Onkos muuten tietoa missä kaupassa tuota pääsisi pääkaupunkiseudulla testaamaan? Vaikuttaa varsin hyvältä vekottimelta, mutta hinta hirvittää ja mietityttää, tarvinko mä oikeasti ns. "kaikilla herkuilla" delaypedaalia. Tuohan on hinnaltaan vain vähän yli puolet esim. t.Rex:in Replica-delaystä (lähemmäs 400e uutena), ja ominaisuuksiltaanhan tuon on järjettömän paljon monipuolisempi. Lisäksi tc Electronic on merkkinä sellainen, etten hetkeäkään empinyt ostaa omaani. Äänitysstudioiden luottomerkkihän se on ollut vuosikymmeniä. Olen ollut _todella_ tyytyväinen. Ei koskaan pitäisi sanoa "ei koskaan", mutta luulen kyllä, että tämä on viimeinen delay, jota tarvitsee pedaalilautaan koskaan hankkia. Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
zepeteus 06.01.2008 12:48:57 | |
---|
Nova Delay kiinnosti melkoisesti, mutta ei sitten kuitenkaan minulle. DD-20 löytyy jo ja toista masiinaa tuskin taloon tulee jossa presetteihin pääsee käsiksi vain samaan suuntaan rullaamalla...siis jaloilla valittaessa. Kaksi presettiä edestakaisin ei toki ole mikään ongelma, mutta neljänkin välillä valkkaaminen pakkaa menemään häsläämiseksi. Kiva kun piti ottaa lyhyen delayn jälkeen 2. pitempi viive ja tulikin takaperoista. Eikun taas neljä polkaisua lisää, onneksi DD-20:n viiveet eivät sentään katkea seinään vaihtoja tehdessä. Sama ominaisuus taisi olla Novassa spill-over. Samaten Nova Delayn dynamic on kyllä näppärä välien täyttäjä kun saa säädettyä kohdalleen. Tuo audio tap tempo vaikutti myös mielenkiintoiselta, mutta sitä ei tainnut saada toimimaan kuin ulostulo vaimennettuna? |
Jucciz 06.01.2008 16:38:22 (muokattu 06.01.2008 16:51:08) | |
---|
Tässä esimerkki Nova Delayn Dynamic Delay -asennosta: http://mp3.jucciz.com/novadelay/dynamic_delay_strat.mp3 Eli ideahan tuossa on, delay hyökkää kunnolla kuuluville vasta, kun kitarasta tuleva signaali on tarpeeksi hiljainen: se ei sotke soundia silloin kun soitetaan, mutta täyttää tyhjät välit kivasti. Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
Jungleman 07.01.2008 09:36:58 (muokattu 07.01.2008 09:39:08) | |
---|
Mites ibanezin AD9 siis analoginen delay, onko mielipiteitä? E:typo No. Sehän on suuri klassikko. 80-lukulaiset alkuperäismallit ovat hyvissä hinnoissa. Sellainen minulla olikin joskus, myin pois kun tarjottiin liikaa rahaa. Reissueita en ole kokeillut, oletan kuitenkin etteivät ole täysin samanlaisia kuin vanhat (Ibanez ei aina ihan ole osunut maaliin uudelleenjulkaistessaan pedaaleitaan). Soundiltaan se on todella klassinen analogidelay. Ei mitään ylimääräistä, pelkkää aitoa asiaa. Periaatteessa tukeva rakenne, mutta kytkinratkaisu on heikompi kuin vaikkapa Bosseissa. Virtaliitin on suoraan kiinni piirilevyssä ja saattaa murtua irti tarpeeksi napakan potkun vastaanottaessaan. Jos eteeni pärähtää vanhoja Ibanezin analogiviiveitä, uskaltaisin ostaa pois milteipä kokeilematta. Uusintapainoksista tosiaankaan en tiedä sen kummemmin. Kannattaa kokeilla. Edit. krtsvhre. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Numb 07.01.2008 11:03:22 | |
---|
Näyttäisi olevan torilla Digidelay 60€. Se on melko kohtuullista. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
MTM 07.01.2008 15:55:15 | |
---|
Miten tila/aika -efektit toimivat mallintavan kombon edellä? Jos tyrkkään delay-polkimen cube 30X:ni eteen, niin meneekö äämimaailmaa suttuun? Säröpedaaleja cube kyllä maltilla käytettynä suvaitsee, mutta miten delayt ja reverbit? |
rheinone 07.01.2008 15:57:46 | |
---|
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Ziggy Bubba 07.01.2008 17:42:58 | |
---|
Tämä Eventiden uusi Timefactor vaikuttaa todella mielenkiintoiselta: http://www.thomann.de/fi/eventide_timefactor.htm Hintaahan tuolla pelillä on todella paljon, mutta niin on ominaisuuksiakin... Laitteen todella monipuoliset säätömahdollisuudet ja jonkin näköinen looppioptio pistivät erityisesti kiinnostamaan. Muutamasta kitaralehdestä luin laitteesta myös todella mairittelevia arvosteluja, erinomaista soundia kehuivat eteenkin - jos tulee jossain vastaan niin testata tuo täytyy. Kertokaa ihmeessä kokemuksia jos sellaisia omaatte. "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
Tympee Huttunen 07.01.2008 18:41:48 (muokattu 07.01.2008 18:47:46) | |
---|
Kaksi presettiä edestakaisin ei toki ole mikään ongelma, mutta neljänkin välillä valkkaaminen pakkaa menemään häsläämiseksi. Monta eri delaytä yhteen kappaleeseen oikein tarvitset?:) Tämä Eventiden uusi Timefactor vaikuttaa todella mielenkiintoiselta: http://www.thomann.de/fi/eventide_timefactor.htm Hintaahan tuolla pelillä on todella paljon, mutta niin on ominaisuuksiakin... Laitteen todella monipuoliset säätömahdollisuudet ja jonkin näköinen looppioptio pistivät erityisesti kiinnostamaan. Muutamasta kitaralehdestä luin laitteesta myös todella mairittelevia arvosteluja, erinomaista soundia kehuivat eteenkin - jos tulee jossain vastaan niin testata tuo täytyy. Kertokaa ihmeessä kokemuksia jos sellaisia omaatte. Kannattaa huomioida, että laite kykenee vain kolmen sekunnin delayhin ja 12 sekunnin looppiin. Esimerkiksi tuo Bossin DD-20 pystyy 23 sekunnin delayhin(!) ja 23sekunnin looppiin. Eri asia toki, miten paljon noin pitkiä delay-aikoja tarvitsee, mutta loopperin olisi syytä pidempi, mitä 12 sekuntia. Hintaakin on Bossilla yli puolet vähemmän. Kannattaa ottaa testiin, jos tulee vastaan. |
Bluesmies 08.01.2008 17:39:19 | |
---|
|
Sälski 09.01.2008 15:28:26 | |
---|
No. Sehän on suuri klassikko. 80-lukulaiset alkuperäismallit ovat hyvissä hinnoissa. Sellainen minulla olikin joskus, myin pois kun tarjottiin liikaa rahaa. Reissueita en ole kokeillut, oletan kuitenkin etteivät ole täysin samanlaisia kuin vanhat (Ibanez ei aina ihan ole osunut maaliin uudelleenjulkaistessaan pedaaleitaan). Soundiltaan se on todella klassinen analogidelay. Ei mitään ylimääräistä, pelkkää aitoa asiaa. Periaatteessa tukeva rakenne, mutta kytkinratkaisu on heikompi kuin vaikkapa Bosseissa. Virtaliitin on suoraan kiinni piirilevyssä ja saattaa murtua irti tarpeeksi napakan potkun vastaanottaessaan. Jos eteeni pärähtää vanhoja Ibanezin analogiviiveitä, uskaltaisin ostaa pois milteipä kokeilematta. Uusintapainoksista tosiaankaan en tiedä sen kummemmin. Kannattaa kokeilla. Edit. krtsvhre. No kerpele. Justiins mitä haen. Mitä luulet, mikä olisi hyvä hinta kyseiselle vehkeelle? Ja millä itse myit?? Torilla oli kyseinen vekotin 120e, olin ostamassa mutta olin hidas... Detonator 666 -
At The Dawn Of Sadistic Infernal Holocaust
http://muusikoiden.net/levylista/lista.php?list_id=3175 |
Jungleman 09.01.2008 18:22:08 | |
---|
No kerpele. Justiins mitä haen. Mitä luulet, mikä olisi hyvä hinta kyseiselle vehkeelle? Ja millä itse myit?? Torilla oli kyseinen vekotin 120e, olin ostamassa mutta olin hidas... Lienee ollu uusintapainos? Parisataa muistaakseni siitä sain, olisikohan ollut Custom Soundsilla myynnissä juuri 80-lukulainen malli sen suuntaiseen hintaan. Enemmänkin noista voi joutua maksamaan... Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
Jungleman 10.01.2008 08:59:10 | |
---|
Ei taida olla tuo XL-malli, joka on huomattavasti parempi. Minulla oli tuo vanhempi DeLayla jonkin aikaa. Aivan susi, ainakin minun kappaleeni oli. XL:ää kokeilin joskus, senkään soundi ei varsinaisesti vakuuttanut. Hinta-/laatusuhde on minun mielestäni melkoisen pielessä Carl Martinilla... ...paitsi halpispedaaleissa. Red Repeatia olen kehunut ennenkin. Mainion kuuloinen digitaalinen, analogista mallintava delay. Hintaluokassaan (=satasen pintaan) lähes lyömätön. Jos ei siis halua mitään loopitussysteemiä, yli kymmenen sekunnin digidelaysoundia jne. Niihin puuhiin tuo Akai E2 taas sitten toimisi oivallisesti. Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
LaXu 10.01.2008 12:54:45 | |
---|
Tuo audio tap tempo vaikutti myös mielenkiintoiselta, mutta sitä ei tainnut saada toimimaan kuin ulostulo vaimennettuna? Pitääkö paikkansa? Kertokaapa Nova Delayn omistajat. |
Artist 10.01.2008 13:28:52 (muokattu 10.01.2008 13:36:03) | |
---|
Tähän törmäsin eilen selaillessani nettiä: http://www.empresseffects.com/superdelay.php Hieno laite kyllä. Hinta kai jossain samoilla tienoilla kuin Memory Lane, jonka ehkä kuitenkin ottaisin ennemmin. Tai tiedä sitten. Jos haluaa uuden analogidelayn niin kannattaa mahdollisuuksien mukaan tsekata Malekko Echo 600 tai 300. Kompaktin kokoinen ja hieno sekä tarpeeksi yksinkertainen. "600ms analog delay bitch." Siinä on myös dry ja wet ulostulot sekä paikka expressiospedulla. Hinta vähän yli 200, eli ei älytön. Soundista en osaa sanoa mitään, enkä muutenkaan tiedä, mutta olemukseltaan ja spekseiltään miellyttävän oloinen laite. Jos työllistyn niin voisin hommata tuollaisen soolodelayksi jonkun looppavan digitaalivermeen ohelle. "Sometimes good guys don't wear white" |
Sammo 10.01.2008 14:14:58 | |
---|
Esimerkiksi tuo Bossin DD-20 pystyy 23 sekunnin delayhin(!) ja 23sekunnin looppiin. Eri asia toki, miten paljon noin pitkiä delay-aikoja tarvitsee, mutta loopperin olisi syytä pidempi, mitä 12 sekuntia. Mulla on ollut käytössä Lexiconin 20 sekuntia harjoittelukäytössä -- siinä saa synkattua delayn ja metronomin niin että metronomin saa määritettyä beats/min ja delayn sen jälkeen toistettujen iskujen määränä. Uskomattoman tyly harjoittelukaveri !! Eli jos on hankkimassa delayta niin kannattaa ottaa huomioon tuo metronomimahdollisuus, muistaaksen ainakin Bossin jossain malleissa sellainen on ... Otto: "Spell AC/DC"
Lisa: "A C D C"
Otto: "Nuh-uh! You forgot the lightning bolt" |
black-dog 11.01.2008 11:11:47 | |
---|
mutta siis mitä ihmeen järkeä on olla lyi 20sek viive delayssa???? Watch my back sano kyttyräselkä |
Bluesmies 12.01.2008 01:15:53 | |
---|
Mietin pitkään, että pitäiskö se Bossin delay hommata. Nyt kuitenkin olen miettinyt, että jospa sitä lähelle 200€ olis hintaluokka, niin mitä suosittelisitte? |
N33m0 12.01.2008 01:17:42 (muokattu 12.01.2008 01:18:33) | |
---|
Mietin pitkään, että pitäiskö se Bossin delay hommata. Nyt kuitenkin olen miettinyt, että jospa sitä lähelle 200€ olis hintaluokka, niin mitä suosittelisitte? tc electronic Nova Delay "Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top." - James Hetfield |
Bluesmies 12.01.2008 01:26:41 | |
---|
tc electronic Nova Delay Autsh, näyttääpäs digitaaliselta. |