Aihe: Microcube hurisee kun liitetty tietokoneeseen?
1
I.K.
02.01.2008 12:06:04
Liitin microcuben tietokoneeseen, tarkoituksena soittaa musiikin päälle/mukana. En voi aina soittaa musiikkia tietokoneen kautta siksi, että silloin en saa molempia ääniä kuulokkeiden kautta ulos. Ongelmaksi nyt vain ilmeni armoton hurina kun virrat laittaa microcubeen, olen testannut pattereilla, olen ottanut tietokoneen omat kaiuttimet pois ym. Liitin on siis kytketty aux in liitäntään, inputin kautta kyllä kuuluu, mutta sitten ei saakaan kitaraa kiinni.

Olisikos kenelläkään hyviä vinkkejä? Kiitos.
Peku911
02.01.2008 12:20:35
Joo mulla toi sama vika on cube 30 kanssa ollut, kun sen on laittanut dvd:n kanssa yhteen. Sitten kokeilin laittamalla kännykkäni kiinni samaan aux-liitäntään niin hurinaa ei ole ollenkaan. Ja olen pistänyt merkille, että jos kitara ei ole kiinni niin minulla ei kyseistä hurinaa silloin tule..

Itseäni kiinnostaa myös, jos joku tietää syyn?
I.K.
02.01.2008 15:22:18
Joo, tuolla kitarapiuhan kiinnityksellä oli suuri vaikutus, homma toimii nyt ainakin jotenkuten, äänessä on kyllä ihmeellistä taustakohinaa koko ajan, ei mikään hifi-laite.
Krice
02.01.2008 15:27:00

Itseäni kiinnostaa myös, jos joku tietää syyn?

No josko tuo kuvaputkimonitori olisi hurinan aiheuttaja. Asia varmistuu siten, että pitää kitaraa eri kohdissa suhteessa monitoriin. Joissakin kohdissa kentässä on aukko eikä hurinaa kuulu juuri lainkaan.
HeavyMachinery
02.01.2008 17:33:00

Liitin microcuben tietokoneeseen, tarkoituksena soittaa musiikin päälle/mukana. En voi aina soittaa musiikkia tietokoneen kautta siksi, että silloin en saa molempia ääniä kuulokkeiden kautta ulos. Ongelmaksi nyt vain ilmeni armoton hurina kun virrat laittaa microcubeen, olen testannut pattereilla, olen ottanut tietokoneen omat kaiuttimet pois ym. Liitin on siis kytketty aux in liitäntään, inputin kautta kyllä kuuluu, mutta sitten ei saakaan kitaraa kiinni.

Olisikos kenelläkään hyviä vinkkejä? Kiitos.

Maalenkki. Perus kamaa. Laita samaan pisto rasiaan se cube mistä tietokone saa virran. Jos ei auta niin DI-boksi väliin ja groundlifti päälle.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
J.Hollström
02.01.2008 17:50:12
Vika lause meni nyt kuitenkin vähän ohi vaikka isäni onkin diplomi-insinööri :) tai ehkä juuri siksi.

No toinen DI-isi auttaa. Noissa DI-purkeissa on yleensä sellainen kytkin, jolla voi irrottaa sisään- ja ulostulon maadotusliitanän, joka yleensä auttaa hurinoissa.
blues guitar
02.01.2008 20:50:46 (muokattu 02.01.2008 20:52:26)

........olen testannut pattereilla..........

Maalenkki mullekin ensin tuli mieleen, mutta eiks toi lainaus kumoa sen vaihtoehdon? Edellyttäen että verkkojohto on otettu irti seinästä.
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan.........
samueeL
05.02.2008 21:19:28
Tota voisko joku kertoo tarkemmin miten tämä liittäminen tietokoneeseen onnistuu niin, että pystyisi äänittämään ilman ulkoista mikki-systeemiä. Minulla on soundblasterin x-fi äänikortti jolla voi äänittää, mutta ongelmia saada kitara sekä musiikki kuulumaan tietokoneen kaijuttimista samaan aikaan?
WinterMad
05.02.2008 21:21:14
Tota voisko joku kertoo tarkemmin miten tämä liittäminen tietokoneeseen onnistuu niin, että pystyisi äänittämään ilman ulkoista mikki-systeemiä. Minulla on soundblasterin x-fi äänikortti jolla voi äänittää, mutta ongelmia saada kitara sekä musiikki kuulumaan tietokoneen kaijuttimista samaan aikaan?

MC Line out / Phones -----> X-Fi Line In.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
s151669
06.02.2008 06:43:32

Maalenkki mullekin ensin tuli mieleen, mutta eiks toi lainaus kumoa sen vaihtoehdon? Edellyttäen että verkkojohto on otettu irti seinästä.

Komps komps. Mikrokuution tapauksessa ei ole edes merkitystä verkkojohdolla, koska eipä se sen pikkuisen muuntajan kautta pääse maadoittumaan. Veikkaanpa, että Krice on oikeassa. Kuvaputkimonitori ja single-coilit eivät toimi yhteen. Taikka huonosti suojatut humpparit / piuha.
Jyrki
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)