Aihe: Kotona soittelu Vs. Paskat kamat.
1 2 3 4 5 6 7
HeavyMachinery
08.01.2008 13:16:01

Alkoi nyt jo ihmetyttää että onko porukka tosiaan niin urpoa että soitetaan kotona ihan millä sattuu ja ostetaan reenikselle sitten Top-of--line kamaa ? Itse soitan kotona noin 90% kaikesta soittamisesta vaikka aktiivisesssa bändissä soitankin. Mitä järkeä on vetää kotona ihan paskoilla soundeilla, sehän syö ihan kaiken fiiliksen soitosta.

Tämä nyt on vain minun näkemys mutta mitä mieltä muut on ?
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
käsi
08.01.2008 13:22:45 (muokattu 08.01.2008 13:25:13)

Alkoi nyt jo ihmetyttää että onko porukka tosiaan niin urpoa että soitetaan kotona ihan millä sattuu ja ostetaan reenikselle sitten Top-of--line kamaa ? Itse soitan kotona noin 90% kaikesta soittamisesta vaikka aktiivisesssa bändissä soitankin. Mitä järkeä on vetää kotona ihan paskoilla soundeilla, sehän syö ihan kaiken fiiliksen soitosta.

EDIT: tulipa kirjoitettua mitä sattuu.

Tokihan kotona soittelu milläsattuu vie fiilistä, ainakin iteltä. Mutta koti soittoon mulla ei varsinaisesti ole mitään. 5wattia putkitehoa on liikaa kerrostaloon jos siitä haluaa saada ilon irti.

Kun mnettiä lukee niin useimmilla tuntuu olevan kotona microcube ja treeniksellä sitten pelit ja vehkeet
Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni
shovi
08.01.2008 13:24:41

Mun mielestä soittaminen on hauskaa, mut bändisoitto on se juttu ja silloin haluaa antaa parastaan myös saundeissa. Himassa lähinnä soittaminen on se juttu, saundilla nyt niin väliä.
Chemo
08.01.2008 13:31:25 (muokattu 08.01.2008 13:49:18)

Itse soitan himassa yleensä ilman vahvistinta, ja fiilis on ihan kohdallaan silti.

Muokka:

bändisoitto on se juttu ja silloin haluaa antaa parastaan myös saundeissa.

Tosta ei tingitä. Sehän vasta olisi järjetöntä jos bändisoittosoundista joutuisi tinkimään jonkun kotisoittovekottimen takia.

Eipä siinä mitään etteikö joskus olisi kiva mökätä kovempaa oikein todella kunnolla ilman bändiäkin. Itse kuitenkin pidän silloinkin kiinni siitä että soundi pysyy siinä mitä voi käyttää kokonaisen bändin kanssa soittaessa, eikä silleen että lähtee hakemaan jotain mikä kuulostaa yksistään parhaalta.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Antti1
08.01.2008 13:56:03 (muokattu 08.01.2008 13:56:55)
Kotona soitetaan sähkiksellä akustisesti silloin harvoin, kun edes tulee soitettua. Mulla sikäli hassu (?) tilanne, että mulla soittamisesta se 90% tapahtuu bändin kanssa. Enhän mä jaksa kotona kitaraa veivata sitten millään, notkun mieluummin netissä. :D

EDIT: Niin onhan mulla kotisoittelua varten tällä hetkellä Vox AD50VT, mutta se lähti parin viikon jälkeen suoraan toisen bändin treenikselle. Eli laiha lohtu sekin.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
Ben_D
08.01.2008 14:03:40

Yksinkertainen syy...

1. En viitsi roudata nuppia + kaappia edestakaisin
2. Pari / rivitalossa on aika hankala tuutata Mesan 100W putkinupilla.
http://evincemetal.com/
hapan
08.01.2008 14:06:44 (muokattu 08.01.2008 14:07:41)
Mä taas näkisin asian ainakin omalla kohalla siten, että kun himassa soittelee kököllä soundilla, niin into päästä treenikselle luukuttamaan the kamoja on suuri ja näin ollen se meininki heijastuu koko bändiin/treeneihin.

Kyllä mulle kelpais toi treenissoundi oikein mielellään, mutta kun naapureille se ei kelpaa. Kuulemma liikaa melua, varsinkin yöllä.

Mulla on himassa Craten 15 wattinen transistoriloota ja oon tullu sen kanssa sinuiksi. Mikään järjettömän hyvä soundi siinä ei ole, mutta kun laitteen tuntee, osaa siitä napata kelvollisen soundin ulos. Ja kun osaa, niin saa melkein mistä vahvistimesta hyvänsä ok soundin.
msormune
08.01.2008 14:11:55
Kamarunkkaus vähenee, kun soittaa paskoilla kamoilla.
Werihukka
08.01.2008 14:12:38

Äh, laadusta en tingi. Mesa se soi, vaikka en bändin kanssa soittaskaan.
Mikäpäs siinä riippuessa Hiidenkurkihirsipuussa Wolfhorde@mikseri.net
Bookkeeper
08.01.2008 14:15:23
Mitä järkeä on vetää kotona ihan paskoilla soundeilla,

Riippuu varmaan siitä miten "ihan paskat soundit" määritellään. Jos treeniksellä on parin tonnin kamat ja kotona parin kympin akkari niin ymmärrän pointtisi. Toisaalta käytännöllisyys ratkaisee: kerrostalossa tai rivarissa mesabuugien 100W putkinuppi 4X12 kaapilla on harvinaisen turha kapistus. Sitä paitsi luulen että suurimmalla osalla kamaurheilijoista on kotona ihan ok laitteet, mikrokuutio tms.

sehän syö ihan kaiken fiiliksen soitosta.

Pyh. Kesä, virvoketta + pari halpaa akkaria = loistofiilis :-)

Halvat kamat enemmänkin LISÄÄ fiilistä kun tarvii oikeasti keskittyä soittamiseen. Ei mene aika bindauksien ihasteluun mikroskoopilla tai "sen täydellisen soundin" hakemiseen. Jos fyffeä löytyy niin mikäs siinä, mutta kyllä meikäläistä ihmetyttää nämä "kalliit kamat = motivaatio"-keskustelut.
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Simo78
08.01.2008 14:31:09
Mulla on himassa Craten 15 wattinen transistoriloota ja oon tullu sen kanssa sinuiksi. Mikään järjettömän hyvä soundi siinä ei ole, mutta kun laitteen tuntee, osaa siitä napata kelvollisen soundin ulos. Ja kun osaa, niin saa melkein mistä vahvistimesta hyvänsä ok soundin.

Varmaan samaa loota kuin mulla(?) Hintaa oli huimat 90€=)

Mä en myös jaksa himassa "runkkailla" kamojen kanssa, kuitenkin perherauhan säilymisen vuoksi ne pitäisi aina laittaa käytön jälkeen kaappiin. Useimmiten rämpytän sähkis ilman vahvaria, kun akustisesta lähtee liikaa ääntä(n.22-01 kun soittelee) ja se on paska.
Vapour
08.01.2008 14:38:55

Koska spekseiltään ja soundeiltaan monipuolisten laatuputkareiden olemassaolo alle 5W -teholuokassa on... no, melko olematonta, niin sellaisen hankkiminen kotiin edellyttää jo kolvailu- ja kytkentätaitoja. Tästä syystä soitan himassa Multilankku sterkoissa, tai luureissa kiinni ja treeniksellä sitten huudatan nupikkaa.

Kunhan saan opeteltua putkivahvarien saloja hieman, niin tilanne varmaan muuttuu...
Arabian Lauri
08.01.2008 14:51:06 (muokattu 08.01.2008 14:53:37)
Mä painin sellaisen ongelman kanssa että soitan kolmessa tilanteessa:

1. Himassa puolisalaa ja hissuksiin
2. Hiljaisen pändin kanssa kohtuullisella volumella
3. Erittäin kovaäänisen pändin kanssa, melkein järjettömällä paineella.

Olen ratkonut homman niin että himassa olen soitellut 22 wattisella putkivempaimella, joka antaa kohtuullisen saundin myös nk. huonevolumella. Kitaraa ei voi kierrättää, eikä sustaini ole mitään ultimaattia, mutta kyllä sillä pärjäilee. Hiljaisen pändin kanssa soitan 60w kombolla ja kovaäänisen pändin kanssa 60w kombolla ja lisäkaapilla. Kamahankintoja ei ole tarvinnut ihan älyttömästi tehdä tuon takia. Ainoa mikä sylettää on 30 kiloisen kombon kantaminen. Siinä tulee vanhalla rouskulla selkä kipeäksi ja autoon lommoja kun yritän punnertaa sitä lumihangessa peräluukusta sisään ja jousikaiku paukkuu montuissa niin että ei uskalla ajaa kuin miehet, reippaasti. Himassa se taas vie tilaa ja haittaa siivousta. Pienet sormet säätelee nappeja ja rouvaa ahdistaa kun on vieraita tulossa ja pömpeli ei mahdu vaatehuoneeseen häpeämään. (Erehdyin kerran ehdottamaan että jos laittaisi vaikka pöytäliinan siihen päälle, mutta kuulemma menee feng shuit perseelleen...)

Olen hiljattain miettinyt että korvaisin 60w kombon vastaavalla nupilla ja jättäisin hiljaisen pändin reenikselle sen lisäkaapin ja hommaisin kovaäänisen pändin reenikselle reilun kaapin. Sitten roudaisin ainoastaan nuppia paikasta toiseen. Himassa jatkaisin pikkukombolla. Pitäisi vaan nyt keksiä mikä olisi se maailman paras, edullisin, kevein ja kestävin nuppi joka vastaisi kaikkiin hurjiin unelmiini maailman parhaasta kitarasaundista.

Viimeaikoina olen jättänyt pikkukombon hiljaisen pändin reenikselle ja isomman kombon sinne toiselle reenikselle ja himassa mä vaan siivoan ja kiroilen kuin merirosvo ja koitan pärjäillä. Välillä renkutan akustisella ja manaan lisää.
"Some people are like Slinkies... not really good for anything, but you still can't help but smile when you see one tumble down the stairs."
Miikathebest
08.01.2008 14:52:49

Mä soitan kotona sormilla.

Olen soitellut aika pitkän aikaa kaikki soittelemiseni kotona. Voimakkuudella ei väliä omakotitalossa. Ei haittaa edes muiden nukkumisia vaikka tuuttaisi täysillä menemään. Soittolaitteet kellarissa - makuuhuoneet yläkerrassa talon toisessa päässä.
Viimemmäksi hämmästyin kun pändin kanssa ei voinutkaan soittaa yhtä kovaa kuin kotona :D
Liikaa säröä!
HeavyMachinery
08.01.2008 14:56:46

Itsellä on kotona Ns. kakkos setti jota käytän sitten niillä keikoilla jonne en jostain syystä saa vietyä räkkiä. Ei minua kiinnosta reeenata jos ei voi vetää sillä soundilla millä pitäisi.
Tällä hetkellä kakkos setti on pedalboardi jolla ajelen valvejunioriin + 2x10 kaappiin.

Microcube =mummokalsait muijalla.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Joees
08.01.2008 14:57:33
Himassa se taas vie tilaa ja haittaa siivousta. Pienet sormet säätelee nappeja ja rouvaa ahdistaa kun on vieraita tulossa ja pömpeli ei mahdu vaatehuoneeseen häpeämään. (Erehdyin kerran ehdottamaan että jos laittaisi vaikka pöytäliinan siihen päälle...)

Höh, vaikeeta on. Meillä nuo ovat ihan tossa huoneen nurkassa, nupit ja kaappi. Tilanteen mukaan ne häipyy siitä jonnekin missä niitä tarvitaan ja sitten palaavat takaisin.

Muuton jälkeen meillä ei ollut tv-tasoa eikä pöytää. Eikä ollut rahaa hommata moisia heti. Ensin 2x12" kaappi toimitti tv-tason virkaa kunnes moinen saatiin ostettua ja sitten se oli pöytänä hetken kunnes moinen saatiin hommattua. Ja kyllä, siinä on ollut pöytäliinakin päällä silloin. Ei tosin kokoaikaa. Hyvin toimi, oli käytännöllinen, siisti ja kestävä.

Miks se pitäs saada pois vieraiden ajaksi emännän mielestä?
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
maggot
08.01.2008 15:00:09

Joo en kyllä itsekkään enää jaksaisi kuvitella soittelevan kotona kovinkaan surkeilla kamoilla.. Bändissä soittelen itsekkin mutta kerran viikossa pidettävät treenit pitää huolen siitä että Peavey 6505 kulkee kodin ja treeniksen väliä. Lisäksi meidän treeniksellä treenaa myös muita bändejä niin en viitsi jättää omia kamoja sinne säilytykseen. Peavey 6505:sella soittelen myös kotona, rivitalossa asustellaan mutta toistaiseksi ei naapurit ole valittaneet kertaakaan mun soitteluista. Raskaampaa musaa kun soittelen niin ei sitä pääteaste säröä ole tarve niinkään hakea.
"Hulkamania still running wild!!"
Bookkeeper
08.01.2008 15:00:53
Microcube =mummokalsait muijalla.

Huono soittaja (esim. minä) + mesaboogie = mummo bikineissä :-)
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
battery
08.01.2008 15:01:58
Mulla ainaki tulee budjetti vastaan. Kotona pärjään aivan hyvin valvetronixilla. Toinen juttu jos ei soittelisi bändissä ollenkaan, niin sillon tulisi varmaan satsattua kotikamoihin hivenen enempi. En vain koe itselle tarvetta huippuvehkeille himaan, kun kuitenkin sitä hyvää saundia on mukavampi tuulettaa vähän railakkaammilla voluumeillakin mitä kerrostalossa sallittua.
Black or White
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)