Chaosborn 06.01.2008 12:55:49 | |
---|
onko kellään kokemusta näistä vehkeistä? Ku pikkuveljelle pitäs ostaa tässä piakkoin Basson vahvistin ja vähän pedaaleja niin minkä on hyvä ja mikä huono? Line6, Marshall jne. Lähinnä Metallican soittamiseen. |
Ei millään pahalla, mutta tämäkin basso-osasto on täynnä ko. aiheen keskustelua. Jos viitsit selata vähän alaspäin, ja tsekkailla pidemmällekin, tai jopa käytät hakua, niin takuulla saat enemmän irti mitä tähän aloittamaasi topicciin tippuu asiaa. Kukaan ei jaksa jauhaa samaa asiaa joka ketjuun uudestaan ja uudestaan. Kuuluu myös tämän foorumin keskustelun sääntöihin: 9. Ennen uuden aiheen aloittamista, käytä keskustelun hakua ja tarkasta ettei samasta aiheesta ole keskusteltu lähiaikoina. |
Johannes_t 07.01.2008 13:30:57 | |
---|
onko kellään kokemusta näistä vehkeistä? Ku pikkuveljelle pitäs ostaa tässä piakkoin Basson vahvistin ja vähän pedaaleja niin minkä on hyvä ja mikä huono? Line6, Marshall jne. Lähinnä Metallican soittamiseen. Tossa Alcoholicassa kun olen Metallicaa soittanut, niin nuppina on ollut EBS Fafner, kaappina EBS NEO-212 ja särönä EBS MultiDrive, ne on mun mielestä oikein hyvin asiansa ajaneet. |
J.Hollström 07.01.2008 13:35:25 | |
---|
Tossa Alcoholicassa kun olen Metallicaa soittanut, niin nuppina on ollut EBS Fafner, kaappina EBS NEO-212 ja särönä EBS MultiDrive, ne on mun mielestä oikein hyvin asiansa ajaneet. Eikä maksa mittään. |
Johannes_t 07.01.2008 13:45:44 | |
---|
Eikä maksa mittään. Ei tossa alotusviestissä mainittu mistään hinnoista mitään? |
J.Hollström 07.01.2008 13:49:45 | |
---|
Ei tossa alotusviestissä mainittu mistään hinnoista mitään? No siinä tapauksessa Ampegin SVT-nuppi ja rantasauna. Niillä se Trujillokin vetää. |
Johannes_t 07.01.2008 13:55:56 | |
---|
Toimis sekin! Ja jos niistä hinnoista pitää jotain tarkastella, niin aika samoihin noi menee, sinne pikkasen päälle 3000e molemmat. |
Basismi 07.01.2008 13:57:26 | |
---|
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri. |
Visakoivu 07.01.2008 14:00:52 | |
---|
No siinä tapauksessa Ampegin SVT-nuppi ja rantasauna. Niillä se Trujillokin vetää. Joo mut Burton veti Mesa 400-nupilla ja Mesan 4X12" ja 1X15" kaapeilla. Jos haluaa Wanhaa Metallicaa vetää. No joo, haen sen takkini... |
J.Hollström 07.01.2008 14:04:18 | |
---|
Joo mut Burton veti Mesa 400-nupilla ja Mesan 4X12" ja 1X15" kaapeilla. Jos haluaa Wanhaa Metallicaa vetää. No joo, haen sen takkini... Trujillo ottaa käsittääkseni säröt erikseen Mesa Boogie Rectifier kitarastyrkkarista joissa on Mesa Boogie 4x12 komerot. |
Visakoivu 07.01.2008 14:39:46 | |
---|
Trujillo ottaa käsittääkseni säröt erikseen Mesa Boogie Rectifier kitarastyrkkarista joissa on Mesa Boogie 4x12 komerot. Joo sillä on sellainen "pieni" särönsynnytyssysteemi. Mikäs siinä kun ei tartte ite kantaa . |
Nazareth 19.01.2008 18:23:23 | |
---|
Ei näyttänyt tulevan asiallisia vastauksia kysymykseen joten mä koitan.. Behringerin BX1800 on hyvä vahvistin ainakin sen perusteella mitä ite oon koittanu, riittää bändisoittoon kirkkaasti, Metallican soittoon riittää ihan keveästi. Basson säröpedaaleista mulla ei oo kokemusta. Kurnauskis. ÄÄÄÄÄÄÄK!!! Säikähdin. |
jazbaz 21.01.2008 11:44:21 | |
---|
Ibanez PD7 Phat Head tuntuu viikon kokemuksella ihan mukavalta säristimeltä. "Bles-sings" |
IJarro 22.01.2008 00:30:42 | |
---|
Ei näyttänyt tulevan asiallisia vastauksia kysymykseen joten mä koitan.. Asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus. Asiattomaan kysymykseen vastataan vittuilemalla. Ja välillä kyllä sitä saa ihan asiallisillakin kysymyksillä. Nettifoorumit on tämmösiä. Let's do some living after we die... |
myrskyorkku 22.01.2008 09:40:19 (muokattu 22.01.2008 09:41:43) | |
---|
No jos Brutallicaa meinaa soitella, niin kannattaa ostoo Big MUFF ja Morley WAH WAH. Oikeestaan bassossa ei tarvii säröä kompatessa. Esim. Alex Websterkään ei käytä säröä, sillä on niin kuumat mikit, että soundi on ilmankin heavy. |
TommiW. 23.01.2008 14:04:24 | |
---|
No jos Brutallicaa meinaa soitella, niin kannattaa ostoo Big MUFF ja Morley WAH WAH. Oikeestaan bassossa ei tarvii säröä kompatessa. Esim. Alex Websterkään ei käytä säröä, sillä on niin kuumat mikit, että soundi on ilmankin heavy. Epälisin että herra Websterillä saundiin vaikuttaa tosiaan ne EMG:n mikit, mutta iso osa lienee myös miehen vaffariläjällä. Jossain haastiksessa tais todeta että käyttää Sansampin bass driveria ajoittain.' Siihen en ota kantaa, tarvitseeko bassossa olla säröä kompatessa. Joissain touhuissa tykkään itse käyttää pientä ruttua soundissa, ja siis tällä en tarkoita mitään sirkkelitilusäröä. Kukin tavallaan. "sun bassokierto on osottanu että ei oo olemassa sunnäkösii bassoja, on vaa olemassa bassoja!" -Seak |
Sir Härö 23.01.2008 14:07:54 | |
---|
Epälisin että herra Websterillä saundiin vaikuttaa tosiaan ne EMG:n mikit, mutta iso osa lienee myös miehen vaffariläjällä. Jossain haastiksessa tais todeta että käyttää Sansampin bass driveria ajoittain.' Levyllä webster käyttää säröä. Livenä ei kuulemma hänen tarvitse koska soitossa on säröä ilmankin. tua |
pekezu 23.01.2008 16:53:36 | |
---|
Niin, tosiaankin säröjä on kovin erilaisia. Itsellä on särö lähinnä kompressoimassa signaalia ja antamassa pientä tirskahtelua. Ei siis mikään fussitirinä. Jos haluat halvalla päästä, ovat nuo Behkun ultrabassit ihan kelpaavia. Ei niistä huippuluokan saundeja saa, mutta omien kokemusten mukaan hintaan nähden jytisee ihan kivasti. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
NitroJeesus 23.01.2008 22:43:25 (muokattu 23.01.2008 22:44:55) | |
---|
Lainaanpas hieman ketjua: Olisi tarkoitus löytää jokin näpsäkkä bassosärö. PD-7 oli jonkin aikaa käytössä, ei ollut mun juttu. Nyt venäläinen Big Muff, tämä on jo "ihan jees", mutta ehkä hieman tumma ja mutainen. Eli haussa olisi pedaali, jolla saisi mukavat (kirkkaat) ala-middle murinat ja surinat. Hinta olisi mukava olla alle 200€. Olen katsellut muun muassa seuraavia pedaaleja: TC ELECTRONIC VINTAGE BASS DISTORTION http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_vintage_bass_distortion.htm MXR M181 BASS BLOWTORCH http://www.thomann.de/fi/mxr_m181_bass_blowtorch.htm TECH 21 BASS DRIVER DI http://www.thomann.de/fi/tech_21_bass_driver.htm Noista kaikista löytyy jonkin verran keskustelua ympäri nettiä, mutta nyt toivoisin myös omakohtaisia kokemuksia sekä suosituksia muista pedaaleista. Tarkoitus olisi haravoida muutama pedaali, joista voisi sitten ruveta soittelemaan ympäri musiikkiliikkeitä. Edit. Niinjoo, soittelen Tokain Jazzarilla ja Ampegin trankkunupilla Hartken 1x15" -kaappiin. 4x10" tulossa jossain vaiheessa kasaan mukaan. The rain falls hard on a humdrum town, this town has dragged you down. |
pekezu 23.01.2008 23:59:33 | |
---|
Kandee tosiaan hankkia sen 15" seuraksi joku pienempi elementti, itellä on warren sweet 25.1 jossa on 15" lisäksi 8" toistamassa 500hz ylöspäin ja pelaa hyvin. Lisäksi ottaisin listaan EBS:n MultiDriven. Omat tarpeeni tuo tyydyttää erittäin hyvin, hinta tosin on suolainen. Siitä irtoaa kolinasta turinaan saundia. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |