Aihe: Pari kysymystä
1
hezander
28.08.2003 16:00:33
Löysin käytettynä jykevän oloisen Yamahan 14"X6,5" teräsvirvelin. Kyljessä lukee vain Yamaha Model SD-065MB. Kiinnostaisi tietää mitä Yamahan sarjaa ko. virveli on?

Toinen kysymys: Minulla on sinileimainen Paisteen Formula 602 medium ride. Tietääkö kukaan milloin ko. sarja muuttui sinileimaiseksi, ja milloin sarja lopetettiin kokonaan?
Blitz
28.08.2003 19:08:55
Toinen kysymys: Minulla on sinileimainen Paisteen Formula 602 medium ride. Tietääkö kukaan milloin ko. sarja muuttui sinileimaiseksi, ja milloin sarja lopetettiin kokonaan?

Sinileimaisista en ole kuullut/nähnyt mitään. Puna- ja mustaleimaiset ovat niitä tavallisempia 602 formuloita. Ridejä tuntuu olevan vielä aika paljon jäljellä näin kylmiltään sanottuna.

Mutta siis, oman tietoni mukaan tuo sarja olisi lopetettu joskus 80-luvulla. En kyllä tätä tiedä varmaksi, joten älä ainakaan eteenpäin epävarmaa tietoa levitä. :)
Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia.
rymy
03.01.2008 13:17:00
Tuolla torin puolella oli jonkin aikaa myytävänä sinileimainen Paisteen 602. Ilmoitus tosin hävisi aika äkkiä.
Jäi meikäläistä vaivaamaan leimavärit näissä 602:ssa
Haulla löytyi tämä tallainen ammoisina aikoina käyty tynkäkeskustelu.
Joku Paisteguru vois loistaa tiedoillaan ja valaista meitä tietämättömiä..
Kiitos ja näkemiin
Ei se oo ny niin v...n tarkkaa.
Velli
03.01.2008 13:54:56 (muokattu 06.01.2008 14:11:10)
Markun Musiikissa Nurmossa on ollut jo jonkin aikaa (ainakin muutama viikko sitten oli kun viimeksi siellä kävin) sinileimainen 18" 602 Ride. Innoissani testasin sitä, mutta se ei kuulostanut 502:ta paremmalta, joten jätin ostamatta. Kahtena kertana olen sitä siellä testannut ja kummallakin kerralla huonoksi todennut.

Keksin tähän kaksi selitystä:

1. Olen täysin puukorva enkä ymmärrä mistään mitään.
2. Kyseessä on jokin krapulapäivänä väännetty yksilö.
JussiKoo
03.01.2008 16:29:45
Aikanaan 80-luvun alkupuolella noita sinileimaisia oli koulun rumpusetissä. Eivät tehneet vaikutusta. Jotenkin jäi sellainen muistikuva, että olivat halvimpia.

Huom! Ainoastaan mutu.
Juupe
03.01.2008 22:11:48
Googlettamalla löytyi mm. tällainen keskustelu:

http://www.vintagesnaredrums.com/forums/showthread.php?t=109

Kolmesta eri logo-vaihtoehdosta löytyy kuva sieltä vähän alempaa. Siis väritön, musta ja sininen (tämä on myös ikäjärjestys). Punaista leimaa ei Formula 602:ssa ole ollut. 2002:ssa on mustia ja punaisia.

Löysin myös sellaisen tiedon, että vanhimmat 602:set olis ohuimpia ja uusimmat sinileimaiset paksuimpia, mutta toisaalla sanottiin, että eroja ei ole.
hansakemanelius
03.01.2008 22:33:03 (muokattu 03.01.2008 22:40:47)

Tällaista tietoa löytyi: http://home.mnet-online.de/cymbalis … lism/cymbals/series/Paiste.html#602
Tämän sivun mukaan 602-sinileimojen valmistus olisi loppunut v. 1987. Jossain muualla sanottiin että 90-luvun alkupuolella joten ota nyt sitten selvää.

Wikipedia sanoo näin: Formula 602 series, made from B20 bronze, first released in 1957. These cymbals have a dedicated group of fans. Many examples of the heavier types still exist, but the paper-thin crashes are rare and almost priceless, other models vary between these extremes.
Joo nej ....
Tindrum
03.01.2008 22:52:29
Aikanaan 80-luvun alkupuolella noita sinileimaisia oli koulun rumpusetissä. Eivät tehneet vaikutusta. Jotenkin jäi sellainen muistikuva, että olivat halvimpia.

Huom! Ainoastaan mutu.

Ostin uusia sinileimaisia Formula 602-peltejä vuonna 1984 koko kattauksen (13"hh-2xcrash-ride-china-splash). Mitään en ole niin katunut, kuin niiden myyntiä vuonna 1987. Ranteet auki.
m© Kokakolaputelipum - sekatavarapam!
hollmi-5
04.01.2008 10:47:53 (muokattu 04.01.2008 10:48:26)
Ostin uusia sinileimaisia Formula 602-peltejä vuonna 1984 koko kattauksen (13"hh-2xcrash-ride-china-splash). Mitään en ole niin katunut, kuin niiden myyntiä vuonna 1987. Ranteet auki.

Minä en huomannut 602-sarjan soundien muuttuneen leimojen vaihtumisen myötä. Niitä mustaleimaisia arvostetaan enemmän vain tunnesyistä. Minulla on pre-serial (ei leimaa, ei sarjanumeroa) ja sitten niitä sarjanumerollisia mustaleimaisia. Nämä Paistet ovat minun ehdottomia suosikkejani. Tulkaa ampumaan haulikolla, jos näkyy minun nimissä torilla myynnissä :-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
Krille
04.01.2008 13:40:07 (muokattu 04.01.2008 13:42:42)
Minulla on mustaleimaiset sekä sinileimaiset 602 haitsut..Sinileimaiset ovat vähän paksumpia..Mutta molemmat parit ovat mahtavansoundiset! Kolme rideä löytyy myös 18,20,22 (mustaleimaiset) 22" on suosikkini..16" thin crash pelti löytyy myös,ja on tosi ohkainen..Ja pellit eivät ole myytävänä:) Mutta ostaisin mielelläni 602 18" 602 crash pellin:)
Även på svenska..
Juupe
06.01.2008 20:58:29
En oo kyllä minä ainakaan punaleimasta 602:sta nähnyt tai sitten on iskenyt värisokeus jota en usko olevan.

Pitkään pidättelin, mutta pakko on huomauttaa, että muutamaan kertaa tuli jo edellä todettua ja todistettua, jotta punaleimaisia 602:ia ei ole olemassa. Että jotain vikaa siinä näössä vissiin kuitenkin...:)
Bobana
07.01.2008 10:32:56
Pitkään pidättelin, mutta pakko on huomauttaa, että muutamaan kertaa tuli jo edellä todettua ja todistettua, jotta punaleimaisia 602:ia ei ole olemassa. Että jotain vikaa siinä näössä vissiin kuitenkin...:)

Nääg nääg....
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Kailis
07.01.2008 22:13:37

Tuossa iässä ne pidätysongelmat on ihan ok...
villelliv
02.02.2008 13:16:08
Omistan LUDWIG Classic Birch 20" setin ja jostain syystä basariin ei sovi muu kuin ludwigin oma basarikalvo. Olen paria ludarin kalvoa kokeillut ja ne ei soundillisesti miellytä. Muista kalvoista olen kokeillut remoa ja aquarianin kalvoja. Kyseisillä kalvoilla basarin vanteen ja kalvon (lyöntikalvo) väliin jää noin 3-5 millin rako. Noin puolelta matkalta vannetta kalvo istuu ja toiselle puolelle vannetta jää kuvailemani rako vanteen ja kalvon väliin. Ludwigin kalvo istuu ok, joten luulisin, että kyse ei ainakaan ole siitä, että basari tai vanne olisi kiero.

Onko kenelläkään kokemuksia tai vinkkejä?
Kailis
02.02.2008 13:54:51

Omistan LUDWIG Classic Birch 20" setin ja jostain syystä basariin ei sovi muu kuin ludwigin oma basarikalvo. Olen paria ludarin kalvoa kokeillut ja ne ei soundillisesti miellytä. Muista kalvoista olen kokeillut remoa ja aquarianin kalvoja. Kyseisillä kalvoilla basarin vanteen ja kalvon (lyöntikalvo) väliin jää noin 3-5 millin rako. Noin puolelta matkalta vannetta kalvo istuu ja toiselle puolelle vannetta jää kuvailemani rako vanteen ja kalvon väliin. Ludwigin kalvo istuu ok, joten luulisin, että kyse ei ainakaan ole siitä, että basari tai vanne olisi kiero.

Onko kenelläkään kokemuksia tai vinkkejä?

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=30&t=158624&co=30
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)