Aihe: Cubase4:n Halion One vs muut softasamplerit vs vaikka SonicCell
1
mvu
02.01.2008 18:45:05
Ostin Cubase 4 Studion, ja ajattelin siirtyä samalla käyttämään softainstrumentteja. Mutta ei ainakaan tuon Halionin sounditarjonta säväytä; ainakaan en saa siitä asiallisia jousia, akustista pianoa tai bassoa. Tavoitteena ovat siis mahdollisimman luonnolliset akustiset äänet, samoin hyvät vanhanajan sähkösoundit. Tuntuu, että vanhalla Korg NS5R:lläkin sai käyttökelpoisempaa ääntä aikaiseksi.

Onko vika vain käyttäjässä, vai onko tuo Cubaseen bundlattu sampleri, tai siis sen soundikirjasto (ehkä tarkoituksella) mopo? Saako muutaman satasen investoinnilla selkeästi paremmat soundit?

Entäpäs tuo Sonic Cell? Sehän integroituisi mukavasti sekvensseriympäristöön? Kokemuksia?

näkemyksistä kiitollinen,
Mikko
mvu
02.01.2008 20:53:11
Soolojousista ei ole niin väliä, mutta isommille ja erityisesti pienemmille jousisektioille olisi käyttöä. Samoin noille pianoille/flyygeleille. Ehkä hakemaani soundimaailmaa voisi kuvata akustiseksi jatsiksi/bluesiksi??

Halionin pianot ja jouset ovat minun korvaani aika syntikkamaisia.

Latasin tuon Kontaktin demon, mutta en löytänyt siitä kuin 70-luvun rumpukonesoundia, cembaloa ja jotain minulle tuntematonta etnosoitinta... niistä ei selvinnyt softan käyttökelpoisuus omiin juttuihini.
CryptoFib
02.01.2008 21:25:10
No steinbergin grand2 piano on ainaki melkolailla loistava, omasta mielestäni. Eikä edes ökykallis. Jousihommista en tiiä mittään. Ite käytän edirol orcherstralia, vaan se ei oo älyhyvä. Miroslav Philharmonicia ovat kehuneet, vaan taitaapa olla muistaakseni kallis.
Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
JPQ
03.01.2008 01:01:00 (muokattu 03.01.2008 01:04:17)

Soolojousista ei ole niin väliä, mutta isommille ja erityisesti pienemmille jousisektioille olisi käyttöä. Samoin noille pianoille/flyygeleille. Ehkä hakemaani soundimaailmaa voisi kuvata akustiseksi jatsiksi/bluesiksi??

Halionin pianot ja jouset ovat minun korvaani aika syntikkamaisia.

Latasin tuon Kontaktin demon, mutta en löytänyt siitä kuin 70-luvun rumpukonesoundia, cembaloa ja jotain minulle tuntematonta etnosoitinta... niistä ei selvinnyt softan käyttökelpoisuus omiin juttuihini.

No entäs valmistajan audiodemot tiedän että niihin paha luottaa ? mutta minusta ok ja sitten se että orkka matskun koko oli kait 7gigaa kuulostaa ihan okoolle ja kontakt sampleri (tai nykyajan käsitys siitä oikeallahan pitäs pystyä myös suoraan samplaamaan) joten sitä voi "laajentaa". ja voihan jossain olla kauppa jossa vois kokeilla vai onko suomessa kauppaa jossa vois softasynia kattella?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)