MoFo 05.01.2008 16:40:54 | |
---|
Delay-pedaaleissa on usein ominaisuus, minkä avulla saa pedaalia polkemalla säädettyä viiveen pituuden. Jostain syystä asettaessani temmon "polkemalla", tuntuu että viive jää kuitenkin biisin temmosta jälkeen. Onko vika minun rytmitajussani, pedaalinkäyttötaidossani vai pedaalissa? Olen havainnut käsisäädön olevan minulle paras tapa asettaa tempo kohdalleen. Voisiko joku pitää minulle pienen oppikurssin delay-polkimen käytöstä =) Käyttämäni pedaali on Boss ME-50. The only pain is to feel nothing at all |
Noissa polkemalla käytettävissä tap-tempo-toiminnoissa usein täytyy painaa poljinta neljä kertaa rytmiin, jonka jälkeen delay vasta asettuu. Saattoi olla itsestäänselvä huomio, mutta kuitenkin. Toisaalta jos tempo systemaattisesti jätättää vain hieman tarkoitetusta temmosta, niin ehkä vika on vain siinä, että tap-tempoa on poljettu liian laiskasti. Röytäen eteenpäin. |
hapan 05.01.2008 17:05:43 | |
---|
Siis se delayhan tulee myöhässä, kun soittaa... Ja paskapuheet sikseen. Vaikuttaa siltä, että vika on käyttäjässä. Pitää olla aika hyvin hallussa tuo, jos aikoo vetää ihan millisekunnilleen. Ja jos siinä polkimessa on vielä vähän fuulaa, niin se vaatii sitten totuttelua. Ootko pitkään polkenut sitä? Itse vedän kaikki biisit samalla viiveellä. |
MoFo 05.01.2008 18:16:44 | |
---|
Siis se delayhan tulee myöhässä, kun soittaa... Repesin ihan täysin =) Vaikuttaa siltä, että vika on käyttäjässä ... Ootko pitkään polkenut sitä? Näin vähän arvelinkin. En ole pitkään polkenut, muutamia päiviä... Jos kellään on yleisestikin hyviä neuvoja kyseisen pedaalin käytöstä, niin otan niitä mielelläni vastaan. The only pain is to feel nothing at all |