Aihe: Hyviä selityksiä kotiväelle tärkeista laitehankinnoista!
1 2 3 4 5 6 7
Miikathebest
01.01.2008 04:48:34

Kuinkakohan moni oikeasti valehtelee ostostensa arvon? Vai onko nää vaan sellasia Juttuja?
Liikaa säröä!
speech
01.01.2008 14:25:43

Jos joutuu valehtelemaan ostoksien hintoja, onko jo vikaa jossain muualla kuin ostoksessa?
Wolfie
01.01.2008 15:18:04
Vikahan löytyy sieltä kenelle sitä hintaa valehdellaan, ei ne voi ymmärtää ostoksia niiden oikeilla hinnoilla.;) Ei sillä että valehtelisin ostoksieni hintoja, toisaalta ne on pysyneetkin alle 500€. Kun rupee ajattelemaan niin 1000€ on todella paljon maalatusta puunpalasta jossa on kiinni pari hassua metalliosaa, joka soi.

Niinhän se. Tosin onhan 50000 euroa aika paljon metallipurkista, missä on neljä kumista pyörylää nurkissa ja joka pörisee. Kyse on vain katsantokannasta. Kyllä Mersulla, Volvolla ja Bemarilla on kiva ajella, mutta niin on Volkkarillakin, vaikka hinta on alle puolet edellämainituista. Lelutakesta ja Voortista nyt niin väliä.

Näin off-topicina siis

Olen ihmetellyt kyllä, että mitä järkeä on sanoa reilusti yli 20000 euron autoa halvaksi ja noin 1000 euron soitinta kalliiksi. Samaa rahaa kumpaankin menee ja lopputuloksena kummankin käyttäjä on joko tyytyväinen hankintaansa tai sitten ei. Ja kun otetaan huomioon, että auto palvelee yleensä noin 5-20 vuotta, kun kitara voi palvella helposti yli tuon ajan. Voi tosin autokin, mutta ei siinä kyllä muuta ole kuin käyttöarvoa enää. Kaikki on suhteellista...
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
blessed
01.01.2008 16:02:57

Kuinkakohan moni oikeasti valehtelee ostostensa arvon? Vai onko nää vaan sellasia Juttuja?

Paremminki pyöristää alaspäin, kuten 1800 onkin 1600 tjsp. Tosin tätäkään ei yleensä tarvita, vaan asiat ratkotaan pitkillä neuvotteluilla:)
Legatus
01.01.2008 16:08:45

En valehtele, vaan sanon vaan aina noin hinnat, yleensä tasalukuina. Joskus ylöspäin pyöristettynä mutta sitten arvokkaampi tavara hieman alaspäin pyöristetty.
11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet.
Troomeri
01.01.2008 19:51:53
''no on noi taidot sen verran kehittynyt niin tää entinen ei nyt oikein vastaa mun kykyjä''

mulla ainakin toimi
tilikum
01.01.2008 20:04:58
''no on noi taidot sen verran kehittynyt niin tää entinen ei nyt oikein vastaa mun kykyjä''

mulla ainakin toimi

Mulla toi ei tomis...:) Vois kyllä myydä kaiken pois ja ostaa pacifican ja microcuben ja yrittää opetella soittamaan oikein tosissaan:D Nojoo, pitäähän nyt jokaisella kitaristilla olla monta keppiä, niin ei haittaa, jos yksi menee rikki.
puusormi
02.01.2008 08:35:03

Tosin onhan 50000 euroa aika paljon metallipurkista, missä on neljä kumista pyörylää nurkissa ja joka pörisee.
Joskus, taisi olla 80-luvulla haastattelivat jossain audioalan lehdessä (jep täsmällisyyttä lähdeviitteissä) jotain uber-hifistiä. Kysyivät, että miten ihmiset suhtautuvat kun on vinyylisoittimen äänivarressa 30000 markkaa kiinni rahaa. Mies vastasi, että eipä ole hänen ongelmansa, se kyllä ihmetyttää miten jotkut laitavat kymmeniä- tai satojatuhansia markkoja kiinni johonkin lautahökkeliin järvenrannalla ja ovat siellä sitten itkansyöttinä viikonloppuisin ja kesälomillaan.
Twinkle
02.01.2008 08:50:35
Olen ihmetellyt kyllä, että mitä järkeä on sanoa reilusti yli 20000 euron autoa halvaksi ja noin 1000 euron soitinta kalliiksi. Samaa rahaa kumpaankin menee ja lopputuloksena kummankin käyttäjä on joko tyytyväinen hankintaansa tai sitten ei.

Yksi oleellinen pointti kyllä on se, että harva tienaa kitaralla hiluakaan, tosin yllättävän iso osa ihmisistä tarvitsee autoa esim. töihin ajamiseen.

Uuden auton perustelu taas: justiinsa laskin, että vaihtamalla tämänhetkisen menopelin uuteen vähemmän kuluttavaan bränikkään menopeliin säästäisin kuukaudessa polttoainekustannuksissa saman verran rahaa kuin auton maksamiseen menevät kuukausierät on. Teoriassa siis, uusi auto olisi kokonaisuudessaan täysin ilmainen.

Tämä siis vastineena näihin keskusteluihin siitä, että "miksi se auto on tyhmä ostos mutta kitara taas vitun järkevä"...
Wolfie
02.01.2008 09:17:49
Yksi oleellinen pointti kyllä on se, että harva tienaa kitaralla hiluakaan, tosin yllättävän iso osa ihmisistä tarvitsee autoa esim. töihin ajamiseen.

Uuden auton perustelu taas: justiinsa laskin, että vaihtamalla tämänhetkisen menopelin uuteen vähemmän kuluttavaan bränikkään menopeliin säästäisin kuukaudessa polttoainekustannuksissa saman verran rahaa kuin auton maksamiseen menevät kuukausierät on. Teoriassa siis, uusi auto olisi kokonaisuudessaan täysin ilmainen.

Tämä siis vastineena näihin keskusteluihin siitä, että "miksi se auto on tyhmä ostos mutta kitara taas vitun järkevä"...

Totta. Itsekin tarvitsen tuota vehjettä töihin aina välillä päästäkseni. Tosin tullut muutamaan kuukauteen rapia 10000 km, että rahanmenoa on ja paljon. Hihnanvaihto oli vastikään ja sinne meni rapia 6 hunttia kaikkine lisukkeineen. Onpahan taas mukava muutama mutka huristella, ennen kuin tarvitsee toisintoa tehdä. Polttoainekulut ovat loppujen lopuksi uuden auton hinnassa kohtalaisen pieni osuus. Ne kasvavat suhteessa auton arvoon kohtalaisen hitaasti, mutta menevät ohi sitten vauhdilla. Onhan sillä kyllä mukava pöristellä paikasta toiseen. Vaivatonta ja nopeaa verrattuna polkupyörään.

Riippuu tietysti autosta ja kaikesta muusta. Menee kyllä kitaraankin rahaa tolkuttoman paljon, mutta investoinnin jälkeen ei suurempia menoeriä ole tiedossa. Vaihdoin juuri Tokaihin uudet kielet(vajaa 5 euroa). Ensiasennuskielet olivat vielä minun käytölläni paikoillaan vajaan vuoden.

Ostoksen viisaus ja tyhmyys on vain katsojan korvien välissä. Tein tyhmän ostoksen. Hankin uudehkon diesel-auton syksyllä. Nyt olisin saanut uuden halvemmalla. Tein hyvän ostoksen. Hankin vanhan basson halvalla. Toisaalta tein vuosi sitten tyhmän ostoksen. Ostin strato-tyylisen kitaran, vaikken suuremmin tykkää stratosta muotona. Hankin vielä toisen mokoman keväämmällä.
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
Silppuri
02.01.2008 10:53:52

Tonnin autollakin pääsee töihin. Höpöhöpöjä perustella viidenkympin autoa sillä, että pääsee töihin.

Kitaraharrastus on helppo perustella ihan vaan harrastuksena, joka maksaa. Mikäpä harrastus ei?! Viikon Levin tai roodoksen reissulla saa jo aika mukavan kepakon, jolla voi elvistellä monta vuotta. Ite oon joskun tehny juurikin tämän valinnan kitaran ja etelänreissun välillä (tosin sillon vaan perustelin itselleni kitaranostoa sillä, että en kesällä lähtenyt etelään....).
"I havent slept since I woke up."
oiva tumpeloinen
02.01.2008 11:43:36
Tonnin autollakin pääsee töihin. Höpöhöpöjä perustella viidenkympin autoa sillä, että pääsee töihin.

Tuota tuota....jotkut myös tekee työtänsä autolla, milloin se on työkalu. Pitkän päälle sillä on todella paljon merkitystä, minkälainen ritsa sulla on alla. Ehkäpä siinä muutenkin on haitarissa jotian välimaastoja tuon tonnin viidenkymmenen tonnin välissä...

Huono auto työkaluna on varmaankin yhtä viisas kuin lähteä keikalle ilman d- ja g-kieltä kitarassa. Kyllähän siitä kitarasta ilman niitä kieliä kaikki äänet irtoaa, mutta eipä se kovin järkevää ole....

Kitaraharrastus on helppo perustella ihan vaan harrastuksena, joka maksaa. Mikäpä harrastus ei?! Viikon Levin tai roodoksen reissulla saa jo aika mukavan kepakon, jolla voi elvistellä monta vuotta. Ite oon joskun tehny juurikin tämän valinnan kitaran ja etelänreissun välillä (tosin sillon vaan perustelin itselleni kitaranostoa sillä, että en kesällä lähtenyt etelään....).

Periaatteessa noinkin, mutta rehellisesti sanottuna jää kyllä paljon elämästä pois, jos kaiken jättää pois hommatakseen kitarakamoja. Reissaamisestakin jää ehkä muutakin kuin pelkästään rahanmenoa ja kuvia albumiin.
thomasgynn
02.01.2008 13:32:30
Onnekseni ei tarvitse kylmä hiki otsassa selitellä järjettömiä hankintojani vaikka taloudessa asustaa myös hellasärömuljutin. Toinen ymmärtää, että nämä laitteet tuovat hyvää mieltä omistajalleen vaikka ei itse niistä mitään tunne-elämyksiä saakaan. Minä en puolestani missään tapauksessa laittaisi rahojani kampaamoihin tai kosmetiikkaan. Kenkäpareja tai vaatekertojakaan ei tarvitse olla kovin montaa.

Liekö huolestuttavaa, että nykyisin en selittele liiemmin edes itselleni kalliita harrastusvälineitä kun joitakin vuosia sitten vaati melkoista hikoilua ja kaartelua ennenkuin annoin luvan ostaa jotakin suurempaa.
Kun laulaa ei voi olla vihainen.
blastoff
02.01.2008 14:13:47
Mitenköhän on kitaristit, kannattaisiko ne rahat sijoittaa autoon? :)

Auton ostaminenhan on sijoituksena ihan sieltä huonoimmasta päästä. Ajamiseen kuluu paljon rahaa ja arvo putoaa vuosi vuodelta... Käytettynä ostetuista soittimista saa sen sijaan halutessaan edes omansa takaisin. Oikeastaan tätä laitteiden haalimista voisi ajatella siis jonkinlaisena säästämisenä :) Siinäpä vasta kotiväelle selitystä kerrakseen.
BondakeBunny
02.01.2008 14:16:39

Ostatteko sen kitaran vai menenkö myymään persettä torille ansaitakseni rahat? Koittakaas tuommosta vähä radikaalimpaa.
Kun katsot hornaan myös horna katsoo sinuun
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)