calf 05.01.2008 21:53:39 | |
---|
Ylihuomenna se sitten koittaa, ero rakkaista kitaroista.. Sanokaa jotain lohduttavaa. Saiko palveluspaikoissanne ottaa kitaran mukaan? Ja onko muita kitaristeja tulossa Tikkakoskelle nyt? =) There are no wrong notes |
Jucciz 05.01.2008 22:03:07 (muokattu 05.01.2008 22:03:17) | |
---|
Mä palvelin Tikkakosken lennokkikerhossa puoli vuotta eli 26 viikkoa. Niistä 22 viikolla taisi olla kitara mukana. Käytännössä joka ilta pystyin soittamaan, koska pääsin sen verran helppoihin hommiin, ettei juuri tarvinnut kasarmilta poistua: tein ATK-hommia, jaoin postia, monistin papereita jne. Ihan terveenä A-miehenä vieläpä. VMTK:n tiloissa oli myös kitaravahvistin (joskin roudasin sinne omanikin joksikin aikaa) sekä Fenderin Jazzmaster-kitara, aika huonokuntoinen tosin. Kitara menee normaalioloissa nätisti kaappiin ja kaappitarkastuksen ajaksi sen sai laittaa punkan päälle. Näin siis vuonna 2001. P.S. Hajoa! Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
ekikoo 05.01.2008 22:09:05 | |
---|
Jos tupaan sattuu ylimääräisiä kaappeja, voi niitä yksikköupseerilta anoa käyttöön, joskin mikään tolvarien säilytys ei oo välttämättä sellanen syy jolla se irtoaa. En osaa ottaa kantaa siihen, kannattaako sähkökitara ja vahvistin roudata sinne kavereiden riesaksi, akustinen on itelle passannu tähän asti... All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |
Bookkeeper 05.01.2008 22:13:48 (muokattu 05.01.2008 22:14:49) | |
---|
Helppo ratkaisu: kitara + efektipömpeli + kuulokkeet. Mahtuu kaappiin ja iltaisin saa soitella. "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
Itse en ole jaksanut raahata keppiä kasarmille. Lomilla on tullut soiteltua, mutta sekin on jäänyt aika vähälle. Jos on tyhjä kaappi tuvassa niin kannattaa sinne jemmata. Kyllähän se normikaappiinkin mahtuu, mutta täytyy saada järjestettyä asia jotenkin teksin varalle. Ja ainakin meillä saa ottaa kitaran mukaan, mutta yliluutnantti sanoi että tupakaappi pitäisi olla sit varten. Näin siis SpolK/KaartJR. Edit: Itse olen ainakin huomannut, että kun on pidempiä aikoja soittamatta (välillä ollut yli kuukauden soittamatta, ei ole vain lomilla jaksanut esim. leirin jälkeen) soitto kärsii mutta korva kehittyy. Juttujen plokkailu on jotenkin paljon helpompaa. En tiedä sitten mistä johtuu. |
Lancelot 05.01.2008 22:15:55 | |
---|
Ylihuomenna se sitten koittaa, ero rakkaista kitaroista.. Sanokaa jotain lohduttavaa. Ei se nyt niin vakavaa ja traagista ole jos hetken on erossa kullistaan(hehe..). Viikon ku ryynäät mettässä meisseli ottassa niin kyllä se soitto maistuu mukavalta lomilla. |
Robert 05.01.2008 22:26:04 | |
---|
Ylihuomenna se sitten koittaa, ero rakkaista kitaroista.. Sanokaa jotain lohduttavaa. Saiko palveluspaikoissanne ottaa kitaran mukaan? Ja onko muita kitaristeja tulossa Tikkakoskelle nyt? =) Tikiksellä minäkin joskus soittelin oman Microcuben läpi. Ei nyt heti alkuun kannata ottaa mukaan, mutta ekojen lomien jälkeen voisi ottaa hyvinkin. ... |
käsi 05.01.2008 22:33:11 | |
---|
Meillä intti aikana monilla oli omat soittimet mukana, ja rovaniemen kasarmilla oli oikeasti hyvä bändikämppä hyvillä soittimilla ja muilla herkuilla. Ei se niin pahaa aikaa ollut:) Kun on korvia myöten kusessa on paree pitää suu kiinni |
patte 05.01.2008 23:00:11 | |
---|
Aamuja! Itsehän läksin Tikkakoskelta reserviin 180vrk palveluksen jälkeen 5.1.2007. Ekoina viikkoina ei varmasti vapaa-aikaa liiemmin ole luvassa, mutta kyllä siellä ihan hyvin kitaraa soittelee, kun sen aika on, luultavasti joskus p-kauden jälkeen. Meidänkin joukkueessa pari tyyppiä raahasivat jossain vaiheessa omat kitaransa kassulle, eikä niiden kanssa sen kummempaa. Kitaraa voi säilöä joko omassa kaapissa tai ylimääräsessä tupakaapissa, ainakin meillä oli joka tuvassa useampi punkka ja täten myös kaappi tyhjillään, joissa tyypit säilyttivät omia tavaroitaan. AUK:n rakennuksessa on myös VMTK:n bänditila jossa ainakin minun aikaan oli rummut ja joku kitara ja bassokin siellä tais lojua. Vahvistimet toki myös. Joten eipä hätää. Tietenkin jos olet tottunut soittamaan useampia tunteja joka päivä, niin siihen asiaan tulee sitten muutos. Mutta kyllä siellä intissäkin saa kitaraa näppäiltyä, ettei tatsi hommaan ihan kokonaan katoa. Eihän sitä tiedä vaikka pieni soittotauko tekisi hyvääkin, I/08 ei kotiudu koskaan. KalPa! Pisti kiekon maaliin! KalPa! Vastustajaa ottaa kaaliin! |
Torniojaws 05.01.2008 23:45:53 (muokattu 05.01.2008 23:49:12) | |
---|
Sodankylässä sai olla ihan mitä vain mukana, mutta sähköpistokkeita käyttäviin laitteisiin piti pyytää kirjallisesti lupa komppaniapäälliköltä. Eipä se meillä tainnut keneltäkään hylätä hakemusta, tosin. Muodollisuus. Niin ja jos haluat, että tavaroita ei katoa niin varkaiden kuin yli-innokkaiden alikersanttien toimesta, muista alkuvaiheessa lukita ne aina kaappiisi kun lähdet pois tuvasta. Myöhemmissä vaiheessa voitte sitten pyytää tuvan kesken kirjallisesti mahdollisesti ylimääräiseksi jäänyttä kaappia tuvan käyttöön tavarasäilytyksessä. Muistathan myös, ettei virallisesti omasta kaapista saa näkyä mitään siviilivarusteita. Esim. kitara on suht vaikea piilottaa kriteerien mukaisesti, joten se kaappi tulee tarpeeseen. |
John Titor 05.01.2008 23:53:33 | |
---|
Ylihuomenna se sitten koittaa, ero rakkaista kitaroista.. Sanokaa jotain lohduttavaa. Saiko palveluspaikoissanne ottaa kitaran mukaan? Ja onko muita kitaristeja tulossa Tikkakoskelle nyt? =) Kitara, kannettava + joku kitarasofta (Amplitube, Guitar Rig, ilmasia Guitar Suite, Wagner, Dirthead) ja moniraitaohjelma joka tukee vst:tä, kuulokkeet ja avot, eikun treenaamaan. Alokasajan jälkeen menee hinaamiseksi, sitten nypläämään. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
kössi_kenguru 06.01.2008 04:51:43 (muokattu 06.01.2008 04:51:59) | |
---|
Ei se nyt niin vakavaa ja traagista ole jos hetken on erossa kullistaan(hehe..). Viikon ku ryynäät mettässä meisseli ottassa niin kyllä se soitto maistuu mukavalta lomilla. Tuo oli hyvä! Ja lomilla kun pitäisi miettiä kumpaa virittää; eukkoa vai kitaraa.. |
ushimir 06.01.2008 14:19:19 | |
---|
Itse olen jännittänyt samaa asiaa vaikka se armeijja onkin edessä vasta10v päästä :D Ja mahtuuko se kitara sinne kaappiin? yms. Ja kui kauan saa soittaa... Mut kyl se sitten varmaa jotenkin onnistuu... |
gunner 06.01.2008 14:31:37 | |
---|
Kyllä mulla ainakin katosi kitara helposti kaapin takaseinälle teksiä varten, muuten pidin sen vähän helpommin esillä vasten kaapin sivuseinää. Samoin micro cube työntyi ties minne kaapin ylähyllylle. Tosin mulla olikin sitten puolet intin varusteista aina kuivauskaapissa, kuka niitä muka omassa kaapissa tahtoo säilyttää viemässä tilaa kaikelta oikeasti hyödylliseltä. Aikaa on illalla kyllä monesti ihan reilusti, 2-3 tuntia, mutta sitä aikaa en ainakaan itse millään jaksanut aina viettää kitaran parissa. Tottakai sen kitaran saa ottaa mukaan, eriasia sitten miten tupakaverit pitää kyseisestä soittimesta. Osalle saattaa tulla pakottava tarve etsiä kaapista linjapihdit ja leikkoa vähän kieliä. Näin siis Vekaralla 05. Ultimate Girl Band ! |
ushimir 06.01.2008 16:17:49 | |
---|
Mutta kaapin saa lukkoon :D?? |
calf 06.01.2008 17:25:19 | |
---|
Mutta kaapin saa lukkoon :D?? Lukko mukaan. =) There are no wrong notes |
John Titor 06.01.2008 17:27:55 | |
---|
Mutta kaapin saa lukkoon :D?? Ei saa, kaikilta sua aikaisemmin intissä olleilta kitaristeilta on pöllitty joka ainut kitaraan liittyvä tavara. Niitten soittotaitokin vietiin kaapista. Järki käteen ihmiset!!! Kohtuullisen moni on ennen teitäkin armeijasta selvinnyt - lisäksi useimmissa tapauksissa kestää vähemmän kuin aika jonka vietitte äitinne vatsassa. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Torniojaws 06.01.2008 18:22:03 | |
---|
Ja kui kauan saa soittaa... Alkuvaiheessa vapaat kestävät ei-ollenkaan ja tunnin välillä, parin viikon jälkeen homma sitten keventyy ja vapaat kestävät noin 3 tuntia joka päivä. Meillä ne kestivät klo 18:00 - 20:50. |
Volcom 07.01.2008 08:40:20 | |
---|
Heh, ohi on! Itse en kitaraa saanut kasarmille asti raahattua, mutta tuntuu että silti juuri tuon puolen vuoden aikana tuli tuossa kitaran soitossa isoin harppaus koskaan. Varsinkin korvakuulo tuntuu kehittyneen "levossa", kun oli noita parin(kin) viikon taukoja. |
PoeR 07.01.2008 08:49:27 | |
---|
Itse olen jännittänyt samaa asiaa vaikka se armeijja onkin edessä vasta10v päästä :D Ja mahtuuko se kitara sinne kaappiin? yms. Ja kui kauan saa soittaa... Mut kyl se sitten varmaa jotenkin onnistuu... päivänparas:DDASD tsöötswall |