Niq 02.01.2008 11:23:55 | |
---|
Mulla on semmoset 3M pro-mallin kuulonsuojaimet ja nuo päässä ei saa varmasti kuulovaurioita rumpuja soittamalla vaikka kuinka yrittäisi. Vaimentavat ihan tajuttomasti. Tuohon kun lisää hifikuuset ja Kossin napit niin vuoto on käytännössä olematon. "I have a cunning plan" -Baldrick |
markkuliini 02.01.2008 11:51:44 | |
---|
Vaimentaa kyllä http://www.sennheisernordic.com/nordic/icm_eng.nsf/root/502103 Nuo kun ei nuo mene korvien yli vaan jää siihen päälle. Mun korvat on ainakin sen verran epätasainen alusta että rummut vuotaa aika paljon sisään. Sen takia juuri ostin itselle että voin käyttää elacineja vielä alla jos noista tulee monitoria/klikkiä keikoilla, eikä demppaa liikaa. |
moderndrummer88 02.01.2008 11:58:21 | |
---|
Vaimentavat ihan tajuttomasti. Tuohon kun lisää hifikuuset ja Kossin napit niin vuoto on käytännössä olematon. Tuommonen yhdistelmä on taasen vaarallinen kaikkien muiden kuulolle. Ylä- ja keskitaajuksien hiljentyminen on niin voimakasta, että peltejä tulee tahkottua aivan hemmetin kovaa suhteessa muuhun settiin. "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
Kailis 02.01.2008 12:41:53 | |
---|
Tuommonen yhdistelmä on taasen vaarallinen kaikkien muiden kuulolle. Ylä- ja keskitaajuksien hiljentyminen on niin voimakasta, että peltejä tulee tahkottua aivan hemmetin kovaa suhteessa muuhun settiin. Älä nyt sitten pihtaa vaan kerro se ainoa ja oikea tapa monitoroida |
Kailis 02.01.2008 12:43:24 | |
---|
Nuo kun ei nuo mene korvien yli vaan jää siihen päälle. Mun korvat on ainakin sen verran epätasainen alusta että rummut vuotaa aika paljon sisään. Sen takia juuri ostin itselle että voin käyttää elacineja vielä alla jos noista tulee monitoria/klikkiä keikoilla, eikä demppaa liikaa. Totta joo, huomasin kun tarkemmin tutkin. Ehkä sähkörummuille vois sopia |
moderndrummer88 02.01.2008 13:03:59 | |
---|
Älä nyt sitten pihtaa vaan kerro se ainoa ja oikea tapa monitoroida Eiköhän semmoset ihan kunnon valetut napit monitorointiominaisuudella ole aika hyvä? "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
Kailis 02.01.2008 13:12:03 | |
---|
Eiköhän semmoset ihan kunnon valetut napit monitorointiominaisuudella ole aika hyvä? Jep. Ja noitako käytetään sitten niin että pellit tulee läpi ja kaikki muu niiden kanssa balanssiin? |
Niq 02.01.2008 13:17:17 (muokattu 02.01.2008 13:18:37) | |
---|
Tuommonen yhdistelmä on taasen vaarallinen kaikkien muiden kuulolle. Ylä- ja keskitaajuksien hiljentyminen on niin voimakasta, että peltejä tulee tahkottua aivan hemmetin kovaa suhteessa muuhun settiin. Niin meinasitko että kossit syöttää vain bassotaajuuksia? Toki rummut mikitettynä ja tulevat kuulokkeisiin. Soittokaverit ovat kehuneet että soitan paljon hiljempaa noin, koska tuuttaan itselleni rummut sen verran "yli" muista instrumenteista omassa kuulokemiksauksessani. EDIT: Eiköhän semmoset ihan kunnon valetut napit monitorointiominaisuudella ole aika hyvä? Jah, md88 ja elitistivaihde silmään. Et varmaan paskokaan ilman että on kullalla silattu ja satiini-istuimella varustettu vessanpönttö. "I have a cunning plan" -Baldrick |
moderndrummer88 02.01.2008 13:19:38 (muokattu 02.01.2008 13:20:25) | |
---|
Käsitinköhän väärin, kun luulin, että Niq tarkoitti että kuusien päälle vielä peltorit... I'll ket mee coat... E: Jah, md88 ja elitistivaihde silmään. Et varmaan paskokaan ilman että on kullalla silattu ja satiini-istuimella varustettu vessanpönttö. Itsellänihän ei valettuja tulppia siis ole. "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
grooveman 02.01.2008 13:23:54 | |
---|
Tuommonen yhdistelmä on taasen vaarallinen kaikkien muiden kuulolle. Ylä- ja keskitaajuksien hiljentyminen on niin voimakasta, että peltejä tulee tahkottua aivan hemmetin kovaa suhteessa muuhun settiin. Minusta se on opelteltavissa oleva taito pitää setti balanssissa vaikka itsellä onkin kuulonsuojausta. Ainakin itse pystyn siihen, täytyy vaan uskoa että kyllä ne symbaalit kuuluu ihan samaan tapaan kuin ennenkin:) Mikä muuten estää niitä kaikkia muita soittajia ja laulajia pitämästä tulppia? Etenkin treenikämpällä rummut saattaa tulla kovin vaikka ei mättäisikään. Alkuperäiseen aiheeseen: Olen soittanut Peltoreilla yli 10v, ja en ole törmännyt ongelmiin. Kuulo on yksilöllinen juttu. "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki |
Hakki 02.01.2008 17:28:55 | |
---|
Vastaavan efektin olen Peltoreilla todennut. Mua se ei niin hirveästi haittaa vaikka matalat taajuudet tulevatkin suhteessa kovempaa, hyvin sitä oppii niitä peltejä suhteuttamaan siihen soittotyyliin. Lisäksi kuppikuulosuojaimet ovat monta kertaa mukavammat käyttää kuin mitkään korvaan työnnettävät laitteet, ainakin minun korvakäytävilleni. while(true) {play(metal);} | Ablaze In Hatred - www.ablazeinhatred.com | Kaikki tänään päättyy... | Searing Meadow - www.searingmeadow.com |
Bumbarr 02.01.2008 20:05:15 | |
---|
No ei ne kyllä tosiaan paljoa vaimenna, ei mitenkään tule rumpujen kanssa noilla toimeen. No tossahan lukee että ne vaimentaa... Sillon se on totta. Kilpikonnat rockkaa! |
moderndrummer88 02.01.2008 20:09:35 | |
---|
No tossahan lukee että ne vaimentaa... Sillon se on totta. Testattu on (koululla on noita useampikin pari) ja ei riitä rumpujen soittoon sitten millään. "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
Bumbarr 02.01.2008 21:09:27 | |
---|
Sori tää sarkasmi ei nähtävästi oo mun vahvinta alaa näin netin välityksellä Kilpikonnat rockkaa! |
moderndrummer88 02.01.2008 22:14:30 (muokattu 02.01.2008 22:15:06) | |
---|
Sori tää sarkasmi ei nähtävästi oo mun vahvinta alaa näin netin välityksellä Kyllä mä tuon heiton tajusin, mutta ajattelin tuollaisella asiallisella kommentilla viedä sen sarkasmin ilon ;) "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
Kailis 03.01.2008 01:38:42 | |
---|
Minusta se on opelteltavissa oleva taito pitää setti balanssissa vaikka itsellä onkin kuulonsuojausta. Ainakin itse pystyn siihen, täytyy vaan uskoa että kyllä ne symbaalit kuuluu ihan samaan tapaan kuin ennenkin:) Mikä muuten estää niitä kaikkia muita soittajia ja laulajia pitämästä tulppia? Etenkin treenikämpällä rummut saattaa tulla kovin vaikka ei mättäisikään. Alkuperäiseen aiheeseen: Olen soittanut Peltoreilla yli 10v, ja en ole törmännyt ongelmiin. Kuulo on yksilöllinen juttu. Myöskään en ihan tajunnut. Eikö niillä muilla ole tulppia? En lähde mun soittovolaa säätämään sen mukaan miten joku tulpaton gtr/b/voc haluaa. Ja sama juttu, mulla on aika iskostunut tuo soittotatsi. Olen jopa nykyään mennyt siihen suuntaan että kaitsen kitara- ja bassotasot treeneissä pienemmälle. Voi itsekin käyttää enemmän dynamiikkaa ja laulu kuuluu. |
Itsellä on "suljetut" Kuulokkeet ja ongelmia ei ole tullut muutakuin sitte kun ottaa luurit pois ja soittaa. sillon sattuu korviin. en suosittele. rummut kuulostaa hirveältä ja korviinki sattuu kerran soitin milleillä ja sitten ajattelin, I had newer touht those was so bad |
Kailis 04.01.2008 11:44:24 | |
---|
Itsellä on "suljetut" Kuulokkeet ja ongelmia ei ole tullut muutakuin sitte kun ottaa luurit pois ja soittaa. sillon sattuu korviin. en suosittele. rummut kuulostaa hirveältä ja korviinki sattuu Ihanko totta??? No vakavasti puhuen ilmiö johtuu siitä että korvasi on tottunut vasteeseen ja volumeen joka tulee luureista. Kun sitten yhtäkkiä vetää ilman, se on aika shokki korvalle, tulee ikäänkuin puun takaa. En kyllä suosittele totuttamaan korvaa. Se kyllä onnistuu, mutta harvoin ilman vaurioita. Been there, done it. Tinnituksen pääsointi (plus kerrannaiset päälle) n.8000 Hz ollut jatkuvana nyt 8 vuotta. Miksei niitä luureja voi pitää päässä vaikkei sieltä mitään tulekaan, vaimentaa ainakin. |
K.Suninen 06.01.2008 10:32:49 | |
---|
Itsellä on "suljetut" Kuulokkeet ja ongelmia ei ole tullut muutakuin sitte kun ottaa luurit pois ja soittaa. sillon sattuu korviin. en suosittele. rummut kuulostaa hirveältä ja korviinki sattuu Tämähän on tää klassinen keino tuhota kuulonsa tehokkaasti ja nopeasti. Varoteltiin jo pikkupoikana tosta musaopistolla. Korva on levossa luurien alla eikä oo valmistautunu kovaan meteliin ja sit yksiki isompi pum voi olla kohtalokas. Mä en nykyään päästä korvaani kärsimään metelistä enää missään koskaan, aina on tulpat mukana missä tahansa meenkin. Tinnitys kuiteski jo kuiskailee korvissa, se ei saa pahentua tästä.. niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et? |
tml 07.01.2008 14:44:11 | |
---|
Tässä olisi kaksi aiheeseen liittyvää kysymystä: 1) Millainen on valettujen tulppien vaimennusvaste kun niissä on monitorinapit? Käsittääkseni juuri vaimennusfiltteri tuottaa sen suht tasaisen vaimennuksen. Mitä tapahtuu kun filtteri korvataan monitorilla? (Kyseessä siis sellainen tapaus, että monitoreista tulee vain musiikkia ja rummut vain vuotaa läpi.) 2) Mitkä olisi hyvät luurit pitää Elacinien päällä? Haluaisin siis että luurit päästäisivät rumpujen soundin mahdollisimman luonnollisena läpi ja tulpat hoitaisivat vaimennuksen. |