N33m0 05.01.2008 11:37:28 | |
---|
"Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top." - James Hetfield |
Kivijalka 05.01.2008 11:50:39 (muokattu 05.01.2008 12:13:59) | |
---|
Paskapuhetta, putkieläimen munista ne haudotaan. Edit: Hepun näpit olivat muuten sen näköiset että on varmaan muutamia tuhansia putkiloita pyöräyttänyt elämänsä aikana. If you ain't a ninja, you ain't shit! |
Kimmo72 05.01.2008 13:34:38 | |
---|
En oo kyl miettiny. Eikä nyt tarvi edelleenkään. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..."
-Kevin Moore |
Sotaratsu 05.01.2008 13:46:52 | |
---|
Noni... Sehän tuntuu olevan helppoa ku lapsen lyöminen tuo putken teko... Ei muuta ku perässä vääntämään juuri sitä juuri-oikea-soundista unelmaputkea. Hevarit ne kirkuu. Mihin niitä sattuu? |
Lancelot 05.01.2008 13:56:21 | |
---|
Melkoinen hunajasormi. |
FensonGibder 05.01.2008 14:05:13 | |
---|
Eli talvilomaviikolla ehtii tehdä yhden putken. Energiaa kuluu 1,2 megawattia ja 4,5 kaasupulloa (+2 kossupulloa).. Sairaan monta vaihetta putken työstössä. Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
Joees 05.01.2008 14:16:36 | |
---|
Oli siinä hommaa. Perkule. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
blaekie 05.01.2008 16:58:41 | |
---|
Noni... Sehän tuntuu olevan helppoa ku lapsen lyöminen tuo putken teko... Ei muuta ku perässä vääntämään juuri sitä juuri-oikea-soundista unelmaputkea. Juu aivan :-) , kun on oikeet vehkeet ja tietotaito. On kyllä vimpan päälle harrastaja toi heppu, on tehnyt vissiin ensin itse työkalut, ja sitten ruvennu väsään triodeja. oli kaikki induktiovehkeet, jolla viimeinenkin happiatomi haihdutetaan tyhjöstä pois ennen sulkemista. Välilämmitysuunit, pistehitsaus vehkeet ja sabluunat, ja happopurkit. Ja heti vahvistuksen tarkistuksen jälkeen kiinni radioon, nin jo rupes kuulumaan. Mitenkähän tolta onnistuis tollasen monilementtisen , vaikka päätepentodin väsäys, tyyliin KT88, Taitaa olla mies alalla vaikuttanu joskus, ei ole ihan junnu. Nii onkii ... |
Torniojaws 05.01.2008 18:28:20 | |
---|
Taitaa olla mies alalla vaikuttanu joskus, ei ole ihan junnu. Eikös siinä videokuvauksessa lue, että radioamatööri vuodesta 1959 lähtien. |
blaekie 05.01.2008 20:27:29 | |
---|
Eikös siinä videokuvauksessa lue, että radioamatööri vuodesta 1959 lähtien. juu niin tais olla, mutta kun noi eteläeuroopan kielet ei oo ihan vahvinta lajia niin luotan sanaasi. Tarkoitin lähinnä ett' kaveri on varmaan ollu joku inssi jossain putkia valmistavassa tehtaassa nuoruudessaan, mut tää on ihan arvausta. Nii onkii ... |
Olipas kyllä hyvä video. Ja hyvä musiikki. Jänniä putkiloita tosiaankin. |
blaekie 05.01.2008 21:25:45 | |
---|
En oo kyl miettiny. Eikä nyt tarvi edelleenkään. No eihän tää nyt mikään elämän ja kuoleman kysymys oo tietenkään, mutta ehkä sunkin kannattais kuitenkin joskus kävellä muutenkin kuin silmälappuset korvilla, ja miettiä mitenkähän tosta mun Carvin Legacystä se soundi oikein lähtee syntymään, vai onko se peräti jostain käsistä kiinni Nii onkii ... |
tilujätkä 05.01.2008 23:40:26 | |
---|
Oli kyllä helmi video, vaikka en tajunnut eri työvaiheista pskan vertaa. Hienoja työkaluja oli kyllä. Taitava kaveri. |
Klezberg 06.01.2008 00:11:58 | |
---|
Aika hieno pätkä on, täytyy sanoa. Ei kyllä radioamatööriys riitä tuohon, olen itse vuodesta 1972 ja olen tuntenut aika monta jotka ovat olleet radioamatöörejä 40-luvulta alkaen, enkä ole törmännyt keneenkään joka olisi itse tehnyt putkensa. Toki radioamatöörit ovat edelleen kitaristien ohella niitä harvoja jotka ymmärtävät putkien päälle. Mutta, kuten tuosta nähdään, putki on tehtävissä ja melkoisen helposti tajuttavilla keinoilla. Transistoreja ja mikropiirejä ei enää noin tehdä. Jotain siinä on menetetty. Olen ollut töissä tehtaassa jossa erään kollegan sanojen mukaan tuli kuparia sisään ja puhelinkeskuksia ulos. Ei onnistu enää tänä päivänä. tyyttydyy, tyytty dididii dii... |
FensonGibder 06.01.2008 11:06:22 | |
---|
Osaako joku sanoa, mikä se rosteripönttö oli jonka sisään putkiripustettiin puolen tusinaa kertaa? Vaikutti jäähdyttimeltä, mutta tuskin oli sitä. Zen se vasta oli fixu kaveri.. ja Paavo takaisin Eduskuntaan! |
Kivijalka 06.01.2008 11:19:52 | |
---|
Osaako joku sanoa, mikä se rosteripönttö oli jonka sisään putkiripustettiin puolen tusinaa kertaa? Vaikutti jäähdyttimeltä, mutta tuskin oli sitä. Itse mietin aivan samaa, jonkinlaiselta lämpötilan "säätelijältä" kyseinen aparaatti vaikutti oli sitten kyse jäähdyttämisestä tai lämmittämisestä. If you ain't a ninja, you ain't shit! |
Murgo 06.01.2008 11:41:36 | |
---|
Samaa "uunia" myös ihmettelin, sekä sitä että miksi käytti jokaisen lämmitysvaiheen alussa nokeavaa liekkiä, katsoikohan oikean lämpötilan noen poispalamisen perusteella? Erittäin mielenkiintoinen video. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Nazareth 06.01.2008 11:51:42 | |
---|
Putki syntyy silleen ku ottaa tarpeeks rapularyyppyjä. Menen jo. Man who buys a drowned cat pays for wet pussy. |
dbv 06.01.2008 12:57:22 (muokattu 06.01.2008 12:57:43) | |
---|
Samantien pamahti Pauligin kahvimainos mieleen =) Siis toi äijä on TEKIJÄMIES! Ois kyllä kohtuullisen kingiä tehdä omat putkensa! |
Kivijalka 06.01.2008 13:05:22 | |
---|
Samantien pamahti Pauligin kahvimainos mieleen =) Siis toi äijä on TEKIJÄMIES! Ois kyllä kohtuullisen kingiä tehdä omat putkensa! "Huomenna keikka ja vahvarista hajos putki, mikä avuksi!? Nou hätä, tiukkaa paahtoa ja väkerrystä läpi yön ja johan taas kauniisti soi blues." ;) If you ain't a ninja, you ain't shit! |