Aihe: uutta kitaraa hankkimassa
1
vaasankitaristi
04.01.2008 01:19:17
eli mikä ois hyvä mieluusti kiinteä tallainen hevikeppi 300-500e?
noita ibanezin keppejä olen paljon katsellut ja myös kokeillutkin. saundit ovat mielestäni paremmat kuin ltdn saman hintaluokan kitarat. (makuasia kuitenkin)

http://www.thomann.de/fi/ibanez_rgr321exbk.htm
tätä olen testannut vaasan unisoundissa. hyvältä peliltä vaikutti emg mikkeineen, mutta basswood materiaalista en tiedä onko hyvää olen kyllä kuullut ja todennut että on todellä kevyttä, mutta voiko verrata mahonkiin?

tai sitte
mahonkia ainaki, mutta mikkien tasosta ei tietoa (ovat kai jotkin ibanezin omat mikit?)

http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg321mhrb.htm

ehdottakaa toki muitakin merkkejä ja malleja
mieluiten ei mitään LTD 50 tai 100 sarjaa.
Dirty Hero
04.01.2008 08:37:19
Ei ne mikit kyllä EMG:t ole. Thomannilla lukee että Ibanez Humbuckers (Designed by EMG) Tuskin ovat läheskään yhtä laadukkaat kuin aidot EMG:t. Suosittelen ennemminkin tuota RG321MH-mallia
duc
04.01.2008 08:39:09 (muokattu 04.01.2008 08:41:40)
Kyllä nuissa taitavat puut olla erilaisia. Lehmus (basswood) on huonomman puoleisen soitinpuun maineessa, mahonki hyvän. Tosin mahonkiakin on montaa lajia, ja noissa halvoissa itäritsoissa se on tietenkin sitä halvinta mitä lähipusikosta löytyi. Mutta kun ei nuo lehmusrunkoisen mikit mitään EMG:n tuotantoa ole, niin eipä sitä senkään puolesta kannata hankkia.
KUNU
04.01.2008 09:11:56
Kyllä nuissa taitavat puut olla erilaisia. Lehmus (basswood) on huonomman puoleisen soitinpuun maineessa, mahonki hyvän. Tosin mahonkiakin on montaa lajia, ja noissa halvoissa itäritsoissa se on tietenkin sitä halvinta mitä lähipusikosta löytyi. Mutta kun ei nuo lehmusrunkoisen mikit mitään EMG:n tuotantoa ole, niin eipä sitä senkään puolesta kannata hankkia.

Lehmus huonossa maineessa? Itse en ainakaan ole kuullut moista. Suurin osa Ibanezin kitaroista on lehmusta ja hyvin se toimii. Esim. Steve Vain, John Petruccin ja Joe Satriaanin signature mallit ovat lehmusta.
Lehmus on selvästikkin kovempi materiaali kuin mahonki, itse ainaki huomasin selvästi eron kun vaihdoin kitaraa. Mahonki antaa paljon pehmeämmän saundin.
duc
04.01.2008 09:22:41
Lehmus huonossa maineessa? Itse en ainakaan ole kuullut moista. Suurin osa Ibanezin kitaroista on lehmusta ja hyvin se toimii. Esim. Steve Vain, John Petruccin ja Joe Satriaanin signature mallit ovat lehmusta.
Lehmus on selvästikkin kovempi materiaali kuin mahonki, itse ainaki huomasin selvästi eron kun vaihdoin kitaraa. Mahonki antaa paljon pehmeämmän saundin.

Nuhaiseksi/tukkoiseksi sen soundia on kyllä sanottu (vaatii kaveriksi kirkkaat mikit), kuten myös pehmeäksi (hihnatapit eivät pysy rei'issään...), mutta tietenkin noussa kalliimmissa malleissa voi olla parempaa puuta käytössä kuin halvemmissa. Ja tietenkin yksilökohtaisia erojakin on eri kitaroiden puissa. Mutta näin siis suurin piirtein voi tän suuntaista yleistämistä vissiin harrastaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)