Aihe: Uus basari
1 2
ÄM
09.01.2008 16:07:20

No nyt tömähtää!

Pearlin MMX-setissäni on pitkään palvellut 20"x16" basari, ohuella rungolla ja hyvä rumpu onkin. Välillä vaan tuntui, että volyymi siitä loppui kesken; useimmiten se ei ongelma olekaan, kun monitorointi toimii jne., mutta kyllä se välillä aina on vaivannut. Joskus ihan trenarilla ei meinaa omaa poljentoaan kuulla, kun basisti jyrää vieressä täysillä.

Nyt vihdoin saapui tilaamani uusi 20"x18" basari, paksulla rungolla. Enää ei MMX:ää saanutkaan, mutta vastaava malli on nyt MMP, tai paksun rungon ollessa kysessä MRP. Osat on osin myös upgradea, joka ei haittaa, kun uusia on ainoastaan sellaiset osat , joita ei muissa rummuissa taas ole (jalat, vanteen virityskoukut). Yhteneväisyys säilyi, kun värikin on kohdillaan, ainoastaan logo on erilainen ja ilma-aukot.

Ensi polkaisulta vaikutti, että kyseessä on selvästi tykimpi rumpu, kuin aiempi. Nyt täytyy lähteä oikein tosissaan vaan virittämään mieluisaksi.

Kaiken kaikkiaan tyytyväisenä hankintaan olen, vaikka roudauspaino kasvoi, eikä casen kanssa mahdu oman auton takaovesta sisään.

Onkos kellään muuten yhtään hyvää kokemusta niistä pehmopusseista, jos noin niinkuin henkilöautolla vaan pyrkis roudailemaan? Ja mikä toimii, Ritter, Rockbag, Gewa ja mitä niitä on?
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
welho
09.01.2008 17:00:41

Onkos kellään muuten yhtään hyvää kokemusta niistä pehmopusseista, jos noin niinkuin henkilöautolla vaan pyrkis roudailemaan? Ja mikä toimii, Ritter, Rockbag, Gewa ja mitä niitä on?

Juu pussit toimii tuossa henkilöauto meiningeissä ja jos pitää mielessä että pussit on vaan kantamista varten ja ei suojaa paskaakaan..

Mulla on yks setti ollut jonkun vuoden pusseissa ja onhan se ihan saakelin kolhiintunut.. Pusseja on helppo roudata joten yleensä yrittää viedä osastoa koko setin kerralla..
Noh. Se menee hyvin ensimmäiseen oviaukkoon asti ja sitten kolisee.. Muutama viikko sitten kaveri roudas apuna ja meni basari lasista läpi=)

Että semmoosta.
www.welhodrum.com, www.myspace.com/welhodrum
Velli
09.01.2008 23:28:48 (muokattu 09.01.2008 23:29:27)
Sitä mäkin kelasin, että aika heikko on suoja. Onko kellään silti tietoo, josko jonkun valmistajan pusseissa on selvästi paksummat fyllit, kuin toisen? Vai pannaanko auto vaihtoon?

Rockbageissa on muita paremmat suojat, mutta eivät ne siltikään tarpeeksi suojaa. Tue markkinataloutta ja osta Hard Caset ja uusi auto.
Rockster
10.01.2008 06:49:49

Rockbageissa on itse asiassa todella vaisut pehmusteet. Olisiko 5 mm pehmustettu. Gewan SPS on hiilikuituvahvistettu säkki, joka on loistava ja pieneen tilaan menevä pussi. Keissin ja pussin välimuoto siis...
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
ultra
10.01.2008 08:22:33
Onnistui siis emerald mist -värisenä? Jos laitat vanhan myyntiin, niin joutunee miettimään tuplasettiä..
I'm a gooner
Tracer
10.01.2008 10:32:25
Pusseista:
ostin 16" ft:lle Tamburon tekeleen, se vaikuttaa tukevasti topatulta.
Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus
Dj.Dumbass
10.01.2008 15:23:49
Miusta ne ritterin pussit on ihan hyviä hintaansa nähden. Ei vaan taida saada irtonaisina, vaan pitää ostaa koko setti. Ohuethan ne on, mutta kuten tässä keskustelussa on käynyt jo ilmi, ei ne "vähän paksummat" muun merkkisetkään pussit ihmeitä taida suojata.
Transit case ja pakettiauto ;-)
But what would Musamies do?
ÄM
16.01.2008 22:21:48

Rockbageissa on itse asiassa todella vaisut pehmusteet. Olisiko 5 mm pehmustettu. Gewan SPS on hiilikuituvahvistettu säkki, joka on loistava ja pieneen tilaan menevä pussi. Keissin ja pussin välimuoto siis...

Toi Gewa vaikutti mun mielestä aika vakuuttavalta, pussiks siis. Taidan pistää tilaukseen, ei noita taida Suomesta saada, vai hä.

Emerald Mist onnistui juu. 20"x16" on kyllä myynnissä, jos joku sitä tosissaan haluu. Mielelläni pidän sen myös, niin et onnistuu tarvittaessa toinenkin setti kasaan.
Roberto
17.01.2008 10:20:58

Mul on ne Gewan paremmat pussit. Niissä on ohut lasikuitulevy seinämän sisällä, suojaa paljon paremmin ku perusbägit ja muutenki tukevammat. Tosin roudaan aina itse koska se on mun mielestä vitun siistiä. Mut voin suositella silti. Ständeille ja tsynbaaleille sit hardcaset.
Silvio Dante
17.01.2008 10:53:18
Tosin roudaan aina itse koska se on mun mielestä vitun siistiä.

Älä saatana. Tuutsä mun roudarix? Saat kahvia ja pullaa.

Mut voin suositella silti. Ständeille ja tsynbaaleille sit hardcaset ja snare kans kovaan koteloon.

Mulla putos snare pehmeessä pussissa pakun takaovesta kantilleen, ainakin vanne siinä meni soikeaksi. Nyt on snare aina kovassa kotelossa.
Well, with the first Saturn V, "the question wasn't whether the Saturn went up, but if Florida went down!"
Roberto
17.01.2008 11:34:00

Älä saatana. Tuutsä mun roudarix? Saat kahvia ja pullaa.

Emmä muiden kamoja diggaa niin paljo roudata, kokeilin kerran kyl mut ei se vaan ollu niin siistiä. Pitää tulla silti syömään ne pullat ettei mee vanhaks.

ja snare kans kovaan koteloon.

Toi on kyllä totta.
Reunaviiste-Rami
17.01.2008 12:55:11
Minulla on käytössä Gewan pussukat,jotka toimii hienosti.Kannut on kokoaan seuraavaksi isommissa pussukoissa,esim 10" on 12-tuumasen pussissa,joihin olen kätsynä laittanut sisälle ylimääräisen retkipatjavuorauksen.Kevyet on roudata ja pussit pysyy kuosissa ,sekä tomit naarmutta.
Hallelujaa humpasta pois, pelastusta rumpuni soi
Roberto
17.01.2008 15:44:52

Minulla on käytössä Gewan pussukat,jotka toimii hienosti.Kannut on kokoaan seuraavaksi isommissa pussukoissa,esim 10" on 12-tuumasen pussissa,joihin olen kätsynä laittanut sisälle ylimääräisen retkipatjavuorauksen.Kevyet on roudata ja pussit pysyy kuosissa ,sekä tomit naarmutta.

Olethan tietoinen siitä tosiasiasta että 10" tomit on laittomia? Poliisiasia suorastaan.
Tracer
17.01.2008 15:47:07
Juuri näin.
Paras paikka kymppitomille on kaapissa.
ÄM
18.01.2008 08:02:32

No mä pistän tosta sit seuraavalle keikalle mukaan etu tomiks 8" ja sivulle 12", ootteko sitten tyytyväisiä?

No joo...
Gewa lähti tilaukseen ja pakettikin on jo matkalla. Muut rummut jää yhä noihin T-kaupan mukamas koviin caseihin, niin kauan, kuin koossa pysyvät.
Silvio Dante
18.01.2008 09:20:52
Emmä muiden kamoja diggaa niin paljo roudata, kokeilin kerran kyl mut ei se vaan ollu niin siistiä.

Mun kamoja on kyl siistii roudata. Saletisti diggaisit.

Pitää tulla silti syömään ne pullat ettei mee vanhaks.

Tuu ihmeessä. Tos olis yks juttu mitä kenties haluaisit kokeilla.
Well, with the first Saturn V, "the question wasn't whether the Saturn went up, but if Florida went down!"
Reunaviiste-Rami
19.01.2008 10:01:50
Olethan tietoinen siitä tosiasiasta että 10" tomit on laittomia? Poliisiasia suorastaan.

Voihan kärsä..Vein juuri luvattoman kymppitomin poliisisteissonille ja laitoin uudet
tomit tilaukseen..eteen 20 ja 24,lattiatomiksi 32 . Meneeköhän noi Micraan?
Onko kellään kokemusta?
Hallelujaa humpasta pois, pelastusta rumpuni soi
Roberto
19.01.2008 10:52:45

Voihan kärsä..Vein juuri luvattoman kymppitomin poliisisteissonille ja laitoin uudet
tomit tilaukseen..eteen 20 ja 24,lattiatomiksi 32 . Meneeköhän noi Micraan?
Onko kellään kokemusta?

No nyt ollaan asialinjoilla. Menee ne Micraan, tai siis noh, Micra menee niihin.
Tracer
19.01.2008 13:03:29
Juuri näin.
Paras paikka kymppitomille on kaapissa.

Itse itseäni täydentäen:
Paras paikka 10-tomille on Matkahuollossa. Nyt vaikka kannattaa vilkuilla toria...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)