Aihe: Toimiiko sähkökitarakombot akustisen kanssa?
1
route
29.12.2007 18:24:32
olen katsellut käytettyjä komboja, mutta akustiselle ei tahdo löytyä mitään. Onko kokemusta toimiiko sähiskombot akustisen kanssa? Pikku marshallia ja rolandin cubea ja muuta vastaavaa on kaupan kovasti.
Mikäli tämä yhtälö ei toimi, niin mikä akustinenvahvistin olisi hyvä? Olen kokeillut roland AC60 ja se toimi hyvin ja toinen kanava laululle on plussaa. Maksavat yli 500,- ja se harmittaa. Käytettyjä vahvistimia on 100 ja 200 välissä paljon tarjolla.
Kitarani on Ovation Legend 1867.
discominister
29.12.2007 20:32:15
Itse olen hieman soitellut akustista kitaraa halpis 15W Craten läpi ja mielestäni toimi varsin hyvin tämä yhdistelmä. Tosin mitenkään muuten en ole akustista sähköisesti soittanut, joten olen vähän noviisi sanomaan mitään..
IJarro
31.12.2007 00:49:24
olen katsellut käytettyjä komboja, mutta akustiselle ei tahdo löytyä mitään. Onko kokemusta toimiiko sähiskombot akustisen kanssa? Pikku marshallia ja rolandin cubea ja muuta vastaavaa on kaupan kovasti.
Mikäli tämä yhtälö ei toimi, niin mikä akustinenvahvistin olisi hyvä? Olen kokeillut roland AC60 ja se toimi hyvin ja toinen kanava laululle on plussaa. Maksavat yli 500,- ja se harmittaa. Käytettyjä vahvistimia on 100 ja 200 välissä paljon tarjolla.
Kitarani on Ovation Legend 1867.

Jos mikki ja etunen on hyvä, aktiivimonitori on tossa hommassa jees.

http://www.thomann.de/fi/cat.html?g … stisille_instrumenteille&oa=pra
Ja ihan noille tehtyjä komboja löytyy thomannilta esim.

Mimmoseen käyttöön tulee? Trubakeikoille vai ihan bändin kanssa? Jos on PA, suosittelen kyl vaan jotain monitoria mistä kuulet sit muunki ja skeban löymistä suoraan linjaan...
Let's do some living after we die...
Puavali
31.12.2007 03:33:20
Vox Pathfinderin suondista akustisen kanssa tykättiin.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
peteihis
02.01.2008 04:01:45
Toimiiko sähkökitarakombot akustisen kanssa?

No periaatteessa ei toimi.

Sähkökitaravahvistin aina on tehty muokkaamaan kitaran ääntä jollakin tavalla, kun taas akustisen (tai elektroakustisen) kitaran ääni pitäisi pystyä toistamaan sellaisena kuin se kitarasta tulee.

MUTTA jos tykkää sellasesta soundista, mitä kitaravahvistin tekee akustiselle äänelle niin mikäs siinä. Akustisen ääni esim. sopivasti särölle ajettuna kuulostaa mukavan tanakalta mutta on silti melko vaivaton hallita.
peteihis
05.01.2008 21:44:58
Niinno, joo toi nyt on tietenkin vähän eritapaus... Jos siis pääteaste on enempi yleispääteaste, jossa on tape-in juttuja yms. Ajattelin sitä tilannetta jos kitara laitetaan sinne, minne se yleensäkin laitetaan.
stratovaari
09.01.2008 00:17:23
Lähes näin, mutta kuitenkin

Ihmeellinen on äänen ja sähkön yhteinen maailma!
Puhun vain omasta puolestani ja kokemuksestani, mutta yllätyksiä riittää puoleen ja toiseen. Olen heittänyt lukuisia keikkoja nylonkielisellä kitaralla - mikkinä DiMarzion kontaktimikki ja vahvistimena pieni trankkuFenkku, muistaakseni joku "Sidekick 30", tai sinnepäin-mallinen, sähkökitaralle joka tapauksessa tarkoitettu eikä siinä mitenkään lajinsa huippua.
Yleensä taustamusakeikkoja yksin, tai huilistin, laulajan ym kanssa. Huipentumana yhden kerran jousiorkesterin solistina! Toiminut vähintäänkin tyydyttävästi. Teatteribändissäkin monta vuotta, vaikka sielläkin piti melkein tapella ensin äänimiehen kanssa, että suostui ratkaisun kytkemään. No, jatkossa vedettiin PA:n kautta, kun firma laittoi kamat uusiksi, olihan se tietysti parempi, mutta mikitystavastani en luopunut silloinkaan.
Jopa yks kaverini, joka on minua fanaattisempi klasarimies on systeemiäni alkuepäröintinsä jälkeen ahkerasti lainaillut...

Viime syksynä rupesin uusimaan kalustoa ihan urakalla, sähkikselle löysin Koch Studiotone-kombon. Loistava putkivehje omassa lajissaan ja kokeilin tietysti myös akustistakin siihen - lopputulos oli surkea, mitä jotenkin osasin odottaakin. Eikä kelvollista ääntä löydy, vaikka miten ruuvailis - ja erilaisia säätövaroja siitä todella löytyy.

Onneksi tuli ostetuksi myös akustiselle omansa. Ihan hinnan takia päädyin Behringeriin, tosin siihen kalleimpaan malliin, mutta eipä tuostakaan tarvinnut 300 enempää kärsiä. Vertailukohtia ei montaa ole, mutta tuohon hintaan ihan kelpo verme, erityinen plussa on sen 9-alueinen eq. Päihittää joka tapauksessa uskollisesti palvelleen Fenderin. Ääni säilyy akustisen oloisena isoimmillakin volyymeillä, mitä Fenderillä ei tapahdu.

MUTTA:
Itsellenikin yllätyksenä: toistaiseksi selvästi parhaaseen lopputulokseen olen päässyt digitaalisen (hyi!) mallinnuksen kautta. Piuha pieneen punaiseen PODiin ja siitä PA:han, tässä tapauksessa EV- aktiivikaappiin. PODista voi olla mitä mieltä haluaa ja monet ovatkin, mutta erilaisia vaihtoehtoja ainakin löytyy, enkä minä ole taatusti kaikkia edes kokeillut, mutta ihan hyvä nylonkieliselle löytyy siitä, missä lukee TUBE PREAMP.
Entä se paljon parjattu dynamiikka?? - väittäisin, että kyllä se sen tekee, mitä
99,9% soittajistakin...

Näin meilläpäin tänään!
Stratovaari
P-Nut
21.01.2008 14:31:30

Onkos kukaan kokeillut Vox Valvetronix sarjan vanhempia malleja elektroakustisen kanssa ? Itselläni on tuo AD120VT malli eli tuota vanhempaa/parempaa "sinistä" sarjaa. Ajattelin vain, että kun tuossa on tuo Original value bypass-nappi, joka siis ohittaa kaikki vahvistin/pedaali-mallinnukset, efektit ja myös vahvistimen oman EQ:n. Vahvistimen reverb ja delay voisivat kuitenkin tuoda kivaa lisää akustiseen soundiin.

Tuo bypass ei varmastikaan päästä akustisen soundia läpi tuomatta kuitenkin vähän vahvarin omaa soundia mukaan. Akustinen vahvistin tuo ei kuitenkaan ole niin olisi hyvä kuulla kommenttia ja mielipiteitä tästä ratkaisusta

Toinen juttu mistä kaipaisin mielipiteitä/kokemuksia olisi se, että kun Ibanezin AW800ECE-kitarassa on "In addition to the 1/4" output jack, a balanced XLR jack is included for direct connection to PA." Tuon liitännän ansiosta kitaran saisi myös suoraan tietokoneeseen kiinni ja sen kautta äänen saisi stereoista ulos. (Stereoni eivät ihan skeidaa kuitenkaan ole) Miltähän tällainen ratkaisu kuulostaisi ?
Welcome to jazz club...Grrrrreat
myrskyorkku
23.01.2008 21:02:15
Tottakai toimii. Eihän sillä ole väliä mitä se vahvistaa. Toimiihan ne vaikka sähköurkujen kanssa.
PappaSF
25.01.2008 23:47:42 (muokattu 25.01.2008 23:49:36)
Joo toimiihan nuo.

Ite olen soitellu elektroakustisella suoraan boss gt-8:n kautta ja combon kautta myös, molemmilla toimii ja saa ihan kivat soundit.

Olen myös kaupassa kokeillu ainakin Ibanezin akustisille tarkoitettua comboa ja siinä oli hieno soundi. Varmaan muissakin vastaavissa on hyvä soundi.

Itellä on Ibanezin AW800ECENT elektroakustinen ja yhdistän sen ihan normi piuhalla noihin kiinni. On myös Yamahan nailonkielinen elektroakustinen ja hyvin sekin soundaa.
t_hautakivi
18.04.2008 15:59:15
Kuinkas kovaa ENGL:ssä uskaltaa säätää volumepotikoita? Tuntuu, että saa melko paljon enemmän ruuvailla kuin sähkiksellä. Tekis mieli luukuttaa!
Fender FotoFlame Stratocaster, ENGL Screamer, Walden G630CE
Linttis
08.05.2008 19:04:18
Lähes näin, mutta kuitenkin

Ihmeellinen on äänen ja sähkön yhteinen maailma!
Puhun vain omasta puolestani ja kokemuksestani, mutta yllätyksiä riittää puoleen ja toiseen. Olen heittänyt lukuisia keikkoja nylonkielisellä kitaralla - mikkinä DiMarzion kontaktimikki ja vahvistimena pieni trankkuFenkku, muistaakseni joku "Sidekick 30", tai sinnepäin-mallinen, sähkökitaralle joka tapauksessa tarkoitettu eikä siinä mitenkään lajinsa huippua.
Yleensä taustamusakeikkoja yksin, tai huilistin, laulajan ym kanssa. Huipentumana yhden kerran jousiorkesterin solistina! Toiminut vähintäänkin tyydyttävästi. Teatteribändissäkin monta vuotta, vaikka sielläkin piti melkein tapella ensin äänimiehen kanssa, että suostui ratkaisun kytkemään. No, jatkossa vedettiin PA:n kautta, kun firma laittoi kamat uusiksi, olihan se tietysti parempi, mutta mikitystavastani en luopunut silloinkaan.
Jopa yks kaverini, joka on minua fanaattisempi klasarimies on systeemiäni alkuepäröintinsä jälkeen ahkerasti lainaillut...

Viime syksynä rupesin uusimaan kalustoa ihan urakalla, sähkikselle löysin Koch Studiotone-kombon. Loistava putkivehje omassa lajissaan ja kokeilin tietysti myös akustistakin siihen - lopputulos oli surkea, mitä jotenkin osasin odottaakin. Eikä kelvollista ääntä löydy, vaikka miten ruuvailis - ja erilaisia säätövaroja siitä todella löytyy.

Onneksi tuli ostetuksi myös akustiselle omansa. Ihan hinnan takia päädyin Behringeriin, tosin siihen kalleimpaan malliin, mutta eipä tuostakaan tarvinnut 300 enempää kärsiä. Vertailukohtia ei montaa ole, mutta tuohon hintaan ihan kelpo verme, erityinen plussa on sen 9-alueinen eq. Päihittää joka tapauksessa uskollisesti palvelleen Fenderin. Ääni säilyy akustisen oloisena isoimmillakin volyymeillä, mitä Fenderillä ei tapahdu.

MUTTA:
Itsellenikin yllätyksenä: toistaiseksi selvästi parhaaseen lopputulokseen olen päässyt digitaalisen (hyi!) mallinnuksen kautta. Piuha pieneen punaiseen PODiin ja siitä PA:han, tässä tapauksessa EV- aktiivikaappiin. PODista voi olla mitä mieltä haluaa ja monet ovatkin, mutta erilaisia vaihtoehtoja ainakin löytyy, enkä minä ole taatusti kaikkia edes kokeillut, mutta ihan hyvä nylonkieliselle löytyy siitä, missä lukee TUBE PREAMP.
Entä se paljon parjattu dynamiikka?? - väittäisin, että kyllä se sen tekee, mitä
99,9% soittajistakin...

Näin meilläpäin tänään!
Stratovaari

Hei!
Haluaisin sulta kysyä, mitä luulet; Toimiiko tuo Kochin Studiotone Epiphonen Joe Passin kanssa? Olen kuullut kehuja tosta studiotonesta ja poikani haaveilee myös
Stratogasterista(itse en tiedä millainen se on) mutta toimisiko combo myös siinä?
stratovaari
20.05.2008 16:56:49
Moi!

Sorry, että vastaus viipyy, työkiireitä...
Itselläni ei vielä ole kokemusta tästä, kuin kolmella erilaisella stratolla. Tuota Epiphonen mallia en tunne, mutta Studiotone on kyllä kokoisekseen niin uskomattoman taipuisa ja monipuolinen vahvistin, että miksei sopisi.
Keikoilla en ole sitä vielä päässyt kokeilemaan, kun ei ole vakinaista bändiä, mutta ääntäkin siitä lähtee paljon enemmän, kuin isossa olohuoneessa kykenee sietämään, eikä volumenuppi osoita vielä kuin länsiluoteeseen...
Jos siis tykkää lämpimän tayteläisestä, tekisi mieli sanoa kauniista soundista ja herkästä dynamiikasta on Koch erinomainen vahvistin. Heviosasto vaatii ehkä isompaa kaiutinvarustusta, itselläni on 4x12 Marshallin kaappi, jota kautta on kiva välillä luukutella - kyllä lähtee!
Ja kevyt kanniskella paikasta toiseen, jos vaikka bussikyytiä joutuu joskus käyttämään.

Suosittelen lämpimästi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)