Aihe: Tinnittääkö?
1 2 3 4 5
kiriminni
03.01.2008 19:57:20
Juu ja jos on todella paha, fyysisen tinnitus niin sen voi kuulla myös korvan ulkopuolella esim stetoskoopilla. Ei mitenkään häävi sairaus.
Tyhmä kysymys väliin?Tinnitus,ikuinen feedback korvassa?
Smappa
03.01.2008 22:11:14

Periaatteessa näin.
Makuasioista ei saa kiistellä, mutta huonosta mausta saa huomauttaa.
Painajaismainen
03.01.2008 22:30:25

Jeps, osta geitti.

Takkia -->
"Ainahan sitä voi perustaa kanalan ja vetäytyä maaseudun rauhaan, tai viljellä kukkakaalia." - Pantse Syrjä | "Stam1na on tyttöjen Mokoma" - ötzi
ssam
03.01.2008 22:50:30
Jos on korvat täysin kunnossa niin kuulostaako hiljaisessa paikassa oikeasti aivan hiljaiselta?

Itsellä nimittäin nukkumaan menessä huomaa että suhisee hieman korvissa, mutta mielestäni on ollut aina sellaista.
Kivijalka
03.01.2008 23:09:29
Jos on korvat täysin kunnossa niin kuulostaako hiljaisessa paikassa oikeasti aivan hiljaiselta?

Itsellä nimittäin nukkumaan menessä huomaa että suhisee hieman korvissa, mutta mielestäni on ollut aina sellaista.

Itse jo tovin luulin omaavani tinnittävät korvat kun aina nukkumaan mennessä kuului vihellystä, tämä kuitenkin paljastui pariksi huoneen toisella laidalla nököttäväksi muuntajaksi sekä dvd-soittimeksi jotka kytkettyinä pitävän omituista "whiiiiii" ääntä. Tätä vain ei päivällä huomannut kun muu melske ylitti tuon hiljaisen vinkunan.
If you ain't a ninja, you ain't shit!
Terry Pantheras
04.01.2008 15:06:46
Mulla tinnitti erään keikan jälkeen toinen korva kolme päivää semmoisella volyymillä yhdellä ja samalla taajuudella (vrt liikennevalot), että olisin tullut varmaan neljäntenä päivänä kirjaimellisesti hulluksi. Eikä se ollut sellaista taustaininää mikä jää yleensä keikoilta tai soittotreeneistä päiväksi pariksi, vaan se oli jotain käsittämätöntä kidutusta; ihan kuin joku olisi soittanut 24/7 ovisummeria korvan juuressa. Siitä ei olisi varmaan millään tabuilla tai tohtoritolosilla selvinnyt ilman henkisen terveyden romuttumista... Onneksi ei jäänyt päälle, vaan se oli kadonnut neljäntenä aamuna herätessäni. Käyttäkää tulppia lapsukaiset! :)
Räkkipeli
04.01.2008 15:19:13
Ei onneeksi..vielä. Noei kun pyrimme kavereiden kanssa huolehtimaan aika hyvin kuulon suojaamisesta.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Arttuonline
04.01.2008 16:17:02

oon miettiny monesti samaa, jos laitetaan johonki äänieristettyy huoneeseen niin jos ei tinnitä nii ei kuule mitään? :D
Numb
04.01.2008 16:19:23

Aina sieltä pientä suhinaa tulee, verenkierto kohisee.

Joskus nuorna miesnä totuin korvien soimiseen niin hyvin, että oli vaikea nukkua jos korvat eivät soineet... Onneksi ei tullut pysyvämpää vahinkoa.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
kh 203
04.01.2008 16:52:41

Itellä ei luojan kiitos tinnitä ja siitä hoidosta sen verra, että muistan joskus jossai ohjemas missä sitä kyseistä tautia hoidettii musiikin avulla...??! Niin... sitä minäkin ihmettelin. Suositeltiin kuuntelemaan musiikkia kuulokkeiden kanssa hiljaa. Toi kuulemma jotain apua kovaan tinnitykseen. Fight fire with fire.
Girl love is ok... at least fun to watch!
Minä!
04.01.2008 21:21:48
Ennen tinnitti aina kun soitti orkesterin kanssa kovilla volyymeilla, mutta nyt kun on treenaillut niin on päässyt tinnityksestä eroon. Kaupan päälle kuulo on heikentynyt huomattavasti.
Magr
04.01.2008 21:48:22
Mitä tämä aihe tekee kitarakamat-osastolla? Ihmiset hei, koittakaa laittaa nää oikeille osastoille nää aiheet..
Tottakai.
perskurkkana
21.02.2008 12:05:16
Mitä tämä aihe tekee kitarakamat-osastolla? Ihmiset hei, koittakaa laittaa nää oikeille osastoille nää aiheet..

Ihmettelin itse samaa.

Ja kyllä, tinnittää. Tulppia olen käyttänyt, mutta joskus unohtuu. Nyt siitä sitten sakotetaan.
rosberg
21.02.2008 12:52:13
jo 13v. Mielenhallinta auttaa. Nukkuessa korvatulpat.
Hellyeah!
Krister
21.02.2008 13:00:23 (muokattu 21.02.2008 13:00:58)

Soittopuolella olisi ollut parempi paikka. Veikkaisin että ketjun aloittaja on ajatellut että kitaristien korvat on ensimmäisenä tohjona. Ei mitenkään kaukaa haettua, koska särösähkis kattaa ison osan ihmiskorvan kuuloalueesta etenkin, jos kyseessä on jykevämpää saundia harrastava soittaja. Plus että yleensä se bändin volumehullu löytyy hihnan ja kitaran välistä...
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
Tomtom
21.02.2008 13:04:23 (muokattu 21.02.2008 13:05:05)
...Plus että yleensä se bändin volumehullu löytyy rumpukapuloiden paksuista päistä..

Yritin tässä kerran etsi rumpalistipalstalta soiton volyymiin liittyviä juttuja. Eipä näkynyt yhtäkään. Kertoo ainakin mulle edelläolevan paikkaansapitävyydestä ( tai omasta "musamiehisyydestäni"- suo anteeksi musamies.)
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
spede from hell
21.02.2008 13:26:15

Monesti kysytty ja useasti vastattu että: kyllä vain tinnittää non-stop
G.I.D!
4-T
21.02.2008 13:39:41
jo 13v. Mielenhallinta auttaa. Nukkuessa korvatulpat.

Mulla tinnitys vaan kovenee kun laittaa korvatulpat. En tosin käytä nukkuessa tulppia kun ei "vielä" häiritse niin paljon.
Viime aikoina alkanut vaivaamaan tää tinnitys kun oon huomannut että se vuosien saatossa vain kovenee.
Hommasin nyt valetut tulpat mutta vaikka ne ovatkin paremmat kuin kuusitulpat silti soundista puuttuu se jokin ettei oikein pääse "fiiliksiin".
Masentaa...ilmeisesti ainoa vaihtoehto näyttäs olevan parempi treenikämppä, missä ei ole ylimääräisiä kaikuja ja sais eristettyä rumpalin.
rosberg
21.02.2008 16:16:00
korvatulpilla sen pystyy sulkemaan paremmin pois. ei kande masentua.
Hellyeah!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)