RekoS 07.01.2008 18:07:06 | |
---|
Tulee mieleen parin viikon takainen kielien hommaaminen. Olin jo päättänyt että siihen liikkeeseen en sitten jalallanikaan enää astu, mutta oli pakko kun sieläpäin sattui olemaan kulkeilla, ja kielisetin tarvitsi pikapikaa. Noh, kävelen sisään ja sanon että tarvitsen kielisetin. Tulee vähän matalemmille virelle, että tapaan käyttää 52 settiä. Että pistetään yksi sellanen setti siitä. No heti kun olin ehtinyt sanoa tuon matalemmille vireille, lätkäisi tämä tyyppi pöytään 60 setin ja sanoi että tuolla lähtee hevanderit. Lisäksi kauppias oli erittäin huonolla tuulella nähtävästi, koska kirosi ja paiskoi kassakonetta. (on muuten aina tämä tyyppi huonolla tulella, mutta ihmekös kun kauppa tuskin käy tuollaisella palvelulla, mitä minä olen saanut siitä liikkeestä) No minä koitin yhä sanoa että 52 setti voisi olla sopivampi minun tarpeeseeni, mutta ei, tämä väittää että tämä setti on paras. Olin aivan siinä ja siinä etten räjähtänyt nauruun. Mutta ostin lopuksi 60 setin, on sekin asiansa ajanut ihan hyvin. |
Askorbiinihappo 07.01.2008 18:40:03 | |
---|
Landolalla on sama perusongelma kun muillakin laajan valikoiman omaavilla yrityksillä. Kaikki kokeilee koulussa niitä 50€ jouskareita ja kirjoittaa muistilokeroonsa skeida eikä ikinä viitsi kokeilla niitä paremmin tehtyjä kalliimpia malleja. Jännää, kuinka nätä on haukuttu. Itsellä on koulussa ainakin ihan hyvä ja soitettava yksilö, joskin kielet ovat todella korkealla. Tiiä sitten, että vaikuttaako vaihdetut kielet jotain. Kannattaako koko elämäänsä uhrata kitaransoittoon, jos vaan komppaa...no EI!
Ushimir FTW! |
moloch 07.01.2008 19:47:08 | |
---|
Olin nuorena kitaristina ostamassa kielisettiä (jota puristelin jo innoissani noihin aikiohin) ja pyysin 0.13 settiä, johon vanhempi musaliikkeen herramyyjä vastasi, että ota poika tämä 0.09...vaihdoin musaliikettä. Kuulen mononkin stereona! |
FensonGibder 07.01.2008 19:55:51 | |
---|
Jännää, kuinka nätä on haukuttu. Itsellä on koulussa ainakin ihan hyvä ja soitettava yksilö Niin, koulu = Rock Itellä tulee jotenki 50-luvun tanhujuhlat ja kinkerit mieleen sanasta Landola. No-can-do! Oma vika. Saatanan tunarit! |
Askorbiinihappo 07.01.2008 19:59:47 | |
---|
Niin, koulu = Rock Haistanko vittuilun? Ei voi mitään, se on kato tää ikä. Niin, ja ei siellä ole kun 2 vasurikielitettyä mallia, ei auta. :-) Kannattaako koko elämäänsä uhrata kitaransoittoon, jos vaan komppaa...no EI!
Ushimir FTW! |
bfoc 07.01.2008 21:45:30 | |
---|
Soittamalla näppäillen kotona, folkbiisejä rustaten. Kuluttajansuojaviranomaisten kanssa keskusteltiin tapauksesta, samoin kaupan eri osapuolten kanssa. Kaveri olisi ryhtynyt toimiin, mutta menettelyvirhe tapauksessa ei ollut myyjän vaan valmistajan tekemä. Myyjäliikkeen olisi kyllä voinut vetää vastuuseen, mutta miksi ihmeessä, koska myyjä teki kaiken oikein? Kuluttajansuoja ei ymmärtääkseni suoranaisesti yllä yritysten väliseen toimintaan, ongelma siirtyi asiakkaan ulottumattomiin. Tai sinnepäin. Kaverille kasvoi otsaan nippu k*rpiä tapauksen vuoksi. Tämä ei edelleenkään liity aiheeseen mitenkään, anteeksi. Mutta takuupa toimii yritystenkin välillä. Jos kyse on kuukausista nii sillä nyt olisi luullut saavan Landolalta uuden kepukan jos oli valmistusvika. Periaatteessa verrattavissa siihen kun mulla on tuolla pihalla hiiiiiiiiieno Ford Focus jonka ovet ruostui läpi tehtaan materiaalivirheen takia -> Stockmannin setä vaihtoi ovet ja nyhti rahat Suomen Fordilta joka epäilemättä sai kompensaatiota Saksan tehtaalta. Käytännössä myyjäliikkeen olisi pitänyt korvata se vahinko ja maksattaa viulut Landolan sedällä. Mulla ei ainakaan anna hermo periksi tyytyä tuollaiseen jos ostan selkeästi viallisen tuotteen. Kyllä ne ustannukset löytää yleensä sylttytehtaalle jollain konstilla. Kiinostaisi vaan että millä perusteella Landola ei korvannut jos soitinrakentajat oli sitä mieltä ettei vika ole omistajan aiheuttama. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |
Umas 07.01.2008 22:15:23 | |
---|
Olin nuorena kitaristina ostamassa kielisettiä (jota puristelin jo innoissani noihin aikiohin) ja pyysin 0.13 settiä, johon vanhempi musaliikkeen herramyyjä vastasi, että ota poika tämä 0.09...vaihdoin musaliikettä. Toihan oli viksu kommentti myyjältä. Stoner to the boner |
Jungleman 08.01.2008 08:25:40 | |
---|
Mutta takuupa toimii yritystenkin välillä. Jos kyse on kuukausista nii sillä nyt olisi luullut saavan Landolalta uuden kepukan jos oli valmistusvika. Periaatteessa verrattavissa siihen kun mulla on tuolla pihalla hiiiiiiiiieno Ford Focus jonka ovet ruostui läpi tehtaan materiaalivirheen takia -> Stockmannin setä vaihtoi ovet ja nyhti rahat Suomen Fordilta joka epäilemättä sai kompensaatiota Saksan tehtaalta. Käytännössä myyjäliikkeen olisi pitänyt korvata se vahinko ja maksattaa viulut Landolan sedällä. Mulla ei ainakaan anna hermo periksi tyytyä tuollaiseen jos ostan selkeästi viallisen tuotteen. Kyllä ne ustannukset löytää yleensä sylttytehtaalle jollain konstilla. Kiinostaisi vaan että millä perusteella Landola ei korvannut jos soitinrakentajat oli sitä mieltä ettei vika ole omistajan aiheuttama. Nii-in. Kaverini ei kyseisen farssin jälkeen suostunut ottamaan hyvitykseksi uutta saman valmistajan kitaraa, joten myyjäliike venyi ja suostui perumaan kaupat. Hyvähyvä. En tiedä, miten firmat hoitivat asian keskenään myöhemmin. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
ödö 08.01.2008 13:20:00 | |
---|
Oli vuosi 1 ja 2 silloin. kun Fasu oli vielä aleksilla. Kavereiden kanssa käytiin räpläämässä ja rämpyttelemässä kaikkia skeboja ym. kilkuttimia. Ei ollut testihuonetta tms. missä olisi voinut rauhassa harjoitella smokeonthewateria. Aikansa tuota räminää kuunneltuaan, myyjä tuli ja tokaisi. "Lähtekää vittuun täältä, jos ette mitään meinaa ostaa!" ..eikä muuten ostettukaan. Taitaa tuo "myyjä" vieläkin soitella jossain 60-luvun bändissä. Soolo on kuin ilmavaiva, pakko päästää välillä vapaasti lentelemään ! |
Point 08.01.2008 13:58:39 | |
---|
Laitoit kuitenkin tyhmimmät kommentit ketjuun? :) no se kommentti oli mun mielestäni aika tyhmä. sama kuin se, että tyyppi menee ostaan tupla-patukan. myyjä antaa mars-suklaapatukan. asiakas tahtoo välttämättä tuplan, mutta myyjä toteaa: ne on ihan samat patukat, eri makusia vaan. ei näin. mutta jokatapauksessa hyvä kauppa. |
Eli dlx pitää kiertää myös Tampereen suunnalla. Helsingin liike on jo niin legendaarisen surkea, ettei sitä kestä edes katsoa=) Onneksi muutti pois Malmilta, niin ei tule vahingossakaan käytyä... Hämmentävää... Olen käynyt tuossa uudessa DLX:ssä nyt pariin otteeseen vahvareita kattelemassa ja palvelu on ollut aivan ensiluokkaista. Saatiin kaverin kanssa testihuoneesee ihan vapaasti valita nupit ja kaapit valikoimasta ja testiaikaa enemmän, kuin tarpeeksi. Tosin siellä on yksi jäyhä kaveri, joka välillä tuntuu myyvän kamaa melko vastentahtoisesti. Muuten kyllä rentoa porukkaa. |
anttipi 08.01.2008 14:55:01 (muokattu 08.01.2008 14:55:38) | |
---|
"Valitse sieltä itse kapulat ja jätä rahat tiskille". Ahosen Musiikin vanhassa toimipisteessä 80-luvulla kuultua. Myyjää ei aluksi näkynyt missään, ja faija ihmetteli, mistä ääni kuului, kunnes selvisi, että vanhempi Ahonen oli "lepuuttamassa selkäänsä" tms. tiskin takana pötköllään. En tiedä, onko tuo nyt sitten tyhmä kommentti, makuasia varmaan. Mun mielestä ehkä pikemminkin varsin huumorintajuista ja tyylikästä toimintaa. :) |
Landstr 08.01.2008 15:16:59 (muokattu 08.01.2008 15:17:39) | |
---|
Siis mitä vittua? Asiallista palvelua ja jengi dumaa täällä. Ihme nillittäjiä nää juniorit. Perkele. Tilailkaa sieltä Thomannilta vaan kaikki romunne. Dlx on ainakin mulle ollut sen palvelun kanssa aina sellaista arpapeliä. Joskus siellä saa todella asiallista ja hyvää palvelua ja jää hyvä mieli, mutta joskus (useimmiten siltä vanhimmalta myyjältä) saa sellaisen kuvan että ''Osta nyt sitten jotain tai sitten painu vittuun''. Tampereen musiikin Pasi on paras äijä ikinä. Jees. |
anttipi 08.01.2008 15:47:16 | |
---|
Tampereen musiikin Pasi on paras äijä ikinä. Komppia tälle. |
arppah8 08.01.2008 16:54:38 (muokattu 08.01.2008 16:55:32) | |
---|
Vaasan Unisoundin Ile on paras äijä ikinä. Voisivat muuttaa Rovaniemelle, ainoa asia jota pohjanmaalta on ikävä. Eipä siinä, ei mulla pahaa sanaa oman kylän puljustakaan ole paitsi hinnoittelun osalta. I rather be a jerk than being hip like you. |
Lego 08.01.2008 16:59:14 (muokattu 08.01.2008 16:59:26) | |
---|
Vaasan Unisoundin Ile Voisivat muuttaa Rovaniemelle, ainoa asia jota pohjanmaalta on ikävä. Samaa mieltä, voisivat muuttaa pois Vaasasta. |
arppah8 08.01.2008 17:04:01 | |
---|
Samaa mieltä, voisivat muuttaa pois Vaasasta. Noh? Nisse ja vaimokkeensa ovat luku erikseen, mut Ileä ei dissata! I rather be a jerk than being hip like you. |
yip123 08.01.2008 17:51:47 | |
---|
Turun Vertikaali on kyllä tosiaankin ihme paikka. Kerran kun menin sinne, kysyin yhdeltä myyjältä, että saisinko testata Tokain lespa kopiota. No tietenkin sain. Pistin sen nojamaan tuolin istuimelle, ja pidin toisella kädellä kiinni ja riisuin takkiani Hampailla ja toisella kädellä. Sitten myyjä karjahtaa: "älä jätä sitä siihen", ja vastaan hänelle: "no en ole jättämässäkään". Se vitun myyjä luuleekin, että mä jätänkin 800 euron Tokain nojaamaan penkille, josta se tippuu 99% varmuudella. Samanlaista käytöstä olen saanut samaiselta myyjältä useasti. varsinaisesti mitään hauskaa tässä ei ole, mutta kerroinpahan vain. |
FensonGibder 08.01.2008 20:31:22 | |
---|
Vaasan Unisoundin Ile Voisivat muuttaa Rovaniemelle, ainoa asia jota pohjanmaalta on ikävä. Eipä siinä, ei mulla pahaa sanaa oman kylän puljustakaan ole paitsi hinnoittelun osalta. Ostin muistaakseni juuri täältä 250e Fenderin La Brea-kitaran käytettynä. Hinta oli aika kohillaan mielestäni. Tunnelma Unisoundissa oli aika uninen.. Varmaankin liikaa kilpailua, kun 3 musaliikettä oli 200m päässä toisistaan ja Vaasahan on tollanen 50000 sielun uinuva shiti. Offtopic shittiä - lopetan. Saatanan tunarit! |
bfoc 08.01.2008 23:22:49 | |
---|
Nii-in. Kaverini ei kyseisen farssin jälkeen suostunut ottamaan hyvitykseksi uutta saman valmistajan kitaraa, joten myyjäliike venyi ja suostui perumaan kaupat. Hyvähyvä. Niin siis ne ei olisi korjannut kitaraa vaan olisivat antaneet uuden tilalle, mikä lienee varsin toimiva ratkaisu jos kyseessä ei ole tuotannon laatuongelma. (Huom! Huono laatu on tilastollinen ilmiö, ei sitä että yksi esim tuhannen soittimen erästä on pilalla. Voi siinä lämpökäsittelyssä käydä muillakin käpyjä kuin Jyväskylän hallin tekijöillä...) Sen sijaan sitä tietysti toivoisi ja olettaisi että huollot ja takuut toimisi tämän kokoisessa maassa mallikkaasti. En tiedä, miten firmat hoitivat asian keskenään myöhemmin. Väliäkö tuolla. Mutta taitaa riittää tästä aiheesta jauhaminen ettei Landolasta tule seuraava Gibson tällä palstalla. Jazz is not dead, it just smells funny.
Frank Zappa
Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä. |