, tunnustinko juuri pitäväni Kelly Clarksonista? :/

 
Kyllä tunnustit! Pitää myös itseni tunnustaa, että Kelly Clarkson on mun mielestä ihan ok musaa, osaa ainakin laulaa. Aika moni suomalainen meikkirockbändi häviää mun kategoriassa tuolla tytölle, siis sen rockuskottavuudenkin saralla=) Tuotteistamisesta jos jauhetaan, niin ongelma lähtee jo siitä, että nykyään osa demobändeistäkin tuotteistaa itsensä tehokkaasti, ilman levysetien pahaa kosketusta=)--> siis niinku mun mielestä on näin
 
Veepee
15.01.2008 11:16:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä tunnustit! Pitää myös itseni tunnustaa, että Kelly Clarkson on mun mielestä ihan ok musaa, osaa ainakin laulaa. Aika moni suomalainen meikkirockbändi häviää mun kategoriassa tuolla tytölle, siis sen rockuskottavuudenkin saralla=) Tuotteistamisesta jos jauhetaan, niin ongelma lähtee jo siitä, että nykyään osa demobändeistäkin tuotteistaa itsensä tehokkaasti, ilman levysetien pahaa kosketusta=)--> siis niinku mun mielestä on näin
 
Munki!
 
E: Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
K: Suden sukulaisia? V: Supikoira, konootti ja pingo. K: Kukan osat? V: Verhiö, teriö, hetiö, emiö, kukio ja sikiö.
Jag
15.01.2008 13:13:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo kaksi sinkkubiisiä Misery Business ja CrushCrushCrush on ihan ok poppista. Tuo akustinen versio ensinmainitusta on kyllä loisto veto. Laulajan olemuksella saattaa olla jotain vaikutusta mielipiteeseeni :)
 
" toinen teoria on se että nykyisen (varmaan tuossa 90 luvun lopulla) tuli studioiden miksaus pöytiin sellainen "radio nova" nappi, jonka kaikkein rahanahnein tuottaja painoin pohjaa aina kun biisit nauhotettiin.. " - Trey
Fortune
15.01.2008 14:57:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo kaksi sinkkubiisiä Misery Business ja CrushCrushCrush on ihan ok poppista. Tuo akustinen versio ensinmainitusta on kyllä loisto veto. Laulajan olemuksella saattaa olla jotain vaikutusta mielipiteeseeni :)
 
Lauluääni on kyllä kohdillaan, itse olisin kaivannut kyllä jonkinlaista sovittamista akustiseen vetoon, nythän nuo vain vetäisevät sähköisen version akustisilla kitaroilla sellaisenaan, ilman että hyödyntävät akustisen soittimen mahdollisuuksia (isompia sointuja, jumaleissön!).
 
Mutta ihan pirteää kamaa, voisi tarkistaa pitkäsoiton kyllä.
 
Look behind you, a three-necked guitar! Holik Portfolio
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 514 15 16 17 18

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «