Aihe: Triggerit Exportteihin
1
equalite
04.01.2008 18:10:59
Tilasin tossa T-kaupasta Ddrumin halvemman triggerisetin ja ajatus on trigata treenikämpällä basari, tomit ja ehkä snare. Aivoina tarkotus käyttää Yammun Dtxplorerin aivoja. Tilasin myös stereopiuhoja kun en tienny pitääkö triggerit kytkeä niillä vai olisko mono-piuhat riittäny. Aivoista olis sitte tarkotus vetää piuha PA-vahvistimeen ja sitä kautta kaappeihin. Nyt herääkin kysymys että toimiiko tämä kokoonpano? Onko kokemuksia?

Eli haluan kannuihin parempia soundeja.
Timi
04.01.2008 19:31:33
Itselläni monopiuhoilla tiggerit aivoon ja sieltä myös monona PA mikserin rummuille varattuun linjatasoiseen kanavaan jossa ne kanavan aux ykkösellä ohjataan vain Ns.Alakaappeihin.Voin myös avata liusta yläkaappeihin mutta ne ei varmaan tykkää basarin jysäyksestä.Meillä on ylä ja alakaapeille omat vahvistimensa kun kipparistin vasuribassot haluttiin bassokaapeille.
Tietty aivoista pitää säätää balanssit kohilleen,mutta se helppo homma
Kylmän viileesti!
Rockster
05.01.2008 22:25:38
Eli haluan kannuihin parempia soundeja.

Siinä tapauksessa kannattaa käydä rumpukaupassa ja ostaa uusi setti :)
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Timi
06.01.2008 15:11:58
Siinä tapauksessa kannattaa käydä rumpukaupassa ja ostaa uusi setti :)

Miksi?Nytkö vasta tuo kommentti tuli.Alkaako ote löystyä?
Kylmän viileesti!
moder
06.01.2008 21:32:13
Siinä tapauksessa kannattaa kiinnittää huomiota viritykseen ja/sekä mahdolliseen demppaukseen ja treenikämpän akustiikkaan.
fish-eye
06.01.2008 23:09:17
Pikku hiljaa alkaa ärsyttämään se, kun täällä vaan dissataan toisten kamoja! Jos joku kysyy, että miten jokin juttu toimii, tai miten saundit saataisiin kohdilleen, niin heti sieltä pitää tulla kommenttia, että "Osta uudet rummut". Aivan perseestä tuollainen! Ehkä kaikilla ei edelleenkään ole varaa ostaa heti maailman kalleinta tavaraa.

menkää itseenne!
It is all crimson.
Niq
06.01.2008 23:33:28

Pikku hiljaa alkaa ärsyttämään se, kun täällä vaan dissataan toisten kamoja!
....
menkää itseenne!

No, mun mielestä ainakin ihan turhaa tuhlata aikaa säätämällä jotain triggereitä ja aivoja, kun saman rahan ja ajan vois käyttää fiksumminkin. Kuten vaikka uudet kalvot koko settiin ja sitten käytetään aika virityksen opetteluun. Kyllä Exportit on jo sen luokan kannut että niistä saa hyvätkin soundit irti hyvillä kalvoilla ja taitavan virittäjän toimesta.

Oletko ketjun aloittaja ottanut huomioon sen, että ihan halvimmilla perus laulukamoilla ei kannata lähteä rumpuja toistamaan, esim. kunnon subbari on lähes välttämätön että basarista tai tomeista saat todnäk haluamaasi jytinää ulos?
"I have a cunning plan" -Baldrick
fish-eye
06.01.2008 23:37:07
Onhan tuo totta, mutta jos kysyjä juuri haluaa trigata exporttinsa niin silloin mielestäni hänen näkemystään tulee kunnioittaa. Neuvon antaminen on eriasia, mutta sekin täytyy tehdä asiaankuuluvassa merkityksessään.
It is all crimson.
DieGr
07.01.2008 10:40:00
No, mun mielestä ainakin ihan turhaa tuhlata aikaa säätämällä jotain triggereitä ja aivoja, kun saman rahan ja ajan vois käyttää fiksumminkin. Kuten vaikka uudet kalvot koko settiin ja sitten käytetään aika virityksen opetteluun. Kyllä Exportit on jo sen luokan kannut että niistä saa hyvätkin soundit irti hyvillä kalvoilla ja taitavan virittäjän toimesta.

Tässä nyt ainakin tuli minun mielestäni erittäin hyvä NEUVO/KEHOITUS aloittajalle... Ei niitä trikkaamaan kannata lähteä ihan pikkuhinnalla. Jos trikkaa huononkuuloiset rummut(vireessä? kalvot?) halvahkoilla vehkeillä, niin ei ainaka minun järkeeni kuulosta kovin pitkäkestoiselta.
Tarviiko aina vittuilla?... Me ollaan jo muutenki häviöllä.
Strumbali
07.01.2008 11:08:04
Kyllä Exportit on jo sen luokan kannut että niistä saa hyvätkin soundit irti hyvillä kalvoilla ja taitavan virittäjän toimesta.

Ja jotkuthan ei osaa muita rumpuja käyttääkään: http://www.davymickers.com/gear_pearl.php , http://www.youtube.com/watch?v=3PTda9_MV7k&feature=related Kaikin mokomin minun puolestani....
Timi
08.01.2008 17:31:45
Tässä nyt ainakin tuli minun mielestäni erittäin hyvä NEUVO/KEHOITUS aloittajalle... Ei niitä trikkaamaan kannata lähteä ihan pikkuhinnalla. Jos trikkaa huononkuuloiset rummut(vireessä? kalvot?) halvahkoilla vehkeillä, niin ei ainaka minun järkeeni kuulosta kovin pitkäkestoiselta.

Mun triggerit on Bebegistä ,pari euroa kipale ja liittimet löytyi salkun pohjalta.Teipattuna kalvon sisäpinnalle,aivan reunaan ettei kapulalla kilauta suoraan siihen.Riittää meikäläisen keikoille.
Kylmän viileesti!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)