micow 07.01.2008 22:01:44 | |
---|
Minulla on painava Marshallin 100W SLP 1959 Reissue-nuppi kaappeineen, jonka puhdasta saundia särötän bossilaisilla särkijöillä; Boss OS-2 tuottaa Blackmore-tyyliset säröt, SD-2:sta lähtee Gary Mooret ja FZ-3 toimii köyhän miehen Hendrix-fuzzina. Löytyykö alle 500€ budjetilla mitään väh. 75W comboa, josta saattaisin saada lähes/lähellekään yhtä hyvät soundit? Eli en halua/tarvitse vahvistimesta kuin hyvän puhtaan saundin, joka ei mene ruvelle tai muuten vaan vituiks, kun astuu säröpurkin päälle.. Paras musa on tehty v. 1967-84, jos Pahhia ja Peethooffenia ei lasketa... |
Tohon hintaan voi olla vaikea löytää mitään järkevää. Joku Fenderin isompi (Twini tai vast.) vois olla mut nekin on vähän eri luonteisia jos marshaliin tottunu ja hintaakin sen lähemmäks tonni. Onhan marshalilla myös komboja mut nekin maksaa. Siis nuo vanhemmat... Tulisko tuo millaseen käyttöön? Ja tuo min. 75W pudottaa jo keleesti vaihtoehtoja pois... Olipas apua paljon tästäkin postauksesta :P Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!! |
Simo78 08.01.2008 08:26:58 | |
---|
Tuolla musafasulla käydessä silmääni pisti peaveyn vt-series putkicombo, hintaa 350€. Watteista en tiedä, mutta jotain 50-100w luulisin--> eli tehojen puolesta riittävä, elementtejä oli 2*12 tuumaa. Soundista en osaa sanoa, kun ei kerennyt joulukiireissä testaamaan. En sitten tiedä löytyykö noita muualta... |
Numb 08.01.2008 08:46:38 | |
---|
Oletko aivan varma, ettei esim. 40W olisikin riittävä teho? Nimittäin tuohon n. 500€ hintaluokkaan valikoima kasvaa huimasti. Itse en ole 30-40W putkikoneilla jalkoihin jäänyt, vaikka rumpalilla vähän kovemmat kädet olisikin. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
micow 08.01.2008 10:28:50 | |
---|
Oletko aivan varma, ettei esim. 40W olisikin riittävä teho? Nimittäin tuohon n. 500€ hintaluokkaan valikoima kasvaa huimasti. Itse en ole 30-40W putkikoneilla jalkoihin jäänyt, vaikka rumpalilla vähän kovemmat kädet olisikin. En ole aivan varma tehosta, mutta 50W JCM 800 4x12 nuppikaappiyhdistelmä ei riittänyt uusilla putkillakaan silloisen rumpalimme kanssa... :-) :-/ Siinä nupissa kyl saattoi olla jotain vikaa, kun (vola) neloseen asti oli huippu saundi ja siitä kovemmalle kun laittoi, alkoi bassot päristä ja dynamiikka häipyi... Paras musa on tehty v. 1967-84, jos Pahhia ja Peethooffenia ei lasketa... |
Numb 08.01.2008 10:38:06 | |
---|
Siinä nupissa kyl saattoi olla jotain vikaa, kun (vola) neloseen asti oli huippu saundi ja siitä kovemmalle kun laittoi, alkoi bassot päristä ja dynamiikka häipyi... Taisi olla nupissa vikaa. 50W kasisatku on niitä koneita, että kun volume enenöö niin pidot paranoo. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Simo78 08.01.2008 10:41:24 (muokattu 08.01.2008 10:42:48) | |
---|
En ole aivan varma tehosta, mutta 50W JCM 800 4x12 nuppikaappiyhdistelmä ei riittänyt uusilla putkillakaan silloisen rumpalimme kanssa... :-) :-/ Siinä nupissa kyl saattoi olla jotain vikaa, kun (vola) neloseen asti oli huippu saundi ja siitä kovemmalle kun laittoi, alkoi bassot päristä ja dynamiikka häipyi... Aika moinen halonhakkaaja ollut rumpumees jos ei toi vahvari riitä. Mulla ei ole varmaan volat noussut koskaan yli 3-4, vaikka tuuraajamies oli aika helevetin kovakätinen. Nykyään volat liikkuu tossa vähän alle 2-3 välissä. Oiskohan potikoissa ollut vikaa, omasta vaihdoin kaikki, kun rohisivat ja pätkivät... Mut kyl mäkin uskoisin että vähempi riittää kuin tuo 75w, ainakin jos putkivermettä hommaamassa(?). Toi mainittu 30-40w luulis piisaavan... |
spede from hell 08.01.2008 12:06:21 | |
---|
Suosittelen jotain vanhaa, halpaa(??!) peaveyn 50Wputkicomboa. G.I.D! |
Artist 08.01.2008 12:13:11 | |
---|
Jos löydät vähän vanhemman (sellaisen tweed) peavey classic 50:n, niin kannattaa testata, niitä liikkuu tuohon hintaan tai halvemmallakin välillä. Joskus kokeilin 4x10 mallia, joka kyllä oli liian painava, mutta ei ollenkaan huono. Jos tosiaan hyvää puhdasta kaipaa, saattaa 30-40W olla liian vähän, ainakin mulla tuntuu 30w koneessa headroom olevan tiukilla, vaikkei kovin lujaa soiteta. Toki riippuu laitteen luonteesta ja kaiuttimen herkkyydestä, että mihin riittää. Kannattaa myös tsiigailla vanhoja "vähemmän tunnettuja" putkikoneita, joku oudolta kalskahtava merkki voi olla ihan hyvä ja sopuhintainen (vaikka nykyään kaikkea vanhaa yritetään myynä jonain harvinaisena vintagena vaikkei ihan huippukamasta olisikaan kyse). "Sometimes good guys don't wear white" |
Simo78 08.01.2008 12:43:20 (muokattu 08.01.2008 12:44:30) | |
---|
Suosittelen jotain vanhaa, halpaa(??!) peaveyn 50Wputkicomboa. http://thumb6.webshots.net/s/thumb3/4/93/98/210249398ifokZF_th.jpg Sorry kuvan koko/laatu Tuolla musafasulla käydessä silmääni pisti peaveyn vt-series putkicombo, hintaa 350€... About tollainen masiina oli mun mainitsema peavey. Minkälaisia vehkeitä ovat? Hinta aikasta hyvä. Ihan sillä kyselen, että jos joskus laulajamies saa rahaa ja pitää sitö auttaa vahvarin ostossa... |
Marzi 15.01.2008 07:41:55 | |
---|
Aika moinen halonhakkaaja ollut rumpumees jos ei toi vahvari riitä. Mulla ei ole varmaan volat noussut koskaan yli 3-4, vaikka tuuraajamies oli aika helevetin kovakätinen. Nykyään volat liikkuu tossa vähän alle 2-3 välissä. Mulla pyöri volat tuon kanssa aina siinä puolenvälin hujakoilla. Särön gain ehkä klo 14 ja puhtaan klo 12. Sen jälkeen siinä ei sinänsä vola kasvanutt, mut päätesärö lisäänty. Nam. Paras soundi vehkeestä kuitenkin tuli kun teki perinteisen nupit kaakkoon -tempun, eli yhdellä kädellä kaikki nupit kaakkoon -pyyhkäisyn. Jotenkin se purevin rock-rääkäisy tuli laitteesta ulos vain siten. :D Mut ei se siltikään mikään kauhean kovaääninen vehje ole. Kaikki on niin suhteellista. :D No yhyy. |
Simo78 15.01.2008 08:36:56 | |
---|
Mulla pyöri volat tuon kanssa aina siinä puolenvälin hujakoilla. Särön gain ehkä klo 14 ja puhtaan klo 12. Sen jälkeen siinä ei sinänsä vola kasvanutt, mut päätesärö lisäänty. Nam. Paras soundi vehkeestä kuitenkin tuli kun teki perinteisen nupit kaakkoon -tempun, eli yhdellä kädellä kaikki nupit kaakkoon -pyyhkäisyn. Jotenkin se purevin rock-rääkäisy tuli laitteesta ulos vain siten. :D Mut ei se siltikään mikään kauhean kovaääninen vehje ole. Kaikki on niin suhteellista. :D No sano toi meidän seuraavalle miksaajalle(lepakkomiehessä kerrankin sellainen ylellisyys tarjolla), sais kerrankin pitää volymet kovalla. Veikkaan, että miksausmies ei ole kanssasi samaa mieltä, harmi=). |
Marzi 19.01.2008 04:02:29 | |
---|
No sano toi meidän seuraavalle miksaajalle(lepakkomiehessä kerrankin sellainen ylellisyys tarjolla), sais kerrankin pitää volymet kovalla. Veikkaan, että miksausmies ei ole kanssasi samaa mieltä, harmi=). Ei varmaan joo. Mulla oli tapana ilmoittaa etupäähän, että "mä nostan pikkuisen, tsori ". Monitoripäässä tämä oli cue lyödä mun kanavat mutelle kokonaan. :D No yhyy. |