Aihe: Harjoittelu
1 2 3
Rhony
06.01.2008 12:47:33
Olisi ihan mukava tietää kuinka paljon porukka soittaa päivässä..

Itse soittelen 2 - 8 tuntia.
That's it, but not shit.
oiva tumpeloinen
06.01.2008 12:50:09
Mitä jos liittäisit tähän keskusteluun vaikkapa sellaisen elementin, että mitä kaikkea kukin treenaa, ja mitä sillä yrittää treenata. Siten tästä varmaan saa keskustelua. Pelkkiä tuntimääriä ei varmaankaan kovin pitkälti jaksa lueskella?
Aeqs
06.01.2008 14:25:08 (muokattu 06.01.2008 14:25:28)
Kyllä kyllä, hyvä idea.

Itse soitan aika vähän, noin kymmenestä minuutista kolmeen tuntiin per päivä. Harjoittelen lähinnä pätkiä Opethin ja Children of Bodomin kappaleista ja satunnaisia sormiharjoituksia. Kohta alkaa jo olla motiivia harjoitella kunnollisesti kokonaisia kappaleita, kun laitamme bändin pystyyn.
Enya
06.01.2008 14:32:56 (muokattu 06.01.2008 14:34:25)
Riippuu päivästä, saattaa mennä että en koskekaan kitaraan. Ja kun taas innostuu, sitä istuu tuntitolkulla ja kääntää jotain sointukäännöksiä ja pohtii asioita. Eilen illalla kävi just näin: piti ottaa ihan paperia esille ja pistää ylös jotain teoriajuttuja, kun tuli taas sellasia oivalluksia! Jos jotain keskiarvoa pitäisi laittaa, niin ehkä puolesta tunnista kolmeen tuntiin. Viikonloppuisin saattaa mennä vähän enemmänkin?!

Edt: Niin, että mitä treenaan - lähinnä otteita, käännöksiä ja asteikoita. Yhtäkin sointua varioimalla voi mennä koko ilta.. harvemmin mitään kappaleita soitan, ellei sit ole maikan kanssa joku piisi työn alla.
Nauti omin käsin tekemisestä ja iloitse onnistuneesta lopputuloksesta ;)
IJarro
06.01.2008 15:13:20
Tabeista en koskaan, nuoteista välillä. En tiiä tunti-/minuuttimääriä. Tossa noita ketaroita jaloissa pörrää ni kyllä niillä sit soitteleekin =)

Pääasiassa reeni on korvakuulolta soittoa. Netistä voin kattoo sanat piisiin ja ellei millää löydy soittut, tsekaan ne myös. Aika huonosti vaan noita kunnolla netissä ees on, ni levyltä pitää vaan blockata yleensä...
Let's do some living after we die...
Rhony
06.01.2008 19:42:28
Juu.

Itse harjoittelen lisää sointua, ja soitan Kaikenlaista Heavy / Rock musiikkia.
That's it, but not shit.
Lag
06.01.2008 21:03:28
Riippuu ihan päivästä. Väsyneenä en hirveesti jaksa ees yrittää mutta normipäivänä kun vaan on aikaa ni tulee soiteltua sellaset 1-3 tuntia päivässä... Viikonloppuna yöllä tulee aika paljon soitettua, niin saattaa mennä ylikin ton kolmen tunnin. Mutta klasarikitara kuuluu tuohon määrän kyllä jo, sitä soitan nykyään ehkä kolmasosan ajasta mitä nyt soittelen...

Sähkiksellä tulee ihan biisejä reenailtua suurin aika, ja sitten ehkä kolmasosa on yleensä ihan vapaata jammailua. Jonkun verran sitten jotain tekniikkareenejä, niitä aika vähän. Paitsi mitä nyt oon ruvennu sweeppausta epätoivosesti reenaamaan.
On kyllä päiviä että saatan vaikka jotain kahta sweeppikuvioo harjotella vaikka kaks kolome tuntia putkeen. Joskus se vaan venähtää.

Klasarikitaralla soittelen sitten perus klasaribiisejä mitä nyt on tunneilla soiteltu. 3/3 tutkinto kolkuttelee, eli niitä biisejä on nyt enimmäkseen tullu reenattua.
Kurttu!
Jucciz
06.01.2008 22:58:42
0-12 tuntia. Vaihtelee siis hieman.
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
Tales
06.01.2008 23:44:45
0-4h

Harjoittelu ei tosin tälläisenään kovin tehokasta ole. Eikä liioin organisoitua. On niin paljon asioita joita haluaisi oppia, ja liikaa opettelematta. Ajattelin hakeutua soitinopettajan tunnille, jos sitäkautta saisi homman rullaamaan paremmin.
oiva tumpeloinen
06.01.2008 23:47:40
0-12 tuntia. Vaihtelee siis hieman.

Nyt kun, Jucciz, kuulutat aina kunnon keskustelun puolesta, niin mikset kertoisi vähän treenaustavoista ja tavoitteista? Moni täällä kuuntelee kovin mielellään sun soittoa ja tahtoo samanlaiseksi virtuoosiksi. Tässä olisi hyvä paikka antaa vähän neuvoja muille.....
kondensaattori
07.01.2008 00:08:22
Aloittaja halus vaan kertoa kuinka paljon soittaa.
PoeR
07.01.2008 00:24:13

harvoin menee päiviä etten soita , ja jos sattuu menemään niin iskee hirvee morkkis päälle ja sit saatan soittaa useita tunteja putkeen.

Yleensä sen 1-10h , vaikeeta sanoa ku ei riippuu aika paljon päivästä, ja kun treenaan nii yleensä harjoittelen sormiharjoitusta tai satunnaisesti soittelen mitä mieleen tuo
tsöötswall
LosJormas
08.01.2008 00:37:29
Riippuu ihan päivästä, et paljon on aikaa. Ku ei tentit yms. paina päälle ni saattaa aika yllättävänki nopeasti hujahtaa.
Varmaan normaalisti 0,5-4 tuntii päivässä.
Välil sit saattaa olla muutamiakin päiviä ilman kitaraa, sen jälkeen taas maistuu :D
Krice
08.01.2008 15:46:08

Minä olen vähän kuin Yngwie eli en harjoittele soittamista vaan soitan.
Juzpe
08.01.2008 15:52:02

Tänään on ollu tekniikkareenipäivä... olen siis plokkaillut tornadon sooloa levyltä... viiden tunnin tuhnuttelun jälkeen ollen jo tahdissa 23
Kitaristi = Suuhun asetettava krusifiksi
gorgonoidi
08.01.2008 15:52:37 (muokattu 08.01.2008 15:53:25)

Eikös tämmönen samanlainen ketju ollut jokin aika sitten?

Mutta kuitenkin, joskus taisin siihen vastata harjoittelevani joka päivä melkein n. 2 h. Nykyään en ihan sentään, mutta se riippuu täysin siitä, että onko minulla muuta tekemistä. Minun tapauksessani harjoittelu on kitaran kanssa jammailua kompin päälle.
Jucciz
08.01.2008 17:28:00
Nyt kun, Jucciz, kuulutat aina kunnon keskustelun puolesta, niin mikset kertoisi vähän treenaustavoista ja tavoitteista? Moni täällä kuuntelee kovin mielellään sun soittoa ja tahtoo samanlaiseksi virtuoosiksi. Tässä olisi hyvä paikka antaa vähän neuvoja muille.....

Vai virtuoosiksi ...

Tässäpä näköjään muutaman plussankin kerännyt viestini lokakuulta:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=154912#p7828675

Mikään ei olennaisesti ole tuosta muuttunut.

Ja siis, tuo on lähinnä toiveajattelua koko teksti: treenaan (siis ihan oikeasti treenaan) varmaan tunnin kuukaudessa, jos sitäkään. Yleensä vaan kuuntelen musiikkia ja soitan kaikkea mahdollista improvisaatiota ja biisejä. Tekniikkani on täysin rapakunnossa, jos se mitataan ketteryydessä ja nopeudessa. Nuotinlukutaidosta ei viitsi edes puhua.
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
TheRagDoll
08.01.2008 17:38:43 (muokattu 08.01.2008 17:46:57)
Olisi ihan mukava tietää kuinka paljon porukka soittaa päivässä..

Itse soittelen 2 - 8 tuntia.

ite ei nykyään pysty soittamaan edes noin kauaa kuin 8 tuntia.. töihin herätään aamulla 6:lta nukkumaan 9aikoihin jos aikoo jaksaa seuraavana päivänä.. työt loppuu 4-puoli 5 aikaan.. kun pääsee kotiin niin on pakko syödä= kello on vähintään 5.. siihen mahdolliset salit päälle, koiran lenkitys, siivous, tiskikone.. muut hommat..

aikaa ei juurikaan jää soittamiseen, jos soittaisin koko päivän nukkumaan menoon saakka töiden jälkeen niin joku 4 ja puol tuntia ois ehdoton maksimi minkä pystyisin päivässä soittamaan koska silloin kello olisi jo tasan 10..

Soitan kitaraa päivässä sen verran kuin soitan, joskus parin viikon taukoa, joskus tunti päivässä..
E: kattelin tossa ylemmissä tekstityksissä kun mainittiin virtuoosi nimeltä Jucciz, niin sanoisin että meniköhän vähän perseennuolemiseksi, eihä toi jucciz mikään tilupetteri tai floikkapelle yms.. ole.. Tyylitajuinen kitaristi jolla on vuosien kokemus, hyvä tatsi ja musiikkikorva, mutta ei hän taidoiltaan mitenkään mielestäni ole ainakaan esitellyt kuinka "virtuoosi" hän kitaralla on, mutta kyllähän sen kuulee että hän tietää mitä tekee
"komppi..hoitakoon joku muu sen." -Ushimir
nikander
08.01.2008 17:51:48
Tällä hetkellä en varsinaisesti harjoittele, mutta jammailen itsekseni satunnaisesti, jolloin tulee ehkä kelattua jotain juttuja tarkemmin. Pyrin soittamaan kitaraa joka viikko, tunnin pari. Joskus tietty (ja onneksi) enemmän.

Olen kyllä monesti aatellut ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa vakavan harjoittelun, mutta on niin paljon kaikkea muuta. Mut ehkä tässä pian...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)