Aihe: Basson soittaminen kitarakamoilla
1
Kivijalka
09.01.2008 07:44:27
Hei! mites on, voiko bassoa soittaa kitarakamoilla särkemättä niitä. Tietty ettei soita liian lujaa? Mikä se ihmeen ero on basso- ja kitarakamoilla. Soundi tietty on erilainen,mutta noin muuten.

Käsittääkseni kitaralle suunnitellut vahvistinelementit eivät oikein kestä bassottelua ja voivat sanoa sopimuksensa irti. Omakohtaista kokemusta ei kyllä ole, muut kertokoot tarkemmin.
If you ain't a ninja, you ain't shit!
ranttis
09.01.2008 07:50:04
kyllä mun käytössä on toiminu tommonen Peaveyn 23w trankku, eikä oo mitään tulllu, vaikka volyymia on ollu jopa hiljaisia bänditreenejä varten hätätilanteessa.
niinpä...
erikiva
09.01.2008 08:43:05
Mulla meni mg-sarjan 15w pikkumarsu mykäksi. Toki gaini ja volume kaakossa, oma moka.
How could I care?
66leyde
09.01.2008 08:57:00
Joo tajusin, et ämyrit saattaa vijoittua OK. Mites vahvistin. Se on erillinen Marsun 100 W.
tauranen
09.01.2008 09:01:12
Joo tajusin, et ämyrit saattaa vijoittua OK. Mites vahvistin. Se on erillinen Marsun 100 W.

Pelkkä vahvistin kestää kyllä, eri asia on että saako siitä hyvää bassosoundia, äänen saa kyllä. Jos on putkivahvistin etenkin 60-70-luvulta, niin menee ihan täydestä. transistori kitara vahvistimilla irtoo kunnon soundia varmaan niekemmin.
Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja!
vtaina
09.01.2008 10:15:05
Hei! mites on, voiko bassoa soittaa kitarakamoilla särkemättä niitä. Tietty ettei soita liian lujaa? Mikä se ihmeen ero on basso- ja kitarakamoilla. Soundi tietty on erilainen,mutta noin muuten.

Tiedän muutaman basistin jotka näin on tehnyt jo vuosia. Ero on siinä että kitarakamat harvemmin toistaa sitä varsinaista bassoaluetta (alle 80 Hz) käytännössä lainkaan, yleensä matalat taajudet on kitaravahvistimista tarkoituksella suodattettu, ettei kaiuttimet rikkoonnu. Mutta jos kitarasoundilla haluaa vetää, niin voi soittaa bassoakin. Mutta bassonuppi ja kitarakaappi on huono yhdistelmä, siinä saattaa kaiutinkartiot revetä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)