Aihe: Studio ja miksaaja buukattu, lopputulos ei halutunlainen
1 2 3 4 5
Mikael
03.01.2008 11:48:27

Ja mitä laskutukseen tulee, en ymmärrä miten julkaisematta jättäminen oikeuttaa jotenkin pienempään korvaukseen. Aikaa menee miksaajalla kuitenkin yhtä paljon. Ja kun suomessa ei saa miksauksesta tai tuotannosta pinnoja niin ois aika ihmeellistä et itse liksastakin joutuis luopumaan. Jotain rotia.

Njoo, mä ajattelin oikeestaan tilannetta jossa työn alle olis tulossa koko levy tai ainakin jonkinlainen kokonaisuus, jolloin yhden biisin tekeminen "puolella riskillä" olis lähinnä molempien osapuolien etu ja pitemmän päälle myös (toivottavasti) taloudellisesti järkevää. Lisäksi ainakin omalla kohdalla referenssit ovat sen verran vähäisemmät, että säkkisian välttämiseksi ko. järjestely tuntuis reilulta. Varmaan eri tilanne joltain jonka kalenteri ilmankin pursuaa hyvärahaisia duuneja...
Inhimillisyys on hyve.
Kailis
03.01.2008 12:51:51

Tässä on mun himassa nopeasti kyhätty hahmotelma siitä mihin suuntaan sitä olisi kenties pitänyt viedä. Tämä on siis noin neljän tunnin efortin tulos ja itse en mikään miksaaja ole:
http://www.firenote.com/huttudemo2007/02%20Heart%20Breaker.mp3

Ja tuossakaan ei ole pannuja sämplätty.

Raakasoundeja joudutte ehkä odottelemaan loppuviikkoon, nyt on niin hoppusta ettei ehdi säätämään.

Joo tää on ihan selkeä kuvio; haluatte Lordin pohjien päälle Ari Koivusen laulun
d-iivil
03.01.2008 13:55:43
Joo tää on ihan selkeä kuvio; haluatte Lordin pohjien päälle Ari Koivusen laulun

Aaaahahaaa :D
Tohon päästäisiin varmaan helpommalla kun pyytäisin Putaansuuta yhtyeineen soittamaan ja Aria laulamaan, ei tarviis näin vaikeesti tehä ja itteensä vaivata :)
santtus
03.01.2008 20:25:01
Mun mielestä tuntuu omituiselta, että palstalla, jolla kirjoittavat ihmiset eivät esiinny omilla nimillään (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) ruvetaan vaatimaan tämänkaltaisessa tapauksessa biisin miksanneen kaverin nimeä julkisuuteen.
"Hyvinhän me vedetään, mitä ne netissä kirjoittaa..?"
MJ
04.01.2008 01:55:33
Jos täällä nimiä aletaan julkaisemaan, ni sillon olis vähintääki reilua, et kirjottajatki on omalla nimellä.
Janus
04.01.2008 02:28:40
Heh, pikaisella plaraamisella näyttäis siltä, että ne jotka pitävät nimen julkaisua huonona ideana olisivat itse miksaushommia työkseen tekeviä ;-)

Niin, tai muuten musiikkia ammatikseen tekeviä. Hitto, oliskohan jopa ammattilaisia?

Soittimenomistajat.net näyttää taas parhaat puolensa.
CryptoFib
04.01.2008 03:27:51 (muokattu 04.01.2008 17:10:35)
----------
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
Roberto
04.01.2008 07:49:36 (muokattu 04.01.2008 11:51:28)

Heh, pikaisella plaraamisella näyttäis siltä, että ne jotka pitävät nimen julkaisua huonona ideana olisivat itse miksaushommia työkseen tekeviä ;-)

(No, yks lysti loppujen lopuksi meikäläiselle.)

Kandee ehkä tsekata tietolähteet kondikseen...

Mod.huom. Jospa lopetetaan nyt se nimien tivaaminen. Jos jollakulla on tarvetta se esim. levyprojektia suunnitellessa tietää, pikaviestit ovat varmasti parempi tapa. Julkisella palstalla lipsutaan äkkiä kunnianloukkauksen puolelle ja lisäksi vain toisen osapuolen version esittäminen on aina arveluttavaa. Jatketaan, mutta mieluummin yleisemmällä linjalla, nimillä repostelu ei ketään auta tässä tapauksessa.
kivi
08.01.2008 12:47:51
Samaa mieltä Moderaattorin kanssa. Jokaiselle sattuu havereita, mutta musta on henk koht aina ollut vastenmielistä katsoa kuinka ihmiset tirkistelevät auton ikkunasta onnettomuuspaikan ohi ajaessa, näkyykö verta tai aivomassaa.

Muuten oon edelleenkin samalla kannalla syyllisyyskysymyksestä kuin jo ketjun alkupuolella esitin: mä uskon. että miksaaja on tehnyt parhaansa niissä puitteissa missä on uskonut homman toimivan, ja pyrkinyt toisintamaan tallennetun materiaalin mahdollisimman uskollisesti.

Jos se sitten soundaa tylsältä, ongelma ei mun nähdäkseni oo miksaajan ammattitaidossa vaan siinä, että ohjeistus olisi edellyttänyt sen tason uudelleensorkkimista, ettei siihen yksinkertaisesti uskalla mennä ilman että on tuottaja paikalla.

Mä olen itse ollut useita kertoja tuossa vakanssissa: palkattuna tuottajana joka on haettu paikalle nimen omaan sanomaan: "antaa mennä vaan, käytetään niitä plugeja, luodaan raakamatskusta uutta, prosessoidaan" kun tiedossa on ettei miksaaja muuten voi lähteä kyllin radikaaleihin ratkaisuihin. Noissa tilanteissa yhteistyökumppaneinani toimivat miksaajat nauttivat poikkeuksetta erittäin suurta arvostusta mun silmissäni. Vaikkeivät omin neuvoin avaakaan Trash-plugaria joka soittimelle.
:-D

Että eikö tää vois olla nyt tässä? Lukkoa tai jotain, ja ens kerralla tuottaja paikalle. Ok?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
shovi
08.01.2008 13:22:35
Mä olen itse ollut useita kertoja tuossa vakanssissa: palkattuna tuottajana joka on haettu paikalle nimen omaan sanomaan: "antaa mennä vaan, käytetään niitä plugeja, luodaan raakamatskusta uutta, prosessoidaan" kun tiedossa on ettei miksaaja muuten voi lähteä kyllin radikaaleihin ratkaisuihin. Noissa tilanteissa yhteistyökumppaneinani toimivat miksaajat nauttivat poikkeuksetta erittäin suurta arvostusta mun silmissäni. Vaikkeivät omin neuvoin avaakaan Trash-plugaria joka soittimelle.
:-D

Mun ammattitaito ei riitä varsinaisesti kyseenalaistamaan mitään, kun sellaista ammattitaitoa ei löydy, mutta haluaisinpa silti kysyä, että miksei bändin oma sana siitä riitä? Jos bändi sanoo miksaajalle, että halutaan tällaista saundia ja saundi vaatii rankkaa prosessointia, miksi siinä pitäisi olla vielä tuottaja vieressä kertomassa, että muista nyt tehdä rankkaa ja saat käyttää sitä ja sitä plugaria? Miksei sekään riitä, että bändi ymmärtääkseni on vielä erikseen yrittänyt korjata tilannetta ja pyytää rankempaa miksausta?
Roberto
08.01.2008 13:25:25

Mun ammattitaito ei riitä varsinaisesti kyseenalaistamaan mitään, kun sellaista ammattitaitoa ei löydy, mutta haluaisinpa silti kysyä, että miksei bändin oma sana siitä riitä? Jos bändi sanoo miksaajalle, että halutaan tällaista saundia ja saundi vaatii rankkaa prosessointia, miksi siinä pitäisi olla vielä tuottaja vieressä kertomassa, että muista nyt tehdä rankkaa ja saat käyttää sitä ja sitä plugaria? Miksei sekään riitä, että bändi ymmärtääkseni on vielä erikseen yrittänyt korjata tilannetta ja pyytää rankempaa miksausta?

En ole vielä kertaakaan ollut läsnä tilanteessa jossa "bändi"-yksiköstä tuleva informaatio on täysin vailla ristiriitoja, vaikka hahmoista itse niin tuntuukin.
Notefix
08.01.2008 13:57:23 (muokattu 08.01.2008 14:00:46)

En ole vielä kertaakaan ollut läsnä tilanteessa jossa "bändi"-yksiköstä tuleva informaatio on täysin vailla ristiriitoja, vaikka hahmoista itse niin tuntuukin.

Hehe, repesin! Jotenkin noin juu... :)

Tosin, mun mielestä ei se tuottajakaan siinä auta, jos miksaaja ei vaan kysytynlaiseen soundiin ole perehtynyt. Ei sellasta miksaajaa olekaan, joka hallitsee kaikki tyylit suvereenisti.
"Layers of layers of shit!"
d-iivil
08.01.2008 14:08:40

Jos hemmolle laitetaan ihan puhtaita samplejakin menemään pannujen osalta että "tämmöistä, got it", niin kyllä se on sitten ihan vaan tahtomisesta kiinni tekeekö se semmoista vai jättääkö tekemättä ja vittuilee perään että "kyllä minä tiedän" tai "ei tommosta, toihan tappaa grooven toi tommonen napse basarissa ja tomeissa".
Conrad Lant
08.01.2008 16:17:42

Jos hemmolle laitetaan ihan puhtaita samplejakin menemään pannujen osalta että "tämmöistä, got it", niin kyllä se on sitten ihan vaan tahtomisesta kiinni tekeekö se semmoista vai jättääkö tekemättä ja vittuilee perään että "kyllä minä tiedän" tai "ei tommosta, toihan tappaa grooven toi tommonen napse basarissa ja tomeissa".

Tässä vain herää kysymys millä perusteilla ko. miksaaja edes valittiin biisejä työstämään ihan alunperin? Mittavat referenssit halutussa genressä eivät ilmeisesti ainakaan olleet perusteena...?

Nimim. En minäkään palkkaisi Charles Dyetä miksaamaan '82 hooceeta.
No one prayed for Sodom Osta levy
Mikael
08.01.2008 17:12:50 (muokattu 08.01.2008 17:18:41)

Hehe.. tää on osuvasti ilmaistu : D
Inhimillisyys on hyve.
Ukko
09.01.2008 09:25:11

Miksei bändi voi olla miksauksessa mukana ja kertoa milloinka asiat ovat heidän mielestään kohdillaan ?
Roberto
09.01.2008 10:05:07

Miksei bändi voi olla miksauksessa mukana ja kertoa milloinka asiat ovat heidän mielestään kohdillaan ?

No toi nyt on paskin idea ikinä.
hape
09.01.2008 10:21:09

Mun mielestä miksaus ei todellakaan ole ryhmätyötä.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
d-iivil
09.01.2008 11:01:38
Mun mielestä miksaus ei todellakaan ole ryhmätyötä.

Juu, totuuksia turiset. Maksimissaan kaksi ukkoa miksaajan lisäksi siellä kopissa on hyvä olla hääräämässä ja kumpikaan näistä ei saa missään nimessä olla basisti :D

Tuon toisen bändini kanssa kun Sonicilla miksuuteltiin ekaa täyspitkää ja basistia ei päästetty mukaan miksuuttelusessioihin, niin hän näppäränä miehenä kirjoitti "basson miksaus ohjeet" -lappusen joka oli valehtelematta kaksi kertaa A4 kohtuu pienellä fontilla. Nykyisin nuo ohjeet taitavat löytyä ko. studion vessan seinältä :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)