Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Jaguar
1 2 3
-Fender-
14.08.2005 21:26:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musta se on hieno ja hyvänkuulonen ja oon ajatellu ostamista niin olisiko kenelläkään kokemuksia kitarasta hyviä ja huonoja puolia. Kiitos
 
Eero
leroysmith
14.08.2005 21:29:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

haulla löytyy reilusti juttuu.
 
...Let there be rock...
Chemo
14.08.2005 21:40:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olisiko kenelläkään kokemuksia kitarasta hyviä ja huonoja puolia.
 
+ oma, erottuva soundi
+ loistava vibrasysteemi + trem-loc
+ erilliset säädöt liidi- ja komppisoundille (kaikki eivät tykkää, mutta itse käytän tuota)
+ liidipiirissä low end filter-kytkin
+ japanilaisissa Jaguareissa on erinomainen hinta-laatusuhde
 
- Jaguar ei todellakaan ole mikään yleiskitara; on paljon musalajeja jotka eivät sovi Jaguarilla soitettaviksi (kuten hevi, imo)
 
+/- lyhyt 24" skaala - jotkut tykkäävät, jotkut eivät. Olen ollut huomaavinani, että kourien koko ei välttämättä suoraan korreloi sen kanssa sopiiko Jaguar käteen.
+/- imago jossain mielessä sidoksissa tiettyihin musalajeihin
 
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
NYdoll
14.08.2005 21:50:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi äärimmäisen mukavaa kuulla soundiclippejä Jaguarista... Varsinkin särön läpi soitetut näytteet kiinnostavat..
 
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
KaRa
14.08.2005 22:21:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi äärimmäisen mukavaa kuulla soundiclippejä Jaguarista... Varsinkin särön läpi soitetut näytteet kiinnostavat..
Alkuperäinen Under The Bridge soitetaan jaguarilla :P (no joo)
 
En jaksa kirjoittaa allekirjoitusta; se on liian työlästä, enkä näe siinä mitää järkeä.
Jag
14.08.2005 22:45:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


No tottakai se on tää mun oma ihan tuliuusi fenderin special malliston Jaguar. Varustettu kahella special humbuckeril, jotka suoltaa piuhaan ääntä joka ds-2:kosen kautta jatkaa matkaansa omaan classic 30 seeni. Tuloksena niin ihanan raaka/potkiva särö soundi jota olen etsiskellytkin. Cleaneilla soitettaessa parasta antia saa ulos kun kytkee vain kaulan puoleisen mikin päälle. Mukavan lämpöinen talvi-ilta soundi kantautuu korviini. Lisäksi erilaiset vipstaakit (joiden runsaus on joidenki mielestä miinusta, minusta ei) antavat runsaasti valinnanvapautta ja joilla saa ääntä muokattua uskomattoman monipuolisesti. Minusta kumminkin parasta tässä kitarassa on kaula. 24" pitkä ja 22 vintage nauhalla varustettu tikku, jonka radius on 184mm. on aivan täydellinen. siis tämä kaula sopii käteeni aivan kuin se olisi minun mittojen mukaan tehty.
Kitaran virettä ovat pitämässä yllä adjust-o-matic talla sekä Fenkun vintage virittimet. Ne suoriutuvat tehtävästään erinomaisesti. Kaiken tämä lisäksi kyseessä on vielä maailman näyttävin keppi (ks. omakuva) voin sanoa, että kyseessä on paras kitara millä olen koskaan soittanut.

 
Tos oma mielipide omasta uuesta Jaguarista... ääniklippejä lisäilen varmaanki myöhemmin jahka ehdin..
 
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
enema
14.08.2005 22:51:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko niissä kaikeissa ihan helevetin ohut kaula? Ainakin yhessä oli.
 
En ota vastuuta mistään tämän viestin neuvojen takia aiheutumista vahingoista.
Jungleman
14.08.2005 23:25:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko niissä kaikeissa ihan helevetin ohut kaula? Ainakin yhessä oli.
 
Ei. CIJ Jaguareissa kaulojen paksuudet vaihtelevat yllättävän paljon. Useimmissa (olen testannut ehkä 8-9 eri yksilöä) tosin vaikuttaisi olevan ohuehko kaula, yhdessä oli kerrassaan jyhkeä, pari-kolme sijoittui välimaastoon.
 
Kannattaa siis testata etukäteen, jos vain mahdollista!
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
J-boy #5
Jag
14.08.2005 23:50:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko niissä kaikeissa ihan helevetin ohut kaula? Ainakin yhessä oli.
 
No omassani on nyt varmaan joidenkin mittapuiden mukaan mitattnuna ohut kaula. Silti se on paljon paksumpi kuin aikaisemman Peavey Raptor kitarani kaula. Siis kaula on "just-täydellinen", mutta kannattaa tosiaan testata ennenku menee ostaa. Nämä kun on niin henkilökohtaisia juttuja, että mikä sopii kellekkin.
 
Niin ja ei niissä kaikissa ole ohut kaula.
 
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
Feggy
15.08.2005 08:27:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=395
 
Less is more.
Spandau-
08.01.2008 22:49:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens.
Mul on nyt pari kuukautta ollu tommonen punanen jaguaari(jerry) ja oon ollu siihen tosi tyytyväinen. Kielet ei oo pomppineet tallasta eikä muutenkaan oo ollu mitään moitittavaa.
 
Mut heräs tässä pari kysymystä:
1. Mitä tosta mikkien on/off kytkinten vieressä olevasta nappulasta pitäis tapahtua?
Soundissa en huomaa mitään eroa oli se sitten ylä- taikka ala-asennossa.
2. Miten tuo tremolock -tsydeemi toimii?
 
Kiitoksia jo valmiiksi vastauksista.
 
"Et voi koskaan olla täysin vapaa, jos ihailet jotakuta toista liikaa" -Nuuskamuikkunen
gator
08.01.2008 22:57:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi äärimmäisen mukavaa kuulla soundiclippejä Jaguarista... Varsinkin särön läpi soitetut näytteet kiinnostavat..
 
Olis äärimmäisen mukavaa kuulla soundiclippejä yksikelaisista kitaroista saman styrkan kautta soitettuna. Samoin olis äärimmäisen mukavaa kuulla samantyyppisiä ääniclippejä humpparikitaroista. Meinaan vaan että vähintäänkin yhtä mielenkiintonen aihe kuin erilaiset overdrivepurkit on.
Ja nyt tarkoitan kattavaa testiä.
 
jalaleppilampi
09.01.2008 16:10:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens.
Mul on nyt pari kuukautta ollu tommonen punanen jaguaari(jerry) ja oon ollu siihen tosi tyytyväinen. Kielet ei oo pomppineet tallasta eikä muutenkaan oo ollu mitään moitittavaa.
 
Mut heräs tässä pari kysymystä:
1. Mitä tosta mikkien on/off kytkinten vieressä olevasta nappulasta pitäis tapahtua?
Soundissa en huomaa mitään eroa oli se sitten ylä- taikka ala-asennossa.
2. Miten tuo tremolock -tsydeemi toimii?
 
Kiitoksia jo valmiiksi vastauksista.

 
Terve,
 
Tässä linkki josta löydät Jaguarin "räjäytyskuvan", mikkikytkennät ja osaluettelon.
Mene sivun alareunaan, Others-osioon ja löydät linkit American Vintage ´62 Jaguarin kohdalta.
http://www.fender.com/support/wiring_diagrams_parts_lists.php
 
Terveisin Jerry Ala-Leppilampi/Fender Scandinavia
 
Zigura
09.01.2008 18:16:21 (muokattu 09.01.2008 18:27:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi äärimmäisen mukavaa kuulla soundiclippejä Jaguarista...
 
Tässähän näitä (myös Jazzmaster -klippejä):
http://www.webrocker.de/jaguar/cms/ … nd-reissue-jaguars-and-jazzmasters/
 
Ja tässä kanssa erikoisen hauska mitä-noista-jaguarin-nappuloista-tapahtuu? -tyylinen interaktiivinen soundclip (toimii Flashillä):
http://www.webrocker.de/jaguar/cms/2007/05/12/the-interactive-jaguar/
 
edit.
 
Kuolasin pitkään Jaguaria, ja viime vuonna '90-luvulla valmistetun CIJ Reissuen ostin. Samana vuonna kylläkin myin sen pois. Omaan käteeni Jaguar vaikutti liian hankalalta soitettavalta, nykyään soittelen '72 Custom Telellä, mikä sopii omaan hanskaani upeasti. Jaguarin soundit kylläkin olivat upeat, mutta kaikenlaiset pikkuviat alkoivat jossain vaiheessa nyppimään kovasti. On hyvin mahdollista, että oma yksilöni oli vain "maanantai-kappale", jossa asiat olivat tehty normaalia huonommin. Tiedä häntä, Feggy ja Chemo ainakin vannovat Jaguarin nimeen, enkä itsekään kitaraa huonona pidä. Kärsivällisyyttä ja totuttelua se kuitenkin vaatii. Nuo jenkki-Jaguarit ovat kuulemma huomattavasti jämäkämpiä monella osa-alueella. Jaguaria en uudestaan ostaisi, ennemmin tuo Jazzmaster houkuttaa. Jos olet aikeissa hankkia Jaguaria, niin kannattaa tutustua pitkään itse malliin ja ennen kaikkea yksilöön. Tai no, sama vihje taitaa päteä kaikkiin kitaroihin...
 
edit2.
 
Niin ja tänne aikoinaan kerättiin infoa tuosta Jaguarin tallasta, sen fiksaamisesta ja muusta aiheeseen liittyvästä:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=128189
 
Se ei ole underground jos siinä lukee underground.
jussimus
09.01.2008 18:36:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Feggy ja Chemo ainakin vannovat Jaguarin nimeen
 
Minä myös! Jagge on ainoa skitta mistä voin sanoa varmasti että se ei multa kiertoon lähde. Mun Jagge tosin eroaa normaalista Jaggesta jonkin verran, mut kuiteski.
 
Jungleman
09.01.2008 19:00:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä myös! Jagge on ainoa skitta mistä voin sanoa varmasti että se ei multa kiertoon lähde. Mun Jagge tosin eroaa normaalista Jaggesta jonkin verran, mut kuiteski.
 
Niin, onhan tuokin Jaguar, tavallaan ;-)
 
Minulla on nyt toinen Jaguar menossa, japanilainen lähti kun löysin Huuto.netistä aivan loistavan USA Reissuen. Se taas lähtee talosta vasta kun olen poistanut itselleni sen valkoisen '69 Jaguarin Kitarapajalta, jos silloinkaan. Hintaa tuolla antiikkivehkeellä tosin on vähän liikaa.
 
Minulla on ollut tuo Jaguar kohta vuoden, parin viime kuukauden aikana se on tarttunut näppeihin varsin useasti. Eipä se edelleenkään syrjäytä Jazzmasteria ykköskitaranani, nuo ovat niin erilaisia pelejä kuitenkin.
 
Hmm eihän kenelläkään ole - tai sattuisi tietämään, mistä löytyisi nopeasti - ylimääräistä USA-Jaguarin tai Jazzmasterin vibrakampea? Meni mokoma keikalla katki ja pikaista tarvetta olisi, keikkaa pukkaa ja studiohommia tarttis tehrä. Tilasin varakammen guitarpartsresource.comista, mutta ei ole muutaman viikon aikana vielä kuulunut...
 
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Spandau-
09.01.2008 19:17:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve taas ja kiitos Jerry linkistä.
 
Mutta ei siltikään selvinnyt miten tuo tremlock-systeemi toimii.
Voisiko joku ystävällisesti kertoa?
 
Kiitosta taas valmiiksi.
Tv; Toushé
 
"Et voi koskaan olla täysin vapaa, jos ihailet jotakuta toista liikaa" -Nuuskamuikkunen
jussimus
09.01.2008 21:47:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, onhan tuokin Jaguar, tavallaan ;-)
 
Niin, se on paranneltu versio normi-Jaggesta ;)
 
kiriminni
09.01.2008 22:23:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhaan näköinen Fendereistä,mutta 7,25radius on perseestä (ei paljoa ohuella e-kielellä bendailla).Hyvä soitin ja liian vähän käytetty paitsi Kurt Cobain.
Todella kevytsoittoinen-lyhyt skaala sopii pieninakkiselle.
 
varakeef
09.01.2008 22:55:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parhaan näköinen Fendereistä,mutta 7,25radius on perseestä (ei paljoa ohuella e-kielellä bendailla).Hyvä soitin ja liian vähän käytetty paitsi Kurt Cobain.
Todella kevytsoittoinen-lyhyt skaala sopii pieninakkiselle.

 
Eik se ollu Mustang Kobainilla etupäässä?
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «