Kailis 31.12.2007 01:08:50 (muokattu 31.12.2007 01:37:25) | |
---|
Muistaaksein jossain dokkarissa Ringo virnuili et ku ei duunit maistunu niin se sai vedettyy setin sellasella tempolla et se kesti vaan öpaut kakskytminsaa, viis minsaa sai kiihytettyy veke. :-D Makuasia kummassa on vähemmän duunia. Yrittäkääpä laskea temmon muutos jos setissä on 10 biisiä ja tempo vaikka alunperin 120. Setin pituus siis muuttui 25:stä 20:een minuuttiin. Biisien väliset tauot vaikka 10 sekuntia. Älkää vaan multa kysykö Aloin tuossa kansakoulumatikalla pähkäilemään ja päättelin että 120 tempolla ja 25 minuutin setillä yhden biisin pituus olisi 2:21, 20 minuutin setillä biisin pituus olisi 1:50. Mutta se tempo??? |
Gardiner 31.12.2007 05:49:56 | |
---|
Se meinas vissiin kato sellast logiikkaa et tehään äkkii nää duunit alta pois et päästään tauolle. :-D (Vakavasti puhuen lepposa keskitempohan köykäsintä on, nopeempi menee tiettyyn rajaan asti, kunnes muuttuu helvetin raskaaks soittaa ja hitaampi on sen keskittymisen takii yllättävän raskasta. Näin miun tapauksessa, Off topic.) "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Mika Antero 31.12.2007 08:49:58 | |
---|
Aloin tuossa kansakoulumatikalla pähkäilemään ja päättelin että 120 tempolla ja 25 minuutin setillä yhden biisin pituus olisi 2:21, 20 minuutin setillä biisin pituus olisi 1:50. Mutta se tempo??? Minä luulen, että Starkeyn Richard oli hyvin tarkkaan miettinyt tämän laskutoimituksen tuloksen ja soiton nopeuttamisen hyödyn suhteutettuna käytettyyn energiamäärään ennen kuin antoi tuon Gardinerin kertoman lausunnon. Ei ne beatlet -Ringo varsinkaan- yleensä tyhjää puhuneet. Lots of people talk and few of them know, soul of a woman was created below. |
Kailis 31.12.2007 11:14:21 | |
---|
Minä luulen, että Starkeyn Richard oli hyvin tarkkaan miettinyt tämän laskutoimituksen tuloksen ja soiton nopeuttamisen hyödyn suhteutettuna käytettyyn energiamäärään ennen kuin antoi tuon Gardinerin kertoman lausunnon. Ei ne beatlet -Ringo varsinkaan- yleensä tyhjää puhuneet. Aivan. Sormuksiakin piti lausumansa mukaan siksi ettei voi kaivaa nenää |
Gardiner 31.12.2007 12:24:59 | |
---|
Aivan. Sormuksiakin piti lausumansa mukaan siksi ettei voi kaivaa nenää Ei miul oo sormuksii, eiku emmie kaiva nenää piti sanoo, perkkal. Pointti ei tosiaan ollu laiskottelu, vaan et pääsee nopeemmin veks duunista, väitti Ringo jossain haastattelus, mut sehän kyl on kova heebo heittään läppää, miun suosikki biitle, taatusti hyvää paariseuraa, tai siis huonoo seuraa, nniinku pitääkin. :-D "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
texjazz 31.12.2007 13:20:26 | |
---|
Ei miul oo sormuksii, eiku emmie kaiva nenää piti sanoo, perkkal. Pointti ei tosiaan ollu laiskottelu, vaan et pääsee nopeemmin veks duunista, väitti Ringo jossain haastattelus, mut sehän kyl on kova heebo heittään läppää, miun suosikki biitle, taatusti hyvää paariseuraa, tai siis huonoo seuraa, nniinku pitääkin. :-D Niin, rumpalit: Moon, Bonham, Starr, Gardiner http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc |
Stain 01.01.2008 13:38:15 | |
---|
mut sehän kyl on kova heebo heittään läppää, miun suosikki biitle, taatusti hyvää paariseuraa, tai siis huonoo seuraa, nniinku pitääkin. :-D Heh, Ringo on symppis. Helpia kuvatessa siinä pommikohtauksessa olivat juosseet Paulin kanssa parin mailin päähän, että saattoivat vetää marisätkät :D "Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... "
- Kristiina, The Micragirls - |
MacGyverfan 01.01.2008 13:55:30 | |
---|
Flyygelin kun sais...tai perkele akustisen kitaran...no sen nyt sainkin jo :) |
Beatlethan valittelivat, että kun tekivät livekeikkoja vielä, soittotaito kärsi, kun lavalla ei juuri toisiaan kuulleet. Oli nuo äänentoistolaitteet vielä vähän alkeelliset. http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc |
Gardiner 01.01.2008 21:52:19 | |
---|
kun konsertit eivät kestäneet yleensä 25 minuuttia kauempaa. Vaan Hambuurien kaupungis soittivat kait 6-8 tunnin keikkoja joka ilta. :-D "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Stain 02.01.2008 12:20:29 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=BagUvGGO0DM Voi tsiisus mitä meininkiä pojilla ollut. Maailman parasta musiikkia synnyttäneet. Jokin asia on vain niin korvaamatonta. Parasta tuossa oli alussa Lennonin mielipuolinen nauru. "Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... "
- Kristiina, The Micragirls - |
texjazz 03.01.2008 22:11:44 | |
---|
http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc |
HarriP 02.02.2008 13:32:49 | |
---|
Tänään jäi Black&Whitestä käteen Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. Ollaan samaa rakkauden kesän 1967 vuosikertaa mutta mä en ole koskaan kuullut tätä... Tää on ihan jees levy. Selvää klassikkoainesta. 8) |
Kailis 02.02.2008 13:50:48 (muokattu 02.02.2008 13:51:18) | |
---|
Tänään jäi Black&Whitestä käteen Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. Ollaan samaa rakkauden kesän 1967 vuosikertaa mutta mä en ole koskaan kuullut tätä... Tää on ihan jees levy. Selvää klassikkoainesta. 8) Kunpa voisin itse löytää vasta nyt tuon levyn. Miten olet onnistunut välttämään Kersantti Pippurin kuulemisen? Aika kivasti sanottu ; "Tää on ihan jees levy. Selvää klassikkoainesta. 8)" Vai että ihan jees??? |
Gardiner 02.02.2008 13:58:11 | |
---|
Tänään jäi Black&Whitestä käteen Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. Ollaan samaa rakkauden kesän 1967 vuosikertaa mutta mä en ole koskaan kuullut tätä... Tää on ihan jees levy. Selvää klassikkoainesta. 8) Mie oon kai joskus (usein?) muistanu vouhottaa et valkonen tupla on se klassikoiden klassikko meikäläiselle. Sitä on tullu kuunneltuu vuoskymmenet ain sillon tällön. Kaikki muut Beatlekset löytää tiensä levariin paljon harvemmin. Ai niin, paitti sellanen rock`n`roll kooste kasetti, bailuhitit. "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
HarriP 02.02.2008 14:10:29 | |
---|
Jeps White Album on kyllä tuttu ja rakas ... ne sen valokuvat koristavat keittiön seinää ... mä olen vierastanut tätä Sgt Pepper'sin kuuntelua sen ylihypetyksen takia ... mutta joskus hypetys on ihan paikallaan. Olis pitänyt tietää. :) Tää kyllä rulettaa. |
HarriP 02.02.2008 14:11:49 | |
---|
Kunpa voisin itse löytää vasta nyt tuon levyn. On muuten aika upeeta päästä ensikuuntelemaan tällaista matskua näin varttuneella iällä. Kyllä. 8) |
texjazz 02.02.2008 16:26:34 | |
---|
http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija |
Feggy 04.02.2008 12:46:05 | |
---|
Sir Cliff Richard has again proved his rocknroll credentials by slamming The Beatles for recording with out of tune guitars. The veteran popstar says in a new interview with Q Magazine that hes mystified as to why the Fab Four released music featuring horrific guitar solos. "Some of the guitar is so out of tune it's unbelievable, he muses I couldn't believe that here they were in this hi-tech age and they couldn't go back and do it with a tuned guitar." |
Atomic Cafe 04.02.2008 13:04:21 (muokattu 04.02.2008 13:20:41) | |
---|
Tänään jäi Black&Whitestä käteen Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band. Ollaan samaa rakkauden kesän 1967 vuosikertaa mutta mä en ole koskaan kuullut tätä Minäkin tutustuin siihen vasta 80-luvulla (kiitos Cliftersille) mutta voin 25-30 vuoden jälkeen todeta että siihen ei kyllästy ikinä. |