Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 557 58 59 60 61121 122 123 124 125
Velli
28.11.2007 14:35:33
Jos joku pitää landolaa paskana se saaa niellä sanansa koska MINUN kitara soi hyvin pysyy uskomattoman hyvin vireessä ja on muutenkin laadukas.

osta LANDOLA

Esim. lämpökäsitellyt Landolat on aivan uskomattoman hyviä kitaroita! Landola vaan on saanut maineensa niistä perus kackalandoloista, joita on peruskoulut pullollaan.
AXL steel
28.11.2007 15:02:28
totta, maanantaina menin kattomaan ja kokeilemaan lupas perjantaiks tehä mun kitaran valmiiks. Perjantaina menin hakee ja nyt olen erittäin tyytyväinen
bfoc
30.11.2007 00:16:20
Esim. lämpökäsitellyt Landolat on aivan uskomattoman hyviä kitaroita! Landola vaan on saanut maineensa niistä perus kackalandoloista, joita on peruskoulut pullollaan.

Landolalla on sama perusongelma kun muillakin laajan valikoiman omaavilla yrityksillä. Kaikki kokeilee koulussa niitä 50€ jouskareita ja kirjoittaa muistilokeroonsa skeida eikä ikinä viitsi kokeilla niitä paremmin tehtyjä kalliimpia malleja.
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Jungleman
30.11.2007 08:23:33
Landolalla on sama perusongelma kun muillakin laajan valikoiman omaavilla yrityksillä. Kaikki kokeilee koulussa niitä 50€ jouskareita ja kirjoittaa muistilokeroonsa skeida eikä ikinä viitsi kokeilla niitä paremmin tehtyjä kalliimpia malleja.

Muutama vuosi sitten etsin kaverille akustista, budjetti oli n. 700 - 900 €. Kaveri testaili monenlaisia pitkään ja hartaasti (noin puolen vuoden ajan), Landolan lämpökäsitelty jumbo lähti viimein mukaan. Loimukoivua, jonkinlainen Limited Edition hinnaston yläpäästä. Hieno oli, ja soi nätisti. Kitaran ostamisesta tuli myös hyvä mieli. Kotimaista laatukäsityötä on mukava tukea ja jos vaikkapa kitaraan ilmestyy vikoja, voi kuvitella takuuhuoltojen toimivan paremmin ja nopeammin kuin kitaraa rapakon taakse lähetellessä.

Virhepäätelmä. Muutaman kuukauden kuluttua kitaran kaula oli vääntynyt S-kirjaimeksi. Parin eri soitinrakentajan kanssa todettiin tilanne, kaveri vei kitaran takaisin kauppaan. Myyjäliike hoiti homman asiallisesti ja lähetti kitaran valmistajalle takuuhuoltoon. Kitara makasi ties missä 3 - 4 kuukautta, tuli takaisin useiden puhelinsoittojen ja sähköpostien jälkeen - korjaamattomana.

9 kuukauden kuluessa kitara matkasi kolme kertaa takaisin valmistajan luokse. Toisella kerralla mukana oli soitinrakentajan kirjoittama saatekirje jossa vika yksilöitiin erittäin tarkasti ja ehdotettiin korjaustoimenpiteitä. Kitara palasi korjaamattomana. Myyjäliike oli erittäin auttavainen ja ymmärtäväinen. Kauppa purettiin ja kaveri sai rahansa takaisin vaikka takuuaika ehti mennä umpeen käsittämättömässä näennäishuoltosähläyksessä.

Tapauksesta on ehkä 4 - 5 vuotta aikaa. Toivon kovasti että Landola olisi pikkuhiljaa saanut kuntoon laaduntarkkailunsa sekä huoltopuolensa. Minä en aio ostaa enkä suositella ko. firman tuotteita ennen kuin saan tästä varmuuden. Tämä on rumaa ja ilkeän kuuloista tekstiä, mutta perustuu omiin kokemuksiini. Ugh.

Omistan kylläkin The Klassikon, vanerisen nylonkielisen halpis-Landolan n. 80-luvun alusta. Ei sitä oikein enää saa soimaan vireessä, kun tallaluu (=tallamuovi) on notkahtanut eteenpäin, mutta kesti se kuitenkin yli 20 vuotta satunnaista käyttöä ilman minkäänlaista huollontarvetta. Aivan loistava hinta-/laatusuhde ;-)

Anteeksi offtopic.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Silppuri
30.11.2007 10:46:33

Onkos tämä firma vielä pystyssä? Saatan olla pahasti väärässä, mutta jotain vaikeuksia Landolalla oli tuossa männävuosina.
"I havent slept since I woke up."
Velli
30.11.2007 14:17:27
Onkos tämä firma vielä pystyssä? Saatan olla pahasti väärässä, mutta jotain vaikeuksia Landolalla oli tuossa männävuosina.

On pystyssä:

http://www.landola.fi/
Point
06.01.2008 14:09:07
oltiin isukin kanssa tossa pari päivää sitten tampereen dlx:ässä rumpuja kattelemassa.
löydettiin siitä sitten tommonen sonorin special-edition setti reiluun ale-hintaan. sitten myyjä kysy että minkäslaisia symbaaleja settiin tulisi.

minä:no, kaks crashia, ride ja haitsut. ehkä china.
myyjä: minkäslaatusia oot aatellu?
minä: ei mitään halpista, mutta ei mitään high-endiäkään.
myyjä kaivaa zildjian zht rock- setin.
myyjä: tässois tämmönen setti. ride, haitsut, crashi ja kaupanpäälle china.
minä: tarvii olla kaks crashiä, toiseks voisin ottaa vaikka ton zbt:n tosta.
myyjä:china on kyllä sama asia kuin crash, niissä vaan on erilaiset soundit.
minä:no just siks haluan kaks crashiä!

siinä sitten juteltiin ja laskettiin yhteishinta. ei tehty kauppoja, koska synttärit ei oo vielä. traxien tilalle uusia olen ostamassa. toi china- juttu oli kyllä aika mielenkiintonen.
Zigura
06.01.2008 15:14:28
myyjä: china on kyllä sama asia kuin crash, niissä vaan on erilaiset soundit.

Asiakas: - Sähkökitara pitäisi saada.
Myyjä: - Jep, tässähän näitä.
Asiakas: - Nämähän ovat bassoja.
Myyjä: - Basso on kyllä sama asia kuin kitara, niissä vaan on erilaiset soundit.
Asiakas: - Noh... Sähköbasso pitäisi saada.
Se ei ole underground jos siinä lukee underground.
J.Hollström
06.01.2008 15:27:08
oltiin isukin kanssa tossa pari päivää sitten tampereen dlx:ässä rumpuja kattelemassa.

Myyjähän vaikutti oikeenkin mukavalta. Propsit DLX:lle.
Point
06.01.2008 19:07:01
Myyjähän vaikutti oikeenkin mukavalta. Propsit DLX:lle.

joo, ei siinä mitään. mukava myyjä, mukava kauppa.
bfoc
07.01.2008 00:44:10
Virhepäätelmä. Muutaman kuukauden kuluttua kitaran kaula oli vääntynyt S-kirjaimeksi. Parin eri soitinrakentajan kanssa todettiin tilanne, kaveri vei kitaran takaisin kauppaan. Myyjäliike hoiti homman asiallisesti ja lähetti kitaran valmistajalle takuuhuoltoon. Kitara makasi ties missä 3 - 4 kuukautta, tuli takaisin useiden puhelinsoittojen ja sähköpostien jälkeen - korjaamattomana.

Tapauksesta on ehkä 4 - 5 vuotta aikaa. Toivon kovasti että Landola olisi pikkuhiljaa saanut kuntoon laaduntarkkailunsa sekä huoltopuolensa. Minä en aio ostaa enkä suositella ko. firman tuotteita ennen kuin saan tästä varmuuden. Tämä on rumaa ja ilkeän kuuloista tekstiä, mutta perustuu omiin kokemuksiini. Ugh.

Milläs se kaveri sen mankeloi kun eivät suostuneet korjaamaan? Jos se olisi ollut valmistus tai materiaalivika, olisivat korjanneet sen. Suomessa on kuitenkin aika pirun ärhäkkä kuluttajansuoja.

Nimim: Ajoin mettään Volkkarin ja se hajos tystin, ei menny takuuseen, skeida firma...
Jazz is not dead, it just smells funny. Frank Zappa Niijjuu. Synat ja multiefektit on perkeleen keksintöjä.
Twinkle
07.01.2008 07:42:46
Jos se olisi ollut valmistus tai materiaalivika, olisivat korjanneet sen. Suomessa on kuitenkin aika pirun ärhäkkä kuluttajansuoja.

Ja tässä tapauksessa ns. asiantuntijataho ja kolmas osapuoli oli myynyt liike, joka yksilöi vian erittäin tarkasti ja lähetti eteenpäin. Harvassa tilanteessa enää valmistajalla on saumaa väittää vastaan jos jälleenmyynti ja asiakaskin on todennut tuotteen vialliseksi. Tuossa tapauksessa kyllä ihmettelen valmistajan toimintaa suuresti, koska se yksittäinen kitara loppujen lopuksi ole niille niin arvokas, että maksaisi sitä kaikkea vaivaa mitä sanktioita tuommoisesta peräänantamattomuudesta voi seurata.
Jungleman
07.01.2008 09:01:29
Milläs se kaveri sen mankeloi kun eivät suostuneet korjaamaan? Jos se olisi ollut valmistus tai materiaalivika, olisivat korjanneet sen. Suomessa on kuitenkin aika pirun ärhäkkä kuluttajansuoja.

Nimim: Ajoin mettään Volkkarin ja se hajos tystin, ei menny takuuseen, skeida firma...

Soittamalla näppäillen kotona, folkbiisejä rustaten. Kuluttajansuojaviranomaisten kanssa keskusteltiin tapauksesta, samoin kaupan eri osapuolten kanssa. Kaveri olisi ryhtynyt toimiin, mutta menettelyvirhe tapauksessa ei ollut myyjän vaan valmistajan tekemä. Myyjäliikkeen olisi kyllä voinut vetää vastuuseen, mutta miksi ihmeessä, koska myyjä teki kaiken oikein? Kuluttajansuoja ei ymmärtääkseni suoranaisesti yllä yritysten väliseen toimintaan, ongelma siirtyi asiakkaan ulottumattomiin.

Tai sinnepäin. Kaverille kasvoi otsaan nippu k*rpiä tapauksen vuoksi.

Tämä ei edelleenkään liity aiheeseen mitenkään, anteeksi.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Simo78
07.01.2008 09:10:53 (muokattu 07.01.2008 09:11:05)
oltiin isukin kanssa tossa pari päivää sitten tampereen dlx:ässä rumpuja kattelemassa...

Eli dlx pitää kiertää myös Tampereen suunnalla. Helsingin liike on jo niin legendaarisen surkea, ettei sitä kestä edes katsoa=) Onneksi muutti pois Malmilta, niin ei tule vahingossakaan käytyä...
jran
07.01.2008 10:06:14
Eli dlx pitää kiertää myös Tampereen suunnalla. Helsingin liike on jo niin legendaarisen surkea, ettei sitä kestä edes katsoa=) Onneksi muutti pois Malmilta, niin ei tule vahingossakaan käytyä...

Siis mitä vittua? Asiallista palvelua ja jengi dumaa täällä. Ihme nillittäjiä nää juniorit. Perkele. Tilailkaa sieltä Thomannilta vaan kaikki romunne.

Samoilla linjoilla. Minusta tampereen DLX:ssä on ollut ihan asiallista toimintaa. Tarjonta on tampereen mittapuussa hyvä ja hinnatkin on yleensä saanut sopiviksi.
Simo78
07.01.2008 10:20:50
Siis mitä vittua? Asiallista palvelua ja jengi dumaa täällä. Ihme nillittäjiä nää juniorit. Perkele. Tilailkaa sieltä Thomannilta vaan kaikki romunne.

Mun kokemukset ovat Helsinkin liikkeestä, joka tosta viestistä nyt luulisi selviävän. Jos toi esimerkki on sun mielestä hyvää palvelua, niin fine by me! Tää mun viesti oli siis sellaista arvailua, Helsingin liikkeen kokemusten perusteella... Jos seniori ymmärtää, niin aika erilaista palvelua tuntuu liikkeet antavan "naama kertoimella", ainakin osa liikkeistä, ne huonot=)
Point
07.01.2008 14:31:35

mä en ainakaan missään välissä haukkunu dlx:ää, jos sitä meinaat. päinvastoin. hyvä kauppa.
ankkiz
07.01.2008 15:00:01

mä en ainakaan missään välissä haukkunu dlx:ää, jos sitä meinaat. päinvastoin. hyvä kauppa.

Laitoit kuitenkin tyhmimmät kommentit ketjuun? :)
HALPA kakkos-/projektiskepa haussa.
Black-Throated Diver
07.01.2008 17:04:20
Paikallisen musiikkiliikkeen myyjä sanoi silloin kun olin aloittamassa kitaransoittoa ja ostamassa kitaraa ja vahvistinta, että yamaha ga-10:llä voi vetää keikkoja.
Kääpiöt eivät tanssi rivitanssia alasti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)