Aihe: Midikiipparin/kontrollerin säätäminen
1
wilzhu
30.12.2007 00:53:52
Elikkä minulla on nyt M-audion Oxygen 8 V2. Haluaisin sen toimimaan täydellisesti musiikkiohjelmieni kanssa. Käytän pääsääntöisesti Cubase SX 3:ea ja Renoisea. Miten saan viritettyä nupit ja vivut toimimaan kyseisissä ohjelmissa miten haluan? Entä miten voin vaihtaa soitinta lennosta? Jos minulla esim. on toisella midiraidallacubasessa rummut ja toisessa basso, miten saan vaihdettua raidan niin, etten soitakkaan koskettimilla rumpuja vaan bassoa? Livessä on toteutettu melko hyin noiden midinuppien ohjelmointi, mutta on minulla ollut siinäkin jotain ongelmia. Kaikki neuvot ja vinkit otettaan mielellään vastaan!

Muutenkin keskustelu midikontrollereista on mielestäni tervetullutta tähän threadiin.
Elämä off.
wilzhu
03.01.2008 04:36:42
Eikö kellään ole mitään vinkkejä? Harmittaa, kun en pysty hyödyntämään kiippariani kunnolla cubasessa:/
Elämä off.
Soolokitaristi
03.01.2008 06:16:02
Itse teen livenä niin, että eri miditrackit kuuntelevat vain tiettyä midichannelia. Tämä onnistuu Cubasen midi-filter ominaisuuksilla. Omassa systeemissäni jokaisen biisin soittimet kuuntelevat tiettyä midikanavaa ja aina biisin välissä vaihdan koskettimeni (Korg M1) lähettämään eri kanavalla.

Sulla systeemi voisi toimia niin, että esim. rumpusyna kuuntelee ainoastaan kanavaa 1 ja basso ainoastaan kanavaa 2. Systeemin toimivuus tietysti riippuu siitä kuinka helppo tuossa oxygenissa on vaihtaa lähettävän kanavan numeroa. Oletuksenahan Cubasessa jokainen miditrack kuuntelee kaikkia tulevia midikanavia, sen takia tuohon pitää laittaa se filtteri joka kanavalle erikseen.

Siinä jotain. Kysymys on aika laaja enkä toki tunne esim. ko kontrolleria lainkaan. Varmaan kannattaa lueskella ihan perusteellisesti jokin midistä kertova artikkeli, joihin on ihan hyviä linkkejä täällä mnetissäkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)