Aihe: Queen
1 2 3 4 526 27 28 29 3080 81 82 83 84
kk80
15.12.2007 09:38:32
What?
Hyvinhän se rullaa. Jos joku biisi vähän hapuilee niin ehkä I Want It All ja se surullisen kuuluisa Innuendo. Mutta sehän on vaan rokkia...!

Jotenkin myös Crazy Little Thing Called Love tökkii. Ehkä eniten kuitenkin Plantin vokaalit, mutta muistaakseni siihen loppuun oli kyhätty jotain juttua joka ei oikein toiminut. Miraclen & Innuendon biisejä ei varmaan hirveästi ehditty treenaamaan, joten ne pakostakin kuulostaa vähän rouheammilta...

Jostain b-luokan lähteestä muistan lukeneeni että Deaconilla oli jotain muistokonserttia vastaan. Wikipediassakin mainitaan että Neil Murray tuurasi Deacyä treenien ensimmäisen viikon ajan, äijä itse kun oli lomailemassa. Tästä olisi jännä tietää enemmän. Soitannollisesti en osaa Deaconin suoritusta arvioida mutta vähän väsyneeltä näyttää kun vertaa esim. Wembleyn 86 keikkaan. Kommentteja?
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
Monkey Man
15.12.2007 16:43:20
Soitannollisesti en osaa Deaconin suoritusta arvioida mutta vähän väsyneeltä näyttää kun vertaa esim. Wembleyn 86 keikkaan. Kommentteja?

Mitä mä yhtään tajuun basson soitosta, niin kyllä Deacon on aina soittanu hyvin. Se on niin helvetin tarkka ja tukee bändiä koko ajan. Roger Taylor kiilaa tai sleebaa välillä mutta mikäs siinä kun on tollanen basisti joka pitää homman kasassa.
Roger
15.12.2007 23:56:19

Mitä mä yhtään tajuun basson soitosta, niin kyllä Deacon on aina soittanu hyvin. Se on niin helvetin tarkka ja tukee bändiä koko ajan. Roger Taylor kiilaa tai sleebaa välillä mutta mikäs siinä kun on tollanen basisti joka pitää homman kasassa.

Mitä mä yhtään tajuun rumpujen soitosta, niin Taylor on aina soittanyt hyvin. Se on niin helvetin tarkka ja tukee bändiä koko ajan.

Mikä helvetti siinä on että Tayloria pidetään ns. huonona rumpalina. Kaveri on yksi kovimmista rock-rumpaleista ikinä.
"Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon
Monkey Man
16.12.2007 03:10:35

Mikä helvetti siinä on että Tayloria pidetään ns. huonona rumpalina. Kaveri on yksi kovimmista rock-rumpaleista ikinä.

Kuka sitä pitää huonona? Se on loistava rumpali mutta kyllä sekin mokailee...
Käyttäjätunnus
16.12.2007 13:22:32
Mitä mä yhtään tajuun rumpujen soitosta, niin Taylor on aina soittanyt hyvin. Se on niin helvetin tarkka ja tukee bändiä koko ajan.

En olisi ainakaan minä heti ensimmäisenä tuota miestä haukkumassa
Jepjep
Ukko
16.12.2007 17:44:51

Onks tää Taylorin osalta jokin vitsi vai ? Queenin musikantit ovat/olivat laatusoittajia jokaikinen.
Monkey Man
16.12.2007 22:21:50
Onks tää Taylorin osalta jokin vitsi vai ? Queenin musikantit ovat/olivat laatusoittajia jokaikinen.

Jep! Harvassa bändissä on yhtä monta biisintekijää,laulajaa & pätevää soittajaa!
Roger
21.12.2007 09:38:48

Mielenkiintoinen Brian Mayn haastattelu. Sisältää mm. kuvia Red Specialin kunnostamisesta

http://www.guitarplayer.com/article/renaissance-man/nov-07/32483
"Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon
kk80
21.12.2007 12:20:31 (muokattu 21.12.2007 12:21:49)
Kuka sitä pitää huonona?

Itsekin olen törmännyt monessa paikassa väitteisiin Rogerin huonoudesta. Ehkä Freddien ja Brianin virtuositeetti himmentää hyviä soittajia. Paha mennä itse sanomaan mitään äijän taidoista mutta tyylillisesti sopii mielestäni hyvin Queeniin. Yhtye ei ole uransa aikana veivannut pelkkää rock'n rollia vaan rumpalinkin on pitänyt hallita tyylejä laajalta skaalalta. Rogerin äänen merkitystä ei myöskään parane väheksyä Queenin tuotannossa! Hienojen harmonioiden takana on kuitenkin kolmen jäsenen mainioisti yhteensopivat äänet.

Basisteissa on vähän sama dilemma kuin rumpaleissa. Deaconin tyylistä taka-alalla pysyttelevää basistia on amatöörin paha mennä arvioimaan. Siinä uskossa olen ollut, että äijä nauttii ammattikuntansa arvostusta. Omaan harjaantumattomaan korvaani äijän bassokulut kuulostavat todella hienoilta. Myös vahvoihin bassoriffeihin pohjautuvat Queen-biisit (Under Pressure, Bites The Dust, Flash)toimivat todella hienosti. Mitä tribuutti konsertin vetoon tulee, niin yritin pohdiskella sitä miksi herra kuulemman suhtautui kylmäkiskoisesti koko hommaan. Ero habituksessa edellisen Wembleyn visiitin välillä on myös selvä...
Monkey Man
21.12.2007 17:56:44
Itsekin olen törmännyt monessa paikassa väitteisiin Rogerin huonoudesta. Ehkä Freddien ja Brianin virtuositeetti himmentää hyviä soittajia. Rogerin äänen merkitystä ei myöskään parane väheksyä Queenin tuotannossa!

Yleensä kaikissa 4 henkisissä bändeissä on helvetin hyvä rumpali & basisti. Tai meinaan sitä jos on tää perus laulaja,kitaristi,basisti & rumpali kokoonpano. Miettikää ite: The Who, Led Zeppelin, Black Sabbath...

Eli jos Taylor ja Deacon olis 1.divarin jätkiä niin Queenistä EI olis ikinä tullut niin mahtavaa bändiä.

...Ja sama koskee Taylorin ääntä: Ajatelkaa nyt! Bo Rhap, Somebody to love, Killer Queen, + joka ikisen keikan korkeat "kakkos äänet"
kk80
21.12.2007 20:10:19 (muokattu 21.12.2007 20:11:02)
Yleensä kaikissa 4 henkisissä bändeissä on helvetin hyvä rumpali & basisti. Tai meinaan sitä jos on tää perus laulaja,kitaristi,basisti & rumpali kokoonpano. Miettikää ite: The Who, Led Zeppelin, Black Sabbath...

... Beatles, Metallica. Noi kaksi (nelihenkistä)yhtyettä on rockpoliisien malliesimerkkejä kun puhutaan heikoista rumpaleista. Mahtaakohan Keith Moonkaan olla arvostettu musiikillistentekijöiden puolesta? Kuten mainittua itselläni ei ole pätevyyttä arvostella rytmiryhmää. Toisten tyyli luonnollisesti kolahtaa enemmän kuin toisten, mutta taidoista on paha mennä sanomaan mitään.

Musiikki ei kuitenkaan ole mitään stanleycupin tavoittelua, joskus ne palaset voi kolahtaa vaikka mukana olisi vain inhimilliset soittotaidot omaavia muusikkoja. Eli menestys ei todellakaan ole mielestäni verrannollinen soittajien taitoihin. Joskus nämä jutut sortuvat vähän liian suorituskeskeiseksi.
Roger
24.12.2007 10:45:44

Siis mitä vittua... 25.12 klo 17.00 Extralta tulee U2:sen keikka eikä Freddien muistokonserttia

http://ohjelmaopas.yle.fi/mediaoppa … /tv-opas?g=1&d=20071225&h=0
Speti
26.12.2007 10:11:18
Siis mitä vittua... 25.12 klo 17.00 Extralta tulee U2:sen keikka eikä Freddien muistokonserttia

http://ohjelmaopas.yle.fi/mediaoppa … /tv-opas?g=1&d=20071225&h=0

Digiboxilla oli mullakin jotain U2:sta kele. Onko tietoa, että milloin konsertti tulossa vai "kaatuuko" kavana ennen sitä?
I'm a Soul Mover!
Roger
09.01.2008 22:37:40

http://concerts.wolfgangsvault.com/ … edium=email&utm_campaign=080109

BBC -liveä vuodelta 1977. Eikös toi "I Go Crazy" julkaistu vasta 80-luvulla ja jonkun singlen B-puolella?

Queenpedia kertoo että Radio Ga Ga:n B-puolena

http://www.queenpedia.com/index.php?title=I_Go_Crazy
kk80
11.01.2008 11:07:00
Queenpedia kertoo että Radio Ga Ga:n B-puolena

http://www.queenpedia.com/index.php?title=I_Go_Crazy

Taas oppii jotain lisää. Itse olen ollut siinä uskossa että kappale on Worksin jämäbiisejä. Sivun mukaan onkin peräisin jo Gamen / Hot Spacen sessioista. Olenkin ihmetellyt miksei kappale muka mahtunut Worksille. Sellaisen tiedon olen jostain bongannut, että kappale päätyi b-puoleksi äänestyksen perusteella. May olisi halunnut kappaleen levylle, muut ei. Mad The Swinen ohella suosikkini Queenin B-puolista. Tosin Queenin b-puolet ei näitä tapauksia lukuunottamatta ole kovinkaan hääppöisiä.
Goljatt
12.01.2008 17:14:07

Voin sanoa vain että mahtava bändi! On tätäkin bändiä tullut luukutettua todella ahkerasti aikoinaan. Tämän bändin biisit sopivat varmaankin jokaiseen mielialaan, olipa sitten surullinen tai iloinen. Monta hyvää biisiä rakkaudesta ja sen menetyksestä. :)

Erityisesti pidän (luonnollisesti) Mercuryn äänestä ja Brian Mayn panostuksesta biiseihin, osittain myös koomisuudesta/teatraalisuudesta biiseissä ja vielä piano kruunaa kaiken lopun!

Tyylilajiksi sanoisin että jonkin sortin proge-poprokkia ehkäpä. Tosin mielestäni Queenin musiikki muuttui melkoisesti Jazz levyn jälkeen tosin ei kyllä ollenkaan huonompaan suuntaan.

Lempilevyni varmaankin olisi tuo edellämainittu Jazz tai sitten A Night At the Opera.
Lempibiiseihini lukeutuu taas sitten Bohemian Rhapsody, Jealousy, I Want to Break Free, Friends Will Be Friends ja lista jatkuu loputtomiin. :)
Monkey Man
13.01.2008 12:38:50

Lempilevyni varmaankin olisi tuo edellämainittu Jazz tai sitten A Night At the Opera.
Lempibiiseihini lukeutuu taas sitten Bohemian Rhapsody, Jealousy, I Want to Break Free, Friends Will Be Friends ja lista jatkuu loputtomiin. :)

Mulle on mahdotonta nimetä lempilevyä. Riippuu niin fiiliksestä...
Huonoin on kyllä Hot Space tai Kind of Magic.
kk80
13.01.2008 19:46:50
Mulle on mahdotonta nimetä lempilevyä. Riippuu niin fiiliksestä...
Huonoin on kyllä Hot Space tai Kind of Magic.

Jos levyn hyvyys voidaan laskea hyvillä biiseillä niin vähiten hyvä levy on Flash Gordon. Flash theme ja Hero hyviä, loppuja ei oikein jaksa kuunnella, tai ehkä Football Fightiä :) Tosin onko toi sitten studiolevy muiden Queen lättyjen joukossa vai nimenomaan soundtrack?

Tyylillisesti Hot Space meni metsään mutta lätyltä löytyy läjä hyviä kappaleita: Back Chat, Put Out the Fire ja todellisena helmenä Under Pressure. Magiciltä löytyy myös omat klassikkokappaleet mutta ehkä tyylillisesti vähän väsynnyttä meininkiä, missä 70-luvun riehakkuus ja loistava studiotyö? Miracle on (monta)astetta parempi mutta jotain siitäkin puuttuu...
blackmore81
17.01.2008 23:18:42
...Ja sama koskee Taylorin ääntä: Ajatelkaa nyt! Bo Rhap, Somebody to love, Killer Queen, + joka ikisen keikan korkeat "kakkos äänet"

+ I'm in Love With My Car.

Kyllä minun korviini Roger on loistava rumpali vaikken itse rumpuja soitakaan. Kyllä saa itse olla aika kova rumpali, jos on varaa hänen rummutteluaan moittia. Rumpujen lisäksihän mies hallitsee myös monta muutakin instrumenttia, mikä hänen soolotuotannostaan ilmi käy. Hieno muusikko, kuten kaikki muutkin Queenin jäsenet. Ei noin hienon kuuloista musiikkia keskinkertaiset soittajat tee.
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)