Quu 03.01.2008 23:02:02 | |
---|
Eli siis kysymyshän on, että pystyykö sellaista nettisivua tekemään jossa vierailija voisi kuunnella XM/MOD/IT/yms. muodossa olevaa musiikkia? Käytännössä tarvisin tuen vain XM- ja IT-modeille. Ja toisekseen, miten/millä se onnistuisi? En ole kovinkaan hyvä näissä webbisivujutuissa, mutta ajattelin laittaa ihmisten riesaksi omia träkkeribiisejäni :P Kiitos jo etukäteen avusta. Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan. |
Ömm, miksei sitä valmista lopputulosta voi muuttaa mp3 -formaattiin? Oonko mä nyt missannut jotain tärkeää tässä? Epäilen kyllä vahvasti, että normikäyttäjä ei pysty noita kuuntelemaan. |
pwc 05.01.2008 13:23:55 | |
---|
Korkeintaan jollain itse koodaltulla flash-rajapinnalla... Ei, helppoa ei ole, todellakaan. Suosittelen unohtamaan idean ja käyttämään jotain mp3:a tms. Toki, jos jostain internetin ihmemaasta löytyy valmis härpäke, niin sitten. Epäilen vaan melko vahvasti. |
Quu 05.01.2008 18:39:50 (muokattu 05.01.2008 18:40:46) | |
---|
Ömm, miksei sitä valmista lopputulosta voi muuttaa mp3 -formaattiin? Oonko mä nyt missannut jotain tärkeää tässä? Epäilen kyllä vahvasti, että normikäyttäjä ei pysty noita kuuntelemaan. Syyt siihen miksi ajattelin säilyttää alkup. tiedostomuodon on se, että aika monet vanhemmista biiseistäni ovat aika pieniä, koko kasvaisi joissain tapauksissa kymmenkertaisiksi (joistain sadoista kilotavuista megatavuihin). Toinen syy on sitten tietty se, että pääsisin helpommalla kun ei tarvisi käydä muuntorumbaa läpi :) Laiskuus nostaa rumaa päätään... :P Mutta täytyy nyt sit katella mitä teen asian kanssa... Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan. |
Klezberg 05.01.2008 18:50:59 | |
---|
Syyt siihen miksi ajattelin säilyttää alkup. tiedostomuodon on se, että aika monet vanhemmista biiseistäni ovat aika pieniä, koko kasvaisi joissain tapauksissa kymmenkertaisiksi (joistain sadoista kilotavuista megatavuihin). Toinen syy on sitten tietty se, että pääsisin helpommalla kun ei tarvisi käydä muuntorumbaa läpi :) Laiskuus nostaa rumaa päätään... :P Mutta täytyy nyt sit katella mitä teen asian kanssa... Jospa ne muuttaisi midiksi? Koko pysyy pienenä ja niin päin pois. Muunnosrumba on tietenkin. Mod ei ole itselle tarpeeksi tuttu että osaisin tarkemmin arvioida tuota. tyyttydyy, tyytty dididii dii... |
Quu 06.01.2008 18:36:47 | |
---|
Jospa ne muuttaisi midiksi? Koko pysyy pienenä ja niin päin pois. Muunnosrumba on tietenkin. Mod ei ole itselle tarpeeksi tuttu että osaisin tarkemmin arvioida tuota. Midiksi muuttaminen on helvetisti suurempi homma, koska jos siitä midistä haluaa kunnollisen, niin se täytyy itse tehdä. Ja onhan midisoundit aivan hirveitä... En viitsisi kiusata ihmisiä enempää kuin on "pakko" ;) Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan. |
t-termiitti 07.01.2008 13:10:51 | |
---|
...tai laitat vain moduulit ladattavaksi, jokainen pähkäilköön itse kuinka ne saa auki. Kiusaamistahan se on sekin. Voihan sinne sivun alareunaan laittaa jotain linkkejä, jos haluaa oikein mukava olla. Vierailija voi ladata jonkin soittimen esim.: http://www.modplug.com/playerinfo.html . Tai sitten linkki jonhonkin sopivaan plugariin tai lisäosaan, jonka avulla noita voi soittaa jossain tavallisessa mediasoittimessa (winamp tai muu vastaava) - se ei ehkä ole niin ärsyttävää kuin kokonaisen ohjelman asentaminen. Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
Quu 07.01.2008 16:01:05 (muokattu 07.01.2008 16:02:09) | |
---|
...tai laitat vain moduulit ladattavaksi, jokainen pähkäilköön itse kuinka ne saa auki. Kiusaamistahan se on sekin. Onhan tuo käynyt mielessä, olisi ollut vain mukava tehdä sellainen musasivu, että porukka voi kuunnella mun aikaansaannoksia ilman minkäänlaista säätämistä. No, ehkä sitten laitan nuo vain linkkeinä josta niitä voi ladata, saa nyt nähdä. E: Ja selvennettäköön nyt, että ei ole tarkoitus kiusata ketään, vanhat biisini on vain aika hirveitä, niin siitä se tuska kuuntelijalle tulee :) Se ei kuulu missään ja sielläkin missä se kuuluu huonosti niin se ei kuulu ollenkaan. |
Fortune 07.01.2008 18:40:12 (muokattu 07.01.2008 19:09:38) | |
---|
Kyllähän tuo olisi rautaa, jos nuo rakkaat Scream/Impulse Tracker -tuotokset saisi jonnekin kuriositeetinomaisesti soiteltaviksi... Eiköhän noita flashilla toteutettuja mod-playereita löydy internetin syövereistä, pikahaulla löysin ainakin yhden: http://8bitboy.popforge.de/ Tuo hallitsee vain mod-muotoiset tiedostot, mutta kyllähän silläkin jo alkuun pääsee. Javalla on toteutettu sitten enemmänkin, hakusanalla "java mod player" löytynee vaikka ja mitä, ainakin tällaisia sattui silmään: http://www.fasterlight.com/hugg/projects/javamod.htmlhttp://www.quippy.de/mod_en.php Jälkimmäisessä näyttäisi olevan ihan toimiva applet-pohjainen versiokin, pitää testailla joskus kunhan ehtii. Ja kunhan muistan kantaa disketinlukijan töistä kämpille, jotta saan korpuilta musiikkinautinnot kiintolevylle :) |