Mummolommolom 07.01.2008 17:34:25 | |
---|
Voisittekos kertoa jotakin melko helppoja tai keskivaikeita sooloja? Ei mitään ihan kaikista helpoimpia, mutta ei vaikeitakaan. |
Lord of the strings 07.01.2008 17:36:51 | |
---|
children of bodom towards ded end meni puhtaasti ku olin soittanu vuoden ja 2kk. No mutta iha tosissaan niin kerro vaikka minkä määrittelet helpoksi sooloksi? Ja pistä vaikka ääninäytettä soitostasi jotta voisi sanoa kannattaako jo siirtyä vaikempaan kamaan. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
Mummolommolom 07.01.2008 17:59:17 (muokattu 07.01.2008 18:00:26) | |
---|
Helpolla tarkotan esim. Billy Talentin Fallen leavesin sooloa. Ja oon soittanu nyt n. vuoden. |
IJarro 07.01.2008 18:18:21 | |
---|
ja että haetaanko täs jotain hevimölinäsooloja vai jotain oikeen kitaran soittoakin?? Let's do some living after we die... |
Iron Horse 07.01.2008 19:33:11 | |
---|
Hurriganes - I Will Stay, ja plokkaahan sitten ihan korvakuulolla, ei ole vaikea (tein sen itse ennen kuin aloin edes soittamaan kitaraa kunnolla) Ja sitten Deep Purplen Highway Star, ei ole kovin vaikea saada jotenkuten kohilleen, mutta tarkasti soittaminen onkin sitten eri juttu (Steve Morsenkin mielestä vaativin soolo, mitä esittää livenä Purplessa). One String to Rule them all, One String to find them, One String to bring them all and in the Darkness bind them, In the Land of Mordor where the shadows lie. |
PJS 07.01.2008 21:10:18 | |
---|
Pink Floyd - Time ja Comfortably Numbin eka soolo, rock historian komeimpia ja tunnetuimpia sähkökitaralla tuotettuja sooloja. Helppoja sikäli et on vähän nuotteja ja helposti ulkoaopittavissa, tempokaan ei ole paha. Vaikeita sikäli et on aika napakoita bendejä ja muutenkin noitten todellinen haltuunottaminen on jokseenkin haasteellista. Hyvää joulua, beibi! |
Thet 07.01.2008 22:14:24 | |
---|
Metallican welcome homen ensimmäinen soolo on melko simppeli. RHCP:n californicationissa on myös helppo soolo. Itse en nyt muuta osaakaan kuin helppoja sooloja. |
Kampela77 07.01.2008 23:27:25 | |
---|
ja että haetaanko täs jotain hevimölinäsooloja vai jotain oikeen kitaran soittoakin?? Taitavasti piilotettua halveksuntaa hevareita kohtaan. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
IJarro 07.01.2008 23:31:59 | |
---|
Taitavasti piilotettua halveksuntaa hevareita kohtaan. Nojaa. Kyllä sitä tulee kaikkia mölinöitä itekkin soiteltua. Mummielestä asioista pitää puhua oikeilla nimillä. Mättömölinämäiskepauke. Sitähän se =) Mutta joo, kyl kitaroinnissa ite tykkään tunnepitoisista fiilistelyistä (kuten vaikka pink floyd), kuin tästä nykymeininkien mukaisesta tilutuksesta. Ihan asiallinen tarkotus oli kuitenkin, että haluaako kysyjä hevitilusooloja vai jotain perinteisempää. zoriz jos halvensi jotain hevimiestä =) Let's do some living after we die... |
Kampela77 07.01.2008 23:47:52 | |
---|
zoriz jos halvensi jotain hevimiestä =) Itse nyt en varsinaisesti hevimies ole vaikka sitäkin kuuntelen, mutta korvaan tarttui tuo kohta "vai jotain oikeen kitaran soittoakin". Ehkä mun nälväisy oli vähän turha, mutta laitan sen parin konjakkilasin ja väsymyksen tuoman vitutuksen piikkiin :) Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Lenoldinho 08.01.2008 14:55:49 | |
---|
Pink Floydilta pitää mainita vielä Another Brick In The Wall. Siinä on kivoja bendejä (kvartin kokoinen on muistaakseni suurin), mahtava saundi ja ihastuttava musiikkivideo. Suosittelen. Paino on voimaa, ja ylipaino ylivoimaa. |
-AjA- 08.01.2008 21:13:08 | |
---|
Pink Floydilta pitää mainita vielä Another Brick In The Wall. Siinä on kivoja bendejä (kvartin kokoinen on muistaakseni suurin), mahtava saundi ja ihastuttava musiikkivideo. Suosittelen. Komp. Tosin tämä on näennäisen helppo soolo. _Todellinen_ haltuun ottaminen on hyyyyyvin kaukana helposta. I know Kung Fu, Karate and 20 other dangerous words... |
Volcom 09.01.2008 14:02:04 | |
---|
Vaikka kasari-Sabbathin sooloja, ne soitettavissa "sinnepäin" ilman äärimmäistä tekniikkaakin. |
Komp. Tosin tämä on näennäisen helppo soolo. _Todellinen_ haltuun ottaminen on hyyyyyvin kaukana helposta. Toki, mutta väitän, et vuoden parin soittokokemuksella, ei saa _ainuttakaan_ sooloa _todellisesti_ haltuun. Kyllä ne äänet sieltä saa ja ihan hyvältä saattaa paikoin kuulostaakkin, mut yllättävän harvoin sitä kuulee "pelimiehiltäkään" _toidella_ mehevää sooloa. Let's do some living after we die... |