opaa 08.01.2008 21:56:18 | |
---|
Haulla ei löytynyt yhtä ainutta kirjoitusta, joten teen uuden. Mitä mieltä ootte Voxin Valvetronix -sarjan vehkeistä? Mulla on nyt postissa tulossa kotiin 15 wattinen versio. Musaliikkeessä jossain vaiheessa soittelin sellaisella, ja äkkinäinen vaikutelma oli, että puhtaat soundit saa kyllä tosi hyvät, ja säröt oli ihan ookoo. Ne särömallinnukset ei (kaikki) mun korvaan kuulostanut ihan hirveästi siltä mitä ne mallintaa, mutta ei ne huonolta kuulostanu ja tosi metkaa niillä oli soittaa. Raskaimpiin säröihin tuskin koskin. Efektit on mulle vähän käyttökelvottomia osa, mutta niinhän ne aina. Hyvä fiilis oli sillä soitella ja kohta on semmonen kotona. Toivottavasti en pety :) Tää on siis vaan mutinaa parin lyhyehkön kokeilun jälkeen. Noh, tuunko pettymään? |
Sam Hotman 08.01.2008 22:02:26 | |
---|
Noistahan on täällä jatkuvasti juttua. Ihmettelen että miten et löytänyt haulla mitään. No itse asiaan. Paljonhan noita täällä kehutaan. Itselläni on 30 wattinen Valvetronixi ja olen pitänyt todella paljon. Jos miehen kans ei voi puhua kakasta se on salee homo. -ANtTIKRISTUS |
mipi 08.01.2008 22:04:11 | |
---|
"Mielipiteet ovat kuin peräröörit, jokaisella on yksi." -Mike Monroe |
Y3J 08.01.2008 22:23:24 | |
---|
Ei ole ensimmäinen kerta kun tätä hoen, mutta oma satawattinen versio on kyllä hyvä peli. En käytä niitä efektejä oikeastaan ollenkaan vaikka ovatkin laadukkaita. En vaan pidä efekteistä. Käytän siis peliä niin että footswitchin kakkosnappi ei toimi efektibypassina, vaan se vaihtaa manual-kanavan käyttöön. Näin saan siis kolmannen kanavan käyttöön esim. sooloboostailua varten. Eniveis, käytän cleanina sitä tweed-kanavaa ja on kyllä heleät saundit. Särökanavana käytän pääsääntöisesti AC30-mallinnusta tai sitten UK80's-asetusta. Hyviä rokkisaundit kumpainenkin, löytyy dynamiikkaakin yllättävän paljon mallintavaksi. Be boutique OD voisi olla Slash-faneille kova sana. Hyväksihän noita ovat kehuneet, mitä nyt joitain maanantaikappaleita ollut liikkeellä jotka ovat kosahdelleet. Itsellä käytössä jotain kolmatta vuotta ja hyvin pelaa edelleenkin. It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of gum! |
opaa 08.01.2008 22:34:32 | |
---|
http://muusikoiden.net/keskustelu/h … ku/tulokset.php?seek_id=335070& Haulla kyllä löytyy. Mutta joo ihan kelpo vahvistin mitä nyt kaupassa olen muutaman kerran näplännyt. Mystistä, ei tuo linkkikään toiminut mulle. Mutta hyvä kuulla kehuja vahvistimesta! Mäkin voin jotain tänne säveltää sitten kun vahvistin tulee. Tähän ketjuun tai sitten johonkin niistä monista muista, jos ne suostuu mulle vielä näyttäytymään. |
duc 08.01.2008 22:36:15 | |
---|
Hakutuloslistaan ei voi linkata, tee itse haku ja katsele siitä. |
B-tone-flat 09.01.2008 03:01:38 (muokattu 09.01.2008 04:01:47) | |
---|
Käytän siis peliä niin että footswitchin kakkosnappi ei toimi efektibypassina, vaan se vaihtaa manual-kanavan käyttöön. Näin saan siis kolmannen kanavan käyttöön esim. sooloboostailua varten.
Mites toi onnistuu? selailin manuskaa mutten löytänyt vastausta. Mulla ei ole siis alkuperäistä jalkaspedua vaan bossin fs-6 ad50vt:tä ohjaamassa. Edit: sain spedun toimimaan kun luin manuskaa tarkemmin. jep. |
Ihtehän pääsin vetämään keikan tuommoisella 50W combolla, enkä tietenkään osannu säätää kunnolla sitä, kohtuu paska soundihan siitä tuli ja combo meni hauskasti varsinkin sooloissa tukkoon, yrittää siinä ny sitten alavireheviä veivata saatana. :D Mutta nyttenkun oon päässy kaverin omistamaa samanmoista comboa ruuvaamaan vähän tarkemmin niin ihan kelpo pelihän tuo on, tosin rankempaan mättöön katselisin jotain toista comboa, vaikka tuosta hevimallinnustakin löytyy. http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal -
Avatarissani esiintyvä mieshenkilöni on minun BFF |
jakasepp 09.01.2008 11:06:17 | |
---|
Kysäisenpä tässä samalla semmoista, että mitäköhän tämä VOXI tykkää efektilaitteista? Mahtaakohan tässä waffarissa olla efektilenkkiä, jolloin efektilaitteesta voisi ottaa pois kaiut ja muut ja säröt tuosta Voxista? Hyllyllä pönöttää Zoomin G2, josta lähtee mielestäni älyttömän hyvät soundit. Laneyn TF200 ei oikein vaan pidä tuosta efektivehkeestä, joten pitäisi keksiä jotain uutta. Mahtaisikohan olla minkälaisia vaihtoehtoja tarjolla tuolle Voxille, jos osan efekteistä / jopa säröt ottaa mallintajasta? Myös täysi putkipelit menevät kunhan hinta jää alle 500. Tehonsäätö vehkeessä pitäisi olla, koska kerrostalossa asustelen vielä vähän aikaa. |
Tietysti Pauligin 09.01.2008 11:12:59 | |
---|
Kysäisenpä tässä samalla semmoista, että mitäköhän tämä VOXI tykkää efektilaitteista? Mahtaakohan tässä waffarissa olla efektilenkkiä, jolloin efektilaitteesta voisi ottaa pois kaiut ja muut ja säröt tuosta Voxista? Kyllä tuota kelpaa pedaaleillakin ruokkia, Bad Monkey esim. toimii hyvin. 100w versiossa on efektilenkki, pienemmissä ei. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
jakasepp 09.01.2008 11:16:09 | |
---|
Jeps, efektilenkki olisi kyllä näppärä niin ei olisi skaala niin rajoittunut tuohon 2 kanavaan. 100Wattia on kyllä aiiivan liikaa, vaikea roudattava yms. Tuota 30watin versiota olen syvällisesti pohtinut, mutta pitänee testata ensin zoomin kera. |
Tietysti Pauligin 09.01.2008 11:21:05 (muokattu 09.01.2008 11:25:06) | |
---|
Jeps, efektilenkki olisi kyllä näppärä niin ei olisi skaala niin rajoittunut tuohon 2 kanavaan. 100Wattia on kyllä aiiivan liikaa, vaikea roudattava yms. Tuota 30watin versiota olen syvällisesti pohtinut, mutta pitänee testata ensin zoomin kera. Melkein suosittelen pykälän isomman 50wattisen ottamaan, jos budjetti taipuu hieman. Noista voi watteja säätää että ainakin teoriassa pienemmilläkin voimakkuuksilla saa kelpo soundeja. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=209256 Tuo 50w on jo kuitenkin niin äänekäs että pärjää varmaan bändinkin kanssa, ellei ihan järjettömän kovaa tapaa soitella. Saattaa tuo 30w:kin pieniin bänditouhuihin tosin riittää. Tuo astetta kalliimpi AD60:kin kannattanee tsekata, siinä saa valjastettua enemmän soundeja kerralla käyttöön. VC-12 on tosin hintava lauta, mutta jos käytettynä vaikka löydät VC-4:n (ei tietääkseni enää valmisteta?). Tuossa sarjassa on myös enemmän mallinnuksia (säröpedaalit). Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
jakasepp 09.01.2008 11:36:18 | |
---|
Onko 60 wattinen kokonsa puolesta kauhean paljon isompi kun tuo 50? 30 Wattia riittää aivan mainiosti bändistelysoittoon, vaikka kovaa soittaisikin. Lisäksi sen kokoista waffaria on helppo roudata ympäriinsä. Niin ja saahan noihin yleensä liitettyä ulkoisen kaapin, jolloin 10" elementtikään ei olisi hirveän rajoittava tekijä. Onko tuossa 60 wattisessa monta muistilokeroa efekteille? Nyt olisi tosiaan tarkoituksena löytää se "the wahvari" mikä kestäisi vuosia käytössä. Tuo Laneyn TF200 on kyllä hyvä peli, mutta jotenkin se ei ollut se minun juttuni. |
Valdemart 09.01.2008 14:41:43 | |
---|
http://muusikoiden.net/keskustelu/h … ku/tulokset.php?seek_id=335070& Haulla kyllä löytyy. Mutta joo ihan kelpo vahvistin mitä nyt kaupassa olen muutaman kerran näplännyt. Muusikoiden.netin haku on vain hiton kranttu, että kannattaa hakea pelkästään sanoilla Vox Valvetronix. Jos numeroita tai viivoja laittaa mukaan hakeakseen tiettyä mallia, niin voi olla ettei haku näytä yhtään vaihtoehtoa. Sitten asiaan. Itselläni on ollut tuollainen 15wattinen, mutta se sai lähteä samanlaisen, mutta 50 wattisen tieltä. On paljon jämäkämpi soundi tässä, johtuneeko isommasta elementistä. Virrankuristin on hyvä olla olemassa, tulee käytettyä vahvaria ajottain treeneissä ja myös kotisoittelussa. Nykyään tosin jäänyt vähemmälle käytölle kotona, kun ostin Fender Champ 600. Ihanaa putkien helinää! You Can't Put Your Arms Around a Memory |
qweik 09.01.2008 14:56:20 | |
---|
Koulussa on joku tota sarjaa oisko 90w ja tosi mahtava. Uskon, että pienemmätkin on hyviä. |
Sam Hotman 09.01.2008 14:57:56 | |
---|
En käytä niitä efektejä oikeastaan ollenkaan vaikka ovatkin laadukkaita. En vaan pidä efekteistä. Käytän siis peliä niin että footswitchin kakkosnappi ei toimi efektibypassina, vaan se vaihtaa manual-kanavan käyttöön. Näin saan siis kolmannen kanavan käyttöön esim. sooloboostailua varten. Miten tuota footswitchiä voi noin käyttää? Jos miehen kans ei voi puhua kakasta se on salee homo. -ANtTIKRISTUS |
smokeonthewater1 09.01.2008 15:53:16 | |
---|
mainio vahvistin, itselläni on 100w. joskus kyllä se kuulostaa tukkoiselta ,mut joskus helevetin hyvältä.vaikka siitä ny saa mitään omasta mielestäni ku on metal zone jollain clean kanavalla ni ajattelin tunkee siihe väliin jonku BOSSin OC-3 Super Octave , BOSS GE-7 graphic equalizer tai BOSS NS-2 Noise Suppressor.auttaisikohan joku noista samaan hyvää repivää raskasta säröä? ei sillä kitaralla soiteta vaan sormilla... |
kingnothing 09.01.2008 16:06:03 | |
---|
Miten tuota footswitchiä voi noin käyttää? Paina sitä manual-kanavan nappia pohjassa sieltä vahvistimesta ja näpäytät sitten pedaalin kakkospoljinta. Don't fall asleep or we'll mutilate your genitals...
romantikkoitkijät #10 |
vmak 09.01.2008 16:08:23 | |
---|
Itselläkin on 100-wattinen Valvetronix ja hyvä vahvistin kyllä on ollut. Tuskin tulet pettymään :) diideliduudelidoo |
Don Make 10.01.2008 22:38:28 | |
---|
Iteltä löytyy 50 wattinen kaks kajarinen versio. Kyllä lähtee!! Kuulostaa hyvältä....todella hyvältä. ''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards |