Aihe: Jack&Danny LS5 vs. Gibson Les Paul Standard
1 2 3 4 514 15 16 17 18
yaffa
11.03.2007 20:58:46 (muokattu 11.03.2007 21:00:08)
Pahoittelut että en laiskuuttani jaksa etsiä. Eli mistä te noita J&D kitaroita tilaatte? Onko niissä palautus oikeus mikäli ei ole tyytyväinen? Kukaan kokeillut noita J&D bassoja?

No suomesta voi tilata Jerry´s Musicista, Tammisaaresta. Ja siellä on näppärä käydä vaikka testaamassa jos lähellä asuu. 14 päivän täysi palautusoikeus on.

Eliii... www.jerrysmusic.fi

E: niin ja täältä kanssa www.helsinginbandikeskus.fi/
MarkoA
12.03.2007 11:35:33
Kiitos linkeistä! Täytynee tutustua aiheeseen. Usein ollut mielessä hommata joku halpa Basso satunnaista äänittelyä jne. varten. Liekö noista sitten siihen..
May Your Will Be Done Dear Lord
duc
12.03.2007 11:48:17
Itselläni on sellanen halvin J&D-basso, kyllä sillä toimeen tulee näin kun ei bassojen päälle mitään tajua. Paketista tullessa siinä oli kyllä mikki irti, liimaa roiskittu lapaan turhan paljon kokoamisvaiheessa, yksi ylimääräinen reiänalku pleksissä ja muitakin kauneusvirheitä löytyy kun vaan jaksaa laskea... Nauhatkin törröttivät kunnolla, olen niitä koittanut viilailla lyhyemmiksi. En ole oikean vahvistimen kanssa vielä tuota testannut, joten en tiedä miltä mikit kuulostavat, mutta akustisesti soi ihan hyvin.
Tsippare
19.05.2007 13:15:29
Siis mikä täällä nyt on vallitseva mielipide tuon J&D:n suhteen? Onko se nyt hintansa väärti ellei parempikin? Joku mukava ihminen saisi pistää jonkinlaista summa summarumia/plusmiinus-listaa tähän ketjun päähän kun en itse noin 10 minuutin selailulla sellaista löytänyt.
ilopertti
19.05.2007 14:16:51

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=820

Miulla on myös tuommonen JD2700 mallin basso, 199e ja toimii mainiosti myös.
http://www.jandd-guitars.com/jd-2700.htm

-alppu
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
Don Make
01.01.2008 22:26:27
Moi!

Kannattaisiko ostaa ensimmäiseksi sähkökitaraksi tuollainen Jack & Danny LS5?
Olen lukenut täältä paljon hyvää kyseisestä kitarasta.

No kannattaa kyllä jos vaan mahollista niin ite koittaa ensin että sopiiko käteen ja että tuntuuko ittestä hyvälle. Voin kyllä suositella että hyvä keppi se on. Helvetin hyvä.
''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards
J.Hollström
01.01.2008 22:35:59
No kannattaa kyllä jos vaan mahollista niin ite koittaa ensin että sopiiko käteen ja että tuntuuko ittestä hyvälle. Voin kyllä suositella että hyvä keppi se on. Helvetin hyvä.

Miten ensimmäistä kitaraa ostava voi mitenkään määritellä sopiiko käteen vai ei?

Tämä käteensopivuus on semmonen ohje jota en ole koskaan ymmärtänyt. Jos on normaalit mittasuhteet omaava ihminen, niin kaikki kitarat sopii tavalla tai toisella käteen. Nylonkielinen kitara on usein ensimmäinen kitara, ja niissä on järkyttävät halkokaulat, jos tällä sopivuudella nyt jotain kaulan mittasuhteita yritetään määritellä.
Don Make
02.01.2008 01:22:13
Miten ensimmäistä kitaraa ostava voi mitenkään määritellä sopiiko käteen vai ei?

Tämä käteensopivuus on semmonen ohje jota en ole koskaan ymmärtänyt. Jos on normaalit mittasuhteet omaava ihminen, niin kaikki kitarat sopii tavalla tai toisella käteen. Nylonkielinen kitara on usein ensimmäinen kitara, ja niissä on järkyttävät halkokaulat, jos tällä sopivuudella nyt jotain kaulan mittasuhteita yritetään määritellä.

Meinaan vaan sitä että kannattaa se nyt koittaa että tykkääkö yhtään. Ettei ihan kuvan perusteella osta. Sen vaan vielä sanon että hyvä kitara se on.
''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards
hapan
02.01.2008 02:14:31

No ohan se nyt päivän selvä asia, että vaikka kuinka olisi aloittelija, niin sen paremman kitaran löytää testaamalla. Jos vaikka se Lepsaulin kaula tuntuu liian isolta, niin todennäköisesti hiukan hoikempaa olisi luvassa Ibanezien suunnalla. Mistä kukin tykkää. Kyllä mä ainakin ite huomasin sen eron aikanaan aloitellessani, kun piti treenata omalla nailonkielisellä ja sai välillä soitella kaverin teräskielistä ibanezia.
J.Hollström
02.01.2008 08:30:22
No ohan se nyt päivän selvä asia, että vaikka kuinka olisi aloittelija, niin sen paremman kitaran löytää testaamalla.

En allekirjoita tätäkään. Ei se aloittelija osaa testata sitä kitaraa yhtään. Aloittelija tarvitsee avukseen toisen osapuolen joka osaa johdatella hänet oikean kitaran pariin. Aloittelija osaa katsoa vaan pelin kautta, sopiiko se kitara hänelle. Tai kuvasta jos joku suosikki vetää samanlaisella.

Täällä vaan tuntuis vallitsevan sellainen yleinen mielipide, että aloittelijoille (ja kaikille muillekin) pitää lykkiä mahdollisimman ohutta sähkökitaran kaulaa kouraan, että olisi heti sairaan nopee työkalu käytettävissä. Vaikka musta taas sillä kaulan paksuudella ja nopeudellakaan ei ole korrelaatiota keskenään.
darrell
02.01.2008 09:01:51
Moi!

Kannattaisiko ostaa ensimmäiseksi sähkökitaraksi tuollainen Jack & Danny LS5?
Olen lukenut täältä paljon hyvää kyseisestä kitarasta.

Hyvä kitara.

Ei välttämätöntä, mutta soitettavuus voi parantua, jos kitaran käyttää jollain soitinrakennuksen ammattilaisella säädettävänä. Nauhoja voi kans kiillotuttaa ja nauhojen päitä viilailla pois.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
darrell
02.01.2008 09:07:27
Osaakos kukaan neuvoa onko J&D:n käyttämän tune-o-matic -kopion talla/tallapalat standardimitoituksella?

Itse laitoin J&D tallan tilalle Stewmaciltä Bigsbyn ja rullatallan. Rullatallan tapit sopi sellaisenaan vanhoihin reikiin ja uusi talla asettui paikoilleen ilman ongelmia.

Kitarassa on myös kiinni käyttämättömänä ollut EMG:m Wylde mikkisetti.
Kerwin
03.01.2008 22:44:09 (muokattu 05.01.2008 13:10:47)
Joo.

Kyllä varmasti käyn kokeilemassa jos on asiaa sinnepäin suomea.
Minulla on nyt siis teräskielinen akustinen jonka kaula on minun käteen aivan sopiva eikä paksukaulainen nylonkielinenkään huonolta tunnu.

Olen myös Epiphonea ajatellut. Olenko oikeassa, että en saa 200 eurolla Jack & Dannyn tasoista Epiphonea?

- Kerwin

Ainiin onhan tuolla helsingissäkin se Bändikeskus, missä myydään myös noita.
PT
23.09.2008 15:03:14
Itse laitoin J&D tallan tilalle Stewmaciltä Bigsbyn ja rullatallan. Rullatallan tapit sopi sellaisenaan vanhoihin reikiin ja uusi talla asettui paikoilleen ilman ongelmia.

Tulipa tuollainen LS5 tilattua. Voisitko heittää linkkiä noihin osiin mitkä tilasit, itseäkin hieman tallan vaihto kiinnostaa.
darrell
25.09.2008 14:26:19 (muokattu 25.09.2008 14:29:08)
Tulipa tuollainen LS5 tilattua. Voisitko heittää linkkiä noihin osiin mitkä tilasit, itseäkin hieman tallan vaihto kiinnostaa.

Näitä löytyy muualtakin, mutta aikaisemmin Stewmacillä niillä oli myynnissä sellainen nimetön bigsbytyylinen malli, joka oli muistaakseni tätä merkki-Bigsbyä hieman halvempi, mutta käytännössä täysin sama toiminnallisuus. Sanoisin, että kuvan perusteella täysin sama, mutta vain Bigsby-teksti puuttuu. Asentui ongelmitta. Kampi tarvii kiinnityksen kitaran kanteen, joten poraa ruuveille pieni alkureikä, eli älä väännä uutta ruuvia suoraan puuhun.

Tuolta voi selailla
http://www.stewmac.com/shop/Bridges … eces/Bigsby_Vibrato_Tailpieces.html

ja tuosta itse tuote:
http://www.stewmac.com/shop/Bridges … Bridge_with_Bigsby_B70_Vibrato.html

Mikkivaihtoehtoja löytyy niin paljon, että siihen on hankala ottaa kantaa. Itse laitoin Wylde-setin, kun se mulla tyhjän panttina siis sattui olemaan, mutta jos rahalla kaupasta lähtisin hakemaan, niin varmaan laittaisin jotain muuta.

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/260140

http://www.thomann.de/fi/emg_zakk_w … id=27d0bead7a4a2f274a812f6c83ef0868
ervi
08.06.2009 13:39:38
darrell: Itse laitoin J&D tallan tilalle Stewmaciltä Bigsbyn ja rullatallan. Rullatallan tapit sopi sellaisenaan vanhoihin reikiin ja uusi talla asettui paikoilleen ilman ongelmia.

Eli tarvitsiko irrottaa kitaran rungosta niitä holkkeja joihin tallan tapit menevät? Jos tarvitisi niin millä keplottelit ne irti?
pekurides
08.06.2009 13:52:08

ervi: Eli tarvitsiko irrottaa kitaran rungosta niitä holkkeja joihin tallan tapit menevät? Jos tarvitisi niin millä keplottelit ne irti?

Pitemmällä saman kierteen pultilla ulosvetäjän tavoin pakotat ulos.helppoa.

Mulla oli epiphonessa suoraan M8 kierre.
Tunteella päin vittua.
darrell
08.06.2009 14:57:46 (muokattu 08.06.2009 15:00:28)
ervi: Eli tarvitsiko irrottaa kitaran rungosta niitä holkkeja joihin tallan tapit menevät? Jos tarvitisi niin millä keplottelit ne irti?

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=178541&oo=0

Laitoin pultit takaisin holkkeihin ja karskisti vasaralla vedin ulos. Vasaran ja kannen väliin laitoin jotain pehmustetta estämään painaumat.
Mr. Speed
08.06.2009 17:53:28
juki68: En allekirjoita tätäkään. Ei se aloittelija osaa testata sitä kitaraa yhtään. Aloittelija tarvitsee avukseen toisen osapuolen joka osaa johdatella hänet oikean kitaran pariin. Aloittelija osaa katsoa vaan pelin kautta, sopiiko se kitara hänelle. Tai kuvasta jos joku suosikki vetää samanlaisella.

Täällä vaan tuntuis vallitsevan sellainen yleinen mielipide, että aloittelijoille (ja kaikille muillekin) pitää lykkiä mahdollisimman ohutta sähkökitaran kaulaa kouraan, että olisi heti sairaan nopee työkalu käytettävissä. Vaikka musta taas sillä kaulan paksuudella ja nopeudellakaan ei ole korrelaatiota keskenään.

Kyllä aloittelijakin osaa sanoa, kummasta tykkään enemmän. Todella ohuesta ja flatista D:stä, vai mahdollisesti vähän paksummasta C.stä. Kyseessä ei siis ole se, onko kaula liian paksu, vaan mahdollisesti musakaupassa testais vähän erilaisia kaulaprofiileja, paksuuksia yms. Kyllä siinä kohdassa aloittelijakin osaa sanoa, kumpi tuntuu paremmalta. Paitsi jos profiilit ovat samankaltaisia. Kyllä kuka tahansa varmaan huomaa eron kaulassa, jossain oikein pyöreässä C:ssä, jossa on lihaa ympärillä ja hieman kaareva otelauta, ja kaulassa, joka on todella ohut, aivan lättänä D, ja otelaudaltaan täysin tasainen.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)