Aihe: Audacityllä monen raidan äänitys
1
Louhimo
05.01.2008 22:17:19

Moro,

olen koittanut Audacityllä jotain osaamiani biisejä nauhoitella, ja tähän mennessä kaikki on mennyt kuten pitääkin: Valitsen sisääntuloksi mikrofonin sijalta Stereo Mix, vedän kitaran vahvistimesta johdon koneen mikkireikään, pistän rummut pyörimään Guitar Prosta, soitan kappaleen rumpujen mukana ja voila, kitara ja rummut samalla raidalla.

Sitten tuli mieleen josko nauhoittaisin ensin rummut stereomixillä omalle raidalleen, ja kitaran omalle raidalle. Äänitys päälle stereomixin ollessa käytössä ja GP pelkät rummut soimaan kappaleen ajaksi. Sitten vaihdan stereomixin tilalle mikrofonin, ja painan record nappulaa, em. raidan rummut pyörähtävät käyntiin niinkuin pitääkin ja soitan sitten kitararaidan päälle rumpujen lyödessä tahtia. Mutta kun kappale on soitettu, ja pysäytän nauhoituksen, jonkun käsittämättömän syyn takia audacity "lyhentää" nauhoittamaani kappaletta n. sekunnin verran. Tiivistää, siis soitto kulkee nopeammin kuin sen itse soitin, yhteensä siten että lopputuloksena on 59 sekunnin soitto vaikka soitin tasan minuutin verran. Tästä johtuen kitara raita jää lyhyemmäksi kuin rumpuraita, ja kaikki riffit kulkevat epätahdissa sitä enemmän mitä pidemmälle kappaletta nyt kuuntelee. Mistä ihmeestä tälläinen, kellään kokemuksia / ratkaisuja?
janik
06.01.2008 01:44:16
http://www.asio4all.com/

Kokeiles tuota.
StJerky
07.01.2008 11:29:33
Jos äänität lisää raitoja, niin lyheneekö ne edelleen vielä lyhemmiksi (ja vielä pahemmin epäsynkkaan)?

Sitten luultavasti johtuu siitä että ei ehdi kirjoittaa kiintolevylle ja skippailee. Minulla teki myös tuollaista. Kyllästyin säätämään ja ostin raiturin.
elash
12.01.2008 14:19:17
miten mikrofoniäänityksen voi vaihtaa stereo mixiin?
Timi_1000
17.01.2008 20:42:35
Hei! Täällä oli samantapaisia ongelmia. Ongelma korjautui asetuksista: audio I/O -ikkunasta rasti pois "ohjelmatason läpitoisto" ruudusta.
Se aiheutti viivettä kun soitin uutta raitaa vanhan rinnalle. Laitteistokin on tosin aika kehno toistaiseksi....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)