Laddy Master 09.11.2007 13:50:28 | |
---|
Sormet eivät ole suorana, siitä syntyy se tukeva rakenne. Ei kellään noista Guitar Heroes -jätkistäkään mitään Steve Morse -otetta ole kun tilulilut on rankimmillaan. Siinä se näkyy: http://youtube-guitar.up.seesaa.net/image/Michael20Romeo.JPG No suurinpiirtein tuommosta olen kokeillut. Siinä vaan se ylimääräinen ongelma että soitan myös klassista ja siihen on oltava pitkät kynnet, mikä asettaa rajoituksia tekniikoihin. Pitänee vielä kokeilla kunhan kitaran ääreen pääsen ja opeteltava sitten vaikka ihan oma tyyli. Miksei voisi samantien kynsillä tiluttaa, empä ole kokeillut;) I love you baby
but not like I Love my Guitar |
Bookkeeper 10.11.2007 01:28:13 | |
---|
Siinä se näkyy: http://youtube-guitar.up.seesaa.net/image/Michael20Romeo.JPG Kiitti kuvasta. Guitar Chapterin perusteella: elleivät silmäni petä Romeolla on (etusormen) toiseksi viimeinen nivel koukussa, mutta vika nivel "joustaa" pikkauksen mukana molempiin suuntiin. Käsittääkseni ns. oikeaoppisella tyylillä soitettaessa etusormi pysyy koukussa, eikä asento suuremmin muutu pikattaessa alas/ylös!? Luonnollisesti ollaan samaa mieltä siitä etteivät sormet ole suorana. Äh, onpas vaikea selittää... "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
John Titor 10.11.2007 01:31:20 (muokattu 10.11.2007 01:31:31) | |
---|
Kiitti kuvasta. Guitar Chapterin perusteella: elleivät silmäni petä Romeolla on (etusormen) toiseksi viimeinen nivel koukussa, mutta vika nivel "joustaa" pikkauksen mukana molempiin suuntiin. Käsittääkseni ns. oikeaoppisella tyylillä soitettaessa etusormi pysyy koukussa, eikä asento suuremmin muutu pikattaessa alas/ylös!? Luonnollisesti ollaan samaa mieltä siitä etteivät sormet ole suorana. Äh, onpas vaikea selittää... Kehotan vaan ottamaan sen plektran käteen ja soittamaan ihan perkeleesti, kyllä se siitä selkenee:D Pikkaamiseen liittyy niiiin paljon asioita ettei niitä kukaan pysty selittämään sanallisesti. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Bookkeeper 10.11.2007 02:09:53 | |
---|
Kehotan vaan ottamaan sen plektran käteen ja soittamaan ihan perkeleesti, kyllä se siitä selkenee:D Pikkaamiseen liittyy niiiin paljon asioita ettei niitä kukaan pysty selittämään sanallisesti. Tarvii pistellä tilut heti kun saunakalja juotu!!! Sama kait se - olisi melkoinen homma muuttaa tekniikkaa tässä vaiheessa, kun on tottunut "pahoille tavoille". Jos en vuosia sitten keksinyt millä oppikirjatyylin saa toimimaan omassa soitossa, niin... Sinänsä mielenkiintoinen aihe. Minusta tällainen pilkun viilaaminen on m.netin parasta antia :-) Eipä muuten tulisi mieleen tutkailla omaa soittoa/räpellystä ihan suurennuslasin kanssa. "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
Mä oon kanssa aina pitänyt plekua tollai pinsettiotteella eikä oo mun soittoa haitannut. Yritin tossa kokeilla "oikealla" lailla pitää plektraa mut ei se vaan oikein pysy kädessä. Kuulostaa ehkä typerältä mut mä haluaisin osata soittaa tuolla oikealla lailla, onko siihen olemassa jotain ultimate kikkaa jolla se luonnistuisi paremmin? Vanhasta tavasta on vähän vaikea oppia pois mut josko kokeilis edes... EDIT. Nyt kun on pari päivää väkisin vetänyt tällä oikealla tavalla niin kyllä se vähitellen alkaa sujuakin. Jotenkin kyllä tarkkuus on edelleen huonompaa kuin pinsettiotteella. |
Valdemart 06.01.2008 10:17:17 | |
---|
Itse soitan niin, että plektra on keskisormen ja peukun välissä. Joskus myös etusormi tulee mukaan tukemaan. Olen kokeillut normaalia tapaa, mutta omasta mielestäni etusormen kanssa plektra osuu kieliin paljon paremmassa kulmassa. Normityylillä plektra on vähän vinossa kieliin nähden, jolloin omasta mielestäni vaikea saada puhdasta ääntä aikaan. En sitten tiedä mistä tuo johtuu. You Can't Put Your Arms Around a Memory |
hebeli 09.01.2008 20:37:11 (muokattu 09.01.2008 20:41:05) | |
---|
siis onko tuosta pinsetti asennosta minkäänlaista haittaa? itelläki vähän häiritsee ku vasta huomasin et pidän plekuu pinsetti otteella + keskisormi? tol pinsettitavalla on paljon jämäkämpi soittaa ku tuntuu et oikeella taval toi ei ees pysy hyppysissä |
Cucumber? 09.01.2008 21:35:57 | |
---|
Mjoo...Steve Morsehan soittelee siis peukku, etusormi ja keskari plekua pitäen. Tai ainakin ennen teki niin...Ja kyllä se varsin mukavasti tuntuu sitä forcea saavan siihen vai mitä? Jokainen tyylillään, mikä sopii yhdelle ei välttämättä toiselle, toisaalta ehkäpä jotkut tavat on suurimmalle osalle helpompia/parempia ns.oikeaoppisia mutta sitten on näitä poikkeuksia aina. Jos lopputulos on hyvä niin se lienee pääasia (tietysti rasitus on myös otettava huomioon). |
Sam Hotman 09.01.2008 22:02:47 | |
---|
Aloitin soittamisen pinsetti otteella, sillä se oli se miten sen plektran ensimmäisen kerran sormiini länttäsin, mutta kitaraopettajani sanoi että kannattaa kokeilla soittaa ns. ''oikeaoppisella'' otteella ja huomasin että se sopii minulle paremmin. Jos miehen kans ei voi puhua kakasta se on salee homo. -ANtTIKRISTUS |