![]() 08.01.2008 09:08:54 | |
---|---|
Jos ohjelmisto toimii hyvin, ei ison päivityksen tarvitse olla ilmainen sen enempää kuin uuden koneenkaan. Virheiden ja vikojen takuukorjaus onkin sitten eri juttu. | |
![]() 08.01.2008 09:42:59 | |
No, mikkisoftalla nuo korjauspäivitykset (Service Pack) ovat sentään ilmaisia, Macilla samaiset päivitykset julkaistaan uutena versiona alkuperäisen hinnalla. Ei mulla ainakaan Leopardin 10.5.1 -päivitys maksanut mitään. Macilla taitaa vaan noita uusia käyttiksiä ilmestyä vähän tiuhempaan, jos sitä tarkoitit? Ykösellä purkkiin! FAT = MOTION | |
![]() 08.01.2008 10:19:31 | |
Ei mulla ainakaan Leopardin 10.5.1 -päivitys maksanut mitään. Macilla taitaa vaan noita uusia käyttiksiä ilmestyä vähän tiuhempaan, jos sitä tarkoitit? Ei pc-käyttäjät taida varsinaisesti tietää noista 10.5.x päivityksistä. Niistäpä ei liikaa kannata hulinoidakaan, kerran ne ilmaiseksi ja vaivatta sieltä Updaterilla tulevat. Viikset miehen tekee! | |
![]() 08.01.2008 11:01:36 | |
10.4.xään on tähän mennessä tullut 11 varsinaista käyttispäivitystä, sekä sitten useat "security packit" ja ohjelmien päivitykset. Kaikki ilman lisämaksua, lähes automaattisesti, ilman erillistä maksullista virustorjuntaa...älkää nyt hermostuko ja hämmentykö, tarkoitus ei ole ärsyttää ketään pc-käyttäjää. Ilman kunnollista käyttökokemusta on turha arvostella jotain, toki omia valintojaan ja kokemuksiaan voi esitellä. Provosointi on niin helppoa, ja inhimillistä, koukuttavaa ajankulua...Loppujen lopuksi kyse on työkalujen valinnasta, yksilö ajautuu erilaisiin valintoihin ja ratkaisuihin olosuhteiden mukaan. Totuttuja tapoja voi olla hankala muuttaa ja omia valintoja perustellaan ja puolustellaan automaattisesti. Samanlainen ketju voidaan aloittaa vaikka akkuporakoneista, kännyköistä, autoista tai kahvinkeittimistä. Ja varmaan on joillain muilla foorumeilla aloitettukin. Ei silti, hauskaahan tämä on! | |
![]() 08.01.2008 11:09:01 | |
Näin tosiaan en lähde vertailemaan vistaa OSX:ään, koska en ole maciä käyttänyt kuin studiossa. En vieläkään ymmärrä mihin viittaat tökkimisellä. Toimii kuin unelma. Aika paljon saa itse ryssiä, että saa kaatumaan tai jumiin. (en itse ole vielä onnistunut.) No joo. Itsekin olen Vistaa kovin satunnaisesti käyttänyt. XPtä käytin vanhan koneen aikoina paljonkin ja nyt on siis OSX Tiger käytössä. Käyttömukavuudella tarkoitin sitä, että konetta on helppo käyttää. En tarkoitanutkaan, että Vista kaatuisi tai jumittuisi helposti. Sen kanssa toimiminen ei vain ole yhte yksinkertaista ja vaivatonta kuin OSXn kanssa toimiminen. En nyt osaa ihan yksiselitteisesti sanoa mikä siinä mielestäni mättää. Oma OSX Tiger vaan on vaivattomuudessaan kaukana Vistan edellä. Ja Tiger on sentään kaksi ja puoli vuotta sitten julkaistu. Toki omat Vista kokemukseni ovat varsin rajalliset, mutta kuten sanoin siinä 15 minuutissa tuli jo aikamoiset antipatiat ko. softaa kohtaan. Ja olen kuullut vastaavaa myös muutamalta kaveriltani joilla Vista on. Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... | |
![]() 08.01.2008 12:00:55 | |
No, mikkisoftalla nuo korjauspäivitykset (Service Pack) ovat sentään ilmaisia, Macilla samaiset päivitykset julkaistaan uutena versiona alkuperäisen hinnalla. Juu, näinhän se menee.. | |
![]() 08.01.2008 12:21:14 (muokattu 08.01.2008 12:22:26) | |
Ei mulla ainakaan Leopardin 10.5.1 -päivitys maksanut mitään. Macilla taitaa vaan noita uusia käyttiksiä ilmestyä vähän tiuhempaan, jos sitä tarkoitit? Sitäpä juuri. Service Packit Windowsille ovat aina melko suuria päivityksiä, jotka luokittelisin Macin puolella eroihin tyyliin 10.2 -> 10.3, tai 10.4 -> 10.5. Niitä pienempiä päivityksiä on toki sitten paljon enemmän. Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal] | |
![]() 08.01.2008 13:06:34 | |
No jaa. Kyllä noi macin päivitykset on mun mielestä ainakin näkyvämpiä kuin pelkät service packit. Esim. Tigerin toi mukanaan spotlight-haun, dashboardin ja widgetit, älykkäät kansiot, core imagen ja videon. Sitä edeltänyt Panther taas sisälsi ainakin exposen ja nopean käyttäjänvaihdon ja paremman yhteensopivuuden Windowsin kanssa. Näistä esim. spotligh, dashboard, widgetit ja expose on kopiotu Vistaan joka nyt ainakin on ihan uusi käyttis eikä service pack. Vaikka nuo OS X kaikki onkin saman nimisiä, niin kyllä niiden mukana aika suuriakin päivityksiä, varsinkin käyttömukavuuteen on tullut. Varsinkin Leopardin. Microsoftin työ kun tuntuu menevän aika pitkälti turvallisuuden parantamiseen Lisäksi Vistahan maksaa reilusti enemmän kuin Leopard. Vista Home Premium verrkokaupassa 296euroa. Vista Ultimate 508euroa. Leopard 129e ja siinä on kaikki. Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... | |
![]() 08.01.2008 13:15:04 | |
No Visva on nyt oma lukunsa, mutta jos oikeista käyttöjärjestelmistä puhutaan. Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal] | |
![]() 08.01.2008 13:53:52 | |
Sitäpä juuri. Service Packit Windowsille ovat aina melko suuria päivityksiä, jotka luokittelisin Macin puolella eroihin tyyliin 10.2 -> 10.3, tai 10.4 -> 10.5. Ei voisi olla kauempana totuudesta. 10.x -> 10.y == XP -> Visva == Sarge -> Etch == Solaris 9 -> Solaris 10 = jne. No one prayed for Sodom
Osta levy | |
![]() 08.01.2008 15:15:21 | |
No jaa. Kyllä noi macin päivitykset on mun mielestä ainakin näkyvämpiä kuin pelkät service packit. Esim. Tigerin toi mukanaan spotlight-haun, dashboardin ja widgetit, älykkäät kansiot, core imagen ja videon. Sitä edeltänyt Panther taas sisälsi ainakin exposen ja nopean käyttäjänvaihdon ja paremman yhteensopivuuden Windowsin kanssa. Ja mitkäs näistä uusista ominaisuuksista on tuonut oleellista parannusta OSX:ään audiotyöskentelyä silmälläpitäen? | |
![]() 08.01.2008 15:41:06 | |
Painunpa tässä aivan pikapuolin katsomaan erään kaverini studioa ja siellä olevaa iMac-konetta, joka olisi myös kaupan. Katsotaan nyt sitten kuinka käy. | |
![]() 08.01.2008 16:04:33 | |
Ja mitkäs näistä uusista ominaisuuksista on tuonut oleellista parannusta OSX:ään audiotyöskentelyä silmälläpitäen? Minä puhuin käyttöjärjestelmistä yleensä, en pelkästän audiokäyttöön. Monet kun käyttävät samaa konetta niin musan tekoon, kuin vaikkapa m.netissä pätemiseen ja koulutöihinkin. Tällöin myös käyttiksen muut ominaisuudet ovat tärkeitä. No mutta noista yllämainituista ominaisuuksista ainakin Expose on aika näppärä jos on monta ikkunaa auki samanaikaisesti. Ja spotlight-haku jos on vahingossa tallentanut session väärään paikkaan (mulle ainakin käy välillä pikku kämmejä tallennuskansiota valittaessa). Windowsin hakutoiminto on niin rasittavan hidas (tosin Vistaan ovat käsittääkseni saaneet sen toimimaan nopeammin). Mutta enpä sitten tiedä jos kone on ihan pelkästään audiokäyttöön hommattu, että onko sillä käyttiksellä niinkään väliä onko se windows vai OS X. Kunhan kone pyörii. Someone once said that life's like a cow, but I don't know how... | |
![]() 08.01.2008 17:45:23 (muokattu 08.01.2008 17:46:42) | |
Sitäpä juuri. Service Packit Windowsille ovat aina melko suuria päivityksiä, jotka luokittelisin Macin puolella eroihin tyyliin 10.2 -> 10.3, tai 10.4 -> 10.5. Niitä pienempiä päivityksiä on toki sitten paljon enemmän. Et ole vissiin ikinä käyttänyt Macia? Mielestäni 10.4 -> 10.5 on lähes yhtä suuri ero kuin XP -> Vista. | |
![]() 08.01.2008 17:49:49 (muokattu 08.01.2008 17:50:08) | |
Mutta enpä sitten tiedä jos kone on ihan pelkästään audiokäyttöön hommattu, että onko sillä käyttiksellä niinkään väliä onko se windows vai OS X. Kunhan kone pyörii. Audio ja videokäyttö on sellasta joka vie paljon prossutehoa ja windowsissa tuntui että jo vuoden päästä eivät jotkut projektit jaksaneet pyöriä, koska registry täyttyi kaikenlaisesta. Eli, siinä kaikki ylläpito yms. toiminta on oma juttunsa, joka ei mua kiinnosta hirveästi ja joka vie aikaa ja vaatii perehtymistä. "Layers of layers of shit!" | |
![]() 08.01.2008 18:36:40 | |
Joopa joo. Taas tästä tuli PC vastaan Mac-inttämiskisa. Ketjun aloittajahan kysyi, että kannattaako ostaa PC vai Mac, KUN KÄYTTÄÄ SONARIA. Windowsia siis pitäisi joka tapauksessa käyttää, ja pointti oli kai se, että onko Mac parempi tässä nimenomaisessa tapauksessa. | |
![]() 08.01.2008 18:39:08 | |
Otetaanpa tosiaan huomioon, että Leopard julkaistiin reilut pari kuukautta sitten, kun taas Visva on ollut markkinoilla sen vuoden. Uskoisin Leopardin lastentaudeista päästävän eroon pikapuoliin. Mäkki tulossa tännekin, heti kun vain kukkaro antaa myöten. Tällä hetkellä Linux, Windowsiin ei paluuta enää ole. | |
![]() 08.01.2008 18:59:30 | |
Joopa joo. Taas tästä tuli PC vastaan Mac-inttämiskisa. Ketjun aloittajahan kysyi, että kannattaako ostaa PC vai Mac, KUN KÄYTTÄÄ SONARIA. Windowsia siis pitäisi joka tapauksessa käyttää, ja pointti oli kai se, että onko Mac parempi tässä nimenomaisessa tapauksessa. No, eihän siitä ole enää pitkään aikaan tässä keskustelussa ollut kyse :) Niin, ja mun vastaus: jos Sonaria ehdottomasti haluaa käyttää, niin eiköhän se PC:llä parhaiten hoidu. Jokainen käyttäköön sellasta tietokonetta ja softaa kuin parhaaksi näkee. "Layers of layers of shit!" | |
![]() 08.01.2008 23:57:52 | |
Joopajoo, nyt kun asiaa tuumii, niin koko alkuperäinen kysymys on, eh, sanoisinko järjetön. Mä en ikinä voisi ostaa maccia vain sen takia, että saisin pyöriteltyä siinä Sonaria. Tokihan siihen puuhaan on pc järkevämpi. Pitäisin boot campia ja windowsia vain lisäominaisuutena. Paatuneena macistina homma lipsahtaisi kuitenkin nopeasti esim Garagebandin puolelle...Hienoahan olisi jos olisi mahdollisuus kokeilla kaikkia, mutta kenellä on siihen aikaa ja rahaa? Pitäis varmaan hankkia jostain sponsoreita tai vaimolle enemmän töitä! | |
![]() 09.01.2008 08:44:23 (muokattu 09.01.2008 08:47:09) | |
Hyvä idea, heh. Ennenvanhaan hankittiin töihin lisää lapsia ja bongomaissa vielä nykyäänkin lisää vaimoja. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)