Antti1 07.01.2008 22:52:04 | |
---|
Se 10 on vain ylimmän kielen paksuus. Erittäin merkityksellinen seikka on myös sen alimman kielen paksuus. Yleensä niitä siinä välissä olevia ei tarvitse miettiä sen kummemmin, paitsi jos oot etsimässä jotain pidempiaikaista lempparisettiä. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
Louhimo 07.01.2008 22:55:03 | |
---|
No minkäkokoinen setti sitten seuraavaksi kannattaisi vaihtaa, noin yleisenä mielipiteenä, kun itsellä ei ole kokemusta kuin perussetistä. Tarkoitus on nyt tätä virettä jatkaa pidemmän aikaa. |
Antti1 07.01.2008 22:58:07 | |
---|
Mä sanoinkin oman mielipiteeni jo aiemmin, mutta kerrataan: omaan kitaraani tulisi 12-56. Noi saattavat olla sulle kuitenkin aikamoista vaijeria, saat sormet tosi kipeiksi. "Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg |
LosJormas 07.01.2008 23:02:13 | |
---|
Ite kans neuvoisin et yritä mielummin päästä eroon siitä tallaan nojaamisesta, se paksumpien kielten vaihto ei sitä itse onglemaa poista. P.S.Ite oon tohon 9-settiin tottunu, ja kyl se toimii ihan ok eri vireissäki. |
herra47 08.01.2008 19:34:13 (muokattu 08.01.2008 19:37:42) | |
---|
Joo itse kyllä laittaisin 10-52 tai 11-50 setin kiinni jos kerran askeleen alavireellä soitat. Kielisen merkillä ei ole väliä kunhan ostat tietenkin sähkökitaran kielet. Ihan peruskielet maksaa 9-12€. Kannattaa tosiaan mennä musaliikkeeseen ja vaihdattaa ne ja katsot vierestä kun ne vaihdetaan niin osaat vaihtaa sitten itsekkin kun joku on näyttänyt mallia ja tarviihan kitaran intonaatio(hienovire) ja tallan jäykkyyskin säätää uudestaan. koko projekti maksaa ehkä 20-30€ koko homma sisältäen kielet. Edit: Ja olethan vasta puolivuotta soittanut niin varmaan ajan myötäkin tuo nojaamisongelmakin poistuu. |
Louhimo 08.01.2008 20:11:40 | |
---|
Ei kait tuo nojaamisongelma ajanmyötä poistu, pitänee oppia se pois :D? Ja niin, mitkä musiikkiliikkeet tampereella noita kielisettejä myyvät SEKÄ vaihtavat? Tammerpianosta oon tän kitaran ostanu, vaihtaako ne kielisettejä sielä? |
Luotomeister 08.01.2008 20:51:30 | |
---|
Kannattaa kokeilla DR Stringsejä, maksaa 10€ ja tuntuu kestävän aikas pitkään. Ja sitten Skull Stringsit oon kans todennu kestäviks ja ne maksaa joku 12€. |
Ei kait tuo nojaamisongelma ajanmyötä poistu, pitänee oppia se pois :D? Ja niin, mitkä musiikkiliikkeet tampereella noita kielisettejä myyvät SEKÄ vaihtavat? Tammerpianosta oon tän kitaran ostanu, vaihtaako ne kielisettejä sielä? Kyllä soittotaidon kehittyessä myös ote kitaraan muuttuu "ammattimaisemmaksi" ja rennommaksi ja myöhemmin osaat pitää käsiä oikein/paremmin. Tottakai kannattaa opetella jo nyt eikä vain odottaa asian korjaantumista itekseen, mutta sinuna en olisi hirveän huolissaan asiasta. Kyllä kaikki kitaroita myyvät liikkeet vaihtavat kieliä ja myyvät, ei muuta kun kitara kouraan ja kauppaan. Edit: Itse myös suosittelen DR:n kieliä. |
Painajaismainen 09.01.2008 14:11:17 | |
---|
Elixirin kielet. Piste. "Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi |
Krice 09.01.2008 15:13:08 | |
---|
Ei kait tuo nojaamisongelma ajanmyötä poistu, pitänee oppia se pois :D? Tukea pitäisi ensisijaisesti ottaa ranteella kitaran rungon reunasta. Joissakin kitaratyypeissä (V ja Explorer) tuki ranteelle voi olla ergonomisesti aika huono eli lankku on liian kapea kielten yläpuolelta, että ranne saisi siitä hyvän tuen. Kyllähän tuo tallaan nojaaminen kannattaa oppia pois ja ottaa lisätukea vaikka sormilla rungosta, mutta kevyesti. Kevyt, rento kosketus kitaraan tulee tietysti harjoittelun ja ajan myötä. |
oiva tumpeloinen 09.01.2008 15:20:27 | |
---|
Tukea pitäisi ensisijaisesti ottaa ranteella kitaran rungon reunasta. Joissakin kitaratyypeissä (V ja Explorer) tuki ranteelle voi olla ergonomisesti aika huono eli lankku on liian kapea kielten yläpuolelta, että ranne saisi siitä hyvän tuen. Kyllähän tuo tallaan nojaaminen kannattaa oppia pois ja ottaa lisätukea vaikka sormilla rungosta, mutta kevyesti. Kevyt, rento kosketus kitaraan tulee tietysti harjoittelun ja ajan myötä. Ranteella? Ettei nyt kuitenkin käsivarrella? |
Krice 09.01.2008 20:29:55 | |
---|
Ranteella? Ettei nyt kuitenkin käsivarrella? No sanon ranteeksi koko sitä kohtaa joka alkaa kyynärpäästä ja päättyy kämmeneen. Siinä välissähän on myös ranteen (pun intended) lihakset. Kyynärvarsi taitaa olla tekninen termi. |
Louhimo 10.01.2008 16:30:18 | |
---|
Noh, nyt sitten pidän pikkurillillä tallamikin alaosasta tukea, alkaa sujua. Mutta miten hitossa saan tässä asennossa dempattua kieliä? Alimman E kielen saa kyllä kämmenellä mutta esim sea of liesiä hakatessa pitäisi tua A kieli dempata lähes kokonaan ja se tuottaa täyttä tuskaa= |
Krice 10.01.2008 21:14:11 | |
---|
Mutta miten hitossa saan tässä asennossa dempattua kieliä? Kämmensyrjällähän se tapahtuu. Minulla asento on sellainen, että käsi on vain hieman kielten yläpuolella, josta sen voi laskea nopeasti demppiin. |