Ville81 06.01.2008 22:49:27 | |
---|
Moi. Onko vinkkejä sähkökitaristin aluille sopivasta alkeismateriaalista? Haussa siis kirja, jossa olisi hieman tekniikkatreenejä, teoriaa, sointuoppia, biisejä sun muuta helposti omaksuttavassa muodossa, jota ymmärtää kymmenvuotiaskin? Voin tietty lähteä seikkailemaan musaliikkeisiin tai kirjastoon, mutta jos joku ehdoton opus tulee mieleen, niin vinkkejä otetaan vastaan. -Ville "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |
panadol 07.01.2008 02:04:50 (muokattu 07.01.2008 02:05:05) | |
---|
Ilpo Saastamoisen Kitarakirja on aika hyvä, mutta sitä voi olla vaikea löytää (paitsi ehkä kirjastosta). |
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
--Tomppa-- 08.01.2008 18:19:13 (muokattu 09.01.2008 15:43:47) | |
---|
...jota ymmärtää kymmenvuotiaskin? Munsta yks hyvä vaihtoehto ois Nigel Hooperin Sähkokitara. Sopii vähän pienemmällekkin, kun tuossa opuksessa ei sotketa päätä "turhalla" tiedolla + selkeät värikuvat. Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
Teh Masa 08.01.2008 22:12:49 | |
---|
Ralph Denyerin "Suuri Kitarakirja" on kattava, mutta ehkä jopa liian yksityiskohtainen. Tiedä häntä mitä nyt kirjakaupoista löytyvässä painoksessa on eroa mun 82-vuoden painokseen. |
Apricot 08.01.2008 23:51:34 | |
---|
...jota ymmärtää kymmenvuotiaskin? Tässä taitaa olla tärkein kriteeri. Ehdotetaan vaikkapa legendaarista Will Schmidin Kitarakoulu 1:tä, kustantaja Hal Leonard. F-musiikkiin näyttää tulleen muitakin hyviä perustason kirjoja, joiden nimet olivat muistaakseni jotain "Beginning Blues Guitar" tms., ja löytyi myös jazz- , acoustic-, ja jotain muita viitteellisiä tyylejä samasta sarjasta kanssa. Nopealla selailulla näyttivät hyviltä, mutta ovat enklanninkielisiä. "I got the Pieksämäki railway station blues." |
blastoff 09.01.2008 19:26:09 | |
---|
Itse olen äskettäin päätynyt opettamaan paria aloittelevaa kitaristia, joten tuollaiselle alkeisoppaalle olisi täälläkin hyvin paljon käyttöä. Toistaiseksi olen käyttänyt juurikin tuota legendaarista Hal Leonardin kitarakoulua, mutta pelkästään sen käyttäminen olisi kyllä vähän kuivaa :) Lisäksi olen sitten itse kirjoittanut (ja etsinyt sekailaisesti) erilaista matskua, vähän oppilaiden mielenkiinnosta riippuen. Lievänä off-topikkina suosittelisin aloittelijoille ja miksei myös vähän pidemmällekin ehtineille tällaista sivustoa: http://www.justinguitar.com/ Tuolla tyypillä on mielestäni aika hyvä tatsi juurikin näiden perusasioiden opettamiseen. |
Ville81 14.01.2008 17:37:06 | |
---|
En tiedä, onko tästä mihinkään, mutta laitan nyt silti: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=120256&o=16 Tämä oli oikein hyvä. Aloitan varmaankin noista sointuotteista ja soittoasentojutuista. Jos alan selittää heti alkuun sääntöjä asteikoiden muodostukseen jne, saattaa tulla kysymys, "koska me soitetaan oikeasti?" ;) "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
blackmore81 14.01.2008 18:01:54 | |
---|
Ilpo Saastamoisen Kitarakirja on aika hyvä, mutta sitä voi olla vaikea löytää (paitsi ehkä kirjastosta). Toi on kyllä mielestäni yksi parhaista kitaraoppaista mitä on olemassa. Kirjastoista kyllä pitäisi löytyä. What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about |
InYourFace90 14.01.2008 20:05:52 (muokattu 14.01.2008 20:06:33) | |
---|
Toi on kyllä mielestäni yksi parhaista kitaraoppaista mitä on olemassa. Kirjastoista kyllä pitäisi löytyä. Onhan se hyvä, mutta soveltuuko 10v? Not! Ite en ainakaan tajunnut mitään, kun silloin aikoinaan sen luin. Muusikoiden.Net - Haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. |
blackmore81 15.01.2008 10:52:08 | |
---|
Onhan se hyvä, mutta soveltuuko 10v? Not! Ite en ainakaan tajunnut mitään, kun silloin aikoinaan sen luin. Sori tuli vähän huonosti luettua viesti. Kyllähän se voi hieman vaikeaselkoinen opus kymmenvuotiaalle olla, kyllä sitä itsekin sai ihan ajatuksen kanssa lukea. Eiköhön niitä kirjastosta kuitenkin löydy ihan "lastenoppaitakin". What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about |
käsi 15.01.2008 16:07:23 | |
---|
Tässä taitaa olla tärkein kriteeri. Ehdotetaan vaikkapa legendaarista Will Schmidin Kitarakoulu 1:tä, kustantaja Hal Leonard. F-musiikkiin näyttää tulleen muitakin hyviä perustason kirjoja, joiden nimet olivat muistaakseni jotain "Beginning Blues Guitar" tms., ja löytyi myös jazz- , acoustic-, ja jotain muita viitteellisiä tyylejä samasta sarjasta kanssa. Nopealla selailulla näyttivät hyviltä, mutta ovat enklanninkielisiä. Komppaan tuota will schmidtin kitarakoulua, osat 1-3 aivan loistavia tosin tuo ykkönen niistä paras. kakkos osasta kai löytynee usomenkielinenkin painos mutta kolmatta osaa en ole suomeksi löytänyt mistään Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni |
Ville81 16.01.2008 21:07:34 | |
---|
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".