Aihe: Peavey -klubi
1 2 3 4 5 6 7 8 918 19 20 21 22
Johnny Buzz
29.09.2007 12:45:25

Tulin hankkineeksi 215 komeron. Riippakivi oli lainassa illan pääesiintyjällä ja ainakin toisen elementin pölykuppi hajosi (http://muusikoiden.net/dyn/users/29665.jpg). Volumea oli siis tarpeeksi. Pölykuppi on ilmeisesti ohutta alumiinia. Mitäs nyt pitäisi tehdä? Voiko elementeissä olla muita vaikeasti havaittavia vaurioita?

Auts. Näyttää pahalta. Elementin rikkonut varmaakin korvaa tuon? Eiköhön tuossa nyt menny elementti vaihtoon. Joku asiasta paremmin tietävä vastatkoon vielä tarkemmin.
Boxeri
29.09.2007 12:51:29
Auts. Näyttää pahalta. Elementin rikkonut varmaakin korvaa tuon? Eiköhön tuossa nyt menny elementti vaihtoon. Joku asiasta paremmin tietävä vastatkoon vielä tarkemmin.

Vaihtoon mänee?? Aikaste ihmeellisesti hajonnut. Milläs nupilla kaveri soitteli?
One too many wasted sunsets
Teijo K.
29.09.2007 12:59:09

Onhan toi pahan näköinen, mutta ei väleen tarkoita yhtään mitään. Pölykuppi on noista elementin osista se kaikkein vähiten tärkeä. Joissakin kalottidiskanttimalleissa ei ole pölykuppia ollenkaan. Jos kajarissa ei soundin puolesta ole mitään häikkää, niin korjaaminen ei ole mikään paha rasti. Ilokiven monitoreista irtosi yhdestä pölykuppi varmaan pari vuotta sitten, ja ainakin viimeksi se kajari toimi vielä ihan ok. vaikka sille ei ole tehty kai mitään muuta kö mie siitä ritilän läpi siirsin sen irtonaisen pölykupin sellaiseen paikkaan että se ei rätise siellä sisällä siinä kartion päällä.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend.
vjvesa
29.09.2007 14:56:15
Oma little mark II oli käytössä. Onko tuo pölykuppi välttämätön olla, jotta puhekela säilyy kunnossa ja samalla koko elementti? Testasin kaappia nopeasti ja kyllä elementistä ääntä lähtee, mutta jollain taajuuksilla esiintyi ehkä asiaankuulumatonta särinää. Vauriot kyllä korvataan.
Drink or Die
M.Hanski
29.09.2007 18:16:48 (muokattu 29.09.2007 18:17:12)
Onhan toi pahan näköinen, mutta ei väleen tarkoita yhtään mitään. Pölykuppi on noista elementin osista se kaikkein vähiten tärkeä. Joissakin kalottidiskanttimalleissa ei ole pölykuppia ollenkaan. Jos kajarissa ei soundin puolesta ole mitään häikkää, niin korjaaminen ei ole mikään paha rasti. Ilokiven monitoreista irtosi yhdestä pölykuppi varmaan pari vuotta sitten, ja ainakin viimeksi se kajari toimi vielä ihan ok. vaikka sille ei ole tehty kai mitään muuta kö mie siitä ritilän läpi siirsin sen irtonaisen pölykupin sellaiseen paikkaan että se ei rätise siellä sisällä siinä kartion päällä.

Sattuu vaan olemaan kohtalaisen oleellinen osa, kun se estää paskan kulkeutumisen ilmarakoon eli puhekelan ja magneettirakenteen väliin. Kyseinen rako on kohtalaisen kapea, ja pienenkään paskan ei pidä sinne kulkeutuman.
Pallis Jakoila
29.09.2007 20:58:17
Liityn sit klubiin, ku tulin hankkineeksi Peavey Mark III nupin ja Peavey 1 x 18" ja 1 x 15" kaapit... Soundaa kyl hyvälle... Ei voi kuin nauttia.

Käyks teidän Mark III nupit tosi kuumana, ku vetelee sellaisia neljän tunnin soitto sessioita? Melkeimpa olis täytynyt olla grillikylkeä mukana treeneissä :o)
Up The Irons!
Sensi
29.09.2007 23:46:58
Liityn sit klubiin, ku tulin hankkineeksi Peavey Mark III nupin ja Peavey 1 x 18" ja 1 x 15" kaapit... Soundaa kyl hyvälle... Ei voi kuin nauttia.

Käyks teidän Mark III nupit tosi kuumana, ku vetelee sellaisia neljän tunnin soitto sessioita? Melkeimpa olis täytynyt olla grillikylkeä mukana treeneissä :o)

Onko noi molemmat kaapit 4Ohm? 2Ohm kuormallahan noi tykkää hieman lämmetä..
"Syksy taas ku bassosoolo, ties et oli tulossa eikä asialle voinut tehdä mitään." - Pelle miljoona, Pyhiinvaeltajat.
Teijo K.
30.09.2007 10:15:21

Sattuu vaan olemaan kohtalaisen oleellinen osa, kun se estää paskan kulkeutumisen ilmarakoon eli puhekelan ja magneettirakenteen väliin. Kyseinen rako on kohtalaisen kapea, ja pienenkään paskan ei pidä sinne kulkeutuman.

Joo, mutta tiedät varmaan itsekin, että tuo on se kaikkein helpoimmmin korjattavissa oleva paikka.

Ja luit varmaan tuon pätkän missä kerroin kenttäkokeesta pölykupittomalla elementillä?
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend.
M.Hanski
30.09.2007 11:24:39 (muokattu 30.09.2007 11:26:40)
Joo, mutta tiedät varmaan itsekin, että tuo on se kaikkein helpoimmmin korjattavissa oleva paikka.

Ei vaikuttaisi olevan, kun molemmat PA-yläkerrat ovat olleet pölykupin uudelleenliimauksessa maahantuojan huollossa.

Ja luit varmaan tuon pätkän missä kerroin kenttäkokeesta pölykupittomalla elementillä?

Jep. On myös sotasankareita, jotka ovat pysyneet hengissä, vaikka pääosuman tuloksena on ollut tajunnanmenetys ja aivolohkojen väliin on jäänyt luoti.

Edit: ja noista kalottidiskanteista sen verran, että "kartion" halkaisija on usein niissä sama kuin puhekelan halkaisija, ja kartion jäykkyyden maksimoimiseksi siitä on hyvä tehdä pallokalotin muotoinen.
Pallis Jakoila
30.09.2007 20:42:19
Onko noi molemmat kaapit 4Ohm? 2Ohm kuormallahan noi tykkää hieman lämmetä..

18" on 4 Ohm ja 15" on 8 Ohm... Tohon 15" oon hankkimassa uutta 4 Ohm elementtiä...
Up The Irons!
Waris
08.11.2007 12:21:22
Allekirjotin jäsenyyteni kaksinkertaisena peavey-klubiin. Nuppina on Mark IV ja kaapiksi tuli eilen viimeinin kolmen kuun odotuksen jälkeen 410 TVX.

Kokeilematta edelleen täysjyrinät treeniksellä mutta kuulostaa ainakin hyvältä kotivolyymeilla...
Sgoyafton!
JK
08.11.2007 12:28:17
Tarjolla olis Peaveyn 4 x 10" tarvitsevalle.
Hyväsoundinen kompaktikokoinen.

Mulle riittää toi 1 x 18" joten 4 x 10" saa mennä.
Mykkä kissa on mauton.
kingnothing
08.11.2007 19:08:06
Vaihtoon lähti näppärän kokoinen Ashdown, tilalle tuli Peaveyn kasiohmiset 115 ja 410TVX-kaapit. Sairaita roudailtaviahan nuo ovat ja saatan joskus ehkä katua vaan nyt en. Jylisee nimittäin vähän eri tavalla kun tuon 4x8n aikoihin ja onhan kokokin kohtuu miehekäs. Onhan se ainakin kerran elämässään iso stäkki omistettava, ehkä jossain kohtaa vielä palaan järkiini ja ostan jonkun sopusuhtaisen, kevyen kombon. Vaan nyt:

Viva Megalomania!
Don't fall asleep or we'll mutilate your genitals... romantikkoitkijät #10
Pallis Jakoila
31.12.2007 08:15:04
No, niin... nyt on Peavey Mark IV hankittuna ja tulee yks tyhmä kysymys :o) Miten saan käyttööni Channel B:n? Tarviinko Footswitch pedaalin, että saan pelittämään? Vai onko siihen muuta kikkaa? Oon tutkinut nuppia ja manuaalia, mutta mulle ei ole vielä auennut, että miten saan tuon toisen kanavankin käyttööni?
Up The Irons!
Tuokko
31.12.2007 10:05:05
No, niin... nyt on Peavey Mark IV hankittuna ja tulee yks tyhmä kysymys :o) Miten saan käyttööni Channel B:n? Tarviinko Footswitch pedaalin, että saan pelittämään? Vai onko siihen muuta kikkaa? Oon tutkinut nuppia ja manuaalia, mutta mulle ei ole vielä auennut, että miten saan tuon toisen kanavankin käyttööni?

Mututuntumalla toi Mark IV on samantyyppinen kuin Mark III, jossa kanavan vaihto tapahtuu juurikin footswitchillä.

Nopeasti vilkaistuna manuaalissa (http://www.peavey.com/support%5Csearchmanuals%5Clist%5Cmark4bass.cfm) sanotaan, että ilman footswitchiä molemmat kanavat ovat käytössä. Kytkettäessä switchi voidaan sillä valita kumpaa kanavaa, vaiko molempia, käytetään.
faffbey
31.12.2007 11:11:49

Mututuntumalla toi Mark IV on samantyyppinen kuin Mark III, jossa kanavan vaihto tapahtuu juurikin footswitchillä.

Nopeasti vilkaistuna manuaalissa (http://www.peavey.com/support%5Csearchmanuals%5Clist%5Cmark4bass.cfm) sanotaan, että ilman footswitchiä molemmat kanavat ovat käytössä. Kytkettäessä switchi voidaan sillä valita kumpaa kanavaa, vaiko molempia, käytetään.

Kaikissa mun Mark IV:ssä on ollut molemmat kanavat käytössä koko ajan ja jalkakytkin toiminut juuri kuten edellä kerrotaan. Jos ketjun aloittajan vehkeessä ei molemmat kanavat ole yhtaikaa päällä, niin taitaa laite olla rikki.
Pallis Jakoila
31.12.2007 12:29:17 (muokattu 31.12.2007 12:29:54)
Kaikissa mun Mark IV:ssä on ollut molemmat kanavat käytössä koko ajan ja jalkakytkin toiminut juuri kuten edellä kerrotaan. Jos ketjun aloittajan vehkeessä ei molemmat kanavat ole yhtaikaa päällä, niin taitaa laite olla rikki.

Mulla tuossa Mark III on kummallekkin kanavalle oma sisääntulo ( High ja Low Input ) ja tuossa Mark IV on vaan yks kanava sisään tulo ( High Gain ja Low Gain ) joka on kanavien keskellä. Lisäksi siinä on Send ja Return kummallekkin kanavalle... Joka on ymmärtääkseni tarkoitettu effekteille. Kummassakin kanavassa Mark IV:ssa palaa merkkivalo. Kanava A:ssa vihreä ja Kanava B:ssä punainen. En tie sit onko toinen kanava rikki, ku kumpienkin merkkivalo palaa?

Tällä hetkellä on käytössä kanava A ja bassosta lähtevä piuha on kummankin kanavan keskella olevasa inputissa.... Muitaakseni High Gain. Tällä tavoin vaan toimii siis tuo kanava A. Millä tavoin meitsi pystyis testata, että toimiiko tuo kanava B? En oikein oo keksinyt, että miten käytännössä toimii tuo kanava B:llä soittelu... Mä oon ihan pihalla ja avuton basisti :o)

Oma kuvassa on kuva vahvistimen sisääntuloista, joista yritin tuossa kertoa parhaani mukaan... :o)
Up The Irons!
TuoBass
01.01.2008 15:23:11
Liitynpä minäkin lopulta tähän klubiin. Yhtenä bassona minulla on ollut jo tovin Peaveyn Grind Bass ja kaappina Peavey Tvx 4x10". Hintaansa nähden loistopelejä, mitä nyt tuo kaappi on aikamoinen roudattava. Ärsyttävissä kohdissa ne roudauskahvat siinä, ranteet ei tykkää.

Ai niin, onhan mulla jossain joku vanha Peaveyn mikserivahvistinkin, '79 oli vuosimalli. On se tanssikeikoilla piisannut.
Ei sitte!
faffbey
02.01.2008 08:35:27

Tällä hetkellä on käytössä kanava A ja bassosta lähtevä piuha on kummankin kanavan keskella olevasa inputissa.... Muitaakseni High Gain. Tällä tavoin vaan toimii siis tuo kanava A. Millä tavoin meitsi pystyis testata, että toimiiko tuo kanava B? En oikein oo keksinyt, että miten käytännössä toimii tuo kanava B:llä soittelu... Mä oon ihan pihalla ja avuton basisti :o)

"Keskellä oleviin" inputteihin kytkettäessä pitäisi olla molemmat kanavat käytössä. Onko nyt varma että olet huomannut raottaa B-kanavan gain- ja master volume nappeja riittävästi...? Jos olet eikä B-kanava toimi, niin suosittelen nupin viemistä huoltoon.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)