![]() 08.01.2008 13:48:59 | |
---|---|
En tiedä ymmärsinkö tuon liitäntä jutun oikein, mutta pystynkö liittämään sähkörummut cd soittimeen ja käyttämään cd soittimen kaijuttimia kun soitan rumpuja? | |
![]() 08.01.2008 15:38:25 (muokattu 08.01.2008 15:40:24) | |
En tiedä ymmärsinkö tuon liitäntä jutun oikein, mutta pystynkö liittämään sähkörummut cd soittimeen ja käyttämään cd soittimen kaijuttimia kun soitan rumpuja? Noh, se on ihan siitä sun CD-soittimesta, eli ilmeisesti mankasta, kiinni. Joku "karaoke-mankka" voi toimiakin, mutta sähkörummuille tarkoitetut monitorit sopivat paremmin sähkörumpukäyttöön. Koska ne kestävät sähkörumpujen ääniä paremmin, kuin tavalliset kotistereot. Tästäkin on eriäviä mielipiteitä, tämä oli minun. Näin esimerkiksi: CD-soittimesta musiikki rumpumoduuliin, moduulista korvakuulokkeet päähän ja soittamaan. Tämä on kuitenkin järkevämpää, kuin soittaa kaiuttimien kautta musiikin päälle, ihan vain kuulemisen selkeyden takia. (psst... mikään kieliguru ole, mutta kaiutin sanassa ei ole j-kirjainta..) | |
![]() 09.01.2008 14:20:50 (muokattu 09.01.2008 14:24:55) | |
Kuulokkeita valitessa kiinnittäisin huomiota siihen että ne korvatyynyt on sellaista materiaalia mikä ei ime nestettä,siis ei mitään samettipintaisia hifi luureja. Nimittäin ainakin minä vanha ylipainoinen juoppo hikoilen reenatessani niin kuin sika ja niinpä kuulokkeet kastuvat hiestä aika nopeasti. Asiaan voi vaikuttaa myös n.10 neliön reenikämppä jossa lämpöä 25 astetta. Rolandin V-drums kuulokkeet ainakin on suunniteltu tuossa mielessä hyvin ja hiet voi pyyhkäistä näppärästi pois. Ainakin mun rumpuaivoon voi ajaa musiikkia joka sitten miksataan kuulokkeisiin oman soiton kanssa. Eiköhän tuo liene kaikissa sama homma. Kuulokkeisiin soittaminen rassaa korvia pidemmän päälle ainakin minulla ja olenkin hankkinut lisäksi monitorit ja pitäähän ne olla myös bandi soiton vuoksi. Mutta alkuun pääsee hyvin pelkillä kuulokkeillakin jos soittaa vaan itselleen. Ihan hyvät yammun 2.1 monitorit pienehköihin tiloihin saa T-kaupasta 350 eurolla. Jos riittää yhdestä pisteestä tuleva vähän vähemmän luonnollinen monitoritoisto niin 100-200eurolla saa sopivan monitorin. | |
![]() 10.01.2008 11:19:38 | |
Kuulokkeita valitessa kiinnittäisin huomiota siihen että ne korvatyynyt on sellaista materiaalia mikä ei ime nestettä,siis ei mitään samettipintaisia hifi luureja. Mä käytän näitä. http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd280pro_djkopfhoerer.htm Edulliset, vaimentavat hyvin desibelejä, sopivat mun korville, äänen laatu riittävä, eivätkä valu päästä soittaessa. Eivät hiosta kuten edelliset samettiphilipsit... Ainoa miinus tuo kierrejohto. Jatkopiuhan joutui hankkimaan. Älä kysy pikaviestillä sähkörumpujen modusohjeita...
En vittumaisuuttani panttaa tietoa, mutta näitä kyselyitä tippuu hieman liikaa. | |
![]() 10.01.2008 11:51:06 (muokattu 10.01.2008 11:55:01) | |
Eiku, ei mitään. | |
![]() 10.01.2008 17:53:57 | |
Samaa mieltä. Älä kysy pikaviestillä sähkörumpujen modusohjeita...
En vittumaisuuttani panttaa tietoa, mutta näitä kyselyitä tippuu hieman liikaa. | |
![]() 12.01.2008 00:10:23 | |
Pitääkö sähkörumpuihin ostaa kuulokkeet tai monitori, että ääni kuuluu? Ajattelin kun missään paketissa ei myydä kumpaakaan mukana. Minkälaiset kuulokkeet siihen käy? Tarvitset luurit tai jonkin vahvistin setin. Rolandissa on yksi 3,5 mm sisäänmeno esim iPodille ja yksi 3,5 mm lähtö luureille. Voit siis soittaa mieli musan päälle :) Tietty moduulissa on myös 2 kpl 6,3 mm plugilähtöjä esim. PA:lle. Soittamaan kun vielä oppisi | |
![]() 18.01.2008 21:37:12 | |
Terve vaan kaikille. mikäs sitten on näiden oleellinen ero? Roland TD-6KW ja Roland TD-6KX http://www.power-sound.fi/index.php?cPath=67_211 Siis lähinnä kiinnostaa toi: Päivitetty TD-6V moduli, 1024 soundia, 64 ääntä, 262 säestys-instrumenttia. Uudet setit ja patternit Sanotaan siis tosta td-6KW :eestä. Onko mulle siis yritetty myydä jotain vanhaa mallia uutena, kun siinä oli vain 99 eri rumpupatteristoa? Ja sitte viä kuinka paljon noihin pystyy tallentaan omaa soittoaan, montako minuuttia ja onko kappale määrällä rajoitinta? Ja onko niis mitää muuta metronomia, kuin se että klopin ääni laskee one,two,tree,four...? kilikkiä? Pakko kysyä tää, ku oli nii puupää myyjä, ettei tienny yhtää mitää. | |
![]() 18.01.2008 21:47:48 (muokattu 18.01.2008 21:50:33) | |
Äkkisiltään kuvien perusteella tomipadit on X-versiossa kalvollisia vanhempaan verrattuna. Moduuli molemmissa päivitetty, joten ilmeisesti se on sama. Onko aiempi, jota sinulle on tarjottu "ei-päivitetty", en osaa sanoa. PS. Klikin tyyppi on valittavissa mieleiseksi ;) | |
![]() 19.01.2008 00:40:54 | |
Terve vaan kaikille. mors. mikäs sitten on näiden oleellinen ero? Roland TD-6KW ja Roland TD-6KX http://www.power-sound.fi/index.php?cPath=67_211 Td-6KX:ssä on virveli, tomit ja ride TD-12 setistä eli verkkokalvollisia ja ride parempi. Siis lähinnä kiinnostaa toi: Päivitetty TD-6V moduli, 1024 soundia, 64 ääntä, 262 säestys-instrumenttia. Uudet setit ja patternit Sanotaan siis tosta td-6KW :eestä. Onko mulle siis yritetty myydä jotain vanhaa mallia uutena, kun siinä oli vain 99 eri rumpupatteristoa? Sama aivo kummassakin, soittotuntumassa kosolti eroa. Ja sitte viä kuinka paljon noihin pystyy tallentaan omaa soittoaan, montako minuuttia ja onko kappale määrällä rajoitinta? Ja onko niis mitää muuta metronomia, kuin se että klopin ääni laskee one,two,tree,four...? kilikkiä? Pakko kysyä tää, ku oli nii puupää myyjä, ettei tienny yhtää mitää. mitähän noihin menee, about 12000-20000 nuottia. eli ihan perus midisekvensseri on noissa sisällä. kappalemäärällä ei ole rajaa, ainoastaan nuoteilla. ja raitamäärilla on rajoitteita. ei mitään kovin rajoittavaa kuitenkaan. metronomin saundin pystyy helposti vaihtamaan, suosittelen myyjälle pientä koulutusta noista. siellä löytyy useita eri klikkisaundeja. tuo lasku on niissä vaan oletusasetuksena. | |
![]() 19.01.2008 15:30:55 | |
mitähän noihin menee, about 12000-20000 nuottia. eli ihan perus midisekvensseri on noissa sisällä. kappalemäärällä ei ole rajaa, ainoastaan nuoteilla. ja raitamäärilla on rajoitteita. ei mitään kovin rajoittavaa kuitenkaan. metronomin saundin pystyy helposti vaihtamaan, suosittelen myyjälle pientä koulutusta noista. siellä löytyy useita eri klikkisaundeja. tuo lasku on niissä vaan oletusasetuksena. Selitäppä vielä vähän tarkemmin. Tuo nuottimäärä ei tarkoittane kokonuotteja eli tahteja, tarkoittaako sitten lyöntien määrää? Eli jos soittaa koko ajan 32-osanuotteja, niin sitä mahtuu 375-625 tahtia? Itse en ole saanu mahtumaan yli 200 tahtia omaa soittoa, vaikken koko ajan 32-osia soitakaan :P Ja haitsupoljinhan ohjekirjan mukaan vie perkeleesti dataa... Datamääräähän voi pienentää, mutta miten se vaikuttaa haitsupolkimen nauhotukseen?? Miten siis sitä soittoa saa mahtumaan enemmän? Jos ei sitä 200 tahtia enempää mee, niin oon kyllä erittäin pettynyt... The space is filled with orbiting children. | |
![]() 19.01.2008 16:01:21 (muokattu 19.01.2008 16:07:52) | |
mitähän noihin menee, about 12000-20000 nuottia. eli ihan perus midisekvensseri on noissa sisällä. kappalemäärällä ei ole rajaa, ainoastaan nuoteilla. ja raitamäärilla on rajoitteita. ei mitään kovin rajoittavaa kuitenkaan. metronomin saundin pystyy helposti vaihtamaan, suosittelen myyjälle pientä koulutusta noista. siellä löytyy useita eri klikkisaundeja. tuo lasku on niissä vaan oletusasetuksena. Raitamäärillä on rajotteita? Siis tallenteiden (kappaleiden) määrä on rajoitettu vai, mitä tarkoitat tässäyhteydessä raitamäärällä? Vai tallentuuko joka kannu ja pelli omalle raidalleen? No millain se sitten on rajoitettu? Tomit jää pois, jos pellit on mukana soitos.... ääh ei tajua. No myyjälle suosittelen minäki jonkin asteista koulutusta, ei se näet tienny, ees mikä se koko rumpusetti oli malliltaan! Mitään papereita yms. sillä ei ollu antaa, edes pahvilaatikkoja, mihin kannut on tehtaalla pakattu. Siinä "aivo" laatikossa luki td-6 ja erilaisia rumpusettejä siinä oli 99 kappaletta valittavana. Päälisin puolin se näyttää lähinnä samalta kuin tuo TD-6KW , edellisessä viestissäni olevassa linkissä. Hintaa sillä koko setillä oli lähinnä tuon TD-6KX verran. Kiinnostas tietää mitä settiä se ny ylipäätänsä myy. (Haisee kusetukselta.) Onko tosta rolandin 6 setistä olemassa vielä jokin vanhempi malli? Vai mahtaakohan nyt olla siis kyseessä TD-KW:een päivittämätön versio? Edit: Mainitaan nyt sitte, ETTEI kyseessä ole toi musiikki liike, jonka verkkosivuille pistin linkin. aivoissa näkyy olevan yksi ylimääräinen pellin paikka. Onko sen pakko olla pelli? Vai saako siihen esim tomin laitettua? | |
![]() 19.01.2008 18:40:45 | |
Selitäppä vielä vähän tarkemmin. Tuo nuottimäärä ei tarkoittane kokonuotteja eli tahteja, tarkoittaako sitten lyöntien määrää? Eli jos soittaa koko ajan 32-osanuotteja, niin sitä mahtuu 375-625 tahtia? Itse en ole saanu mahtumaan yli 200 tahtia omaa soittoa, vaikken koko ajan 32-osia soitakaan :P Ja haitsupoljinhan ohjekirjan mukaan vie perkeleesti dataa... Datamääräähän voi pienentää, mutta miten se vaikuttaa haitsupolkimen nauhotukseen?? Miten siis sitä soittoa saa mahtumaan enemmän? Jos ei sitä 200 tahtia enempää mee, niin oon kyllä erittäin pettynyt... Elikkäs, midi ei ole tuttu käsite? Ei se mitään, se on oma taiteenlajinsa =) Eli, se kapasiteetti meinaa iskuja. Oli se sitten rumpujen iskuja tai taustoissa pianon pimputusta. Yksi lyönti vie yhden nuotin tilan, pianolla kolmisointu vie kolmen nuotin tilan. Jos tarvitset todella paljon tilaa niin suosittelen melkein ulkoista sekvensseriä. Itse nappailen nuo koneelle talteen jos tarvihee. Ja tosiaan, haitsun asetuksia muuttamalla saat sen syömää datamäärää pienennettyä, koita miten se käytännössä vaikuttaa. Raitamäärillä on rajotteita? Siis tallenteiden (kappaleiden) määrä on rajoitettu vai, mitä tarkoitat tässäyhteydessä raitamäärällä? Vai tallentuuko joka kannu ja pelli omalle raidalleen? No millain se sitten on rajoitettu? Tomit jää pois, jos pellit on mukana soitos.... ääh ei tajua. Rummut yhteensä vie yhden raidan, piano toisen, kitara kolmannen jne. Eli siis jokainen instrumentti on oma "raitansa" Raitarajoituksilla meinaan että niitä soittimia voi olla rajattu määrä, en nyt suoraan muista montako noissa on. Eli siis esim. 200 eri instrumenttia sisältävä kappale ei tuohon mene, eli Nightwishin levyjä ei tuohon autenttisena midimuodossa saa =) No myyjälle suosittelen minäki jonkin asteista koulutusta, ei se näet tienny, ees mikä se koko rumpusetti oli malliltaan! Mitään papereita yms. sillä ei ollu antaa, edes pahvilaatikkoja, mihin kannut on tehtaalla pakattu. Siinä "aivo" laatikossa luki td-6 ja erilaisia rumpusettejä siinä oli 99 kappaletta valittavana. Päälisin puolin se näyttää lähinnä samalta kuin tuo TD-6KW , edellisessä viestissäni olevassa linkissä. Hintaa sillä koko setillä oli lähinnä tuon TD-6KX verran. Kiinnostas tietää mitä settiä se ny ylipäätänsä myy. (Haisee kusetukselta.) Onko tosta rolandin 6 setistä olemassa vielä jokin vanhempi malli? Vai mahtaakohan nyt olla siis kyseessä TD-KW:een päivittämätön versio? TD-6 setistä on seuraavat versiot: -TD-6K, eka, sinisellä aivolla ja räkillä varustettu, vanhan malliset symbaalit ja basari. -TD-6KV, virvelinä PD-85, uudet symbaalit ja basari ja aivo päivitetty ja musta väriltään. -TD-6KW, sama päivitetty aivo, virvelinä PDX-8 ja haitsuna CY-5 -TD-6KX, virvelinä PD-105, tomeina PD-85:det ja ridenä CY-12R/C aivoissa näkyy olevan yksi ylimääräinen pellin paikka. Onko sen pakko olla pelli? Vai saako siihen esim tomin laitettua? Siihen saa asetettua minkä tahansa soundin, oletuksena kaikissa seteissä on vaan crashin ääni. Sähän saat siihen settiin vaikka klaven bassariin, gongin haitsuun ja rototomin rideen jos siltä tuntuu. Myös haikan pedaalilla voi kontrolloida tomien sävelkorkeutta jne... Eli säädettävää ja kikkailtavaa löytyy. Tosin, siitä hyvät vehkeet että jos ei tykkää säätää niin ei tarvi. Tätä linkkiä suosittelen http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=7472 Midin lyhyt tai vähän pidempikin oppimäärä. Sieltä selviää vähän enemmän. | |
![]() 20.01.2008 01:16:09 (muokattu 20.01.2008 01:19:33) | |
Elikkäs, midi ei ole tuttu käsite? Ei se mitään, se on oma taiteenlajinsa =) Rummut yhteensä vie yhden raidan, piano toisen, kitara kolmannen jne. Eli siis jokainen instrumentti on oma "raitansa" Raitarajoituksilla meinaan että niitä soittimia voi olla rajattu määrä, en nyt suoraan muista montako noissa on. Eli siis esim. 200 eri instrumenttia sisältävä kappale ei tuohon mene, eli Nightwishin levyjä ei tuohon autenttisena midimuodossa saa =) Jaahas. Saakos siihen aivoon tallenttua siis muitakin soittimia? eriraidoilleen? Onko siinä aivo palikassa tosiaan erisoittimia varten sisään tulo jagit? Useampikin? oho! eli demon vääntäminen käy kotikonstein? Millais sitten pystyykö tuolta syöttämään ulos omat rumputallenteensa? Ja nämä siis tulevat yhtenä raitana vain ulos (jos tulevat?), joten jälki miksaaminen on rajoitettua? Paljonko siihen noin minuutti määräisesti mahtuu rumpujen pauketta? esim. 4kpl x 4min? TD-6 setistä on seuraavat versiot: -TD-6K, eka, sinisellä aivolla ja räkillä varustettu, vanhan malliset symbaalit ja basari. -TD-6KV, virvelinä PD-85, uudet symbaalit ja basari ja aivo päivitetty ja musta väriltään. -TD-6KW, sama päivitetty aivo, virvelinä PDX-8 ja haitsuna CY-5 -TD-6KX, virvelinä PD-105, tomeina PD-85:det ja ridenä CY-12R/C Tätä linkkiä suosittelen http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=7472 Midin lyhyt tai vähän pidempikin oppimäärä. Sieltä selviää vähän enemmän. Kiitos ja kumarrus! Tämä selvensi paljon. Linkin luen kyllä kun ehdin. Vieläkun viitsisit vastata yllä oleviin kysymyksiin. | |
![]() 20.01.2008 14:18:34 | |
Jaahas. Saakos siihen aivoon tallenttua siis muitakin soittimia? eriraidoilleen? Onko siinä aivo palikassa tosiaan erisoittimia varten sisään tulo jagit? Useampikin? oho! eli demon vääntäminen käy kotikonstein? Millais sitten pystyykö tuolta syöttämään ulos omat rumputallenteensa? Ja nämä siis tulevat yhtenä raitana vain ulos (jos tulevat?), joten jälki miksaaminen on rajoitettua? Paljonko siihen noin minuutti määräisesti mahtuu rumpujen pauketta? esim. 4kpl x 4min? Öh, tuota.. Siis meinaakko niinkuin taustakappaleita? En nyt ihan hiffaa tuota kysymystä. Demon vääntäminen käy kotikonstein. Voit myöhemmin ottaa tietokoneelle nauhoittamasi biisit ulos. Tallennuksen määrä riippuu ihan lyöntien määrästä, ei ajan kanssa mitään tekemistä. | |
![]() 20.01.2008 23:08:35 (muokattu 20.01.2008 23:10:38) | |
No niin mä tas taidan kysellä tyhmiä. Mut ku sanoit et raitamääris on rajoitteita, niin selvennä nyt kuinka se sitten ilmenee? Mä käsitin sen niin, jos esim soittaa koko pändin voimalla, niin siihen aivoon saa tallennettua kitarat,bassot laulut sun muut. ilmeisesti et tätä tarkoittanut? Siis pystyy syöttämään tietokoneelle biisit sitten, mutta tallentuukone vain yhdelle raidalle, vai osaako se syöttää ne eri raidoille? Esim. basari omalleen, pikkutomi omalleen, virveli omalleen jne.? Eli pystyykö niitä saundeja muokkaan jälkikäteen? No jos oikein oon ymmärtäny,mitä tätä foorumia oon lukenu, niin Rolandilla on hyvät saundit ettei niitä tarvi rukata. Mut kyl sitä joihinkin asioihin olis hyvä päästä vaikuttaan, esim. tomien ja peltien väliseen voluumin balanssiin. Ja kuinkas tuo tupla pedaali homma luonnaa, sopiiko nois sähkäreis käyttää semmosia vanhan ajan nuijan mallisia? vai tartteeko ne olla nuita tuon linkin mallisia? http://www.power-sound.fi/product_i … p?cPath=67_212&products_id=2010 tommoset vasaran malliset? :) Miksi niitä sitten kutsutaankaan? | |
![]() 20.01.2008 23:27:46 | |
ei vissiin tarvii. Käy vissii basarit kun basarit joka rumpuun. Näin nää hurjat ainakin äsken neuvo | |
![]() 21.01.2008 16:47:05 | |
No niin mä tas taidan kysellä tyhmiä. Mut ku sanoit et raitamääris on rajoitteita, niin selvennä nyt kuinka se sitten ilmenee? Mä käsitin sen niin, jos esim soittaa koko pändin voimalla, niin siihen aivoon saa tallennettua kitarat,bassot laulut sun muut. ilmeisesti et tätä tarkoittanut? ei siis, eihän sinne esim. laulua saa ollenkaan. googleta tai kato wikipediasta midi lyhyesti läpi. sinne ei siis saa äänitettyä ääntä vaan tiedot nuoteista jne jotka taas muutetaan ääneksi aivossa. Siis pystyy syöttämään tietokoneelle biisit sitten, mutta tallentuukone vain yhdelle raidalle, vai osaako se syöttää ne eri raidoille? Esim. basari omalleen, pikkutomi omalleen, virveli omalleen jne.? jos otat audiona ulos, se tulee sterona. jos otat midinä saat säädettyä kaikkia erikseen mutta sulla pitää olla joku saundikirjasto koneella. Eli pystyykö niitä saundeja muokkaan jälkikäteen? No jos oikein oon ymmärtäny,mitä tätä foorumia oon lukenu, niin Rolandilla on hyvät saundit ettei niitä tarvi rukata. Mut kyl sitä joihinkin asioihin olis hyvä päästä vaikuttaan, esim. tomien ja peltien väliseen voluumin balanssiin. kts. edellinen Ja kuinkas tuo tupla pedaali homma luonnaa, sopiiko nois sähkäreis käyttää semmosia vanhan ajan nuijan mallisia? vai tartteeko ne olla nuita tuon linkin mallisia? http://www.power-sound.fi/product_i … p?cPath=67_212&products_id=2010 tommoset vasaran malliset? :) Miksi niitä sitten kutsutaankaan? ihan sama mitä käyttää, ainoa on että jos on verkkokalvollinen pädi, huopanuija rupee hupenemaan nopeasti, ts. se kalvo syö sitä nuijaa kovaa vauhtia. | |
![]() 22.01.2008 14:08:54 | |
http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd280pro_djkopfhoerer.htm Ainoa miinus tuo kierrejohto. Jatkopiuhan joutui hankkimaan. Komppaan. Nämä hyvät luurit sähkörumpuiluun. Herkkyys riittää rumpuaivon vaatimattomalle kuuloketeholle. Akustinen vaimennus parempi kuin metsurin Peltoreissa, ei kuulu akustinen lätke läpi, kuuluu vain se sähköinen, mikä pitääkin. Vanhoilla luureilla ei kuulunut basari ollenkaan, kun pädin akustinen lätinä peitti sen. Kierrejohto on mulle pelkkää plussaa, pysyy piuhaspagetti paremmin läjässä. Harvoin mulla kapula kädestä irrotessaan niin kauas lentää, etteikö noiden luurien piuha riittäisi kapulanhakureissuun :-) "Squier is the Epiphone of guitars." | |
![]() 24.01.2008 19:54:08 | |
Yksi ääni lisää HD280:lle. Käytän niitä nykyään kaikessa kuuntelussa. Erittäin asialliset ja erottelukykyiset. Itseäni kierrejohto häiritsi. Jatkojohdolla selvisin :) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)